Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
Droczył się pies z kotem, że on szybciej dołki kopie. To nieprawda, mam pazury, jestem lepszy – rzekł kot bury.
Dziś na stawie są zawody, nurkowanie, skok do wody, jest w programie też pływanie. Kto na podium dzisiaj stanie?
Ze Skrzatem przez cały rok to zestaw ćwiczeń przeznaczony dla uczniów klas 2-3. Może być wykorzystany na zajęciach dodatkowych w klasie lub do pracy w domu. Materiał ćwiczeniowy został ułożony zgodnie z kalendarzem szkolnym. Zaproponowane ćwiczenia mają na celu poszerzenie wiedzy i utrwalenie poznanych partii materiału. Rozszerzają zasób słownictwa dziecka, uczą logicznego i kreatywnego myślenia.
Przedstawiamy zestaw ćwiczeń przeznaczony dla uczniów klas 2-3. Może być wykorzystany na zajęciach dodatkowych w klasie lub do pracy w domu. Ćwiczenia zaproponowane w tym zestawie mają na celu przyswojenie i utrwalenie w piśmie określonych ortogramów oraz wzmocnienie czujności ortograficznej dziecka. Publikacja ma charakter uniwersalny. Może być też wykorzystana w ramach realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas 2-3.
Wystarczy kalka, naklejki i odrobina wyobraźni, by wyczarować prawdziwe arcydzieło! Z ?Kalkomanią? skomponujesz swoją ilustrację, dowolnie łącząc i odbijając fragmenty rysunków, które później możesz pokolorować według własnego pomysłu. Ćwiczenia przygotował doświadczony pedagog wychowania przedszkolnego. Unikatowa pozycja na rynku.
Treści zeszytu ucznia w drugiej klasie skupione są wokół tematu miłości Bożej, którą dziecko odkrywa w osobie Pana Jezusa, lekturze Pisma Świętego, przeżywaniu roku liturgicznego oraz doświadczeniu życia codziennego. Ćwiczenia w zeszycie ucznia mają wielorakie funkcje w zależności od katechezy: wprowadzanie w temat, aktywizowanie uczniów, rozwijanie i pogłębianie tematu lub utrwalanie treści. Dziecko z pomocą katechety ma znaleźć odpowiednie polecenie w zeszycie ucznia, do którego odnośnik znajduje się w podręczniku. Założeniem ćwiczeń jest samodzielna, szczególnie twórcza praca ucznia. Uczeń może uzupełniać ilustracje, układać puzzle, tworzyć obrazy z wyciętych elementów i realizować własne pomysły plastyczne. Ma także ćwiczenia wymagające skupienia: wypełnianie witrażyków, labirynty itp.
Dziś za sprawą kogucika, na podwórku jest panika, przybiegł cały zadyszany. Stwora tam w ogrodzie mamy!
Wystarczy kalka, naklejki i odrobina wyobraźni, by wyczarować prawdziwe arcydzieło! Z ?Kalkomanią? skomponujesz swoją ilustrację, dowolnie łącząc i odbijając fragmenty rysunków, które później możesz pokolorować według własnego pomysłu. Ćwiczenia przygotował doświadczony pedagog wychowania przedszkolnego. Unikatowa pozycja na rynku.
Przedstawiamy podręcznik, którego treści skupione są wokół tematu miłości Bożej, którą dziecko odkrywa w osobie Pana Jezusa, lekturze Pisma Świętego, przeżywaniu roku liturgicznego oraz doświadczeniu życia codziennego. Znajdują się tutaj również jednostki tematyczne o Chrystusie Królu, Dobrym Pasterzu, Wniebowstąpieniu, Nawiedzeniu NMP, św. Józefie i innych świętych. Katechizm ma również jednostki lekcyjne związane z przygotowaniem do Pierwszej Komunii Świętej w klasie 2, które dotyczą sakramentów, pojęcia grzechu i nawrócenia, sumienia, miłosierdzia Bożego, warunków i formuły spowiedzi, gestów związanych z przyjęciem sakramentu pojednania i Eucharystii. W podręczniku znajdują się teksty „Przeczytajmy razem!” Stanowią one propozycję lektury podczas lekcji religii i do samodzielnej pracy w domu. Mogą również służyć jako wstęp do rozmów z dzieckiem na tematy religijne lub do wspólnej wieczornej modlitwy. Na ostatnich stronach podręcznika, w rozdziale „Pacierz rodziny Jezusa”, dzieci i rodzice znajdą teksty najważniejszych modlitw. Podręcznik zgodny z programem nauczania „W drodze do Wieczernika” nr AZ-1-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r. Numer dopuszczenia podręcznika: AZ-12-01/10-KR-1/12 Data dopuszczenia: 7.05.2012 r. Nr Imprimatur – dopuszczenia do druku: 1684/2012
Kuszący przygodą, niebezpieczny, surowy steampunkowy świat Żelaznych Mórz, w którym nanotechnologia łączy się z wiktoriańską uczuciowością i? maszyną parową. Gdy Rhys Trahaearn, zwany Żelaznym Księciem, uwolnił Anglię od Ordy, został narodowym bohaterem. W wolnej ojczyźnie zbudował handlowe imperium oparte na legendzie swojego imienia i? strachu. Kiedy w pełen niebezpieczeństw świat Rhysa wkracza inspektor Mina Wentworth, która prowadzi śledztwo w sprawie ciała porzuconego na progu jego domu, Żelazny Książę postanawia, że Mina będzie jego kolejną zdobyczą. Jednak Mina nie może ulec urokowi Rhysa. W jej żyłach płynie krew Ordy i mimo nanotechnologii ulepszającej jej ciało, żyjąc w nieprzyjaźnie nastawionym londyńskim społeczeństwie, ledwo wiąże koniec z końcem. Ten romans zrujnowałby jej karierę i rodzinę, ale prowadząc śledztwo, nie może Żelaznego Księcia unikać? a jego upór w dążeniu do celu sprawia, że trudno mu się oprzeć. Kiedy Minie udaje się ustalić tożsamość ofiary, odkrywa spisek, który zagraża całej Anglii. Żeby uratować swój kraj, Mina i Rhys muszą przemierzyć ziemie, na których roi się od zombi, oraz zdradzieckie wody oceanów. Ale niebezpieczeństwo zagraża nie tylko jej rodakom, gdy Mina poczuje pokusę zrezygnowania ze wszystkiego dla Żelaznego Księcia.
Ze wstępu Autorki: ?Bohaterowie geograficznej serii tym razem wybrali się do Portugalii. Aby pobudzić zainteresowanie dziecka, warto wspólnie odnaleźć położenie tego kraju na mapie Europy lub na globusie. Można wówczas porównać wielkość Portugalii i Polski, wskazać na różnice w kształcie, pokazać długość wybrzeża morskiego i obszar górzysty. Rozmowa, podjęta jeszcze przed rozpoczęciem czytania, pozwoli dziecku uruchomić wyobraźnię. Potem, dzięki ilustracjom będzie można porozmawiać o tym, czy nasze wyobrażenia są zgodne z prawdą?.
Zeszyt 26. to kolejna książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej ?Kocham Czytać?. Jagoda i Janek w czasie kolejnej podróży docierają na Ukrainę. Ten zeszyt, podobnie jak i kolejne, pomoże dziecku opanować ważne umiejętności ? płynnego czytania, zapamiętywania istotnych informacji i przekazywania ich podczas rozmowy. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania.
Zeszyt 25. to kolejna książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej ?Kocham Czytać?. Jagoda i Janek w czasie kolejnej podróży docierają do jednego z naszych sąsiadów, do Czech. Dzieci zwiedzają Pragę, próbują tradycyjnych potraw, poznają nowe tradycje. Ten zeszyt, podobnie jak i kolejne, pomoże dziecku opanować ważne umiejętności ? uczenia się z książek, zapamiętywania istotnych informacji i przekazywania ich podczas rozmowy. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania.
Ze wstępu Autorki: ?Podróże Janka i Jagody są doskonałym pretekstem do wprowadzenia podstawowych pojęć historycznych i geograficznych. Znakomicie ułatwi to naukę w szkole. Nie chodzi tylko o osłuchanie się z terminami, ale także o rozbudzenie chęci nabywania wiedzy z książek i samodzielnego poszukiwania źródeł informacji. Bardzo ważne dla rozwoju młodych ludzi jest poznawanie historii, kultury, przyrody i geografii naszych najbliższych sąsiadów. Książeczka Jagoda i Janek w Słowacji pozwoli zwrócić uwagę dzieci na piękno przyrody tatrzańskiej?.
Obecnie podejście europejskie do wszelkich zabiegów odmładzających zaczyna się różnić od podejścia amerykańskiego. Europejczycy starają się unikać wszelkiej przesady i przerysowania. Dążenie do zatrzymania młodości za wszelką cenę ustępuje miejsca dążeniu do uzyskania zdrowego, harmonijnego wyglądu, adekwatnego do wieku. Aby dobrze wyglądać po czterdziestce, nie wystarczy zdrowo się odżywiać, uprawiać sport i nie palić papierosów. Ważna jest świadoma i systematyczna pielęgnacja. Okazuje się, że cerę dojrzałą można łatwo nawilżyć i przywrócić jej zdrowy wygląd. Nie jest to ani trudne, ani pracochłonne, a na efekty nie trzeba długo czekać. Wystarczy tylko poznać budowę i sposób funkcjonowania skóry, żeby z rozmysłem ją pielęgnować oraz sterować jej nawilżaniem, regeneracją, a także wspomagać działanie aktywnych substancji. Poradnik "Młoda cera po czterdziestce" autorstwa Anny Kołodziejczak i Barbary Czernickiej-Kupras podaje wiele domowych sposobów świadomej pielęgnacji cery dojrzałej.
Legendy miejskie (ang. urban legends) to nieprawdopodobne historie pół żartem, pół serio, które przydarzyły się ponoć "znajomemu znajomego", a wieść o nich została rozposzechniona dalej w formie plotki. Z legendami miejskimi, a przynajmniej tymi najbardziej znanymi - na przykład o porwaniach w supermarkecie czy rakotwórczych gumach Turbo - zetknął się chyba każdy, bo stanowią one przejaw dzisiejszego folkloru. Książka jest zbiorem blisko osiemdziesięciu współczesnych legend krążących wśród internautów. Znajdziemy wśród nich historie makabryczne, śmieszne, czasem wulgarne i nieprzyzwoite. Znakomity komentarz do opowieści stanowią satyryczne ilustracje Henryka Sawki. Legendy zebrał i opracował Filip Graliński - redaktor serwisu internetowego atrapa.net poświęconego dokumentowaniu fałszywek, listów łańcuszkowych i legend miejskich. Członek International Society for Contemporary Legend Researach.
Ze wstępu Autorki: ?Oto ostatnia podróż Janka i Jagody. Przed rozpoczęciem lektury warto przygotować encyklopedię, by można było poszukać informacji o postaciach historycznych wymienionych w tekście. Pytania, jakie dorośli zadają dzieciom po zapoznaniu się z treścią książeczki, powinny także uczyć niezależnego myślenia. Chodzi przede wszystkim o uświadomienie Przedszkolakowi, że może próbować samodzielnie wyjaśniać zjawiska i obserwowane fakty. Stąd pojawiają się pytania typu jak myślisz? Taki sposób spędzania czasu z dzieckiem buduje wiarę w jego własne możliwości i kształtuje osobowość?.
Na niniejszy zbiór zatytułowany "Oblicza płci. Język-Kultura-Edukacja" składa się dwadzieścia osiem artykułów będących naukową refleksją polskich badaczy nad kwestiami genderowymi w ważnych i często zazębiających się obszarach: języku, szeroko pojętej kulturze oraz edukacji - stąd trzy części książki. Należy jednak podkreślić, iż wiele z przedstawionych szkiców ma charakter interdyscyplinarny i trudno je przypisać jednoznacznie tylko jednemu z tych działów. Ową rozmaitość tematyczną i problemową oraz wiążące się z nią różnorodne perspektywy badawcze uznajemy za istotny walor książki.
Celem książki jest "pokazanie, jaką rolę pełni w dzisiejszym systemie komunikowania społecznego lokalna prasa, jaka jest jej obecność w kształtowaniu tożsamości lokalnej oraz w jaki sposób lokalne media mogą wpływać na >>oswojenie
Tom zatytułowany "Oblicza płci. Literatura" zawiera ważkie poznawczo, ale i pożyteczne społecznie dociekania koncentrujące się wokół dyskursu feministycznego i zagadnień maskulinizmu. Prezentowana w tym zbiorze refleksja wydaje się niezwykle istotna z kilku powodów: >> po pierwsze, ukazuje zarazem bogactwo, jak i wieloaspektowość problematyki genderowej w literaturze, zwłaszcza współczesnej; >> po drugie, walorem tego tomu jest bez wątpienia jego swoista wielokulturowość, znajdziemy tu bowiem szkice odnoszące się do literatury: polskiej, amerykańskiej, włoskiej, francuskiej, jidisz, niemieckiej, szwedzkiej, ukraińskiej, rosyjskiej, a nawet indiańskiej; >> po trzecie, co wydaje się również niezwykle istotne, autorzy studiów, omawiając literaturę różnych kręgów językowo-kulturowych, uwzględniają rozmaitość gatunkową utworów (np.: list, pamiętnik, opowiadanie, powieść kryminalna, powieść fantastyczno-naukowa); >> po czwarte wreszcie, atutem tej książki jest wielość perspektyw badawczych przyjętych w prezentowanych analizach.