Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2
(- WYDANIE DRUGIE POPRAWIONE)
redakcja i autorzy: Iwona Janowska, Ewa Lipińska, Agnieszka Rabiej, Anna Seretny, Przemysław Turek
W 2004 roku wprowadzony został system certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, oparty na wskaźnikach biegłości językowej zawartych w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego (ESOKJ, 2003). Poprzedziły go wieloetapowe działania obejmujące między innymi prace nad standardami wymagań egzaminacyjnych, opracowanie kryteriów oceny, przygotowywanie zadań oraz testów pilotażowych i próbnych, a także szkolenia mające na celu przybliżenie i upowszechnienie systemu certyfikacji. Ukazały one konieczność modernizacji procesu nauczania polszczyzny obcokrajowców polegającej przede wszystkim na:
- innej organizacji procesu kształcenia językowego, będącej konsekwencją ujmowania biegłości językowej w kategoriach określonych umiejętności, a nie wiązania jej z ukończeniem określonego kursu1;
- przyjęciu zalecanego przez Radę Europy podziału na sześć poziomów zaawansowania (A1 ? C2);
- wprowadzeniu do codziennej praktyki dydaktycznej różnorodnych technik i typów ćwiczeń rozwijających i sprawdzających stopień opanowania wszystkich sprawności oraz kompetencji lingwistycznej uczących się.
Niezbędne stało się również wskazanie kierunku oraz zakresu działań dydaktycznych mniej doświadczonym nauczycielom, a samym uczącym się języka polskiego jako obcego/drugiego ? umożliwienie przystąpienia do egzaminów biegłości. Potrzebne było zatem opracowanie nowoczesnych programów nauczania, które byłyby dostosowane do standardów europejskich oraz przystawałyby do systemu certyfikacji znajomości polszczyzny. Pracy tej, z inicjatywy E. Lipińskiej i A. Seretny, podjął się zespół Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie Uniwersytetu Jagiellońskiego w składzie: Iwona Janowska, Ewa Lipińska, Agnieszka Rabiej, Anna Seretny, Przemysław Turek oraz inni. Dostarczone materiały zostały opracowane i dostosowane do koncepcji całości przez Zespół Redakcyjny. Programy nauczania języka polskiego jako obcego przygotowane zostały dla wszystkich poziomów zaawansowania (od A1 do C2).
Wydawnictwo | Księgarnia Akademicka |
Seria wydawnicza | BIBLITEKA LINGVARIÓW |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 216 |
Format | 20.5x29.5cm |
Numer ISBN | 978837638160201 |
Kod paskowy (EAN) | 978837638160201 |
Waga | 552 g |
Data premiery | 2016.07.01 |
Data pojawienia się | 2016.07.01 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Kultura popularna w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego. Wstęp do kulturoznawstwa glottodydakty
"Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że – bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej – rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o „dowartościowaniu komponentu gramatycznego”); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne – jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium istotnym w tworzeniu materiałów było kryterium użyteczności – stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i – czasem – elementy slangowe), ale i elementów języków specjalistycznych (dopasowanie tychże do poziomu nie jest proste, ale Autorkom udaje się to zrobić!). (…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadc...
Nauka jest super! Ludzie są różni — jedni z nas lubią matematykę, inni język polski, a niektórzy wolą zajęcia techniczne lub WF. Wiedzę i umiejętności z tych przedmiotów, które lubimy bardziej, łatwiej nam przyswoić. Z innymi przedmiotami czasem bywa trudniej. Nic się nie martw, razem coś na to poradzimy. Z tym zeszytem ćwiczeń nauczysz się tych rzeczy, które nie są dla ciebie tak łatwe, jak inne. Przy pomocy pióra, ołówka i kredek będziesz ćwiczyć pamięć i umiejętność rysowania, a także rozwiążesz wiele ciekawych zagadek słownych i matematycznych. Własnoręcznie zaprojektujesz dyplom i zaproszenia na swoje urodziny! Taka nauka to sama przyjemność. Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 7-8 to pomoc dla nauczyciel...
Zabawna i pouczająca książka o dwudziestu najbardziej rozpowszechnionych językach świata – od wietnamskiego po angielski, poprzez koreański, tamilski, turecki, jawajski, perski, pendżabski, japoński, suahili, niemiecki, francuski, malajski, rosyjski, portugalski, bengalski, arabski, hindi-urdu, hiszpański, mandaryński. Gaston Dorren, lingwista i poliglota, przedstawia specyficzne cechy każdego z tych języków, a przy okazji opowiada o wszystkim, co z językiem się wiąże historii, kulturze, różnych sposobach myślenia i postrzegania rzeczywistości. Jak najskuteczniej nauczyć się wietnamskiego? Dlaczego niemiecki to największy dziwoląg wśród języków? Dlaczego jedne języki okazały się bardziej ekspansywne niż inne? Jak porozumiewają się mieszkańcy Indonezji...
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 8 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Ćwiczenia mobilizują uczniów do refleksji i zaangażowania. Praca w parach, zdania niedokończone, krzyżówki, fragmenty poezji, cytaty z blogów, scenki dramowe czy logogryfy to ćwiczenia różnorodne i ciekawe dla piątoklasistów. Każda lekcja rozpoczyna się od wprowadzenia do tematu i prezentacji istotnych treści. Dlatego ćwiczenia korelują z kolejnymi rozdziałami podręcznika.
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 5 szkoły podstawowej do Nowej Podstawy Programowej. Spis treści: 1. Gdzie dom, tam serce twoje 2. Rodzina moje okno na świat 3. Emocje i uczucia 4. Porozmawiajmy 5. Świętowanie 6. Zaplanuj odpoczynek 7. Mądry wybór w świecie gier 8. Uprzejmość i uczynność 9. Poszukiwany: przyjaciel 10. Moje ciało (lekcja dla grupy dziewcząt) 11. Moje ciało (lekcja dla grupy chłopców) 12. Dojrzewanie fizyczne dziewcząt (lekcja dla grupy dziewcząt) 13. Dojrzewanie fizyczne chłopców (lekcja dla grupy chłopców) 14. Dbam o higienę (lekcja dla grupy dziewcząt) 15. Dbam o higienę (lekcja dla grupy chłopców) 16. Zdrowy styl życia(lekcja dla grupy dziewcząt) 17. Zdrowy styl życia (lekcja dla grupy chłopców) 18/19. Zrozumieć si...
W książce znajduje się zbiór ćwiczeń doskonalących koncentrację uwagi dla uczniów klas 4-6. Zadania polegają na przykład na wyszukiwaniu różnic, dobieraniu par, zabawach wyrazowych, przerysowywaniu figur. Dziecko wykonując ćwiczenia, oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, rozwija także wiele innych funkcji: kształci percepcję wzrokową i orientację przestrzenną, trenuje pamięć i logiczne myślenie, usprawnia motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową. Zadania pomyślane są tak, aby uczeń nie nudził się, ale w przyjemny i pożyteczny sposób spędzał wolny czas.
Ćwiczenia do przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie dla klasy 7 SP. Nowa Podstawa Programowa.
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 4 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Tematyka niniejszej pracy sytuuje ją na pograniczu antropologii kultury i glottodydaktyki, tzw. kulturoznawstwa glottodydaktycznego. Autor proponuje jego wydzielenie jako nowej subdyscypliny glottodydaktyki polonistycznej, a odwołując się do osiągnięć glottokulturoznawczych warszawskiego ?Polonicum?, przedstawia własną propozycję programową nauczania kultury popularnej. ****** Popular culture in teaching Polish as a foreign language. Introduction to glotto-cultural studies The subject of this book situates it at the interface between cultural anthropology and glottodidactics, the so-called glotto-cultural studies. The author argues that is should be recognized as a new subdiscipline of Polish glottodidactics and, referring to the achievements of the glotto-cultural studies of th...
- To podręcznik do doskonalenia sprawności mówienia. - Został przygotowany z myślą o cudzoziemcach, którzy chcą poprawić swoje umiejętności konwersacji. - Pomaga w przygotowaniu się do egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego. - Gotowe jednostki lekcyjne są przeznaczone na poziomy B1 i B2. - Obejmuje zagadnienia zawarte w Programach nauczania. - Składa się z 20 rozdziałów (po 10 na każdy poziom). - Jednostki lekcyjne są zbudowane według podobnego schematu: otwierają je zadania ogniskujące uwagę wokół tematu, kolejne ćwiczenia wymagają coraz większej samodzielności w tworzeniu wypowiedzi, a trzy ostatnie zadania podsumowują rozdział i przygotowują do egzaminu certyfikatowego. - Bodźcami do wypowiedzi są głównie teksty autentyczne (na prz...
Autor słynnej Babel, miłośnik języków i poliglota o swoim nowym tomie pisze tak: „Dziesiątki języków Europy kryją frapujące opowieści. W tej książce postanowiłem opowiedzieć sześćdziesiąt najlepszych. Dowiemy się z niej, jak to jest, że francuskim, na pozór tak dojrzałym, w gruncie rzeczy rządzi obsesja na punkcie matki. Odkryjemy, dlaczego hiszpański brzmi jak pistolet maszynowy. A jeśli sądziliśmy, że niemiecki rozprzestrzeniał się po Europie, kładąc ludziom nóż na gardle, przygotujmy się na niespodziankę. Wyruszymy jeszcze dalej, żeby zbadać osobliwie demokratyczną naturę norweskiego, skłonność niderlandzkiego do przekraczania granic płciowych, krwawe boje toczone o grekę i językowe sieroctwo na Bałkanach. A już najdalej od uczęszczany...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro