Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy potraw spożywanych na obiad. Wybrano takie fotografie, na których dania przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych.
Autor | Magdalena Hinz |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2014 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 52 |
Format | 20.0x29.0 cm |
Numer ISBN | 9788371347139 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371347139 |
Waga | 170 g |
Data premiery | 2014.05.12 |
Data pojawienia się | 2014.05.12 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy ubrań. Wybrano takie fotografie, na których ubrania przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych.
Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy warzyw. Wybrano takie fotografie, na których warzywa przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy produktów, potraw i napojów spożywanych na śniadanie i kolację. Wybrano takie fotografie, na których produkty lub potrawy przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych. Ks...
Materiały opracowano z myślą o terapii osób dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się językiem. W czasie pracy z pacjentem najczęściej trenuje się słownictwo z różnych kręgów tematycznych. Przedstawiana książka pomaga przywrócić umiejętność posługiwania się nazwami części ciała. Składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy części ciała. Publikacja ma służyć zarówno specjalistom, jak i bliskim pacjenta, których pomoc i wsparcie są niezwykle istotne dla powodzenia terapii.
Materiały opracowano z myślą o terapii osób dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się językiem. W czasie pracy z pacjentem najczęściej trenuje się słownictwo z różnych kręgów tematycznych. Przedstawiana książka pomaga przywrócić umiejętność posługiwania się nazwami owoców. Składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy owoców. Publikacja ma służyć zarówno specjalistom, jak i bliskim pacjenta, których pomoc i wsparcie są niezwykle istotne dla powodzenia terapii.
To seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację. Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta. Część 3 pomaga wprowadzać w świat pojęć abstrakcyjnych, przestrzennych i zawierających znaczenia przenośne.
Zestaw ćwiczeń Główka pracuje przeznaczony jest do pracy z osobami dorosłymi. Jego cel to stymulowanie funkcji językowych oraz trening prokognitywny pacjentów z afazją, zespołami otępiennymi, chorobami neurodegeneracyjnymi. Przedstawione w nim ćwiczenia wywołują spontaniczną aktywność pacjenta, doskonalą procesy poznawcze oraz umiejętności komunikacyjne. Podczas wykonywania ćwiczeń pacjenci doskonalą umiejętność rozumienia, nazywania, powtarzania, pamięć, myślenie twórcze, wzbogacają słownik czynny, wydłużają czas koncentracji na wykonywanych zadaniach. Wszystkie ćwiczenia mogą służyć zarówno pracy indywidualnej, jak i wspólnej z terapeutą lub członkiem rodziny.
„Krzyżówki Tematyczne” są pierwszymi z serii zeszytów ćwiczeń przygotowanych z myślą o osobach dorosłych, które na skutek urazu lub choroby utraciły zdolność swobodnego komunikowania się za pomocą słów i rozpoznano u nich afazję. Podstawowym problemem pacjentów z afazją jest poprawne nazywanie i aktualizowanie pojęć zgodnych w formie (wymówieniu) i treści (znaczeniu) z wzorcem znanym każdemu, kto posługuje się danym językiem. „Krzyżówki Tematyczne” mają na celu aktualizowanie nazw rzeczy i osób. Wielu spośród pacjentów z afazją jest w stanie rozwiązać większość „Krzyżówek Tematycznych” bez pomocy lub z niewielką pomocą innych osób. Krzyżówki mają w tytule informację dotyczącą kategorii poszukiwanych pojęć, a odgadywane wyraz...
Afazja. Odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację.Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta.W części I znajdują się ćwiczenia zawierające ilustracje ułatwiające pacjentowi powiązanie wyr...
Zestaw ten służy do nauki zapamiętywania ciągu obrazków, układania według określonego wzoru, kontynuacji wzoru, uzupełniania ciągu oraz układania ciągu według instrukcji słownej.
Afazja. Odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację. Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta. Część III pomaga wprowadzać w świat pojęć abstrakcyjnych, przestrzennych i zawierających zna...
„Krzyżówki Tematyczne” są pierwszymi z serii zeszytów ćwiczeń przygotowanych z myślą o osobach dorosłych, które na skutek urazu lub choroby utraciły zdolność swobodnego komunikowania się za pomocą słów i rozpoznano u nich afazję. Podstawowym problemem pacjentów z afazją jest poprawne nazywanie i aktualizowanie pojęć zgodnych w formie (wymówieniu) i treści (znaczeniu) z wzorcem znanym każdemu, kto posługuje się danym językiem. „Krzyżówki Tematyczne” mają na celu aktualizowanie nazw rzeczy i osób. Wielu spośród pacjentów z afazją jest w stanie rozwiązać większość „Krzyżówek Tematycznych” bez pomocy lub z niewielką pomocą innych osób. Krzyżówki mają w tytule informację dotyczącą kategorii poszukiwanych pojęć, a odgadywane wyraz...
Puzzle z tej publikacji mogą być wykorzystywane w szkole (np. na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, plastycznych czy w świetlicy) lub w domu (zastępując tradycyjne układanki). Są ułożone według wzrastającego stopnia trudności (zarówno pod względem kształtów wycinanych elementów, jak i skomplikowania układanego obrazka).
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o sześciolatkach. Wewnątrz znajdziemy m.in.: labirynty ćwiczenia grafomotoryczne uzupełnianki puzzle plątaninki kolorowanki zadania polegające na wyszukiwaniu różnic ćwiczenia polegające na przyporządkowywaniu obrazków do kategorii zadania polegające na łączeniu pasujących elementów i wiele, wiele...
Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację. Koncentracja to umiejętność, którą powinien posiadać każdy uczeń. Bez niej żadne dziecko nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w lekcjach. Ważne jest więc, aby wszyscy uczniowie, a szczególnie ci, którzy mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W większości opierają się na materiale obrazkowym (w kilku ćwiczeniach również na materiale literowym i wyrazowym). Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o pięciolatkach. Wewnątrz znajdziemy m.in.: labirynty ćwiczenia grafomotoryczne uzupełnianki puzzle plątaninki kolorowanki zadania polegające na wyszukiwaniu różnic ćwiczenia polegające na przyporządkowywaniu obrazków do kategorii zadania polegające na łączeniu pasujących elementów i wiele, wiele...
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją. Z książki mogą korzystać także osoby dorosłe, które potrzebują treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty, pomieszczenia i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją uwagi. Mogą z niej korzystać także osoby dorosłe, które wymagają treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro