Książka ta adresowana jest do dzieci, które mają kłopot z płynnym czytaniem lub czytają dobrze, ale chcą nauczyć się czytać lepiej, szybciej i dokładniej.
Metoda proponowana przez autorkę opiera się o listy wyrazowe, nie zaś o teksty. Każda lista składa się z około dwudziestu specjalnie wybranych wyrazów – w pierwszych ćwiczeniach są to słowa łatwe, w późniejszych poziom wzrasta. Ostatnie ćwiczenia zawierają najtrudniejsze litery – dwuznaki i zmiękczenia. Dziecko trenujące czytanie odnosi sukces, ponieważ w miarę wykonywania ćwiczeń czyta szybciej i lepiej. Świadczy o tym czas, który mierzy w czasie pierwszego czytania (przed wykonaniem poleceń) i drugiego czytania (po wykonaniu poleceń). Dzięki temu uczeń ma chęć do dalszego ćwiczenia, bo od razu widoczne są wyniki jego pracy. Książkę zdobią ilustracje o tematyce sportowej, które również mają zachęcić dziecko do treningu, który z ucznia uczyni mistrza.
Autor | Barbara Zakrzewska |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2008 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 136 |
Format | 20.5 x 29.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-7134-293-6 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371342936 |
Waga | 398 g |
Wymiary | 205 x 295 mm |
Data premiery | 2009.03.31 |
Data pojawienia się | 2009.03.31 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Ortografki, czyli zabawne historyjki i ćwiczenia ortograficzne kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem
Dyslektyczne ucho. Zeszyt ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją
100 kart pracy z ćwicz korekcyjno-kompensacyjnymi doskonalącymi umiejętność czytania i pisania. Poziom 2
Niniejsza pozycja to kontynuacja książki Kombinatoryka wyrazowa. Spostrzegaj, pomyśl, działaj. Zadania w niej zebrane mają na celu pomóc dziecku jeszcze sprawniej czytać na poziomie zdania i tekstu. Dzięki działaniom podejmowanym w trakcie wykonywania kolejnych ćwiczeń uczeń lepiej poznaje budowę zdania. To z kolei prowadzi do szybszego rozumienia przeczytanej treści. Wśród propozycji ćwiczeń proponowanych przez Autorkę warto wymienić choćby: budowanie logicznych zdań w oparciu o określone zasady, rozwijanie zdań prostych w oparciu o wzorzec i bez niego, tworzenie logicznych związków wyrazowych i zdań opartych o nie, tworzenie dłuższych tekstów (opisów, historyjek) w oparciu o podane zdanie i wiele innych.
Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum mających kłopoty z rozpoznawaniem liter podobnych graficznie: m, n, u, w, b, d, g, p, l, ł, t, a, o. Wszystkie zadania w urozmaicony sposób koncentrują się na rozwijaniu i utrwalaniu percepcji wzrokowej, w jej aspekcie globalnym i kierunkowo-przestrzennym, jak również pamięci wzrokowej. Ćwiczenia są zróżnicowane pod względem doboru materiału językowego oraz stopnia trudności. Bazują na wyrazach jedno- i wielosylabowych, zdaniach prostych i rozwiniętych, zawsze z wyeksponowaniem liter graficznie podobnych. Ćwiczenia zachęcają ucznia do aktywności, pomysłowości i samodzielności, angażując jego logiczne, operacyjne myślenie. Publikacja może być wykorzystywana przez nauczycieli,...
Pozycja ta adresowana jest przede wszystkim do terapeutów prowadzących zajęcia z dziećmi z dysleksją, ale także do nauczycieli, pedagogów i rodziców. W książce znajduje się kilkadziesiąt propozycji ćwiczeń wraz z materiałem językowym, ułożonych od najprostszych do najtrudniejszych. Zagadnienia ćwiczone to: • budowa i różnicowanie samogłosek, • budowa i różnicowanie spółgłosek, • budowa i różnicowanie sylab graficznie podobnych (a, o, b, d, g, p, l, ł, t, ma, na itp.), • liczne operacje na sylabie dwu- i trzysylabowej, • operacje na wyrazie (dodawanie, usuwanie, przestawianie liter), • wiele innych. Całość ma na celu poprawienie umiejętności płynnego i bezbłędnego czytania. Wiele ćwiczeń przypomina szarady, dzięki czemu dziecko nie...
Jest to zbiór nietypowych ćwiczeń do nauki czytania. W zebranym materiale dominują zbudowane z sylab otwartych pseudowyrazy, czyli słowa pozbawione znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że dzieci koncentrują się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań - nie mogą bowiem zgadywać lub domyślać się ich treści. Ponieważ nauka czytania nie może ograniczyć się do umiejętności dekodowania, w książce znajdują się również ćwiczenia sprawdzające rozumienie, na przykład krzyżówki, pytania czy zadania matematyczne. Bardzo ważną część stanowią te ćwiczenia, które stymulują zaburzone funkcje u dzieci z dysleksją, na przykład analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową. Zadania te pomagają dzieciom w różnicowaniu podobnych liter (na przykład l - ł, o - ...
Jest to pozycja polecana uczniom z klas IV–VI. Zawarte w niej teksty i ćwiczenia pomogą przypomnieć i utrwalić zasady ortograficzne. Autorka podzieliła teksty według trudności ortograficznych. Omówione są szczegółowo „ó” i „u”, „ż” i „rz”, „h” i „ch” oraz pisownia przeczenia „nie” z częściami mowy. Na początku każdego działu zostały wymienione wszystkie zasady pisowni, które potem są powtarzane przez ucznia w ćwiczeniach. Autorka postarała się, by zaintrygować ucznia i w ten sposób zachęcić go do pracy. Teksty są czasem zaszyfrowane, czasem pomieszane, tak że pierwszym zadaniem dziecka jest ich odczytanie. Ćwiczenia opierające się na wyrazach z tekstów rozwijają koncentrację uwagi, funkcje wzrokowe, logiczne myślenie, spraw...
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela dostępnej w sprzedaży jako osobna pozycja. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych. Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trud...
Książka traktuje o wybranych zagadnieniach ortografii: o pisowni wyrazów z ó-u, h-ch, ż-rz. Adresowana jest do uczniów szkoły podstawowej mających kłopoty z ortografią. Ćwiczenia opierają się na trzech czynnościach: postrzeganiu danego wyrazu, analizowaniu jego struktury oraz zapamiętywaniu. Materiał językowy wykorzystywany jest w dwojaki sposób: przez wielofunkcjonalne operacje angażujące niezbędne funkcje percepcyjno-poznawcze oraz przez powtarzanie tego samego materiału ćwiczeniowego w różnych, a przez to ciekawych konfiguracjach wyrazowych.
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla nauczyciela oraz książki dla ucznia dostępnej w sprzedaży jako osobna pozycja. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych. Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trud...
Zeszyt ćwiczeń z serii „Ortograffiti” został przygotowany dla uczniów klasy 4 i 5 szkoły podstawowej, a także ich nauczycieli i rodziców. Głównym zadaniem serii zeszytów ćwiczeń jest podniesienie świadomości ortograficznej u uczniów, zwłaszcza tych ze zdiagnozowanymi specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, czyli dysleksją rozwojową. Ćwiczenia zawarte w zeszycie rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowo-językowe, koncentrację uwagi, percepcję, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, technikę czytania, czytania ze zrozumieniem oraz umiejętność poprawnego pisania i wypowiadania się. Zadania są przygotowane tak, by wzbogacały wiedzę i słownictwo uczniów, szczególnie tych z trudnościami w nauce i...
Zaproponowane w tej książce zadania mają na celu zapobieganie trudnościom w prawidłowym spostrzeganiu, zapamiętywaniu i rozpoznawaniu liter b, d, g, p – które są do siebie podobne pod względem kształtu, natomiast inaczej ułożone w przestrzeni. Bardzo ważne, aby dzieci odpowiednio wcześnie zaczynały poznawać te litery. Dlatego też w książce znajdują się ćwiczenia, które mogą wykonywać już dzieci w wieku przedszkolnym. W trakcie pracy pobudzane są różne zmysły dziecka jednocześnie, uczy się więc ono metodą polisensoryczną.
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające uczniom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie...
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci pięcio- i sześcioletnich z klas „0”, a także dla uczniów klas I, którzy potrzebują kontynuacji ćwiczeń specjalistycznych, by sprostać wymaganiom szkolnym. Książka ta, będąca poradnikiem metodycznym, adresowana jest głównie do nauczycieli starszych grup przedszkolnych, nauczycieli klas „0” i klas I szkoły podstawowej. Służyć też może rodzicom, którzy pragną zadbać o prawidłowy rozwój swojego dziecka pod kierunkiem specjalisty. W książce przedstawione są ćwiczenia obejmujące różne sfery rozwojowe dziecka. Proponowane zadania służą usprawnianiu funkcji percepcyjno-motorycznych w zakresie wzrokowym, słuchowym i manualnym, doskonalą także myślenie operacyjne i sprawność językową.
Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum mających kłopoty z rozpoznawaniem liter podobnych graficznie: m, n, u, w, b, d, g, p, l, ł, t, a, o. Wszystkie zadania w urozmaicony sposób koncentrują się na rozwijaniu i utrwalaniu percepcji wzrokowej, w jej aspekcie globalnym i kierunkowo-przestrzennym, jak również pamięci wzrokowej. Ćwiczenia są zróżnicowane pod względem doboru materiału językowego oraz stopnia trudności. Bazują na wyrazach jedno- i wielosylabowych, zdaniach prostych i rozwiniętych, zawsze z wyeksponowaniem liter graficznie podobnych. Ćwiczenia zachęcają ucznia do aktywności, pomysłowości i samodzielności, angażując jego logiczne, operacyjne myślenie. Publikacja może być wykorzystywana przez nauczycieli,...
Niniejsza pozycja to kontynuacja książki Kombinatoryka wyrazowa. Spostrzegaj, pomyśl, działaj. Zadania w niej zebrane mają na celu pomóc dziecku jeszcze sprawniej czytać na poziomie zdania i tekstu. Dzięki działaniom podejmowanym w trakcie wykonywania kolejnych ćwiczeń uczeń lepiej poznaje budowę zdania. To z kolei prowadzi do szybszego rozumienia przeczytanej treści. Wśród propozycji ćwiczeń proponowanych przez Autorkę warto wymienić choćby: budowanie logicznych zdań w oparciu o określone zasady, rozwijanie zdań prostych w oparciu o wzorzec i bez niego, tworzenie logicznych związków wyrazowych i zdań opartych o nie, tworzenie dłuższych tekstów (opisów, historyjek) w oparciu o podane zdanie i wiele innych.
To zbiór wierszyków, których tematyka jest bliska dziecięcej wyobraźni. Utwory są napisane tak, by zaciekawiać, bawić i uczyć. Zbiorek powinien wzbogacić podręczną biblioteczkę nauczyciela przedszkolaków i uczniów najmłodszych klas.
Książka traktuje o wybranych zagadnieniach ortografii: o pisowni wyrazów z ó-u, h-ch, ż-rz. Adresowana jest do uczniów szkoły podstawowej mających kłopoty z ortografią. Ćwiczenia opierają się na trzech czynnościach: postrzeganiu danego wyrazu, analizowaniu jego struktury oraz zapamiętywaniu. Materiał językowy wykorzystywany jest w dwojaki sposób: przez wielofunkcjonalne operacje angażujące niezbędne funkcje percepcyjno-poznawcze oraz przez powtarzanie tego samego materiału ćwiczeniowego w różnych, a przez to ciekawych konfiguracjach wyrazowych.
Pozycja ta adresowana jest przede wszystkim do terapeutów prowadzących zajęcia z dziećmi z dysleksją, ale także do nauczycieli, pedagogów i rodziców. W książce znajduje się kilkadziesiąt propozycji ćwiczeń wraz z materiałem językowym, ułożonych od najprostszych do najtrudniejszych. Zagadnienia ćwiczone to: • budowa i różnicowanie samogłosek, • budowa i różnicowanie spółgłosek, • budowa i różnicowanie sylab graficznie podobnych (a, o, b, d, g, p, l, ł, t, ma, na itp.), • liczne operacje na sylabie dwu- i trzysylabowej, • operacje na wyrazie (dodawanie, usuwanie, przestawianie liter), • wiele innych. Całość ma na celu poprawienie umiejętności płynnego i bezbłędnego czytania. Wiele ćwiczeń przypomina szarady, dzięki czemu dziecko nie...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro