Cykl powieści graficznych dedykowany młodym czytelnikom, poruszający ważne tematy społeczne. Składają się na niego pojedyncze albumy poświęcone nastoletnim bohaterom znanym z komiksów DC. Świat oglądany oczami młodych ludzi nie zawsze jest pięknym i przyjaznym miejscem, a problemy, z którymi przyjdzie zmierzyć się bohaterom, przerosłyby niejednego dorosłego. Na szczęście w ich życiu nie zabraknie również miejsca na przyjaźń, radość czy szalone przygody.
Autorami poszczególnych tomów są doskonale znani nastoletnim czytelnikom pisarze o międzynarodowej sławie tworzący literaturę dla młodzieży, jak Kami Garcia („Piękne istoty”), Lauren Myracle („3maj się”) czy Leigh Bardugo („Grisza”). Za warstwę graficzną odpowiadają utalentowani ilustratorzy i rysownicy, jak Gabriel Picolo, Kit Seaton czy Manuel Preitano.
Cyrk Haly’ego utracił swój dawny urok, ale wciąż oferuje główną atrakcję: zapierające dech w piersiach pokazy Latających Graysonów, rodziny akrobatów, do której należy nastoletni Dick Grayson. Problem polega na tym, że Dick wolałby nie spędzać wakacji, powtarzając mało oryginalne układy dla coraz to skromniejszej publiczności. Nad Halym wisi groźba utraty ostatnich klientów – niedaleko cyrku otwiera się Zaginione Wesołe Miasteczko. Dick ulega niesamowitemu urokowi miejsca, którym rządzą pradawne moce. Gdy młody Grayson poznaje tajemniczą Lucianę i jej wędrowną rodzinę, jest nią zbyt oczarowany, by dostrzec czyhające niebezpieczeństwo. Oszołomiony niezwykłymi fajerwerkami wesołego miasteczka Dick musi wybrać pomiędzy tym, kim jest, a tym, kim chce być – pomiędzy lojalnością względem własnej rodziny a świetlaną przyszłością u boku nowych przyjaciół i wielkiej miłości.
Scenarzysta Michael Moreci oraz rysowniczka Sas Milledge sprawiają, że czytelnicy wraz z bohaterami balansują na cienkiej cyrkowej linie.
W tej powieści graficznej autorzy redefiniują postać Dicka Graysona z myślą o nowym pokoleniu miłośników komiksów.
Autor | Michael Moreci, Sas Milledge |
Wydawnictwo | Egmont - komiksy |
Rok wydania | 2022 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 192 |
Format | 15.0 x 23.0 cm |
Numer ISBN | 9788328156432 |
Kod paskowy (EAN) | 9788328156432 |
Data premiery | 2022.08.08 |
Data pojawienia się | 2022.06.15 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 5 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 1 szt. (realizacja jeszcze dzisiaj) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz już jutro |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
Zaginione wesołe miasteczko. Opowieść o Dicku Graysonie” Michaela Moreciego oraz Sas Milledge to kolejna propozycja od @egmont_polska w serii „DC powieść graficzna 13+”. Poznajemy tu historię młodego Dicka Graysona, przyszłego Robina, przybocznego Batmana, który później powraca jako Nightwing. Grayson oprócz niezwykłych akrobatycznych umiejętności i niemalże nadludzkiej sprawności nie ma nadprzyrodzonych mocy.
W powieści graficznej spotykamy młodego Dicka, który razem z rodzicami jako Latający Graysonowie daje pokazy w cyrku Haly’ego. Życie chłopaka przypomina uwięzienie ptaka w klatce. Może latać, dając co wieczór ten sam popis akrobatyczny, jednak nie może wyjść poza ustalone przez cyrk ramy i granice. Jednak chłopak chce się uwolnić. Za sprawą Luciany trafia do fascynującego Zaginionego Wesołego Miasteczka, w którym prym wiedzie pradawna magia i dzieją się tam niewytłumaczalne rzeczy. To jednak nie tylko opowieść o nadprzyrodzonych mocach, ale także o możliwości dokonywania własnych wyborów, o odwadze, na którą trzeba się zdobyć, by ratować przyjaciół oraz miłości, która czasem jest niemożliwa do spełnienia.
Podobnie jak w powieści graficznej o Harley Quinn, tak i tu ilustracje są utrzymane w dwóch dominujących barwach. Jeśli wydarzenia dzieją się w cyrku, przeważa niebieski, jeśli w wesołym miasteczku - pomarańczowa. Chwile grozy są tu rzadkie, choć też się zdarzają, jednak jest to zdecydowanie łagodniejsza powieść graficzna, niż ta z Jokerem i Harley Quinn w roli głównej. Jest także luźniej powiązana z klimatem DC. Jedno zdanie w komiksie wskazuje jednak, że mamy do czynienia z przyszłym Robinem, ale je musicie odnaleźć sami.
Rewelacyjna powieść, polecam ją bardzo, czytajcie komiksy, bo to zupełnie inna forma sztuki niż książki. Czasem obrazy mówią więcej niż słowa. Tu także.
Ten komiks miał pecha ukazać się na polskim rynku jednocześnie z albumem „Harley Quinn: Piękna katastrofa”. Bo chociaż oba należą do tej samej linii wydawniczej, skierowanej do nastolatków 13+, dzieli je spora różnica poziomów. Nie oszukujmy się, „Zaginione wesołe miasteczko” na tle przygód Harley wypada po prostu blado. Jednak oceniając ten komiks w oderwaniu od tego wszystkiego, to wciąż kawał niezłej powieści graficznej dla młodzieży, po którą warto jest sięgnąć.
Latający Graysonowie, rodzina akrobatów, to właściwie jedyna atrakcja cyrku Haly’ego. Ale Dick, nastoletni członek rodziny, nie do końca jest zadowolony z takiego życia. Nudne zajęcie, brak wakacji, jakie by chciał i coraz mniej liczni klienci sprawiają, że w chłopaku zaczyna zachodzić zmiana. Gdy w okolicy na dodatek otwiera się Zaginione Wesołe Miasteczko, wszystko może się zmienić. To tam garną tłumy i to tam ciągnie też Dicka. A miejsce skrywa swoje mroczne tajemnice nie z tego świata. Na chłopaka czeka podjęcie decyzji, która zaważy na całej przyszłości i jego, i najbliższych mu osób…
„Robin: Rok pierwszy” raz jeszcze? Tak, ale nie do końca. O ile album o takim tytule przybliżał nam początki działalności tytułowego bohatera, o tyle tan pokazuje, co działo się przed. Bo zanim Dick został Robinem, był Graysonem, cyrkowcem. A zanim ukształtowała go trauma, jaka pchnęła go na drogę walki ze zbrodnią u boku Batmana, kształtowało go właśnie cyrkowe życie, jego pasje i rozdarcie, jakiego jesteśmy świadkami w tym tomie. Owszem, wszystko to ma spory potencjał, ale że jest skierowane do nastolatków, potencjał ów nie zostaje w pełni wykorzystany.
Co w takim razie dostajemy? Prostą, ale sympatyczną opowieść dla młodzieży, która od czytelnika nic nie wymaga. Nie musi więc znać losów postaci, wszystko tu opowiedziane jest od początku, nie musi też mieć jakiejkolwiek wiedzy o uniwersum, bo ten tom, jak i cała seria „13+” skupiona jest na danych postaciach i ich żywotach, najczęściej alternatywnych zresztą, więc unikająca wpływu uniwersum na nie i sama na to uniwersum też niewpływająca. Co jest plusem. Czytelnik w tym wypadku nie musi też za bardzo myśleć, bo wszystko jest bardzo nieskomplikowane, co dla młodzieży, nastawionej na iście filmowy odbiór historii obrazkowych to z pewnością zaleta, ale z perspektywy dojrzalszego czytelnika, czuje się pewne braki.
Ogólnie jednak to sprawna opowieść środka dla młodzieży. Oparta na sprawdzonym schemacie, poruszająca tematy dla docelowego czytelnika ważne, a na pewno znajome, prosto narysowana, jest całkiem przyjemną lekturą. Ale brakuje tu trochę artyzmu znanego z tomu o Harley Quinn.