Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1-3 oraz nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. Podczas prowadzonych zajęć o grach, jedna z uczestniczek stwierdziła: Gry sprawiają, że nauczyciel staje się atrakcyjny dla uczniów, a wtedy i szkoła staje się dla nich atrakcyjna. Nic dodać, nic ująć.
W książce jest opisane kilkadziesiąt gier pogrupowanych zgodnie z wykorzystywanymi w nich pomocami - są tam zatem gry planszowe, karciane, z użyciem dziesięciościennej kostki czy wykorzystujące, i to w różny sposób, kamienie domina. Autor pokazuje, że gry można tworzyć także samodzielnie albo modyfikować je aby lepiej spełniały nasze oczekiwania. Czytelnik znajdzie tu praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać, gdy stosuje się pracy gry dydaktyczne.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców uczniów nie tylko klas 1-3. Można z niej także korzystać w starszych klasach szkoły podstawowej. Będzie świetnym narzędziem pracy terapeutów a także przyda się w zajęciach świetlicowych.
Autor | Mirosław Dąbrowski |
Wydawnictwo | Nowik |
Rok wydania | 2015 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 164 |
Format | 20.5 x 29.0 cm |
Numer ISBN | 9788362687749 |
Kod paskowy (EAN) | 9788362687749 |
Data premiery | 2015.09.22 |
Data pojawienia się | 2015.09.22 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Czytam, piszę, rozumiem. Pomoc dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego. Z Jackiem w świat liter, sylab, wyrazów, zdań
Do czego służy gra? Gdyby zadać to pytanie nauczycielom klas 1-3, czy nauczycielom matematyki w klasach 4-6, to prawdopodobnie najczęściej by pojawiła się taka odpowiedź: do poćwiczenia rachunków. Chociaż wielu z nich pewnie sądzi, że na słupkach robi się to lepiej i jest mniej hałasu. Pogląd ten jest, w ocenie Autora, naturalną konsekwencją bardzo podającego nauczania matematyki, jakie oferuje polska szkoła oraz rozumienia szkolnej matematyki jako nauki przede wszystkich o rachowaniu. A przecież matematyka to nie nauka o liczeniu, to nauka o strukturach i prawidłowościach. Na zadane wyżej pytanie Autor proponuje więc zupełnie inną odpowiedź: gry dydaktyczne są doskonałą okazją do wspólnego uprawiania matematyki i to przez wszystkich! Dzięki umiejętnemu...
Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1–3 oraz dla nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. „Po raz pierwszy zetknąłem się z żywymi liczbami czy raczej – byłem żywą liczbą ponad dwadzieścia pięć lat temu w Londynie podczas warsztatów prowadzonych przez profesora Jana Potworowskiego. Przez ostatnie ćwierć wieku sam wielokrotnie prowadziłem tego typu warsztaty i obserwowałem ich uczestników – nauczycieli nauczania początkowego czy nauczycieli matematyki w klasach 4–6, a ostatnio także nauczycieli przedszkoli. Ich reakcja zazwyczaj jest bardzo podobna do mojej pierwszej...
Czy zauważyliście państwo, jak mało geometrycznych treści znajduje się w polskim nauczaniu początkowym? Jak rzadko uczniowie klas 1-3 zajmują się podczas zajęć obiektami geometrycznymi? W otaczającym nas świecie można znaleźć wiele atrakcyjnych i kształcących modeli różnych obiektów geometrycznych, zwłaszcza przestrzennych, czyli brył. Poprzez bezpośredni kontakt z tymi modelami, wykonywanie z ich pomocą różnych eksperymentów, uczniowie mogą rozwijać swoje geometryczne intuicje i swoją wiedzę. Zacznijmy od zaopatrzenia się w odpowiednią ilość potrzebnych pomocy: kwadratowych kolorowych karteczek, nożyczek i kartek, geoplanów i gumek, prostokątnych (bezpiecznych) lusterek. Przykłady pracy z tymi pomocami są opisane w poszczególnych działach książ...
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją. Z książki mogą korzystać także osoby dorosłe, które potrzebują treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Jak dobrze jest wiedzieć i umieć! Człowiek uczy się całe życie. Najpierw, we wczesnym dzieciństwie, opanowuje trudną sztukę chodzenia i komunikacji z innymi, a także uczy się, co jest bezpieczne, a czego nie należy robić, bo może być dla niego zagrożeniem. Mały człowiek musi przyswoić wiele różnych umiejętności. Musi, ale też chce, bo dzieci z natury uczą się chętnie. Potem człowiek rośnie i idzie do szkoły. Nauka w szkole nie zawsze idzie sprawnie. Szczególnie jeśli na opanowanie wiedzy i umiejętności z jakiegoś przedmiotu potrzeba uczniowi więcej czasu i zaangażowania. Na szczęście istnieją zajęcia uzupełniające. W ich trakcie nauczyciel, przy użyciu tego zeszytu ćwiczeń, może poświęcić ci dodatkową uwagę, raz jeszcze wytłumaczyć zaga...
Książka zawiera przykłady matematycznych zabaw, gier, kart pracy dla przedszkolaków, uczniów klas I–III oraz IV–VIII szkoły podstawowej Matematyczne kodowanie łączy w sobie nabywanie wiedzy matematycznej i programistycznej. Zaproponowane w książce zabawy, zadania, karty pracy, matematyczne podchody i edukacyjne pokoje zagadek zawierają elementy aktywności artystycznej i fizycznej. Mamy nadzieję, że znajdujące się w książce przykłady staną się dla czytelnika inspiracją i zachętą do podjęcia przygody z kodowaniem na zajęciach matematycznych w przedszkolu, klasie lekcyjnej w szkole podstawowej czy zajęciach świetlicowych. Matma inaczej. Kodowanie udowodni, iż kodowanie jest dla każdego, a nauka matematyki może być naprawdę atrakcyjną przygodą.
Zbiór 136 gier i zabaw oraz wielu ich wariantów, które można wykorzystać w różny sposób na zajęciach lekcyjnych z zakresu matematyki. Motywują one uczniów do wysiłku w procesie przyswajania nowego materiału, na etapie jego powtarzania i utrwalania, a także w toku kształtowania wielu różnorodnych kompetencji. Można je także stosować w ramach pozalekcyjnych zajęć matematycznych. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla początkujących nauczycieli oraz studentów edukacji wczesnoszkolnej. Z pewnością okaże się przydatna także bardziej doświadczonym nauczycielom w poszerzeniu repertuaru gier i zabaw dydaktycznych. Każda gra i zabawa ma swoją nazwę, określono jej cele edukacyjne i rodzaje kształtowanych kompetencji oraz listę niezbędnych pomocy dydak...
Książka zawiera ponad 1600 zadań zebranych w 55 zestawów, które służą do gry w bingo matematyczne. Zasady tej gry są bardzo proste i może w nią grać każdy, potrzeba tu jedynie kartki papieru i czegoś do pisania. Zadania są opracowywane z myślą o uczniach klas 4-6 szkoły podstawowej. Konstrukcja książki umożliwia ćwiczenie ponad 80% umiejętności wymienionych jako konieczne w podstawie programowej z matematyki dla II etapu edukacyjnego. Prezentowany zestaw gier jest sprawdzoną przez nauczycieli w Polsce doskonała propozycją dla tych spośród nich, którym nie wystarczają przykłady podane w podręcznikach, a są świadomi faktu, że ich uczniowie nie w pełni opanowali ćwiczone na lekcji umiejętności. Przedstawiona w książce metoda pracy stanowi skutecznie n...
Kontynuacja cyklu „Z Jackiem w świat”. Tym razem, po zadaniach z matematyki, prezentujemy zestaw ćwiczeń i zabaw pozwalających nauczycielowi wprowadzać dziecko w świat liter, głosek, kształtować umiejętność czytania i rozwijać ją. Uczeń w atmosferze pozytywnych emocji, zaangażowania i zaciekawienia stopniowo rozwija umiejętność czytania, która jest przecież tak ważna w jego całym życiu. Proponujemy 26 ćwiczeń i zabaw, które nie tylko rozwijają umiejętności w obszarze aktywności językowej dziecka, ale równocześnie umożliwiają mu holistyczne poznawanie świata, tak typowe dla postrzegania rzeczywistości w tym wieku. Mamy nadzieję, że przedstawione w książce pomysły przyczynią się do urozmaicenia nauki czytania, pozwolą uniknąć nudy.
Szanowni nauczyciele, drodzy rodzice, o tym, że matematyka to ważny przedmiot wiemy wszyscy. Uczniowie jednak nie zawsze są tego świadomi. Joanna Świercz, autorka tej publikacji, pokazuje uczniom, urozmaicając ten przedmiot zabawami matematycznymi, że nie trzeba się bać tych lekcji, bo czy nie lepiej jest zaprzyjaźnić się z „matmą” niż walczyć z matematyką? W "Matma inaczej, czyli pomysły na przełamanie lekcyjnej rutyny: autorka prezentuje, jak wyglądają prowadzone przez nią lekcje matematyki dla uczniów w wieku 10–15 lat. Autorka pokazuje i podpowiada, jak realizować trudne a czasem i nudne tematy, czytelnik znajdzie tu też metody, do wykorzystania podczas lekcji powtórzeniowych. Zacznijcie je stosować, a sami zobaczycie jak bardzo zajęcia mogą się zmien...
„Piraci” to prosta i wciągająca gra matematyczna dla przedszkolaków i dzieci wczesnoszkolnych, ćwicząca umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 1-20 oraz rozwijająca pamięć, koncentrację i myślenie logiczne. Dzięki grze dzieci poprzez zabawę i rywalizację szybciej opanowują nowe umiejętności, potrafią zapamiętać więcej szczegółów oraz zastosować działania matematyczne przy rozwiązywaniu codziennych problemów. Gra „Piraci” polega na wykonywaniu prostych działań na dodawanie i odejmowanie oraz na zbieraniu pirackich skarbów. W skład gry wchodzą 4 plansze z rysunkami piratów i piratek oraz 96 żetonów z działaniami i wynikami oraz rysunkami skarbów. Kolorowe i humorystyczne ilustracje zachęcają do wspólnej zabawy i wypełniania pirackic...
Zadania matematyczne z kolorowymi ilustracjami, dostosowane do programu nauczania w klasach 1-2. W środku dzieci znajdą ćwiczenia z dodawania, odejmowania, tabliczki mnożenia, a także z posługiwania się kalendarzem. Zabawy matematyczne są doskonałe jako uzupełnienie szkolnych lekcji matematyki.
W części pierwszej opowiedziałem o przygodach z wczesnej młodości, tym razem opowiem o kolejnych wydarzeniach z mojego życia i ludziach, których znałem. A były to ciekawe postacie. Już taki mój los, że zawsze jestem blisko ważnych wydarzeń i ludzi. Czasem działa to na moją niekorzyść. No cóż, taka karma, ha, ha, ha...
Książka to wspomnienia Mirosława Dąbrowskiego znanego powszechnie jako Misiek z Nadarzyna. Nie jest to klasyczny wywiad-rzeka. Staraliśmy się uniknąć typowego lania wody, co można spotkać chociażby w ksiązkach niejakiego Masy - bardziej chodziło o portret człowieka na tle epoki. Bohaterem jest nie tylko Misiek. Ważni są również ludzie, którzy go otaczali, a także obraz czasów, w jakich żył. Nie wszystko zostało opowiedzine, bo nie o wszystkim można było opowiedzieć...ze wstępu
Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1–3 oraz dla nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. „Po raz pierwszy zetknąłem się z żywymi liczbami czy raczej – byłem żywą liczbą ponad dwadzieścia pięć lat temu w Londynie podczas warsztatów prowadzonych przez profesora Jana Potworowskiego. Przez ostatnie ćwierć wieku sam wielokrotnie prowadziłem tego typu warsztaty i obserwowałem ich uczestników – nauczycieli nauczania początkowego czy nauczycieli matematyki w klasach 4–6, a ostatnio także nauczycieli przedszkoli. Ich reakcja zazwyczaj jest bardzo podobna do mojej pierwszej...
Do czego służy gra? Gdyby zadać to pytanie nauczycielom klas 1-3, czy nauczycielom matematyki w klasach 4-6, to prawdopodobnie najczęściej by pojawiła się taka odpowiedź: do poćwiczenia rachunków. Chociaż wielu z nich pewnie sądzi, że na słupkach robi się to lepiej i jest mniej hałasu. Pogląd ten jest, w ocenie Autora, naturalną konsekwencją bardzo podającego nauczania matematyki, jakie oferuje polska szkoła oraz rozumienia szkolnej matematyki jako nauki przede wszystkich o rachowaniu. A przecież matematyka to nie nauka o liczeniu, to nauka o strukturach i prawidłowościach. Na zadane wyżej pytanie Autor proponuje więc zupełnie inną odpowiedź: gry dydaktyczne są doskonałą okazją do wspólnego uprawiania matematyki i to przez wszystkich! Dzięki umiejętnemu...
Nr dopuszczenia: 303/3/2014/z1 Numer wydania: I Cykl „Matematyka 2001” do nowej podstawy programowej udowadnia, że matematyka jest nie tylko potrzebna w codziennym życiu, ale także ciekawa, a uczenie się jej może być przyjemne. Układ treści podręcznika do klasy 6 uwzględnia przygotowanie ucznia do sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej: pierwsza część to wprowadzenie treści nowych dla ucznia na tym etapie nauki, druga to przygotowanie do sprawdzianu, wzbogacone o plakaty z podsumowaniem dotychczas poznanego materiału, trzecia część stopniowo przygotowuje ucznia do nauki w gimnazjum. Rozwiązując zadania, gry, łamigłówki i zagadki szóstoklasista rozwija umiejętności matematyczne niezbędne w dalszej nauce. Wprowadzeniem do każdego modu...
Czy zauważyliście państwo, jak mało geometrycznych treści znajduje się w polskim nauczaniu początkowym? Jak rzadko uczniowie klas 1-3 zajmują się podczas zajęć obiektami geometrycznymi? W otaczającym nas świecie można znaleźć wiele atrakcyjnych i kształcących modeli różnych obiektów geometrycznych, zwłaszcza przestrzennych, czyli brył. Poprzez bezpośredni kontakt z tymi modelami, wykonywanie z ich pomocą różnych eksperymentów, uczniowie mogą rozwijać swoje geometryczne intuicje i swoją wiedzę. Zacznijmy od zaopatrzenia się w odpowiednią ilość potrzebnych pomocy: kwadratowych kolorowych karteczek, nożyczek i kartek, geoplanów i gumek, prostokątnych (bezpiecznych) lusterek. Przykłady pracy z tymi pomocami są opisane w poszczególnych działach książ...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro