Monografia samolotu myśliwskiego konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej, produkowanego przez lotniczą wytwórnię Heinkel.
Samolot myśliwski Heinkel 112 był niewątpliwie jedną z najciekawszych i najbardziej niedocenionych konstrukcji swoich czasów. Gdyby jego ewolucja nie zatrzymała się w 1938 roku, to kto wie, czy nie zyskałby sławy równej legendarnemu Messerschmittowi Bf 109. Trzeba bowiem pamiętać, że He 112 to samolot o złożonej historii, w której ogniskują się wszystkie charakterystyczne dla okresu międzywojennego problemy rozwoju lotnictwa myśliwskiego. Pierwsze prototypy prezentowały poziom myśli technicznej pierwszej połowy lat trzydziestych, mocno osadzonej w poprzedniej epoce lotnictwa. Nie miały szans konkurować ze Spitfire'm czy Bf 109. Jednak już wersje późniejsze przedstawiały zupełnie nową jakość, zgodną z najnowszymi światowymi trendami. Należy też zauważyć, że była konstrukcja dość pechowa – samolot nie zyskał aprobaty RLM, a eksport mocno ograniczały uwarunkowania polityczne. Pomimo tego He 112 wszedł na trwałe do historii lotnictwa Rumunii i Hiszpanii.
Autor | Seweryn Fleischer |
Wydawnictwo | Militaria |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 50 |
Format | 21.0 x 29.5 cm |
Numer ISBN | 9788372194534 |
Kod paskowy (EAN) | 9788372194534 |
Waga | 230 g |
Wymiary | 210 x 295 x 5 mm |
Data premiery | 2018.05.21 |
Data pojawienia się | 2018.05.21 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Monografia samolotu mysliwskiego Fokker D. 21, skonstruowanego w 1935 roku, który znajdował się na wyposażeniu lotnictwa wojskowego Holandii, Danii i Finlandii.
Samolot bombowy i rozpoznawczy Dornier Do 215 był „młodszym bratem” samolotu Dornier Do 17 (a w zasadzie Do 17Z). Zachował podstawowe rozwiązania konstrukcyjne „latającego ołówka”, lecz był napędzany silnikami rzędowymi, zamiast jak do tej pory silnikami gwiazdowymi. Samoloty Dornier Do 215 były używane bojowo w lotnictwie niemieckim i węgierskim. Dwa samoloty tego typu zostały w kwietniu 1940 roku sprzedane do ZSRS.
Heinkel 100 przeszedł do historii lotnictwa w dwóch zasadniczych powodów. Pierwszym był fakt pobicia na nim światowego rekordu prędkości. Samolot był istotnie jedynym z najszybszych w swojej klasie. (fragment wstępu)
Publikacja poświęcona sławnemu myśliwcowi, który zapisał się na stałe w historii Wielkiej Brytanii i II wojny światowej, a w czasie bitwy o Anglię w 1940 roku ocalił Wyspy Brytyjskie przed niemiecką inwazją. Był to samolot, na którym latali przez cały okres wojny polscy piloci z kilku dywizjonów myśliwskich Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. Książka ta zawiera opis konstrukcji tego legendarnego brytyjskiego samolotu oraz dziejów jego świetnej wojennej kariery. Czytelnik znajdzie w niej także opis tego wszystko, co wiąże się renowacją, konserwacją i lataniem zachowanymi do dziś egzemplarzami Spitfire’a.
Niewielka publikacja skupiająca się na amerykańskim pokładowym samolocie torpedowo-bombowym zaprojektowanym w 1934 roku.
SBD, czyli „Slow But Deadly”, co po polsku oznacza „powolny, lecz zabójczy”. Tak lotnicy marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych rozszyfrowali skrót oznaczający jednego z najlepszych bombowców nurkujących II wojny światowej Douglas SBD „Dauntless” („Nieustraszony”). „Dauntlessowi” nie szczędzono też mniej wybrednych epitetów, nazywając go „Barge” („Barka”), „Clunk” („Brzdęk”), „The Daunty Lass” („Wystraszone Dziewczę”). W rzeczywistości samolot ten pod względem swych walorów bojowych nie odbiegał w istotny sposób od najlepszych bombowców nurkujących państw Osi z pierwszych lat wojny: niemieckich Junkersów 87 „Stuka” i japońskich Aichi D3A „Val”.
Focke-Wulf Ta 154
Czasopismo De Re Militari przyzwyczaiło naszych Autorów i Czytelników do cierpliwości. Tak jak wino wymaga leżakowania, tak praca nad każdym numerem potrzebuje wielu zabiegów, aby pasjonaci historii mogli zagłębić się w dawno miniony świat. Podczas gdy koneser otwiera butelkę wytrawnego wina, zachwycając się jego wykwintnym bukietem i kojąc się jego subtelnymi nutami, my oferujemy naszym miłośnikom produkt w pełni dojrzały, przeznaczony nie tylko dla specjalistów, lecz dla każdego fana tego typu treści. Staramy się, aby De Re Militari zadowalało zawodowych historyków, znawców poszczególnych epok oraz docierało do tych, którzy lubią poczytać o dziejach militarnych. Kolejny numer rozpoczniemy greckimi klimatami. Kraina białych, wytrawnych i niezwykle aromaty...
Na początku XX wieku polscy konstruktorzy odnieśli wiele sukcesów, znajdowali się w światowej czołówce. Wykazali się nie tylko dużymi zdolnościami konstruktorskimi, lecz także doskonałą umiejętnością maksymalnego wykorzystania skromnych możliwości, którymi dysponowali. Autor serii Andrzej Glass w bardzo dokładny sposób ukazał ich osiągnięcia i projekty. Podał wiele dokładnych danych technicznych, opisy historii poszczególnych projektów oraz opis wykorzystania samolotów w różnych dziedzinach życia. Zamieścił liczne fotografie i schematy. Trzeci zeszyt z serii PKL przedstawia konstrukcje trzech samolotów pasażerskich - PZL 4, 27, 44 "Wicher". Przedstawiono w nim historię rozwoju konstrukcji, uzupełnioną zdjęciami, danymi technicznymi i planami model...
Pierwsza połowa XIII wieku przyniosła znaczące zmiany w Polsce i całej Europie, obejmujące stosunki społeczne, polityczne i kulturalne. Czy książę mazowiecki, Konrad, sprostał wymaganiom stawianym w jego czasach? Nie cieszy się on dobrą opinią w oczach Polaków, którzy od czasów rozbiorów pamiętają mu sprowadzenie nad Wisłę Krzyżaków. Autor rozważa, jak władca Mazowsza oceniany był przez współczesnych, jakie odnosił sukcesy, jakie ponosił klęski, jaką stanowił osobowość, jak rysowała się jego postać na tle ówczesnych władców w Europie.
Niniejsza monografia opisuje mniej znany samolot Luftwaffe – Heinkel He 70, który nie uczestniczył w działaniach bojowych w czasie II wojny światowej w barwach lotnictwa niemieckiego, a jedynie w lotnictwie węgierskim (Legion Condor i lotnictwo nacjonalistyczne, w jednostce 7-G-14). Rozwiązania techniczne zastosowane w konstrukcji He 70 (m.in. konstrukcja płata, usterzenia, kadłuba) zostały potem powielone, chyba w najsłynniejszym samolocie Heinkla, bombowym He 111.
Wreszcie jest z niecierpliwością oczekiwany przez tysiące Polaków kolejny tom wielkiego dzieła prof. Andrzeja Nowaka! Rzeczpospolita lat 1468-1572 to mocarstwo, potęga militarna i kulturalna. A zarazem kraina wolności niespotykanej w ówczesnej Europie. Szlachta co prawda walczy z monarchą o przywileje (słynna konstytucja nihil novi), ale nie uchyla się od obowiązku obrony Ojczyzny, odróżnia jeszcze świętą wolność od swawoli, która jest surowo potępiana. Dynastyczne imperium Jagiellonów przekształca się w Rzeczpospolitą Obojga Narodów dzięki Unii Lubelskiej, której 450. rocznicę ustanowienia świętujemy w tym roku. Fascynująca i świetnie napisana historia naszego kraju jest zwieńczona w IV tomie Dziejów Polski ślubem przyszłego wielkiego króla Stefana...
W-3 Sokół zajmuje szczególne miejsce pośród polskich konstrukcji lotniczych. To tylko jeden z dwóch typów opracowanych przez polskich konstruktorów, jaki doczekał się seryjnej produkcji, drugim był SW-4 Puszczyk. Produkcja W-3 Sokół, wliczając w to prototypy, zbliżyła się do 180 sztuk, co jak na nasz kraj jest liczbą znaczą-cą. Sokół wciąż z powodzeniem służy w różnych państwach, zarówno w siłach zbrojnych jak i w firmach cywilnych i będzie jeszcze długo w użyciu. Dla WSK PZL-Świdnik najważniejsze są jednak dwie rzeczy. Po pierwsze, Sokół pozwolił firmie przetrwać bardzo trudne lata 90., aż do momentu gdy zakład ten stał się częścią dużej europejskiej rodziny Leonardo, wraz z partnerem włoskim i brytyjskim. Po drugie, inżynierowie którzy...
W momencie ataku na amerykańską bazę Floty Pacyfiku w Pearl Harbor Cesarska Marynarka Japońska dysponowała najnowocześniejszymi na świecie samolotami uderzeniowymi. Były to Aichi D3A oraz Nakajima B5N. Oba te samoloty, obok myśliwca A6M, stały się symbolem japońskich sukcesów militarnych w początkowym okresie wojny na Dalekim Wschodzie. Celność zrzutu bomb przez D3A nie miała sobie równych i dalece przewyższała pod tym względem, nawet owianego legendą niemieckiego Junkersa Ju 87 „Stuka”. I choć samolot D3A w dość krótkim czasie stał się przestarzały, to jednak zdążył zatopić największą ilość okrętów przeciwnika, niż jakikolwiek inny bombowiec nurkujący państw Osi. Opisany w niniejszej książce samolot, niszcząc w zaskakującym nalocie trzon a...
Messerschmitt Bf 108 był jednym z najbardziej uniwersalnych niemieckich samolotów. Choć nie był typowym samolotem bojowym, to jednak w głównej mierze wykorzystywany był przez wojsko i formacje paramilitarne... Ze Wstępu
Heinkel 100 przeszedł do historii lotnictwa w dwóch zasadniczych powodów. Pierwszym był fakt pobicia na nim światowego rekordu prędkości. Samolot był istotnie jedynym z najszybszych w swojej klasie. (fragment wstępu)
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro