Kontynuacja znanej, szeroko dyskutowanej książki T.Gordona, w której autor, proponując rozwiązywania konfliktów rodzinnych bez pokonanych, wskazywał szerzej takie sposoby porozumiewania się, które służą wzrostowi wzajemnego szacunku, kształtowaniu u dzieci samodzielności i odpowiedzialności.
Autor | Thomas Gordon |
Wydawnictwo | PAX |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 440 |
Format | 12 |
Numer ISBN | 9788321119830 |
Kod paskowy (EAN) | 9788321119830 |
Waga | 438 g |
Wymiary | 124 x 195 x 23 mm |
Data premiery | 2016.03.08 |
Data pojawienia się | 2016.03.08 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Niniejsza ksiażka to światowy bestseller. Dr Thomas GORDON proponuje w niej bowiem nową, skuteczną metodę pedagogiczną rozwiązywania konfliktów powstających między rodzicami a dziećmi. Autor, krytykując dotychczasowe modele rozwiązywania konfliktów (oparte na błędnym schemacie „zwycięzca – pokonany"), proponuje stosowanie metody bez pokonanych. Dąży do wprowadzenia takich zasad komunikacji, któe w sytuacji konfliktowej pozwolą znaleźć rozwiązanie kompromisowe, zadowalające obie strony. Wielką zaletą pracy Thomasa Gordona, obok jasnego wykładu i prostego języka, jest pokazanie, jak praktycznie posługiwać się metodą bez pokonanych. Choć odnosi się ona przede wszystkim do stosunków między rodzicami a dziećmi, może być wykorzystywana także w innych...
Autor, w swej kolejnej książce zwraca się przede wszystkim do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Gordon wychodzi z założenia, że proces nauczania i uczenia się może przebiegać prawidłowo, jedynie stosunki między nauczycielem a uczniami opierają się na wzajemnym poszanowaniu odrębności, życzliwości i zaufaniu, a także gdy obie strony nie są zbytnio zaabsorbowane dodatkowymi, nie związanymi z nauką problemami i mogą swobodnie realizować swe potrzeby.
Nowe odświeżone graficznie i wzbogacone wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i skuteczny sposób opanować sztukę komunikacji. Co zrobić i jak zrobić, aby dzieci nas słuchały. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań), ale obrazują metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi. Nowe wydanie poszerzone o posłowie, które napisała Joanna Faber, córka jednej z autorek.
Autorki bestsellerowej serii „Jak mówić…” tym razem opowiadają o problemach związanych z problemami wychowawczymi typowymi dla buntowniczego okresu dorastania i o sposobach ich rozwiązywania. W Jak mówić do nastolatków Adele Faber i Elaine Mazlish piszą o zagubieniu, o pragnieniu akceptacji, o młodzieńczym buncie, przekorze i potrzebie decydowania o sobie, jaką odczuwają prawie wszystkie nastolatki. Poruszają także kwestie związane ze zmianami obyczajowymi, przedwczesnym zainteresowaniem seksem, łatwym dostępem do narkotyków, niebezpieczeństwami związanymi z szerokim dostępem do mediów. Książka powstała na podstawie wielu zajęć i spotkań, jakie autorki przeprowadziły z nastolatkami i ich rodzicami. Nowe wydanie ukazuje się w odświeżonej szacie graficz...
Lekarz i dusza to książka należąca do ścisłego kanonu lektur dwudziestowiecznej psychologii. Viktor E. Frankl – wybitny wiedeński psychiatra i neurolog, uczeń Freuda – w sposób systematyczny przedstawia teoretyczne i praktyczne podstawy swojej metody, nazwanej przez niego logoterapią. W poszukiwaniu logosu, w przywracaniu sensu podstawowym doświadczeniom ludzkiej egzystencji, cierpieniu, śmierci, miłości czy pracy, Frankl widzi drogę wyjścia z indywidualnych kryzysów duchowych i istotę terapii zaburzeń neurotycznych.
"Konfrontacja z nieświadomością zaczęła się z nadejściem drugiej połowy mego życia. Praca nad tym znacznie się przeciągnęła w czasie i dopiero po około dwudziestu latach udało mi się z grubsza zrozumieć treść imaginacji. Przede wszystkim musiałem dostarczyć sobie dowodu, że istnieje historyczna prefiguracja moich doświadczeń zewnętrznych...". (autor)
„Archetypy i nieświadomość zbiorowa to centralne pojęcia w koncepcji analitycznej Carla Gustava Junga. Ich genezę można prześledzić do najwcześniejszych jego publikacji, czyli do rozprawy doktorskiej Zur Psychologie und Pathologie sogenannter occulter Phanomene (1902), w której opisał fantazje młodej histeryczki, medium, a w analizie sięgnął do tych źródeł. Pojęcia te zaczęły się pojawiać w wielu późniejszych pracach Junga z wolna krystalizowały się pierwsze definicje, formułowane co i rusz na nowo, aż w końcu ukształtował się stabilny rdzeń teorii (w sensie „poglądu” w pierwotnym znaczeniu tego słowa)” – z Przedmowy.
Książka, która uczy empatycznej komunikacji: w rodzinie, w przedszkolu, na placu zabaw… Szakal Feluś chętnie wypoczywałby w cieniu akacji w niezakłóconym spokoju. Jednak inne zwierzęta zamieszkujące sawannę też uważają akację za swój dom. Czy da się pogodzić ich potrzeby? Z pomocą skłóconym zwierzętom przychodzi żyrafa Teresa, której wielkie serce potrafi usłyszeć to, co kryje się pod osądami i atakującymi słowami. Autorki inspirowały się metodą komunikacji opracowaną przez Marshalla Rosenberga, znaną na świecie pod nazwą Nonviolent Communication (NVC); seria powstała przy współpracy z certyfikowanymi trenerkami NVC. Wciągająca opowieść zaprasza dzieci do fascynującego świata relacji; rodzice dostają do ręki konkretne narzędzie ułatwiaj...
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez "The Boston Globe" "biblią wychowania". Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z pop...
Małgorzata Strzałkowska – autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Zadebiutowała w 1987 roku w „Świerszczyku". Napisała m.in. „Hocki-klocki dla każdego – i małego, i dużego" (endo, 1999), „Leśne głupki" (Egmont, 2000), „Zbzikowane wierszyki łamiące języki" (Polskie Towarzystwo Wydawców Książek, 2002), „Rady nie od parady" (Wydawnictwo Jacek Santorski) oraz „Wiersze, że aż strach!", „Zielony, żółty, rudy, brązowy..." i „Gimnastyka dla języka (i Polaka, i Anglika)", „Rymowane przepisy na kuchenne popisy" (Media Rodzina). Jest autorką tekstów na ubranka, wierszy i gier do internetu dla firmy endo oraz bajek i piosenek dla telewizyjnej „Jedyneczki". Wspólnie z Robertem Friedrichem, liderem Arki Noego, opracowała teksty na płytę Kocham mo...
Wydanie Janka Muzykanta kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika – „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów.
Wydanie Latarnika kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika – „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów.
Dzielne dziewczyny, tajne agentki SOE, mistrzynie w dziele szpiegowania i sabotażu. Zostały wyszkolone w kryptografii i kartografii. Były ekspertkami w sztuce werbunku, komunikacji i dowodzenia partyzantką. Służyły w pełnych napięcia dniach wojny na każdym teatrze wojny w Europie. W księżycowe noce przerzucano je do Francji, by służyły jako kurierki, radiooperatorki, sabotażystki i przywódczynie ruchu oporu. Wywodziły się z różnych klas społecznych, pochodziły z różnych krajów, a żadna z nich nie miała wcześniej nic wspólnego z walką – były ochotniczkami, które z poczucia patriotyzmu zgłaszały się do tej niebezpiecznej pracy. Wysyłały i odbierały wiadomości, walczyły z bronią w ręku lub… uwodziły mężczyzn, by zdobywać od nich informacje....
Autor, w swej kolejnej książce zwraca się przede wszystkim do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Gordon wychodzi z założenia, że proces nauczania i uczenia się może przebiegać prawidłowo, jedynie stosunki między nauczycielem a uczniami opierają się na wzajemnym poszanowaniu odrębności, życzliwości i zaufaniu, a także gdy obie strony nie są zbytnio zaabsorbowane dodatkowymi, nie związanymi z nauką problemami i mogą swobodnie realizować swe potrzeby.
Dyrygent John Eliot Gardiner, pionier i jeden z wiodących przedstawicieli ruchu, który przywrócił nam barokowe arcydzieła, zebrał wspaniałych solistów oraz znakomity Monteverdi Choir, aby dokonać jednego z pierwszych historycznie poinformowanych nagrań muzyki Purcella. Dwie płyty, które prezentujemy, zdobyły wiele nagród i stały się światowymi bestsellerami (ponad 400 000 egzemplarzy ?Music for the funeral of Queen Mary? oraz ponad 200 000 egzemplarzy ?Hail! Bright Cecila?).Tracklista:CD 1Hail! Bright Cecilia1. Symphony 2. Hail! Bright Cecilia 3. Hark! hark! Each tree 4. ?Tis Nature?s voice 5. Soul of the world! 6. Thou tun?st this world below 7. With that sublime celestial lay 8. Wondrous machine! 9. The airy violin 10. In vain the am?rous flute 11. The fife and all the h...
Niniejsza ksiażka to światowy bestseller. Dr Thomas GORDON proponuje w niej bowiem nową, skuteczną metodę pedagogiczną rozwiązywania konfliktów powstających między rodzicami a dziećmi. Autor, krytykując dotychczasowe modele rozwiązywania konfliktów (oparte na błędnym schemacie „zwycięzca – pokonany"), proponuje stosowanie metody bez pokonanych. Dąży do wprowadzenia takich zasad komunikacji, któe w sytuacji konfliktowej pozwolą znaleźć rozwiązanie kompromisowe, zadowalające obie strony. Wielką zaletą pracy Thomasa Gordona, obok jasnego wykładu i prostego języka, jest pokazanie, jak praktycznie posługiwać się metodą bez pokonanych. Choć odnosi się ona przede wszystkim do stosunków między rodzicami a dziećmi, może być wykorzystywana także w innych...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro