Pomoc dydaktyczna wspomagająca naukę budowania zdania, a następnie rozbudowywania w nim grupy podmiotu i dopełnienia.
Zestaw polecamy:
• osobom dorosłym z afazją motoryczną,
• starszym dzieciom z problemami dyslektycznymi,
• dzieciom doskonalącym naukę czytania,
• osobom dorosłym i dzieciom dwujęzycznym,
• uczącym się języka polskiego jako obcego.
Materiał sprawdzi się zarówno podczas terapii ze specjalistą, jak i w trakcie samodzielnych ćwiczeń w domu.
Odpowiedni również do pracy w grupie.
Dzięki czytelnym etykietom, tabelom i starannie dobranym zdjęciom pacjent może odczytywać zdania, obudowując w ten sposób swój słownik bierny.
Autor | Elżbieta Ławczys |
Wydawnictwo | WIR |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | teczka |
Format | 22.5x30.5 cm |
Numer ISBN | 9788389807052 |
Kod paskowy (EAN) | 9788389807052 |
Data premiery | 2017.02.09 |
Data pojawienia się | 2017.02.09 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Uszy do góry! Rebusy słuchowe doskonalące uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową
Pakiet pomaga rozpoznawać i nazywać podstawowe uczucia, takie jak: radość, smutek, zaskoczenie, gniew. Maluchy nauczą się je rozróżniać i nazywać w naturalny sposób, czyli podczas wspólnej zabawy z opiekunami, a dzięki dodatkowym ćwiczeniom również adekwatnie reagować na osoby w ich otoczeniu, które przeżywają podobne emocje. Zestaw zawiera poradnik dla opiekunów oraz 17 kart obrazkowych. Na kartach zamieszczono kolorowe, realistyczne fotografie twarzy osób w różnym wieku (awers) oraz wyrazy ekspresywne (rewers). Zabawy z kartami wspierają naukę rozpoznawania emocji wyrażonych za pomocą mimiki twarzy, a wyrazy ekspresywne pomagają wyrazić uczucia przedstawione na obrazku i wzbogacają zasób słownictwa dziecka, wspomagając tym samym rozwój mowy. Dzięki zab...
Seria zeszytów ćwiczeń Jakie to było słowo...? została przygotowana z myślą o dorosłych osobach, które na skutek uszkodzenia mózgu utraciły zdolność swobodnego posługiwania się słowami.Druga część, poświęcona rzeczownikom, zawiera ćwiczenia mające na celu ułatwienie dostępu do znanych i często używanych słów, m.in.:pisemne i/lub ustne nazywanie obrazkówwybór rzeczownika o podobnym lub przeciwnym znaczeniuwyszukiwanie homonimównazywanie kategorii semantycznychuzupełnianie związków frazeologicznychgrupowanie rzeczowników według kategorii znaczeniowejtworzenie rzeczowników z dostępnych literwyszukiwanie rzeczowników rozpoczynających się od określonej literyĆwiczenia mogą stanowić pomoc logopedyczną w prywatnych gabinetach, szpitalach i placówka...
Przedstawiamy rebusy słuchowe doskonalce uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową. Uszy do góry! to pozycja przeznaczona dla terapeutów pedagogicznych do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzonymi funkcjami słuchowymi, w tym również z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder APD). Może być ona jednak wykorzystywana z powodzeniem także w terapii dorosłych, gdyż zarówno materiał językowy użyty do zadań, jak i metoda pracy mają charakter uniwersalny. Ćwiczenia, pomyślane w formie rebusów słuchowych, mają za zadanie doskonalić: • uwagę słuchową ukierunkowaną na słowie mówionym, • słuchową pamięć operacyjną, • słuch fonemowy, • świadomość fonologiczną, • sprawność językową.
Wspaniała gra ćwicząca zręczność oraz koncentrację dzieci w wieku od 5 lat. Gracze wkładają różnokolorowe patyczki w pień palmy, a następnie wrzucają do środka palmy małpki, które zahaczają się o patyczki ogonami. Gracz rzuca kostką do gry z kolorowymi polami. Kolor wylosowany kostką wyznacza kolor patyczka, który gracz musi wyciągnąć z palmy. Cała sztuka polega na tym, aby przy wyciąganiu patyczka nie spadła żadna małpka. Zawartość opakowania: • palma do gry, • kolorowe patyczki w 3 kolorach: różowy, pomarańczowy, zielony, • małpki, • kostka do gry. Wymiary opakowania: 32.5 x 9.0 x 27.0 cm
Ćwiczenia do terapii afazji to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym. W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym. Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamię...
Zestaw ćwiczeń zawiera materiały językowe przeznaczone do pracy z dorosłymi osobami z afazją. Znajdzie on zastosowanie wśród terapeutów pracujących w szpitalach, przychodniach i gabinetach logopedycznych. Uniwersalność ćwiczeń polega na tym, że mogą być one wykorzystywane podczas sesji logopedycznych lub jako ich uzupełnienie w postaci pracy domowej dla pacjenta. W zależności od zachowanych oraz zaburzonych funkcji językowych, ćwiczenia wykonuje się ustnie lub pisemnie. Według tej samej zasady można ćwiczyć w domu bez udziału terapeuty, za to z pomocą rodziny bądź opiekunów. Materiał językowy zawiera w większości zbiór czasowników najczęściej używanych, a przez to najbardziej przydatnych w życiu codziennym, takich jak: jeść, pić, myć itp. Praca...
W deszczu i w słońcu jest pierwszą publikacją z serii "Czytaj i Rozmawiaj". Czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się. Stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zamieszczone w publikacji książeczki: Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz pozwalają na aktywne czytanie, zawierają proste, krótkie historie z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książek symbole obrazkowe (PCS) pozwalają dziecku brać czynny udział w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć. Dziecko uczy się zadawać pytania, odpowiadać na nie, komentować. Może samodzielnie zdecydo...
Przedstawiamy zestaw ponad 60 krzyżówek obrazkowych i wyrazowych, którego celem jest uatrakcyjnienie ćwiczeń artykulacyjnych związanych z automatyzacją głosek syczących [s], [z], [c], [dz] oraz szumiących [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz grupach spółgłoskowych. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, a następnie przeczytać na głos wyrazy znajdujące się w każdej krzyżówce, zwracając baczną uwagę na odpowiednią artykulację (we wszystkich wyrazach została zachowana czystość fonologiczna). Ponadto uczeń powinien otrzymane hasło zilustrować lub wymyślić z nim zdanie. Rozwiązywanie krzyżówek jest jednym z ćwiczeń intelektualnych, które w dużym stopniu wpływają na pamięć i sprawność umysłową. Wykonując takie zadania, ...
Gra edukacyjna „Co za emocje!” to kreatywna i żywiołowa gra dla młodszych dzieci, które uczą się rozpoznawać swoje i cudze uczucia oraz je wyrażać. Zadaniem gracza jest zaprezentować pozostałym uczestnikom przedstawioną na karcie emocję w określony sposób. Można to robić za pomocą min, krótkiej opowieści, dźwięków i odgłosów lub rozpoznając emocję na podstawie wyrazu twarzy. To świetny trening komunikacji, który pobudza wyobraźnię emocjonalną, kreatywność, empatię oraz umiejętność kojarzenia, a nade wszystko dostarcza dużo emocji i śmiechu! Trening rozpoznawania i wyrażania emocji! Gra edukacyjna „Co za emocje!” to doskonała pomoc dla przedszkolaków wspomagająca ich w lepszym poznaniu siebie i uczuć osób z najbliższego otoczenia. Dzi...
Prędzej, prędzej, kto pierwszy! Żółwie zwykle się nigdzie nie spieszą, ale kiedy w polu widzenia pojawia się apetyczna sałatka z liści po drugiej stronie łąki, zaczynają wyciągać swoje krótkie nóżki! Jednakże żółwiki nie są długodystansowcami, więc od czasu do czasu muszą odpocząć, najchętniej na grzbiecie innego żółwia, który może je przy okazji podwieźć... Ta doskonała gra planszowa dostarczająca wiele zabawy małym jak i dużym. Sympatyczne, dziecięce grafiki oraz karty oparte na symbolach pozwolą usiąść przy grze nawet bardzo małym planszówkowiczom. A „pędzące” żółwie, zwłaszcza te jedne na drugich, rozbawi nie jednego dorosłego. Pokochasz tę grę! Zawartość opakowania: • plansza, • 5 drewnianych znaczników żółwi, • 5...
3-elementowe historyjki obrazkowe to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 3 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności, dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na pos...
Gra dla przedszkolaków ćwicząca budowanie opowieści, tworzenie ciągów logiczno-myślowych oraz ucząca rozumienia następstw przyczynowo-skutkowych. Z 40 ilustracji należy stworzyć 10 historyjek (po 4 obrazki każda) łączących się w spójną opowieść. Zadanie dziecka polega na dopasowaniu odpowiednich obrazków, ułożeniu historii w kolejności chronologicznej oraz opowiedzeniu opiekunowi, co przytrafiło się bohaterom historii. Zawartość opakowania: • 40 obrazków (20 plansz), • instrukcja. Wymiary opakowania: 19.5 x 18.5 x 5.5 cm
Pomoc Emocje w języku. Nauka rozpoznawania emocji i empatycznej komunikacji została stworzona, by wspierać dzieci, które uczą się nazywać i wyrażać emocje w różnych sytuacjach życia rodzinnego. Zawarte w niej ćwiczenia oparte na pracy z ilustracjami sytuacyjnymi ułatwiają dziecku odnajdywanie się w relacjach społecznych. Łatwe teksty opisujące codzienne zdarzenia zwracają uwagę na przeżywane przez bohaterów emocje i ich reakcje na pojawiające się trudności. Ponadto przykładowe ćwiczenia językowe umieszczone w instrukcji rozwijają zasób słownictwa dziecka oraz umiejętność budowania komunikatów. Publikacja dla dzieci: w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z trudnościami w wyrażaniu i nazywaniu emocji, ze specjalnymi potrzebami edukac...
MOJE DZIECKO NIE MÓWI to pomoc do terapii dzieci, u których obserwuje się opóźniony rozwój mowy. Zestaw zawiera plansze do tworzenia schematów prostych wzorców komunikacyjnych, etykiety z wyrazami oraz obrazki. Opracowany został przez autorki na podstawie ich wieloletniej praktyki zawodowej. W pudełku: 13 plansz wzorcowych, 64 obrazki, 147 etykiet z wyrazami, instrukcja z opisem ćwiczeń. Materiał wyrazowy został podzielony na dwa zbiory: pierwszy - głównie proste wyrazy dwusylabowe, drugi - wyrazy o trudniejszej strukturze. Plansze ułożone są według wzrastającego stopnia trudności - najpierw przedstawiamy dziecku rzeczownik w mianowniku, potem w dopełniaczu, a na końcu w bierniku.Taka technika pracy ze schematami komunikatów językowych umożliwia pow...
Zeszyt dla dzieci 5- i 6-cioletnich do nauki czytania metodą sylabową. Składa się z różnorakich ćwiczeń, takich jak: • kolorowanie obrazka, • pisanie sylab po śladzie, • wycinanie i przyklejanie sylab, • dopasowywanie naklejek z sylabami i elementami obrazka, • czytanie prostego tekstu ze zrozumieniem. Kolorowe, różnorodne i atrakcyjne ćwiczenia są znakomitą pomocą w nauce czytania. Moje sylabki w przedszkolu. Różnicowanie sylab są zintegrowane z programem „Moje sylabki”. Agnieszka Fabisiak-Majcher – logopeda, surdopedagog, doświadczony terapeuta Metody Krakowskiej. Od wielu lat pomaga dzieciom w pokonywaniu trudności w mówieniu i komunikacji. Współautorka wielu pomocy edukacyjnych. Elżbieta Ławczys – doktor językoznawca, logopeda, terapeuta Meto...
Nowe, zmienione wydanie: • większa czcionka, • współczesne ilustracje, • prosty i praktyczny układ graficzny, • dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania, • pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków). Zawartość teczki: • 60 karty ćwiczeń (sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoskami: SZ, Ż, RZ, CH, H, Ł, Ć, DZ, CZ, DŻ, krótkie wyrazy jednosylabowe, dwuznaki, pytania sprawdzające rozumienie tekstu, teksty, krzyżówki sylabowe), • szczegółowa instrukcja z opisem metody.< Program „Moje sylabki” służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób – sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami („Moje sylabki”, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrow...
Nowe, zmienione wydanie: • większa czcionka, • współczesne ilustracje, • prosty i praktyczny układ graficzny, • dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania, • pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków). Zawartość teczki: • 63 karty ćwiczeń (samogłoski, onomatopeje, wyrazy do czytania globalnego, sylaby otwarte ze spółgłoskami P, M, B, L, F, W, T, D, zdania i proste teksty), • szczegółowa instrukcja z opisem metody. Program „Moje sylabki” służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób – sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami („Moje sylabki”, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje. Program jest przeznaczony: • dla...
Program „Moje sylabki” służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób – sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (Moje sylabki, zestawy 1–5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje. Program jest przeznaczony: • dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania, • dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej. Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu. Nowe, zmienione wydanie: • większa czcionka, • współczesne ilustracje, • prosty i praktyczny układ graficzny, • dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wykle...
Program „Moje sylabki” służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób – sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (Moje sylabki, zestawy 1–5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje. Program jest przeznaczony: • dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania, • dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej. Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu. Nowe, zmienione wydanie: • większa czcionka, • współczesne ilustracje, • prosty i praktyczny układ graficzny, • dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wykle...
Nowe, zmienione wydanie: • większa czcionka, • współczesne ilustracje, • prosty i praktyczny układ graficzny, • dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania, • pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków). Zawartość teczki: • 60 karty ćwiczeń (sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoskami: Ś, Ź, Ć, DŹ, R, Ń, wyrazy z samogłoskami nosowymi , Ę, grupy spółgłoskowe, ćwiczenia zapisu spółgłosek miękkich, teksty, zagadki, krzyżówki sylabowe), • szczegółowa instrukcja z opisem metody. Program „Moje sylabki” służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób – sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami („Moje sylabki”, zestawy 1-5) oraz i...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro