W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.
Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Autor | Barbara Winczura, Beata Cytowska |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 462 |
Format | 17.6 × 25.0 cm |
Numer ISBN | 978-83-8095-019-1 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380950191 |
Data premiery | 2016.02.09 |
Data pojawienia się | 2016.02.09 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
W tej publikacji znajduje się 20 zagadek. Każda składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to 3 dźwięki. Na początku zabawy wybieramy jedną zagadkę i rozkładamy pomieszane kartoniki przed dzieckiem. Prezentujemy mu odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Maluch układa obrazki i wkłada je do kieszonek. Jeśli dziecko prawidłowo rozwiązało zagadkę, po odwróceniu planszy otrzyma nagrodę: obrazek tematycznie związany z zadaniem. Zagadki dotyczą rzeczy znanych i bliskich dziecku, takich jak najczęstsze zjawiska pogodowe czy lubiane przez maluchy zwierzęta. Dzięki nim można jednak poszerzać wiedzę małego człowieka. Układając obrazki, dziecko może na przykład zobaczyć, jak wygląda słowik, a na kolejnym spacerze spróbować poznać...
Po Wielkiej księdze słów i Wielkiej księdze pytań przyszedł czas na Wielką księgę przedszkola! Kiedy Basia pierwszy raz szła do przedszkola, trochę się cieszyła, a trochę bała. Chciała być duża, jak Janek, ale nie wiedziała, jak jej będzie w nowym miejscu. Czy pozna kogoś miłego? Co dokładnie będą robić? Teraz Basia ma 5 lat i wiele przedszkolnych koleżanek i kolegów. Razem bawią się w deszczu i robią pieski z kasztanów, myją zęby, robią prezenty i chodzą na rytmikę. Niektórzy bardzo czekają na przyjście mamy, inni nie chcą wychodzić z przedszkola. Jedni nie lubią jeść, inni chcą więcej kotletów. Każdego dnia wydarza się coś nowego. I tak razem Basia i jej przedszkolni przyjaciele przeżywają cały przedszkolny rok!
Książka obrazkowa dla młodszych dzieci. Ta oryginalna publikacja zaspokoi ciekawość każdego małego odkrywcy i pokaże mu, co kryje się w środku różnych rzeczy. Dziecko, oglądając obrazki, uruchomia własną wyobraźnię i odpowiada na rozmaite pytania: co porusza wskazówki zegarka, czy w torebce mamy oprócz mnóstwa drobiazgów schowany jest jakiś smakołyk i kto zrobił dziurkę w jabłku? Po czym wystarczy, że poświeci na kartkę latarką od tyłu lub spojrzy na nią pod światło i wszystko ukazuje się jego oczom jak na dłoni. Ta książka wykorzystuje efekt światło-cienia, by niczym obraz rentgenowski pokazać, co jest w środku.
Historyjki obrazkowe z emocjami to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji. Zestaw w teczce: zawiera zeszyt (8 stron format A4) oraz 20 kart.
Karty diagnozy dla terapeutów, logopedów, lekarzy pediatrów, psychiatrów, neurologów i rodziców: – charakteryzują 10 etapów rozwoju dziecka od 4 do 36. miesiąca życia, – zawierają dokładny opis umiejętności i sprawności, które powinno posiadać dziecko o określonym przedziale wiekowym, – pozwalają w prosty i czytelny sposób monitorować i diagnozować rozwój dziecka, – dzięki kartom diagnoz można łatwo sprawdzić, czy dziecko we właściwym czasie osiągnęło kolejne kamienie milowe rozwoju, a tym samym – zapobiec wszelkim nieprawidłowościom. Brak oczekiwanych zachowań, które zostały wyszczególnione w kartach, może być sygnałem wielu poważnych zaburzeń, w tym także autyzmu. Wydanie w kartonowej teczce.
Ty też jesteś unikalny, wiesz? Każdy z nas jest. Takiego drugiego Ciebie nie ma nigdzie na świecie. Dlatego jesteś jedyny i niepowtarzalny. Co nie znaczy, że idealny. Masz zalety i wady. Każdy z nas je ma. To one nas budują. One sprawiają, że jesteśmy wartościowi tacy, jacy jesteśmy. Tak jak Pink – Twój nowy przyjaciel. Pink to mały stwór, który wciąż rośnie. Jest trochę nieśmiały i nie zawsze pewien, czy to, co myśli i czuje, jest dobre. Boi się swoich słabych stron, bo jeszcze nie wie, że powinien je zaakceptować. Zastanawia się, czy jest tak samo ważny jak inni. Obserwuje siebie i stara się ze sobą zaprzyjaźnić. Pomóż Pinkowi uwierzyć w siebie, a wtedy on pomoże Ci zrobić to samo! Urszula Młodnicka – skończyła psychologię na Uniwersytecie J...
Gry i zabawy ogólnorozwojowe w formie obrazkowej, dla starszych przedszkolaków i dzieci rozpoczynających naukę w szkole, rozróżnianie odległości, kształtu i wielkości, dobieranie obrazków logicznie do siebie pasujących, zestawianie całości z pojedynczych elementów, zapamiętywanie szczegółów i ich pamięciowe odtwarzanie, rozpoznawanie roślin i zwierząt.
Cykl czterech książeczek ćwiczeń „Zgadywanki” rozpoczyna książeczka o tematyce jesiennej. Słownictwo i ćwiczenia w nim zawarte dobrane są tematycznie do tej pory roku, ale uporządkowane zgodnie z wydarzeniami następującymi w roku szkolnym.
Łatwe ćwiczenia do nauki mnożenia 1 to bogaty zbiór zadań, który w przystępnej i zabawowej formie doskonali umiejętność mnożenia i dzielenia w zakresie 30 Zadania obejmują nie tylko symboliczny zapis operacji matematycznych, ale również ich obrazowe przedstawienie za pomocą poglądowych rysunków. Taki model uczenia sprzyja lepszemu zrozumieniu działań matematycznych, zależności i regularności stopniowo „odkrywanych” drogą samodzielnych poszukiwań.
Zaprezentowane w tej książeczce zabawy paluszkowe są nie tylko świetnym sposobem spędzania czasu z rówieśnikami lub rodzicami, ale przede wszystkim pomagają doskonalić motorykę małą, czyli sprawność palców i dłoni. Dziecko, zapamiętując rymowankę, dodatkowo rozwija uwagę i pamięć słuchową, poznaje nowe słowa i pojęcie rymów.
Publikacja przedstawia dźwięki naszego otoczenia. W jej skład wchodzi książeczka z wierszykami, ilustracjami oraz płyta CD z naturalnymi dźwiękami.
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin...
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowan...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro