Początek XX wieku. Włochy. Przemija spokojny świat belle époque. Słabego zdrowia i mocnego charakteru młodzieniec chce zostać pasterzem dusz. Nie może. Jest zbyt... dobry. To najlepszy student, urzędnik i uczony. Wyśmienity dyplomata i rozjemca. Twardy i mądry. Tytan pracy. Członek „sztabu generalnego”... Kościoła. Pasterz całego katolickiego świata. To Eugenio Maria Giuseppe Giovanni Pacelli… papież. Święty...
Czy wiedzą Państwo, gdzie Biecz, a gdzie Giecz? Co to takiego Futoma i z czego słynie? A w czym Sandomierz Rzym przypomina? Albo gdzie starowierców szukać? Odpowiedzi na te i inne tego typu pytania znajdziemy w tej książce. Jest to bowiem przewodnik po Polsce, ale nietypowy, bo po miejscach mało znanych bądź w ogóle nieznanych, o których istnieniu się wie, jeśli akurat mieszka się w pobliżu... Polska znana i mniej znana to sporo historii i fachowych opisów architektury czy malarstwa (nic dziwnego – przecież autorka jest historykiem sztuki), ale także liczne opowieści, legendy, anegdoty czy rozmowy z mieszkańcami. I, oczywiście, mnóstwo niepowtarzalnych zdjęć. Jest to niewątpliwie przewodnik wyjątkowy i – oby okazał się użyteczny podczas wakacyjnych wojaży!
Nr dopuszczenia MEN: 672/3/2014; Ten czteropoziomowy kurs przygotowuje uczniów do matury 2015 z języka angielskiego poprzez kompleksowy program leksykalny oraz budowanie poprawności językowej.
Ten czteropoziomowy kurs przygotowuje uczniów do matury 2015 z języka angielskiego poprzez kompleksowy program leksykalny oraz budowanie poprawności językowej.
Pierwsze tygodnie i miesiące szkoły potrafią wywrzeć istotny wpływ na przyszły stosunek dziecka do nauki. Dlatego warto przygotować się na ten okres życia, zapoznać z tym, co przyszły pierwszoklasista ma umieć i znać. Zeszyty ćwiczeń są dokładnie dostosowany do najnowszego darmowego podręcznika MEN dla klasy I. 1/ w tej samej kolejności realizują tematy 2/ realizują zadania tylko zasygnalizowane w podręczniku, a zwyczajowo związane z zeszytami ćwiczeń (czyli rozwijające umiejętności manualne, utrwalające wiedzę i sprawdzające jej opanowanie) 3/ realizują podstawę programową MEN dla kl. 1 4/ działają dokładnie tak, jak zeszyty ćwiczeń, które realizowane będą w szkole, ale będą stanowić uzupełnienie edukacji, a nie jej powtarzanie. 5/ zagwarantują więc pomoc w lepszym opanowaniu materiału uczniom mającym problemy lub dodatkowe zadania dzieciom zdolnym, wymagającym większej liczby zadań. Seria zawiera 4 zeszyty: Jestem uczniem – zeszyt 1 Już się uczę – zeszyt 2 Poznaję litery i liczby – zeszyt 3 Piszę i liczę – zeszyt 4
Pierwsze tygodnie i miesiące szkoły potrafią wywrzeć istotny wpływ na przyszły stosunek dziecka do nauki. Dlatego warto przygotować się na ten okres życia, zapoznać z tym, co przyszły pierwszoklasista ma umieć i znać. Zeszyty ćwiczeń są dokładnie dostosowany do najnowszego darmowego podręcznika MEN dla klasy I. 1/ w tej samej kolejności realizują tematy 2/ realizują zadania tylko zasygnalizowane w podręczniku, a zwyczajowo związane z zeszytami ćwiczeń (czyli rozwijające umiejętności manualne, utrwalające wiedzę i sprawdzające jej opanowanie) 3/ realizują podstawę programową MEN dla kl. 1 4/ działają dokładnie tak, jak zeszyty ćwiczeń, które realizowane będą w szkole, ale będą stanowić uzupełnienie edukacji, a nie jej powtarzanie. 5/ zagwarantują więc pomoc w lepszym opanowaniu materiału uczniom mającym problemy lub dodatkowe zadania dzieciom zdolnym, wymagającym większej liczby zadań. Seria zawiera 4 zeszyty: Jestem uczniem – zeszyt 1 Już się uczę – zeszyt 2 Poznaję litery i liczby – zeszyt 3 Piszę i liczę – zeszyt 4
Pierwsze tygodnie i miesiące szkoły potrafią wywrzeć istotny wpływ na przyszły stosunek dziecka do nauki. Dlatego warto przygotować się na ten okres życia, zapoznać z tym, co przyszły pierwszoklasista ma umieć i znać. Zeszyty ćwiczeń są dokładnie dostosowany do najnowszego darmowego podręcznika MEN dla klasy I. 1/ w tej samej kolejności realizują tematy 2/ realizują zadania tylko zasygnalizowane w podręczniku, a zwyczajowo związane z zeszytami ćwiczeń (czyli rozwijające umiejętności manualne, utrwalające wiedzę i sprawdzające jej opanowanie) 3/ realizują podstawę programową MEN dla kl. 1 4/ działają dokładnie tak, jak zeszyty ćwiczeń, które realizowane będą w szkole, ale będą stanowić uzupełnienie edukacji, a nie jej powtarzanie. 5/ zagwarantują więc pomoc w lepszym opanowaniu materiału uczniom mającym problemy lub dodatkowe zadania dzieciom zdolnym, wymagającym większej liczby zadań. Seria zawiera 4 zeszyty: Jestem uczniem – zeszyt 1 Już się uczę – zeszyt 2 Poznaję litery i liczby – zeszyt 3 Piszę i liczę – zeszyt 4
Pierwsze tygodnie i miesiące szkoły potrafią wywrzeć istotny wpływ na przyszły stosunek dziecka do nauki. Dlatego warto przygotować się na ten okres życia, zapoznać z tym, co przyszły pierwszoklasista ma umieć i znać. Zeszyty ćwiczeń są dokładnie dostosowany do najnowszego darmowego podręcznika MEN dla klasy I. 1/ w tej samej kolejności realizują tematy 2/ realizują zadania tylko zasygnalizowane w podręczniku, a zwyczajowo związane z zeszytami ćwiczeń (czyli rozwijające umiejętności manualne, utrwalające wiedzę i sprawdzające jej opanowanie) 3/ realizują podstawę programową MEN dla kl. 1 4/ działają dokładnie tak, jak zeszyty ćwiczeń, które realizowane będą w szkole, ale będą stanowić uzupełnienie edukacji, a nie jej powtarzanie. 5/ zagwarantują więc pomoc w lepszym opanowaniu materiału uczniom mającym problemy lub dodatkowe zadania dzieciom zdolnym, wymagającym większej liczby zadań. Seria zawiera 4 zeszyty: Jestem uczniem – zeszyt 1 Już się uczę – zeszyt 2 Poznaję litery i liczby – zeszyt 3 Piszę i liczę – zeszyt 4
Książka zawiera wiele cennych treści i praktycznych zaleceń dotyczących zastosowania elementów teatru w oddziaływaniach pedagogicznych, psychologicznych i terapeutycznych; wykorzystania środków teatralnego wyrazu do wspomagania procesu kształcenia, resocjalizacji i leczenia. Korzystając z zawartego w książce materiału można znacznie zwiększyć skuteczność i atrakcyjność metod, form i technik pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi. Wynika to z faktu, że poprzez dramę, psychodramę czy socjodramę można edukować, resocjalizować czy leczyć – lepiej i szybciej. Typowe dla tych technik wykorzystywanie muzyki, plastyki (scenografii), efektów dźwiękowych i tekstu literackiego (scenariusza) może sprawić, że wspomniane oddziaływania staną się znakomitą alternatywą dla nużących czy zniechęcających metod kształcenia i terapii.
W tej sztywnostronicowej książeczce znajdziesz zabawne rymowane wierszyki w atrakcyjnej szacie graficznej, napisane dużą czcionką.
Zachwycająca kolekcja 4 książeczek i płyt dla dzieci, które chcą doskonale śpiewać i mówić także po angielsku. W bajkowy świat języka angielskiego przy pomocy magicznie oddziałującej muzyki wprowadzają nadzwyczaj sympatyczne wesołe fasolki. Każda z nich jednocześnie reprezentuje i rozwija poszczególne aspekty psychologiczno-fizjologiczno-intelektualnej kondycji dziecka. Wesołe fasolki to najlepszy prezent dla dziecka od pierwszych chwil jego świadomych reakcji na dźwięk! Więcej informacji o metodzie, która poprzez muzykę i zabawę pozwala aktywnie wspomagać rozwój dziecka znajdziesz w załączonej książeczce. To doskonała zabawa i jednocześnie znakomite przygotowanie do pierwszego kompletnego kursu języka angielskiego dla dzieci: „My Yellow House” – uczymy się śpiewająco! Wiek: 0–3
Slavoj Žižek (ur. 1949), słoweński filozof społeczny, światowej sławy enfant terrible antykapitalizmu, rozmawia tu z Koreańczykami (południowymi, nie północnymi, aż tak lewicowy nie jest). Z tej książki-wywiadu opublikowanej jesienią 2013 roku można się dowiedzieć, co Žižek myśli o podstawowych kwestiach dzisiejszego świata: polityce jako takiej, ponowoczesności, demokracji, przemocy i rewolucji. Można też poznać jego wizję walki z niesprawiedliwościami tego świata. Nowe, lepsze społeczeństwo jest tym „niemożliwym”, do którego trzeba dążyć. Rewolucja – tu zupełnie pozbawiona przemocy poza przemocą „symboliczną” – nie ma polegać tylko na modyfikacjach wewnątrz układu odniesienia, lecz na zmianie samego tego układu. Polityka jest dziedziną ostatecznych decyzji, które nie mają już żadnych wyższych instancji dających oparcie. Człowiek ponowoczesny to człowiek takich decyzji. W tym heroiczno-rewolucyjnym nastawieniu, przekonany, że dzisiejszy kapitalizm rozwiódł się z demokracją, Žižek szuka możliwych rozwiązań w wydarzeniach ostatnich lat, zwłaszcza w ludowych rewoltach krajów arabskich. Nie gardzi rozważaniami nad Hollywood, powieścią kryminalną, populizmem w Ameryce Łacińskiej czy nowym kolonializmem Chin. Wszędzie tam, w grząskim świecie pozbawionym jakiejkolwiek z góry zadanej harmonii, może nagle wychynąć zbawcze „niemożliwe”.
"Dopóki szabla w garści" - jedna z wielu staropolskich książek Bohdana Królikowskiego - to napisana z rozmachem opowieść o czasach odległych i pozornie dobrze znanych. Otóż w czasach "potopu" szwedzkiego istniał żywiołowy ruch partyzancki. W tej książce autor składa hołd tym "luźnym kupom", szlacheckim i chłopskim, ich trudowi i zasługom. Dowódca jednej z takich grup, namiestnik Mikołaj Mogilnicki, przypomina postać majora "Hubala". Trafia on przypadkowo na trop afery szpiegowskiej, a prowadząc liczne starcia z wrogiem, szuka groźnego szpiega, a swego osobistego wroga, obersztlejtnanta Horna. Jest w tej książce sensacyjna akcja, zapadające w pamięć sceny bitewne, krwiste postacie, bogactwo realiów epoki przedstawione ze znawstwem.
Zdemobilizowany żołnierz, Artur Zawada skazany, na podstawie fałszywych dowodów wychodzi na wolność. Wkrótce ginie jego przyjaciel, a on sam aby przeżyć musi zabijać. Zaniechana wcześniej zemsta staje się koniecznością. Zawada nie zdaje sobie sprawy, że wywołał lawinę zdarzeń, która odbije się echem w Bonn i Moskwie. Zgodnie z zasadami, które wyniósł z wojska wie, że musi uderzać mocno i precyzyjnie.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
Pomieszczone w tomie prace wykazują, że w całym okresie epok dawnych mnemonika i pamięć kulturowa pozostawały w ścisłej zależności, inspirując się wzajemnie i dostarczając sobie stosownego aparatu pojęciowego, wyznaczając mentalne obszary wspólnego uniwersum. Nić tych powiązań śledzona jest w wielu działach dawnej kultury: w piśmiennictwie, sztukach plastycznych, muzealnictwie, teatrze tudzież w reperkusjach całej tej złożonej tradycji w kulturze współczesnej.
The But - Man Scenariusz i rysunki: Patryk Cabała Incognito - Niesamowity przypadek Pawła K. Scenariusz: Piotr Czarnecki Rysunki: Łukasz Ciżmowski Brak szczęścia do facetów Scenariusz: Radek Smektała Rysunki: Rafał Szłapa Ballada o Janosiku Scenariusz i rysunki: Tomasz Pawlak Emilka, Tank i Profesor & Wolverine Rysunki z 2004 roku - Filip Myszkowski 4 Zemsta doktora Dolittle Scenariusz Łukasz Muniowski Rysunki: Łukasz Rydzewski Pchła vs Tupton - Krwiożercza bestia zrodzona z GMO Scenariusz: Łukasz Piotrkowicz Rysunki: Krzysztof Budziejewski Przygody Roo-Mana Scenariusz i rysunki: Jakub Pieczyński Pan Bazyli Scenariusz: Adam Święcki Rysunki: Adam Święcki, Rafał Szłapa OOPS! - czyli Superman versus Newton! Scenariusz: Jan Plata Przechlewski Rysunki: Tomasz Mering Bezczelny dowcip Zielonego Goblina Scenariusz i rysunki: Tomasz Mering Jak dobrze, że to tylko sen Scenariusz i rysunki: Tomasz Kleszcz Guardian Angel Scenariusz: Robert Zaręba Rysunki: Nikodem Cabała Hipster - Konrad Kwiatkowski Likwidator - Ryszard Dąbrowski Superhero w satyrze - Zygmunt Similak Dopalacz Scenariusz i rysunki -Zygmunt Similak Supermam vs. Batman Scenariusz i rysunek- Tomasz Bieński Eliminacje Marvela - scen: Konrad Mizera, rys. Artur Chochowski Superhero - Robert Towiański Notes Scenariusz i rysunki: Dariusz „Sturmir” Kukla Mroczny bohater Scenariusz: Jacek Jastrzębski Rysunki: Kamil Boettcher Posiłki Scenariusz i rysunki: Zygmunt Similak Wiedźmin - rysunek: Mariusz Gandzel Trykot po polsku Tekst - Przemysław Mazur Staram się zachować wizję oryginalnych twórców - wywiad z Jonem Bogdanove 'em