Monografia samolotu mysliwskiego Fokker D. 21, skonstruowanego w 1935 roku, który znajdował się na wyposażeniu lotnictwa wojskowego Holandii, Danii i Finlandii.
Autor | Janusz Ledwoch |
Wydawnictwo | Militaria |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 50 |
Format | 21.0 x 29.5 cm |
Numer ISBN | 9788372194565 |
Kod paskowy (EAN) | 9788372194565 |
Waga | 230 g |
Wymiary | 210 x 295 x 5 mm |
Data premiery | 2018.07.23 |
Data pojawienia się | 2018.07.23 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Czołg średni Panzekampfwagen IV Sd Kfz 161/1/2 był podstawowym czołgiem armii niemieckiej. Stanowił główne uzbrojenie jednostek Panzerwaffe i Waffen-SS walczących w latach 1939–1945. „Czwórki” były najliczniej produkowanymi niemieckimi czołgami w okresie II wojny światowej. Niniejsze opracowanie przedstawia czołgi dwóch finalnych wersji – PzKpfw IV Sd Kfz 161/2 Ausf. H-J uzbrojonych w armatę 7,5 cm KwK 40 L/48, produkowanych w latach 1943–1945. Wymienione wersje stanowiły ostateczny etap rozwoju czołgu PzKpfw IV. Wykorzystano wszystkie doświadczenia płynące z bieżącej eksploatacji w zakresie konstrukcji pojazdu, wzmocnieniu i ulepszeniu ochrony biernej (opancerzenia) i uzbrojenia. Najistotniejsze były jednak zamiany technologiczne umożliwiające prowadzen...
Powstanie samolotu myśliwskiego Reggiane (Caproni-Reggiane) RE. 2001 "Falco" II to bezpośredni wynik zakupu w 1938 przez firmę Alfa-Romeo licencji niemieckiego silnika lotniczego Daimler-Benz 601Aa, później produkowanego we Włoszech jako Alfa Romeo RA 100 RC 41 la "Monsone" (...) Fragment wstępu
W latach 1943-1944 został skonstruowany lekki niszczyciel czołgów 76 mm GMC "Hell Cat", który dysponował skuteczną armatą zdolną do zniszczenia większości czołgów niemieckich i japońskich. Innymi atutami tego pojazdu była duża prędkość i zwrotność, które pozwalały załodze, w przypadku ataku przeciwnika na szybkie opuszczenie stanowiska bojowego.
Monografia 11 Karpackiego Pułku Artylerii Lekkiej w czasie Kampanii Wrześniowej 1939 roku.
Monografia niemieckiego działa 8,8 cm Flak 18/36/37 L/56. Fotografie czarno-białe i kolorowe, rysunki i schematy, tekst polsko-angielski.
„Łodzie latające Blohm und Voss 138 (Bv 138) stanowiły podstawowe uzbrojenie jednostek rozpoznawczych niemieckiego lotnictwa morskiego. Złowróżbny widok Bv 138 był dla marynarzy alianckich zwiastunem rychłego ataku »wilczego stada« niemieckich U-bootów lub ataku samolotów bombowych i torpedowych Luftwaffe. Bv 138 operowały głównie z baz w Norwegii na trasie konwojów do Murmańska i Archangielska. Działały także z terenów Francji oraz na Morzu Czarnym i na Morzu Śródziemnym. Jedna łódź latająca Bv 138 MS (Minensuch lub Mausi) została przystosowana do zwalczania min magnetycznych. Bv 138 z racjki kształtu kadłuba był popularnie nazywany »Der fliegende Holzschuh«, czyli »latający drewniany sabot«.” – ze Wstępu
Niniejsza publikacja omawia najsłynniejszy niemiecki czołg z okresu II wojny światowej PzKpfw VI Sd Kfz 181 „Tiger” Ausf. H1/E. Opracowanie koncentruje się na problematyce związanej z konstrukcją czołgu, natomiast nie zawiera informacji na temat zastosowania bojowego, bowiem dane na ten temat zostały przedstawione w innych opracowaniach np. Tygrysy w walce (wyd. Militaria, 2009, 2013).
Przed II wojną światowa praktycznie wszystkie sowieckie myśliwce znajdujące się w uzbrojeniu WWS RKKA powstały w biurze konstrukcyjnym kierowanym przez Nikołaja N. Polikarpowa. W okresie od 1934 roku do 1942 roku sowiecki przemysł lotniczy wyprodukował ponad 16000 samolotów myśliwskich typu I-16, I-17, I-15, I-15bis i I-153.
W latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku amerykański przemysł motoryzacyjny należał do wiodących na świecie. Fabryki samochodowe produkowały gigantyczne ilości pojazdów osobowych i ciężarowych, które technologicznie przewyższały konstrukcje z innych krajów. W USA wprowadzono wiele nowatorskich rozwiązań technicznych i technologicznych (np. produkcja potokowa. Amerykańskie wytwórnie samochodowe walnie przyczyniły się do rozwoju przemysłu samochodowego w ZSRS (GAZ - FORD i ZIS), Niemczech (Opel - General Motors i Ford), Wielkiej Brytanii (Vauxhall - General Motors), a nawet w Polsce (Lilpop Rau & Lovenstein - Chevrolet). Rozwój konstrukcji cywilnych nie szedł w parze z opracowywaniem pojazdów wojskowych, bowiem znacznie zredukowana w czasie pokoju armia USA nie...
„Czołg średni Panzerkampfwagen IV Sd Kfz 161 był podstawowym czołgiem armii niemieckiej. Stanowił główne uzbrojenie jednostek Panzerwaffe i Waffen-SS walczących w latach 1939–1945. Czwórki były najliczniej produkowanymi niemieckimi czołgami w okresie II wojny światowej.” – fragment Wstępu
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro