Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.
Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek biznesowych E-Myth. W tej książce dzieli się wnioskami płynącymi z wieloletniego doświadczenia we współpracy z ponad dwudziestoma pięcioma tysiącami małych przedsiębiorców. Gerber pokazuje, w jaki sposób błędne, lecz jakże powszechne założenia i wiedza techniczna przeszkadzają w prowadzeniu własnej firmy.
Autor przeprowadza nas przez wszystkie etapy cyklu życia firmy, od fazy zarodkowej do fazy rozkwitu i dojrzałości: światła w tunelu, które dane jest ujrzeć tylko najlepszym. Pokazuje, jak zastosować bogate doświadczenie sieci franczyzowych w każdym typie działalności (i niekoniecznie rozwijać firmę na zasadzie franczyzy). Co najważniejsze, Gerber uświadamia, czym różni się praca nad własną firmą od pracy we własnej firmie.
Ta książka pomoże ci rozwijać firmę w sposób produktywny i pewny.
Michael E. Gerber jest założycielem i dyrektorem zarządzającym firmy E-Myth Worldwide z siedzibą w Santa Rosa w Kalifornii, firmy, z której usług skorzystało już ponad 25 000 przedsiębiorców. Jest autorem bestsellerów biznesowych, takich jak The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor oraz E-Myth Mastery. Jego warsztaty i seminaria z przedsiębiorczości przyciągają tysiące właścicieli i menedżerów małych firm na całym świecie.
Autor | Michael Gerber |
Wydawnictwo | MT Biznes |
Rok wydania | 2014 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 208 |
Format | 15.8 x 23.3 cm |
Numer ISBN | 978-83-7746-897-5 |
Kod paskowy (EAN) | 9788377468975 |
Waga | 394 g |
Wymiary | 158 x 233 x 11 mm |
Data premiery | 2015.03.27 |
Data pojawienia się | 2015.02.25 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 92 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 11 szt. (realizacja jeszcze dzisiaj) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz już jutro |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
Książka ta jest prawie idealna. Prawie, bo ma też wadę, która sprawia, że jest to książka mocno średnia. Szerzej na ten temat później. Pierwsza jej połowa stanowi świetny przykład tego, czym są "bóle" klienta. Pobudza do myślenia i z tego względu powinien ją przeczytać każdy marketingowiec i sprzedawca.
Ludzie, którzy mają podejście "specjalisty" do biznesu, zapominają o aspektach managera i przedsiębiorcy. Specjalista mimo tego, że jest świetny w swojej branży, jeśli nie ma nad sobą managera i przedsiębiorcy, po prostu się zamęczy. Nasuwa się rozwiązanie, że trzeba aktywować pozostałe dwie tożsamości. Autor nie podaje jednak na to metody, a szkoda. Kolejnym krokiem jest przebudowa swojego biznesu tak, aby była to franczyzna z precyzyjnymi procedurami, podziałem na stanowiska oraz do nich zadania, skrzętne zbieranie i analiza danych.
Jeżeli słyszałeś, że powinieneś pracować nad własnym biznesem, a nie robić sobie miejsce pracy, a nie wiedziałeś jak do tego podejść to ta książka ci pomoże.
Teraz kilka słów o tym, dlaczego ta książka nie do końca mi się podoba. Po pierwsze nie daje tego, co obiecuje. Znajdziemy tu wiele rozwiązań, które wspomogą biznes. Książkę kończy się z poczuciem, że czegoś tu brakuje. Niby wszystko jest fajnie, ale jeżeli chce coś zmienić w swojej firmie bez inwestowania wielkich pieniędzy z góry, to jak mam to zrobić?
Być może zamysłem książki było rozbudzenie pożądania klienta. Gerber daje nieco faktycznie wartościowej wiedzy, jak to jednak podsumować?
Świetna książka, a zarazem bolesne rozczarowanie w jednym. Pożycz tę książkę, nie koniecznie kupuj, skorzystaj z praktyki, które daje a resztę po prostu odrzuć.