Kontynuacja losów Siry, bohaterki bestsellerowej Krawcowej z Madrytu
Sira Bonnard (wcześniej Arish Agoriuq, wcześniej Sira Quiroga) nie jest już niewinną krawcową, która oczarowała czytelników pośród wykrojów i szpiegowskich intryg, ale jej urok pozostał niezmienny. Wraca Sira, charyzmatyczna i niezapomniana. Wraca Krawcowa z Madrytu.
Cztery miejsca. Dwie misje. Jedna kobieta. Zanurz się znowu w niezapomnianej epoce. Sira, nowa powieść Maríi Dueñas, autorki Krawcowej z Madrytu.
Druga wojna światowa dobiega końca i świat rozpoczyna trudną odbudowę. Po wypełnieniu swoich zadań jako współpracowniczka brytyjskiego wywiadu, Sira spogląda w przyszłość, pragnąc spokoju. Nie zdoła go jednak znaleźć. Los przygotował dla niej bowiem tragiczne doświadczenie, które zmusi ją do odkrycia siebie na nowo, przejęcia kontroli nad własnym życiem i zaciekłej walki o swoją przyszłość.
Sira znajdzie się w Jerozolimie, Londynie, Madrycie i Tangerze, w samym środku historycznych wydarzeń, które naznaczą całą epokę. Będzie musiała stawić czoło rozterkom i ponownym spotkaniom, ryzykownym zadaniom i macierzyństwu.
Autor | Maria Duenas |
Wydawnictwo | Sonia Draga |
Seria wydawnicza | Sira Quiroga |
Rok wydania | 2023 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 552 |
Format | 15.0 × 23.0 cm |
Numer ISBN | 978-83-8230-528-9 |
Kod paskowy (EAN) | 9788382305289 |
Data premiery | 2023.03.22 |
Data pojawienia się | 2023.02.15 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 67 szt. (realizacja 2024.04.24) |
Dostępność w naszym magazynie | 0 szt. |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz 2024.04.25 |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
Zdarza się Wam przeczytać książkę nie od pierwszego tomu? Mnie czasami tak. I tak było też tym razem. „Sira” jest kontynuacją „Krawcowej z Madrytu”, której niestety nie miałam okazji przeczytać i wiem, że będę musiała wrócić do pierwszej części. Nie dlatego, że nie potrafiłam wciągnąć się w akcję „Siry”, ale dlatego, że uwielbiam powieści tego typu, z historią w tle.
W drugiej części wraz z bohaterką pozwiedzamy trochę świat. Sira wraz z mężem postanawia wrócić z Wielkiej Brytanii do Palestyny. Nie jest tutaj jednak bezpiecznie ani dla niej ani dla jej męża, który zginął jeszcze zanim urodziło się ich dziecko. Oboje pracowali wciąż dla brytyjskiego Wywiadu. W Palestynie również narastał konflikt pomiędzy Żydami a Arabami. Po śmierci Marcusa, kobieta postanawia wraz z synem udać się do Wielkiej Brytanii. Tam poznaje lepiej środowisko w jakim pracował jej mąż. Następnie zabierze nas w podróż do Hiszpanii, a później do Maroka.
Książka posiada ponad 500 stron i ze względu na dość dużą ilość faktów historycznych, nie czyta się tej książki szybko. Ale nie znaczy to, że jest ona nudna. Wręcz przeciwnie. Autorka posiada ogromną wiedzę z zakresu historii i bardzo chętnie zagłębiłam się w nią. Akcja książki dzieje się w pierwszych latach po zakończeniu II Wojny Światowej, kiedy to świat próbuje odbudować się.
Bardzo polubiłam główną bohaterkę, która pomimo przeciwności losów starała się być szczęśliwa. Niestety demony przeszłości i śmierć męża nie pozwoliły jej zaznać spokoju.
Czarująca finezyjną kreacją silnej i nieprzeniknionej postaci kobiecej. Autentycznie zachwycająca detalowością fabularnie istotnej przestrzeni historycznej. Zapewniająca niezwykłą literacką podróż na tle czterech pejzaży, emanujących wydarzeniami, które odcisnęły swój ślad na całej epoce.
„Sira” to powieść utkana z niebywałą szczegółowością. Precyzyjnie przenikająca społeczno-polityczne kwestie po zakończeniu II wojny światowej, z wnikliwością przywołująca wielkie nazwiska. W historyczne realia wplatająca wykreowaną fikcję – to właśnie wyważona konstrukcja spowija wrażeniem realnie zaistniałego wizerunku kobiety. Śmiało porywająca w czeluść z nadzwyczajną dbałością oddanych scenerii powojennej rzeczywistości. W sam środek kulturowego bogactwa, barwnie nakreślonych krajobrazów i niesionej szarością prozy dnia, tak wyraźnie podszytej niepokojem o spokojne jutro.
To obraz otulonej brytyjską okupacją wewnętrznie skonfliktowanej Palestyny, regionie będącym kolebką trzech religii monoteistycznych, oraz budującego nowe oblicze Londynu, gdzie prasa stanowiła silne narzędzie wpływów. Także oscylującego wokół kolejnych tajemniczych intryg Madrytu, na którego fundamencie zilustrowano wizytę Evy Perón, pierwszej damy Argentyny po hiszpańskiej wojnie domowej. I wreszcie Tangeru, na bazie którego ukazano życie najbogatszej kobiety na świecie w tamtym okresie, ekscentrycznej na tle afrykańskiego miasta, Barbary Hutton. I właśnie na filarze tego historycznego zaplecza, María Dueñas buduje nową, znacznie dojrzalszą i pewną siebie tożsamość krawcowej. Osoby, która z odwagą kieruje się ku życiowym deskom teatru i wciela w narzucające jej przez bezlitosny los role, następnie brutalnie wydzierane z serca. Tej historii bez wątpienia nie brakuje emocjonalnego wydźwięku – tytułowa Sira z widowiskowym zacięciem sprawuje kontrolę nad egzystencją, która odebrała jej już tak wiele, z zuchwałością konfrontuje się z duchami przeszłości, boleśnie wikłającymi ją w sieć wspomnień.
Obszernie oddane oblicze tak jawnie fascynujących, doniosłych incydentów, wnika w życiorys bohaterki – kształtuje jej dalsze kroki, wymusza trudne decyzje. Tym samym w przejmujący sposób autorka eksponuje materię faktów i fikcji, nierozerwalnie ze sobą je splata i nie pozwala zaistnieć oddzielnie. Zapewnia jaskrawy kontrast między psychologicznym ujęciem charyzmatycznej i charakternej bohaterki a odmalowaną osnową. Z pewnością niespieszną, pełną nostalgii i portretów powstających ze zgliszczy po wojennej zawierusze regionów. Narracyjnie spotka się z entuzjazmem większości odbiorców, jednakże bezsprzecznie będzie literacką rozkoszą dla pasjonatów fabuły, która zachłannie czerpie z elementów utrwalonych w dziejach ludzkości. I ewidentnie to tytuł, który można eksplorować bez znajomości wcześniejszych doświadczeń Siry, ulokowanych w „Krawcowej z Madrytu” – doznania są w pełni intensywne, z łatwością można więc meandrować wśród rozpisanych w kontynuacji zdarzeń, nie odczuwając fabularnych braków. To z pasją skrojona kwintesencja kobiecej bitwy z bezwzględnym losem, oscylująca wokół miłości i ryzyka, wygrywana subtelną melodią feminizmu. To w obliczu wyjątkowej umiejętności Maríi Dueñas, do snucia nasączonej historycznymi niuansami opowieści, kilkusetstronicowa intrygująca wyprawa w poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi. Swoista panorama powstawania z kolan całych społeczności i wyrazistych jednostek. Piękna wymagająca, warta zaangażowania, by wdzięcznie odczuwać literackie zatracenie.
Dwanaście lat przyszło nam czekać na kontynuację znakomitej „Krawcowej z Madrytu", ale zdecydowanie było warto, bo najnowsza powieść Marii Dueñas nagradza cierpliwych i dla miłośników opowieści szpiegowskich z bogatym tłem historycznym będzie prawdziwą ucztą literacką.
Za główną bohaterką Sirą podążamy do Palestyny, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Maroka będąc świadkami i uczestnikami spektakularnych, czasem tragicznych wydarzeń w okresie po drugiej wojnie światowej. Intryg politycznych i szpiegowskich. Plany Siry kosztowania spokojnego życia u boku męża walą się brutalnie, a jej doświadczenia we współpracy z wywiadem ponownie kierują ją na tory pełne niebezpieczeństw. I tym razem również przydadzą się nie tylko jej determinacja, otwartość i odwaga, ale też umiejętności krawieckie, które otworzą jej niejedne drzwi.
Sira będzie musiała zmierzyć się nie tylko z żałobą, która zburzy jej dotychczasowy świat, ale i demonami przeszłości materializującymi się w najmniej spodziewanym momencie.
Powieść prowadzona linearnie jedynie z perspektywy Siry daje poczucie harmonii szczególnie ważnej przy takiej obfitości faktów związanych z sytuacją społeczną i polityczną poszczególnych regionów. Również naturalnie wyłania się podział na cztery rozdziały nawiązujące do kolejnych miejsc. Autorka głosem Siry przytacza wcześniejsze zdarzenia umożliwiając odnalezienie się w tej historii czytelnikom, którzy nie poznali części pierwszej, lub którym z upływem lat umknęły jej szczegóły.
Fabuła tej obszernej powieści wciąga nie tylko nietuzinkową postacią głównej bohaterki i znakomitą oprawą historyczną, ale też zaskakującą akcją i narracją przenoszącą czytelnika z taką łatwością w fascynujące odmiennością miejsca i czasy. O szczegółach dotyczących konfliktu palestyńsko-izraelskiego i spektakularnej wizyty Evy Peron w Madrycie czy ekstrawagancjach Barbary Hutton, najbogatszej ówcześnie kobiety na świecie czytałam z ogromnym zainteresowaniem i zachwytem nad niewyobrażalną wiedzą autorki.
To powieść o niezwykłej kobiecie w świecie szpiegów i wielkiej polityki zachwycająca pod każdym względem! Już mam ochotę do niej wrócić.