To druga książeczka z serii „Czytam Mamie i Tacie" zatytułowana W lesie i na łące
Do książeczki dołączone są karty zwierząt i osobne karty z podpisami wyrażeń dźwiękonaśladowczych.
„Współczesne dzieci już w wieku przedszkolnym interesują się drukiem. Często „czytają" teksty z własnych książeczek lub gazet rodziców. Warto wykorzystać ten czas i nauczyć dzieci odkodowywania tekstów pisanych, gdy umiejętność ta postrzegana jest jako magiczna. Brak szkolnego przymusu, spontaniczne działania, poczucie odkrywania czegoś nowego dadzą dzieciom możliwość kształtowania kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i przygotują do nauki języków obcych.
Czytanie ze zrozumieniem da dziecku szanse na rozwijanie mądrego korzystania z Internetu, szybkiego wyszukiwania istotnych wiadomości, skutecznego nabywania nowej wiedzy.Badania neurobiologiczne potwierdziły, że najskuteczniejsze jest uczenie czytania, rozpoczynając od umiejętności symultanicznych (prawa półkula mózgu) do sekwencyjnych (lewa półkula mózgu). Prawa kora szybko rozpoznaje samogłoski, wyrażenia dźwiękonaśladowcze, rzeczowniki w mianowniku, natomiast lewa kora czyta ze zrozumieniem nowe słowa i zdania.Książeczka „W lesie i na łące" przedstawia małemu czytelnikowi owady i zwierzęta charakterystyczne dla polskich lasów i łąk. Konsekwentnie stosowane założenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania(R) tj bezszeryfowa czcionka, z – charakterystyczną dla metody – kropką nad samogłoską i oraz biały druk na silnie kontrastowym tle umożliwia małym dzieciom koncentracje na tekście oraz ułatwia zapamiętywanie.Mali Czytelnicy najpierw powtarzają odczytwane przez Rodziców, Dziadków, czy starsze rodzeństwo, wyrażenia dźwiękonaśladowcze, potem wskazują odpowiedni podpis, aż wreszcie samodzielnie odczytują tekst.Dzięki wczesnej nauce czytania dzieci przeżyją radość opanowania „dorosłej" umiejętności, co w przyszłości pozwoli im podejmnować nowe wyzwania, budować poczucie własnej wartości i osiągnąć sukces edukacyjny."– prof. Jagoda Cieszyńska
Autor | Agata Dębicka-Cieszyńska |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Metody Krakowskiej |
Rok wydania | 2016 |
Liczba stron | 14 |
Format | 15x15 cm |
Numer ISBN | 978-83-64957-01-7 |
Kod paskowy (EAN) | 9788364957017 |
Data premiery | 2016.01.15 |
Data pojawienia się | 2016.01.15 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Pierwsza książeczka z nowej serii "Czytam Mamie i Tacie" pt. "Na wsi" Do książeczki dołączone są karty zwierząt i osobne karty z podpisami wyrażeń dźwiękonaśladowczych. "Współczesne dzieci już w wieku przedszkolnym interesują się drukiem. Często "czytają" teksty z własnych książeczek lub gazet rodziców. Warto wykorzystać ten czas i nauczyć dzieci odkodowywania tekstów pisanych, gdy umiejętność ta postrzegana jest jako magiczna. Brak szkolnego przymusu, spontaniczne działania, poczucie odkrywania czegoś nowego dadzą dzieciom możliwość kształtowania kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i przygotują do nauki języków obcych.Czytanie ze zrozumieniem da dziecku szanse na rozwijanie mądrego korzystania z Internetu, szybkiego wyszukiwania istotnych wiado...
To trzecia książeczka z serii "Czytam Mamie i Tacie" zatytułowana "Pojazdy". Do książeczki dołączone są karty z pojazdami i osobne karty z podpisami wyrażeń dźwiękonaśladowczych. "Współczesne dzieci już w wieku przedszkolnym interesują się drukiem. Często "czytają" teksty z własnych książeczek lub gazet rodziców. Warto wykorzystać ten czas i nauczyć dzieci odkodowywania tekstów pisanych, gdy umiejętność ta postrzegana jest jako magiczna. Brak szkolnego przymusu, spontaniczne działania, poczucie odkrywania czegoś nowego dadzą dzieciom możliwość kształtowania kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i przygotują do nauki języków obcych.Czytanie ze zrozumieniem da dziecku szanse na rozwijanie mądrego korzystania z Internetu, szybkiego wyszukiwania is...
Powtarzanie, rozpoznawanie i nazywanie samogłosek jest ważnym aspektem nauki mowy i czytania. Obrazki motywujące dzieci do powtarzania pierwszych dźwięków językowych przedstawiają sytuacje, które można opisać nawet jednym dźwiękiem. Takiego materiału pokazującego znaczenia potrzebują także dzieci, które stawiają pierwsze kroki na drodze poznawania pisma. Tak w trakcie nauki czytania dzieci zdrowych, jak i w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zapis literowy powinien być stosowany zgodnie ze swym przeznaczeniem, a więc musi odsyłać do jakiejś treści. Nawet pojedyncza samogłoska może nieść sens, dzięki któremu praca nad mową, wymową czy techniką czytania staje się jednocześnie pracą nad rozumieniem. „A” jest dźwiękiem, który moż...
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
Układanki tematyczne dla dzieci od trzeciego do szóstego roku życia mogą być wykorzystane zarówno do stymulacji, jak i terapii w sytuacji zakłóceń rozwoju.Umiejętność dokonywania syntezy obrazów znanych jest zależna przede wszystkim od prawidłowej pracy prawej kory wzrokowej, jednak pomoce zostały przygotowane tak, by pobudzać także aktywność lewej półkuli mózgu. Podejście od symultanicznego (całościowego, globalnego) działania prawej półkuli do sekwencyjnego (relacyjnego, linearnego) przetwarzania lewej półkuli znacznie ułatwi proces kształtowania się lewej kory jako dominującej do przetwarzania języka mówionego i pisanego.Podczas układania dzieci ćwiczą:- koncentrację na bodźcach wzrokowych,- umiejętność dokonania syntezy na podstawie wychwyco...
Pomoc przeznaczona jest dla dzieci: • dwujęzycznych, • niedosłyszących, • z niezakończonym rozwojem mowy, • z wadami wymowy, • z afazją i alalią, • z zaburzeniem komunikacji językowej, • z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznym.
Nowe KategoryzacjePomoc Nowe Kategoryzacje przeznaczona jest dla dzieci uczących się podstaw reguł społecznych i językowych.Dokonywanie kategoryzacji wymaga dostrzegania cech wspólnych oraz różnicujących i jest warunkowane przez działanie zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu.Zestaw zawiera 55 klocków. Pozwala na ćwiczenie umiejętności kategoryzowania ze względu na takie cechy jak: kolor (4 kolory), wielkość (2 wielkości) i kształt (4 kształty).Do zestawu dołączona jest instrukcja z przykładami ćwiczeń.Ponadto w pudełku znajdują się 4 karty z wzorami do układania (ćwiczenia analityczno-syntetyczne) i 3 dodatkowe klocki (w kolorze czarnym).
Kontynuacja bestsellerowej gry „Pędzące żółwie”! Unikalne kości do gry! Idealna gra dla całej rodziny! Nowa gra z pędzącej serii! Gracze rzucają kolorowymi kostkami i przemieszczają ślimaki na planszy. Po drodze starają się spychać przeciwników i zdobyć jak najwięcej pysznych grzybów. Do samego końca nie wiadomo, którymi ślimakami grają przeciwnicy, co gwarantuje wielkie emocje. Gra ma proste zasady, a o zwycięstwie decydują taktyka i umiejętność blefowania.
Zabawa składa się z dwóch etapów. Najpierw trzeba znaleźć podobne do siebie obrazki. Następnie porównujemy znalezione pary, tak żeby odkryć trzy różniące je szczegóły. Wspaniały trening spostrzegawczości dla najmłodszych. Wymiary opakowania: 16.0 x 25.2 x 5.2 cm
Kto najszybciej ubierze niedźwiadka? Ubierz Misia - Gra Magnetyczna to zestaw miękkich objętościowych magnesów - ubrania, które doskonale trzymają się na każdym misiaczku. Wielkie figurki misiów cudownie jest ubierać w różne stroje. Na raz może grać do cztrech urwisów w wieku od trzeciego roku życia. Wybierzcie po jednym niedżwiadku, kręćcie po kolei strzałką na kręgu i dobierajcie swojemu niedźwiedziowi odzież! Kto szybciej będzie ubierze swojego misia, ten otrzyma duży medal zwycięzcy! Gra rozwija motorykę, wyobraźnię oraz uczy bawić się w zespole według ustalonych reguł. Zestaw Dress The Bear Up to: koło ze strzałką, 4 magnetyczne figurki niedźwiedzi, 20 magnetycznych ubrań, 2 nagrody, instrukcja.
Podręcznik nr AZ-03-01/10-KI-2/15 do nauczania religii dzieci pięcioletnich zgodny z programem nauczania numer AZ-0-01/10. Katechizm zawiera 53 tematy. Proponuje wiele atrakcyjnych dla dziecka zadań: proste łamigłówki, labirynty, pracę z naklejkami i wycinankami, obrazki do pokolorowania oraz piosenki z gestami. Ciekawą propozycją są także umieszczone w każdej katechezie rymowanki, które podsumowują poznane treści. Barwne, radosne ilustracje i związane z nimi zadania ułatwią dziecku: otwieranie się na Boga i budowanie z Nim właściwej relacji, zwracanie się do Niego w modlitwie, podejmowanie dialogu z innymi, poznawanie zwyczajów chrześcijańskich związanych z obchodami roku liturgicznego, przyswajanie pierwszych pojęć religijnych. W podręczniku umieszczony jest...
Weźcie do rąk postacie z Zaczarowanego Królestwa i rozpocznijcie przedstawienie! Wymyślcie wspólnie historie do odegrania lub skorzystajcie z 10 scenariuszy w załączonej książeczce. Teatrzyk Cieni to niezwykły pomysł na spędzenie magicznego wieczoru wspólnie z Twoim dzieckiem! Teatrzyk Cieni to zestaw wyjątkowych postaci, które ożyją jako cienie na ścianie pokoju Twojego dziecka. Poza postaciami, pudełko zawiera patyczki i klipsy oraz książeczkę z pomysłami na bajki i zabawy, czyli wszystko czego potrzebujesz, żeby rozpocząć wieczorną przygodę. Dodatkowo, postacie po naświetleniu świecą w ciemności, sprawiając jeszcze więcej frajdy Twojemu dziecku! Seria Teatrzyk Cieni zawiera następujące części: Zaczarowane Królestwo Podwodny Świat Niesamowite M...
Oś liczbowa - użycie osi liczbowej ma wiele zalet w matematyce i innych dziedzinach nauki. Jest to przydatne narzędzie do przedstawiania danych liczbowych i ułatwienia obliczeń. Wartości na osi liczbowej są zapisane w formie cyfr oraz zobrazowane w formie klocków. Oś wykonana jest z materiału, po którym można wielokrotnie pisać pisakami suchościeralnymi. Zestaw zawiera: - planszę z osią liczbową od 1-10 - planszę z osią liczbową od 11-21 - 2 karty do zapisywania działań matematycznych - 3 pisaki (kolory dobierane są losowo) - teczkę zamykaną na zamek
Książka Sylabami po Krakowie oparta jest na Symultaniczno-Sekwencyjnej Metodzie Nauki Czytania(R) autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Metoda ta wyrosła w poczuciu wyjątkowej wartości wczesnego czytania i jego stymulującej roli w rozwoju małego dziecka. Książka składa się z dużych ilustracji bogatych w szczegóły, podpisanych wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi. Do zestawu dołączona jest dodatkowa książeczka, w której znajdują się paradygmaty sylab, proste teksty stworzone zgodnie z regułami programowania języka oraz rzeczowniki do odnalezienia na stronach książki. Na ilustracjach wspólnie z dziećmi odszukamy Wawel oraz Smoka Wawelskiego, przeczytamy nazwy owoców i warzyw sprzedawanych na Kleparzu, zobaczymy kto przyszedł na Błonia posłuchać konc...
Gesty artykulacyjne (GA) inaczej wizualizacje głosek w sylabach, to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska Y), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni. Współczesne badania pokazały, że percepcja ruchu i jego imitowanie są uzależnione od powiązań neuronalnych ośrodków wzrokowych i ruchowych. Celem stosowania owych gestów jest pokazanie miejsca i/lub sposobu artykulacji głoski oraz wspomaganie procesów uwagi i pamięci poprzez odczucie ruchu własnej dłoni. Gest, towarzyszący spółgłosce dotyczy całego paradygmatu. Przedstawione rysunki służą dorosłemu, dzieci uczą się obserwując dorosł...
Wykluczanie ze zbioruĆwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. te wszystkie rzeczy są do jedzenia opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu.Zestaw składa się z 52 elementów
Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania.Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny). Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych - mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Druga część to tylko materiał tematyczny (dynia, pingwin, okulary, kapelusz, łopata, kawa, rakieta, gitara, paparyka, balon). Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych - mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Wydanie: 2Tablice wykonane są z cieńszej tektury (w porównaniu do wydania 1) dzięki czemu zwiększona została ilość obrazków z 14 do 36.Poziom umiejętności spostrzegania jasności, barwy, kształtu, wyodrębniania elementów z tła jest warunkiem prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka. W pierwszych miesiącach życia dziecko przygotowuje się do aktywnego uczenia się komunikacji językowej i pozawerbalnej. Najważniejsza jest umiejętność skupiania wzroku, wyodrębniania oczu i ust, śledzenia ich ruchu, śledzenia ruchu obrazów w pozycji leżącej i na brzuchu. Bez względu na to ile punktów w skali Apgar dziecko uzyskało po urodzeniu, konieczne jest stymulowanie jego sprawności poznawczej.Proponowany zestaw pomocy pozwoli matce i terapeucie...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro