Analiza wyników badań przeprowadzonych w ramach programu monitoringu młodych osób opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze i rodziny zastępcze na terenie województwa zachodniopomorskiego. Fundacja Robinson Crusoe i Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie, prowadząc warsztaty "Wehikuły Usamodzielnienia", stworzyli Indeks Samodzielności, który pozwolił na wyodrębnienie problemów w programach usamodzielniania oraz wskazanie osób ze szczególnymi potrzebami wsparcia. Na tle charakterystyki okresu wczesnej dorosłości i historii instytucji opiekuńczych omówione zostały współczesne przepisy prawne dotyczące usamodzielnienia jako jednego z elementów systemu pieczy zastępczej.
Autor | Maria Kolankiewicz, Marcin Poncyliusz |
Wydawnictwo | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania | 2016 |
Liczba stron | 140 |
Numer ISBN | 9788323526681 |
Kod paskowy (EAN) | 9788323526681 |
Data premiery | 2017.03.30 |
Data pojawienia się | 2017.03.30 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Uszy do góry! Rebusy słuchowe doskonalące uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową
Celem zawartych w książce propozycji jest aktywizowanie działalności poznawczej dzieci w taki sposób, aby uczenie się było atrakcyjniejsze, dostarczało wielu wrażeń i zapewniało większe efekty wychowawczo-dydaktyczne. Założeniem Zabaw matematycznych jest więc nie tylko rozwijanie procesów poznawczych dzieci, kształcenie umiejętności matematycznych, orientacji w stosunkach przestrzennych i wielkościowych, ale również integracja wychowania i nauczania. Każde proponowane działanie opatrzone jest celem szczegółowym. Starałam się, aby reguły zabaw były jasno sprecyzowane, zaś wszyscy jej uczestnicy mieli równe szanse na osiągnięcie celów. Zabawy matematyczne są propozycją skierowaną do nauczycieli przedszkoli, nauczycieli prowadzących zajęcia wyrównawcze...
Książka jest wprowadzeniem w tematykę porozumienia bez przemocy. Jest skierowana do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią.
„Autorki Akademii Wzorowej Wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam”. – mgr Marzena Dąbrowska, psycholog, logope...
Przedstawiamy rebusy słuchowe doskonalce uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową. Uszy do góry! to pozycja przeznaczona dla terapeutów pedagogicznych do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzonymi funkcjami słuchowymi, w tym również z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder APD). Może być ona jednak wykorzystywana z powodzeniem także w terapii dorosłych, gdyż zarówno materiał językowy użyty do zadań, jak i metoda pracy mają charakter uniwersalny. Ćwiczenia, pomyślane w formie rebusów słuchowych, mają za zadanie doskonalić: • uwagę słuchową ukierunkowaną na słowie mówionym, • słuchową pamięć operacyjną, • słuch fonemowy, • świadomość fonologiczną, • sprawność językową.
Program „Terapia ręki od A do Z” ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Obie rączki rysują to piąta część zestawu „Terapia ręki”. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Ich celem jest kształtowanie symetryczności pracy obu rąk. Ponadto podczas wykonywania zadań dziecko doskonali prawidłową postawę ciała, usprawnia rozwój obręczy barkowej oraz rotację w przedramieniu, co pozytywnie wpłynie na tempo i jakość pisania. Dziecko w trakcie zab...
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: „Ja”, „Ja i moja rodzina”, „Ja i grupa”, „Ja i moje miejsca”. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego relacji z innymi. Ta prosta i bezpieczna forma pracy z kartką, kredką oraz innymi materiałami plastycznymi uczy dzieci wyrażania siebie, swoich uczuć i emocji, a rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom, terapeutom czy animatorom kultury pomaga w codziennym dbaniu o prawidłowy rozwój emocjonalny najmłodszych.
"Tajemnice i inne historie" to scenariusze zajęć, które mogą być wykorzystane na lekcjach etyki, ale także wychowawczych i biblioterapeutycznych, w szkole lub innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Warsztaty są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów klas 0-IV szkoły podstawowej, ale niektóre z nich można zaproponować także starszym dzieciom. Celem prezentowanego programu edukacyjnego jest wszechstronny rozwój osobowości ucznia - wspieranie umiejętności samodzielnego, krytycznego myślenia, pobudzanie otwartości poznawczej, rozwijanie zainteresowań, a także wrażliwości moralnej i estetycznej. Program ten wspiera też rozwijanie umiejętności myślowo-językowych, takich jak czytanie ze zrozumieniem, pisanie twórcze, formułowanie pytań i zagadnień, wykryw...
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych (a, i, u, e, o, y) pozwoli utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
Tempo życia, stresy, nadmiar bodźców - to wszystko sprawia, że dzieci coraz częściej mają problemy z poprawną wymową. Jak im pomóc? Jak zachęcić do ćwiczeń? Jeśli wiemy, że dziecko nie ma anatomicznych wad aparatu mowy, należy z nim przede wszystkim ćwiczyć. Autorka, logopeda z wieloletnim doświadczeniem, wie, że dziecko nie może się nudzić, że ćwiczenia powinny być dla dziecka przede wszystkim zabawą. W książce można znaleźć wiele pomysłów na owocne ćwiczenia, a także zadania, piosenki, wierszyki zachęcające do mówienia i utrwalające poprawną wymowę.
Placówki opiekuńczo-wychowawcze, nazywane wcześniej domami dziecka, ochronkami, sierocińcami, szpitalami, pełniły zawsze tę samą funkcję wobec dzieci, które z różnych powodów i przez różny okres nie mogły przebywać we własnych rodzinach. Zajmując się opieką i wychowaniem, instytucje te zmieniały się w zależności od sytuacji społecznej rodzin i dzieci, uznawania podmiotowości dziecka i zrozumienia specyfiki jego potrzeb, a także wraz ze zmianami polityki społecznej wobec rodzin. Zmiany te były i są dzisiaj pewnym odzwierciedleniem miejsca, jakie przyznawano dziecku w rodzinie i społeczeństwie, a także relacji między rodziną a instytucjami państwa w zakresie wychowania. W książce przedstawiono zarys historii tych placówek, charakterystykę ich mieszka...
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje – ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia – wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówieni...
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś –koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro