Znaj Znak Monte Cassino to drugie wydanie karcianej gry edukacyjnej, w której wiedza na temat jednej z najważniejszych bitew II wojny światowej przychodzi samoistnie podczas zabawy.
W trakcie rozgrywki w Znaj Znak Monte Cassino gracze uczą się rozpoznawać m.in. wybranych żołnierzy, oznaki jednostek biorących udział w bitwie, uzbrojenie, istotne wydarzenia historyczne z okresu II wojny światowej oraz najważniejsze daty. Występujące na kartach 133 symbole zostały dobrane w taki sposób, by ukazać tę decydującą bitwę w szerokiej, międzynarodowej perspektywie, która podkreśla bohaterski wysiłek nie tylko Polaków, ale i wszystkich aliantów.
Na każdej karcie do gry znajduje się 12 różnych symboli związanych z bitwą o Monte Cassino. Każdą parę kart łączy wspólny symbol. Gracz ma za zadanie jak najszybciej znaleźć ten symbol na dwóch leżących na stole kartach i podać jego nazwę. Jeżeli jej nie zna, odwraca kartę i odczytuje nazwę oraz opis symbolu, po czym wykłada na stół nową kartę i gra toczy się dalej. Jeżeli gracz pamiętał prawidłową nazwę, swoją kartę oddaje przeciwnikowi. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.
W pudełku znajdują się 132 karty do gry oraz broszura zawierającą instrukcję i opracowanie historyczne wzbogacone o biogramy wybranych weteranów 2 Korpusu Polskiego Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. Jeden egzemplarz pozwala zagrać tak w dwie, jak i w 26 osób, dlatego gra nadaje się do wykorzystania zarówno w domu, jak i podczas lekcji szkolnych. Wszystkie elementy gry są w językach polskim i angielskim.
Producent | IPN |
Kod paskowy (EAN) | 9788380986145 |
Data premiery | 2019.12.24 |
Data pojawienia się | 2019.12.24 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Wojenna gra planszowa dla 2 graczy. W pierwszej połowie sierpnia 1920 r. wojska frontu Tuchaczewskiego zagroziły Warszawie. Główny kierunek natarcia wyznaczono im na północ od stolicy Polski; miały przekroczyć Wisłę w rejonie Płocka i Włocławka. Marszałek Piłsudski zdecydował o przerzuceniu jednostek i wyprowadzeniu kontrofensywy z rejonu rzeki wieprz. Bitwa pod Warszawą rozpoczęła się 13 sierpnia i w tym momencie także rozpoczyna się nasza rozgrywka. W trakcie rozgrywki można się przekonać, jak trudne zadanie stało przed Wojskiem Polskim. Gracze mogą sprawdzić swoje umiejętności dowódcze, przemieszczając armie na planszy i planując kolejne ataki na wroga. Starcia rozstrzyga się za pomocą specjalnej talii kart. Gra wymaga też umiejętnego blefowania. Gra...
Mateusz Benedyk, Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa: Wskazywanie głupot wyczynianych przez rządzących Polską jest na szczęście w naszym kraju popularne i dzięki temu wielu naszych współobywateli ma zdrową nieufność wobec działań warszawskich urzędników. Niestety, urzędnicy brukselscy cieszą się nad Wisłą znacznie większym zaufaniem. Dlatego tak potrzebna jest praca wykonywana przez Tomasza Cukiernika, który dokumentuje niezliczone sposoby unijnego marnowania zasobów i ograniczania naszej wolności przez biurokratów z Brukseli. Nagłaśniajmy zatem te przykłady i siejmy zdrowy sceptycyzm wobec poczynań naszych unijnych władców. Od Redakcji: Książka dziennikarza m.in. "Najwyższego Czasu!", który od lat specjalizuje się w tematyce unijnej...
Ku swoim to ozdobiona ilustracjami Karola Kossaka powieść dla młodzieży, wydana po raz pierwszy w 1931 r. Janek, najmłodszy z trójki rodzeństwa, często buszuje po zdziczałym parku wokół ruin swego domu i czyta znalezione wśród zgliszcz książki z dworskiej biblioteki. On jeden z całej rodziny darzy to tragiczne, naznaczone krwią ojca miejsce najczystszą miłością i on jeden ma za nim wkrótce zatęsknić. Na razie jeszcze nie wie, że matka, chcąc chronić dorastające dzieci przed systemem sowieckim, coraz natrętniej zakradającym się do serc i umysłów młodych ludzi, chce nielegalnie przedostać się do Polski. Czy ta skrajnie niebezpieczna wyprawa się powiedzie? Co spotka ich po drodze? I czy Janek porzuci swe marzenie o różach pnących się jak niegdyś po bi...
Najlepszy sposób na kreatywną zabawę z dzieckiem! Zagadki dla dzieci to jedyna książka, dzięki której dzieci mogą bawić się i uczyć jednocześnie. Zabawne wierszyki-zagadki w dowcipny sposób przekazują cenne informacje o otaczającym nas świecie: porach roku, zwierzętach, pojazdach, owocach, warzywach. Każdemu wierszykowi towarzyszy wesoła ilustracja, a odpowiedź na zagadkę można poznać za pomocą lusterka! Zagadki dla dzieci to sposób na wspólną, rozwijającą zabawę z dzieckiem przez długi czas. Serdecznie polecamy! Wydanie w twardej oprawie gwarantuje znakomity wygląd i trwałość książki.
W pudełku: • instrukcja do gry oraz opracowanie historyczne w trzech językach: polskim, angielskim i ukraińskim, • plansza do gry, • 10 żetonów bolszewickiej kawalerii, • 3 żetony polskich samolotów, • 1 kość strzału, • 1 drewniany wskaźnik upływu czasu, • 10 drewnianych znaczników, • 1 żeton sowieckiego komisarza (używany tylko w wariancie zaawansowanym), • 10 żetonów z numerami pułków (używanych tylko w wariancie zaawansowanym). Planszowa gra historyczna, rozgrywająca się podczas wojny polsko-bolszewickiej 1920 r. Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie bolszewików na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą...
Niniejsza książka podejmuje 250 problemów z zakresu savoir vivre. Obejmuje jednak, w istocie 500-700 szczegółowych wskazań etykiety. Odnosi się również, chcąc nie chcąc lub wprost i w sposób zamierzony do niektórych (przynajmniej kilkudziesięciu) ogólnych zasad savoir vivre ukazując jak je stosować w określonych sytuacjach. Problemy te wybrali sami czytelnicy książek dotyczących savoir vivre autorstwa Stanisław Krajskiego i uczestnicy prowadzonych przez niego zajęć z tego zakresu. Dzięki tej książce poznamy zatem pewne stałe, często newralgiczne „punkty”, w których często następują nasze wpadki. Nabędziemy też pewnej wrażliwości, która pozwoli nam często potem powstrzymać się od działań niewłaściwych i odwołując się do odpowiednich ź...
Rozważania drogi krzyżowej inspirowane życiem i myślami św. Ojca Pio Ojciec Pio był włoskim zakonnikiem, mistykiem obdarzonym przez Boga stygmatami i wieloma innymi niezwykłymi darami. Z powodu tych łask spotykał się z niezrozumieniem i rozmaitymi oskarżeniami, z drugiej zaś strony wierni otaczali go czcią, której sam święty nigdy nie pragnął. Ojciec Pio często mówił o sobie: „Pragnę być jedynie ubogim bratem, który się modli”. Jego niezwykła pokora, posłuszeństwo, a przede wszystkim intymna i stała więź z Bogiem sprawiają, że ten święty może być dla nas znakomitym towarzyszem w rozważaniu ostatniej drogi Jezusa. Wskazywał na to sam św. Jan Paweł II, który wzywał nas, byśmy szukali na wzór tego zakonnika coraz większego podobieństwa do Uk...
Bezpiecznie korzystaj z komputera i załatwiaj codzienne sprawy przez internet! Zastanawiasz się, do czego właściwie może ci się przydać komputer? Przeraża cię perspektywa żmudnej nauki obsługi nowego sprzętu? Jeśli tak, sięgnij po ten praktyczny przewodnik po świecie komputerów i internetu, by przekonać się, jak szybko i pewnie można wkroczyć w świat nowych technologii. Korzystanie z poradnika ułatwia przystępny język, czytelna czcionka i liczne przykłady z codziennego życia. Dzięki poradnikowi: • wybierzesz komputer dostosowany do swoich potrzeb; • nauczysz się sprawnie korzystać z systemu Windows 10; • wybierzesz optymalne łącze internetowe i odkryjesz różne przeglądarki internetowe; • umówisz wizytę u lekarza, kupisz leki po najkorzystniej...
Wielki brat patrzy – to właśnie napisy tej treści, w antyutopii Orwella krzyczące z plakatów rozlepionych po całym Londynie, natchnęły twórców telewizyjnego show „Big Brother”. Czyżby wraz z upadkiem komunizmu wielka, oskarżycielska powieść straciła swoją rację bytu, stając się zaledwie inspiracją programu rozrywkowego? Nie. Bo ukazuje świat, który zawsze może powrócić. Świat pustych sklepów, permanentnej wojny, jednej wiary. Klaustrofobiczny świat Wielkiego Brata, w którym każda sekunda ludzkiego życia znajduje się pod kontrolą, a dominującym uczuciem jest strach. Świat, w którym ludzie czują się bezradni i samotni, miłość uchodzi za zbrodnię, a takie pojęcie jak „wolność” i „sprawiedliwość” nie istnieją. Na świecie są miejs...
„Kiedy w wierze jest miejsce dla Matki Bożej, nigdy nie traci się centrum: Pana, ponieważ Maryja nigdy nie wskazuje na siebie, ale na Jezusa…” – Franciszek
W tej grze każdy z jej uczestników zostaje jednym z pilotów słynnego polskiego Dywizjonu 303, który w Bitwie o Anglię (decydującej o losach II wojny światowej) był najbardziej skutecznym dywizjonem myśliwskim, osiągając największą liczbę zestrzeleń samolotów niemieckiego agresora. Każdy z graczy wyrusza na portal, a jego zadaniem jest jak najszybszy powrót do bazy. Nie jest to jednak łatwe zadanie. W trakcie walk można zostać samemu strąconym, może zabraknąć paliwa lub można zagubić się w chmurze. Zwycięzcą zostanie ten, kto cało pierwszy powróci z patrolu z 3 zwycięstwami (zdobywając 3 żetony).
Zmierz się z zagadkami. A wśród nich: liczenie, dodawanie i odejmowanie labirynty, sudoku szukanie różnic, określanie czasu wykreślanki słowne, krzyżówki i rebusy malowanki, wycinanki rysowanie Zdobądź niespodziankę – kolorową tabliczkę mnożenia. Odetnij skrzydełko okładki i ćwicz mnożenie, kiedy tylko możesz. Czas spędzony z tą książką to znakomity trening umysłu, ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość, a przede wszystkim wspaniała zabawa.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro