Pomoc „Fleksja - pokarmy, napoje, przedmioty” przeznaczona jest do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych.
Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi.
Pomoc może być wykorzystywana przez terapeutów i rodziców dzieci z trudnościami w budowaniu prawidłowego systemu językowego (alalia, afazja, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, niedosłuch, obniżenie sprawności intelektualnej, wielojęzyczność, zagrożenie dysleksją). Ćwiczenia są także przydatne dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego.
Pomoc można wykorzystać w celu:
- badania rozwoju umiejętności odmiany rzeczowników przez przypadki,
- wspomagania rozwoju językowego dzieci,
- utrwalania form fleksyjnych,
- ćwiczeń rozumienia i zadania pytań oraz odpowiadania na nie,
- ćwiczeń narracji,
- ćwiczeń czytania ze zrozumieniem.
Zestaw składa się z 36 obrazków podzielonych na 8 serii. Każda z nich została tak skonstruowana, by możliwe było ćwiczenie odmiany 8 rzeczowników w następujących przypadkach: mianownik, dopełniacz, biernik, narzędnik, miejscownik a także w przypadku dwóch rzeczowników (lalka i miś) również w celowniku.
Dobór obrazków umożliwia ćwiczenie rodzaju męskiego, żeńskiego i nijakiego. Występują również dwa rzeczowniki w liczbie mnogiej.
Obrazki przedstawiają następujące rzeczowniki: 1. bułka 2. sok, 3. jabłko, 4. lody, 5. lalka, 6. miś, 7. auto, 8. klocki.
W zestawie znajduje się również instrukcja z przykładami zadań.
Autor | Joanna Łozowicka-Zimny |
Wydawnictwo | Centrum Metody Krakowskiej |
Rok wydania | 2015 |
Liczba stron | 36 |
Numer ISBN | 2900000007444 |
Kod paskowy (EAN) | 2900000007444 |
Data premiery | 2015.11.22 |
Data pojawienia się | 2015.11.22 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Pomoc „Fleksja – postacie” przeznaczona jest do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych. Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi. Pomoc może być wykorzystywana przez terapeutów i rodziców dzieci z trudnościami w budowaniu prawidłowego systemu językowego (alalia, afazja, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, niedosłuch, obniżenie sprawności intelektualnej, wielojęzyczność, zagrożenie dysleksją). Ćwiczenia są także przydatne dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego. Pomoc można wykorzystać w cel...
Zestaw "Rozumienie sytuacji" składa się z 19 obrazków, które mają na celu stymulację konkretnego myślenia sytuacyjnego. Ilustracje przedstawiają sceny, w których dziecko się kiedyś znalazło albo miało możliwość ich zaobserwowania, jak np. dokarmianie ptaków. Mają one ścisły związek z doświadczeniem, do którego dziecko musi się odnieść, żeby rozwiązać zadanie, np. dziecko, które było na spacerze podczas deszczu, będzie wiedziało, że dziewczynce na ilustracji brakuje parasola.Przedstawione sytuacje, zróżnicowane tematycznie, uczą odczytywania oraz wykorzystywania informacji z kontekstu oraz pobudzają do samodzielnego formułowania wniosków.
Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uswiadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi.Zestaw ten służy do nauki dopasowywania małych elementów do całości, dopasowywania czasownika i rzeczownika w odpowiedniej formie do obrazka, odpowiedzi na pytania: Czym.....? Co robi.....?, przez podanie etykietek lub wypowiedź oraz czytanie pełnymi wyrazami zdań dwuwyrazowych (czytanie globalne).Zestaw zawiera:- 6 plansz- 6 elementów obrazkowych- 14 etykietek opisowych- opis przykładowych ćwiczeń.
Publikacja przeznaczona jest dla rodziców, nauczycieli i logopedów do pracy z dziećmi, u których proces kształtowania się mowy nie został jeszcze zakończony. Poprawna wymowa daje dziecku większą szansę na sukces edukacyjny i pozwala uniknąć stresów. Dlatego ważne jest, aby skorygować zaburzenia artykulacyjne, zanim dziecko pójdzie do szkoły. W publikacji zawarte są ćwiczenia do terapii logopedycznej głosek: sz, ż, cz, dż. Zagadki, krzyżówki i inne ciekawe formy zadań są bardzo pomocne w procesie kształtowania u dzieci prawidłowej wymowy.
Zestaw przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej odmiany przymiotników przez rodzaje: męski, żeński i nijaki.Pomoc Odmiana przymiotników została skonstruowana tak, by możliwe było zapoznanie dzieci ze znaczeniem przymiotników w opozycjach. Materiał został dobrany zgodnie z etapami programowania języka. Komplet może być wykorzystywany do pracy w gabinecie terapeutycznym oraz w domu. Zestaw składa się z 42 kolorowych obrazków. Przedstawiają one następujące przymiotniki w3 rodzajach:- mały duży (miś, lala, auto),- mokry suchy (sweter, koszula, włosy),- otwarty zamknięty (zeszyt, szafa, okno),- wesoły smutny (pan, pani, dziecko),- pusty pełny (kosz, butelka, pudełko),- nowy stary (fotel, lampa, łóżko),- brudny czysty (garnek, podłoga, ręce).
Zestaw składa się z 30 elementów. W zestawie są obrazki z 6 kategorii (meble, owoce, pojazdy, ubranie, ptaki, zwierzęta). Dokonywanie kategoryzacji wymaga dostrzegania cech wspólnych oraz różnicujących i jest warunkowane przez działanie zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu. Stanowi podstawę do nauki reguł społecznych i językowych. Umiejętność dokonywania kategoryzacji jest warunkiem formowania się myślenia przez analogię, warunkującego uczenie się reguł gramatycznych języka etnicznego i języków obcych. Rozumowanie przez analogię umożliwia dostrzeżenie wspólnych elementów (podobieństw) w odmiennych sytuacjach, bądź stosowanie tych samych schematów rozumowania podczas rozwiązywania różnych zadań.
Znajdź i dopasuj. Zobacz ile życia kryje się w pięknej łące! Kto wybrał się na spacer w radosnych podskokach? Gdzie na schadzkę udały się biedronki? Na łące to wyjątkowa propozycja dla najmłodszych dzieci w wieku od roku do trzech lat. Piękne, trzyelementowe puzzle, narysowane przez Gabrielę Bieniek-Zarembę to nie tylko wspaniała zabawa, ale także ćwiczenie koordynacji oko-ręka, spostrzegawczości i koncentracji. Układanka została wyprodukowana w Polsce z najwyższą troską o bezpieczeństwo najmłodszych.
Ćwiczenia działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. „te wszystkie rzeczy są do jedzenia” opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu. Zestaw składa się z 52 elementów.
Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.Ćwiczenia te:- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,- doskonalą artykulację,- poszerzają słownictwo,- uczą dostrzegania rytmu i rymu,- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,- rozwijają procesy myślenia.Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową struktu...
Publikacja przeznaczona dla terapeutów mowy prowadzących pracę z dziećmi, które z różnych powodów mówią później niż ich rówieśnicy. Z ćwiczeń zawartych w książce mogą korzystać również rodzice podczas pracy z dzieckiem w domu. Ćwiczenia obejmują głoski: b, d, w, f, g, k, h/ch, ń oraz l.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów mowy dzieci około trzeciego roku życia, które jeszcze nie zaczęły mówić i dla rodziców kontynuujących zalecone ćwiczenia w domu. Program jest efektem pracy z maluchami, u których wystąpiły opóźnienia w rozwoju mowy – dziećmi, które z różnych powodów mają utrudniony start wmówieniu.
Pomoc zaprojektowana dla: • dzieci zdrowych na początku nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną, • dzieci z trudnościami w nauce czytania w klasie I, • dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Niezwykle przydatna jest podczas terapii dzieci z alalią, afazją, Zespołem Downa oraz wszelkimi zaburzeniami, w których występuje opóźnienie rozwoju mowy. W szczególny sposób dotyczy to dzieci cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu czy zespół Aspergera, które z trudem nawiązują kontakt wzrokowy. To dzięki kontaktowi twarzą w twarz dziecko w prawidłowy sposób nabywa wzorce językowe oraz uczy się naśladowania słów i zwrotów. Pojawia się u niego także intencja komunikacji oraz chęć werbalnego porozumienia się z otoczeniem. Już w 5. miesiącu ...
Fleksja - postacie to pomoc przeznaczona do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych. Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi. Zestaw składa się z 40 obrazków podzielonych na 8 serii. Każda z nich została tak skonstruowana, by możliwe było ćwiczenie odmiany 8 rzeczowników w następujących przypadkach: mianownik, dopełniacz, celownik, biernik, narzędnik, miejscownik. Dobór obrazków ma umożliwić ćwiczenie rodzaju męskiego i żeńskiego. Obrazki przedstawiają następujące postacie: mama tata, dziewczynka, chłopiec, babcia, dziadek, ko...
„Mówię i czytam. Słówka” to pomoc edukacyjna stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju małych dzieci przez zabawę. Zestaw składa się z kolorowych i czarno-białych obrazków przedstawiających przedmioty z najbliższego otoczenia dziecka oraz z podwójnych podpisów do ilustracji. Służy do ćwiczeń rozwoju mowy, percepcji wzrokowej oraz nauki globalnego rozpoznawania wyrazów (rzeczowników w mianowniku). Materiały można wykorzystać do wspólnych zabaw w domu, do ćwiczeń podczas terapii logopedycznej, pedagogicznej i psychologicznej zarówno dzieci zdrowych, jak i tych z trudnościami w nabywaniu systemu językowego.
Fleksja - pokarmy, napoje, przedmioty" to pomoc przeznaczona do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych. Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi. Zestaw składa się z 36 obrazków podzielonych na 8 serii. Każda z nich została tak skonstruowana, by możliwe było ćwiczenie odmiany 8 rzeczowników w następujących przypadkach: mianownik, dopełniacz, biernik, narzędnik, miejscownik a także w przypadku dwóch rzeczowników (lalka i miś) również w celowniku. Dobór obrazków umożliwia ćwiczenie rodzaju męskiego, żeńskiego i nijakiego. Wys...
Pomoc „Fleksja – postacie” przeznaczona jest do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych. Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi. Pomoc może być wykorzystywana przez terapeutów i rodziców dzieci z trudnościami w budowaniu prawidłowego systemu językowego (alalia, afazja, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, niedosłuch, obniżenie sprawności intelektualnej, wielojęzyczność, zagrożenie dysleksją). Ćwiczenia są także przydatne dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego. Pomoc można wykorzystać w cel...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro