Historia najsłynniejszego rejsu Admirala Scheera w 1940 roku, podczas którego dotarł on na Ocean Indyjski. Książka została napisana przez dowódcę okrętu, Kranckego i klasyka literatury wojennomorskiej, znawcy historii Kriegsmarine, Jochena Brennecke, który również wziął udział w tym rajdzie. Oparta na wspomnieniach uczestników zdarzeń.
Autor | Jochen Brennecke, Theodor Krancke |
Wydawnictwo | FINNA |
Rok wydania | 2011 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 330 |
Format | 14.5x20.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-62913-53-4 |
Kod paskowy (EAN) | 9788362913534 |
Waga | 458 g |
Data premiery | 2011.09.17 |
Data pojawienia się | 2011.09.17 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Department of State i Foreign Service w polityce zagranicznej USA lat gorącej i zimnej wojny, 1939-1989
Okres wielkiej konfrontacji to czas, w którym Stany Zjednoczone stawały się mocarstwem, a w polityce zagranicznej przejawiały coraz większą aktywność. Głównym obiektem ich zainteresowania byt Związek Radziecki – w czasie II wojny światowej ważny aliant, a później największy rywal w walce o dominację nad światem. Idea powstrzymywania komunizmu wyznaczała kierunek polityki Stanów Zjednoczonych, ponieważ dostrzegały one w ZSRR zagrożenie dla swych aspiracji i misji.
Nowa seria wydawnictwa Napoleon V poświęcona jest zagadkowym wydarzeniom na wszystkich frontach wojny morskiej w latach 1939-1945. Niniejsza książka powstała na podstawie odtajnionych dokumentów w archiwum National Archives and Records Administration w College Park w Waszyngtonie, które przedstawiają nieznaną historię pierwszego rejsu dużego niemieckiego okrętu podwodnego U 234, który w ostatnich dniach II wojny światowej wyszedł z Norwegii z supertajnym ładunkiem i 12 pasażerami do Japonii. W niewyjaśnionych okolicznościach m.in. tajemnicza substancja tlenek uranu wyparowała z U-Boota. Władze amerykańskie nigdy nie przyznały się do tej kradzieży. Podejrzewa się, że rudę uranową przewieziono do pracujących na potrzeby projektu Manhattan zakładów Oak Ridge, g...
Bitwa pod Cuszimą to jedna z najważniejszych bitew w historii świata. Książka powstała na kanwie wspomnień jednego z ostatnich żyjących w latach 60. oficerów biorących udział w tej bitwie - Borysa Michajłowicza Czetwieruchina.
Historia Emdena to gotowy scenariusz na najlepszy film przygodowy. Znajdziemy w niej niewiarygodne podstępy kapitana okrętu, które wręcz S.M.S. ośmieszają brytyjską Royal Navy; niesamowitą odwagę załogi, która nie waha się wtargnąć do obcego portu i zatopić tam okręty wroga, zbombar- EMDEN S.M.S. EMDEN i jego dowódcaS.M.S. EMDEN i jego dowódca dować Madras, czy podjąć nierówną walkę z o wiele silniejszym przeciw- nikiem jakim był australijski krążownik Sydney...; wreszcie rycerskość godną rycerzy okrągłego stołu: niezatapianie jednostek na których prze- bywają kobiety i dzieci, podejmowanie rozbitków i opieka nad nimi. A wszystko to opisane wartkim, pełnym anegdot językiem. Tej książki nie da się nie kochać.
?[...] Biografia faszysty i to faszysty pełną gębą, który nie ukrywa swoich poglądów wobec załogi, często indoktrynując ją ideami nazizmu. Zdumieniem może napawać fakt, ze nawet dzisiaj członkowie jego załogi ze łzami w oczach o nim mówią ?Dziś już nie ma takich ludzi?. To jest ten wielki paradoks. [...] Lüth czasami jest Mr Hydem, gdy traktuje załogę jak jedną wielką rodzinę i pomaga każdemu z jej członków jak tylko może. Z drugiej strony, obserwując jego działoczyny na niewinnych żaglowcach ma się wrażenie, że oto wstąpił w niego Dr Jekyll, który jest żądny krwi, krwi za wszelką cenę... Ta dwoistość charakteru być może nigdy nie ujawniłaby się, gdyby nie wojna. [...]? Andrzej Ryba, Wydawca
Szkocja, druga polowa XVII wieku. Młody i odważny górnik Mack McAsh jest owładnięty pragnieniem, by stać się człowiekiem wolnym. Rzucając wyzwanie sir George'owi Jamissonowi - bogatemu właścicielowi ziemskiemu, u którego wykonuje niewolniczą pracę w kopalni węgla - zyskuje sobie potężnych wrogów. Jego życie staje się pasmem ucieczek. Po deportowaniu do kolonii w Ameryce trafia na plantacje w Wirginii należącą do pięknej Lizzie Hallim i jej świeżo poślubionego męża, a zarazem swego najzacieklejszego przeciwnika. Przeznaczenie zbliży do siebie Macka i Lizzie i doprowadzi do śmiertelnej konfrontacji dwojga zaprzysięgłych wrogów...
Okręt podwodny U-995 to ostatni U-boot, który po zakończeniu drugiej wojny światowej powrócił do Niemiec. Stało się to dopiero w 1971 roku, kiedy to zakupiony od Norwegów U-boot został przekształcony w okręt-muzeum i do dzisiaj stoi w Laboe pod Kilonią, przyciągając rzesze turystów. Dzieje tego okrętu na tle wojny na Morzu Norweskim przeciw konwojom zmierzającym do Rosji stanowią treść tej książki.
Massie jest mistrzem historycznej opowieści, imponuje niesamowitym literackim rzemiosłem? Max Boot, The New York Times Book Review Przedstawił każdą postać z artystyczną wizją pisarza? napisana z pasją opowieść o ludziach z epoki pierwszej wojny światowej? The Waszyngton Post Book World Wspaniałe, niewyobrażalne osiągnięcie ?Książka napisana lekkim, świetnie się czytającym stylem oparta na benedyktyńskiej pracy historyka... Milwaukee Journal Sentinel Żywy opis postaci i wydarzeń? mistrz gawędziarstwa? w tym rodzaju historycznego pisarstwa wątpię, by Massie miał sobie równego Paul Kennedy, Los Angeles Time Book Reviev Półmisek wypełniony smakowitymi opisami postaci. Wielka, wspaniała lektura? New York Post Robert K. Massie - Urodzony w 1929 roku w Lexington....
Bitwa jutlandzka ? największa bitwa I wojny światowej, jedyna w swoim rodzaju, gdy największe floty świata wyszły w morze żeby rozstrzygnąć tu i teraz, raz na zawsze, kto będzie panował na morzach i oceanach świata. Starcie tytanów, dramatyczne zwroty akcji, odwaga i bezgraniczne poświęcenie marynarzy z obu stron, dla których honor był ważniejszy niż śmierć ? wszystko to składa się na tę fascynującą opowieść o legendarnej bitwie, jednej z najważniejszych w historii świata. Autor, zaledwie 23-letni student, to największy talent jaki pojawił się w polskiej marynistyce od czasów pokolenia Lipińskiego, Kosiarza i Pertka. Prowadzony przez niego blog "Burzliwe wody XX w." czytają tysiące zwolenników jego talentu. Dzięki współpracy wydawcy z firmą Warg...
Książka opowiada o przygodach trapera Karola Gordona. Fabuła powieści rozgrywa się na Dzikim Zachodzie. Doktor Jan, przyjaciel głównego bohatera, poznaje szeryfa urzędującego w Forcie Benton. Ściga on chłopca podejrzanego o zabójstwo. Przypadkiem okazuje się, że poszukiwany jest pacjentem doktora. Zostaje on oczyszczony z zarzutów i wraz z innymi bohaterami książki udaje się na tereny Czarnych Stóp, aby pomóc ochronić znajdujące się tam złoto. Bohaterowie ponownie stykają się z mordercą, który ? jak sądzili ? zginął rok wcześniej (historię tę przedstawia powieść Tropy wiodą przez prerię). Tym razem co do jego śmierci nie ma wątpliwości.
„Początki Polskiej Marynarki Wojennej, wiążące się ściśle z odbudową niepodległego państwa, są, wbrew potocznemu oglądowi, obszarem trudnym do naukowej eksploracji. […] Obszar będący domeną hipotez, domniemań i rekonstrukcji opartych w niewielkim stopniu na dokumentach i relacjach jest więc w owej materii stosunkowo znaczny. […] Podstawowym walorem pracy jest fakt oparcia zawartych w niej rozważań na rozległych badaniach archiwalnych”. z recenzji prof. dr. hab. Krzysztofa Kubiaka „Celem książki było przedstawienie i przeanalizowanie wojskowych aspektów funkcjonowania Portu Wojennego Modlin w latach 1918-1921. Ukazano także skomplikowaną strukturę tejże jednostki organizacyjnej i jej przemiany na przestrzeni lat. Autor odtworzył obsadę personalną na...
Historia najsłynniejszego rejsu Admirala Scheera w 1940 roku, podczas którego dotarł on na Ocean Indyjski. Książka została napisana przez dowódcę okrętu, Kranckego i klasyka literatury wojennomorskiej, znawcy historii Kriegsmarine, Jochena Brennecke, który również wziął udział w tym rajdzie. Oparta na wspomnieniach uczestników zdarzeń. Tam musi być piekło! Załoga Scheera pełna była podziwu i uznania dla tego, twardo odgryzającego się nieprzyjaciela, któremu w tym piekle płomieni i rozrywających się pocisków udawało się jeszcze z ostatniego zdatnego do użytku działa prowadzić celny ogień. Na Scheerze nikt nie znał nazwiska dowódcy krążownika pomocniczego. Jedno było pewne, że musiał on być prawdziwym Brytyjczykiem i oficerem starej marynarskiej szk...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro