W swojej najnowszej książce Życie w przestrzeni serca. Jak wkroczyć do świętej przestrzeni serca? Drunvalo Melchizedek podaje dokładny przepis na wstąpienie do miejsca, w którym połączeni jesteśmy ze wszystkim, co istnieje, miejsca w którym istnieje prawdziwa Miłość i kontakt z naszym stwórcą. Drunvalo na wielu przykładach udowadnia, jak istotne jest życie wychodzące z tego niewielkiego, świętego miejsca w naszym sercu. Kontakt z naszą najgłębszą istotą, naszymi uczuciami jest bowiem absolutnie konieczny na naszej drodze rozwoju. Drunvalo w dwóch rozdziałach odnosi się do wiedzy zawartej w tomach Pradawnej tajemnicy Kwiatu Życia oraz omawia wzajemne powiązania między sercem a Mer-Ka-Ba. Książka zawiera płytę z „Medytacją świętej przestrzeni serca”, na której znajdują się mówione wskazówki prowadzące do ustanowienia kontaktu z tą małą przestrzenią leżącą w naszym sercu. Wskazówki mówione są w j. angielskim oraz polskim. „Dawno temu my ludzie używaliśmy form komunikacji i odczuwania, które nie angażowały mózgu do tego procesu; bardziej pochodziły one ze świętego miejsca w naszym sercu. Jaką wartość miałoby odnalezienie tego miejsca na nowo, w świecie, w którym największą religią jest nauka i logika umysłu? Czy znany jest mi świat, w którym emocje i uczucie są obywatelami drugiej klasy? Owszem. Jednakże moi nauczyciele poprosili mnie, abym przypomniał ci, kim naprawdę jesteś. Jesteś czymś więcej niż ludzką istotą, czymś o wiele większym. W twoim sercu znajduje się bowiem miejsce, święte miejsce, w którym świat może dosłownie zostać przemieniony w procesie świadomego współtworzenia. Jeżeli na to pozwolisz pokażę ci to, co zostało pokazane mnie” (Drunvalo Melchizedek).
Wawel widziany oczami Jana Bułhaka. Niezwykłe, inspirowane grafiką i malarstwem zdjęcia wybitnego fotografa, twórcy polskiej fotografii artystycznej, współzałożyciela i posiadacza legitymacji członkowskiej nr 1 ZPAF. Wykonane w roku 1921 podczas pobytu w Krakowie fotografie wawelskie ukazują to miejsce w harmonijnej całości i intrygującym szczególe.
Podręcznik zawiera omówienie zagadnień z zakresu projektowania: - ustaw - rozporządzeń - aktów prawa miejscowego a także takich aktów prawnych jak np. statuty, regulaminy, zarządzenia. Przedstawiono w nim liczne przykłady zastosowania zasad redagowania tekstów prawnych.
Czy kapłaństwo jest pracą na cudzym polu, a jeśli tak, to czy może ona dać człowiekowi miłość, poczucie sensu? Czy ksiądz Wacław stanie pośród księży, dla których sutanna staje się pancerzem nie do udźwignięcia, a celibat niczemu nie służącym anachronizmem? Czy dręczony przeciwnościami, które fundują mu bliscy i wrogowie podda się i poszuka szczęścia w miłości do kobiety i założeniu własnego domu? Cudze pole to brawurowe zwieńczenie trylogii „Przypadków księdza Grosera”. Miał rację ksiądz Andrzej Luter, pisząc po „Truflach”, że jeśli Grzegorczyk utrzyma formę, to trzeci tom będzie najlepszy. Miał absolutną rację. A Grzegorczyk nie tylko formę utrzymał. Nie wiem jak on to robi, że pisze coraz lepiej i lepiej...
Syntetyczne i zwięzłe ujęcie podstawowych problemów z zakresu estetyki muzycznej. Prezentuje podejście systematyczne z perspektywą historyczną, wiążąc dane zagadnienie z jego genezą oraz kolejnymi fazami rozwoju. Omawia najważniejsze problemy nowożytnej estetyki muzycznej, dotyczące rozumienia muzyki jako sztuki posiadającej autonomiczny warsztat artystyczny. Poszczególne rozdziały poświęcone są fundamentalnym problemom teoretycznym i estetycznym, które przez trzy stulecia kształtowały nowożytny dyskurs o muzyce (koncepcja muzyki jako analogii tekstu słownego, pojęcie dzieła muzycznego, ewolucja postaw estetycznych, emancypacja muzyki instrumentalnej, dylemat oceny obiektywnej, znaczenie świadomości historycznej dla oceny estetycznej, a także inne zagadnienia).