Druga wojna światowa toczyła się nie tylko na polach bitew i w kwaterach dowódców. Fabryki zaopatrujące walczących w broń, autostrady pozwalające na szybkie dotarcie do celu, fortyfikacje i schrony – rola inżynierów, architektów i budowniczych była ogromna, a kolejne osiągnięcia technologiczne (i umiejętność ukrycia ich planów przed wrogiem) często decydowały o zwycięstwie lub porażce. Zwłaszcza nazistowskie Niemcy wieloletnią dominację na arenie międzynarodowej zawdzięczały potędze gospodarczej i militarnej. Talent technokratów i budowniczych nie tylko wspierał reżim Hitlera, ale także pozwolił mu przetrwać dłużej, niż się spodziewano.
Bohaterami tej bogato ilustrowanej publikacji są Fritz Todt i Albert Speer, dwaj najważniejsi inżynierowie Hitlera. Zdaniem wielu historyków to właśnie Todt, twórca m.in. systemu umocnień fortecznych zwanych Linią Zygfryda, i Speer, minister odpowiedzialny za uzbrojenie, amunicję i produkcję wojenną, przyczynili się do tego, że Rzesza, mimo zmasowanych wysiłków aliantów, przetrwała aż do wiosny 1945 roku. Książka to fascynująca historia rywalizacji technologicznej, w której prześcigali się walczący po obu stronach frontu.
Autor | Blaine Taylor |
Wydawnictwo | RM |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 392 |
Format | 15.8 x 21.3 cm |
Numer ISBN | 9788381511827 |
Kod paskowy (EAN) | 9788381511827 |
Waga | 586 g |
Wymiary | 156 x 218 x 25 mm |
Data premiery | 2019.02.18 |
Data pojawienia się | 2019.02.04 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Panzerkampfwagen IV to jedyny typ niemieckiego czołgu, który znajdował się w wyposażeniu niemieckich wojsk pancernych przez całą II wojnę światową. Od pierwszych kampanii błyskawicznych, aż po ostatnie walki w obronie Rzeszy, atakowanej przez potężne zgrupowania Armii Czerwonej. PzKpfw IV należał do najważniejszych typów uzbrojenia niemieckich sił pancernych, a w latach 1939-194 wyprodukowano ponad 8500 egzemplarzy tego czołgu. W swojej historii Panzer IV przeszedł bardzo wiele modernizacji, a wprowadzenie latem 1942 roku dział długolufowych w tych czołgach, sprawiło że prowadziły skuteczne walki z nowocześniejszymi sowieckimi i alianckimi wozami, do samego końca pozostając podstawowym typem czołgu w niemieckich dywizjach pancernych. W niniejszej bogato ilust...
Tiger, „król” pól bitewnych na froncie wschodnim, w Afryce Północnej i Europie Zachodniej w latach drugiej wojny światowej, to – za sprawą swojej masywnej sylwetki i wielkiej siły ognia – jeden z najsławniejszych czołgów w historii. Jego zabójczo celne i skuteczne działo 8,8-cm KwK L/56 budziło postrach wśród czołgistów sowieckich i alianckich, i nie bez powodu – było w stanie przebić pancerz każdego ówczesnego wozu bojowego. Książka przedstawia historię Tygrysa od jego początków i pierwszych modeli prototypowych po liczne warianty budowane na podwoziu tego czołgu. Szczegółowo prezentuje mechanikę Tygrysa oraz jego dane taktyczno-techniczne – opancerzenie, uzbrojenie i amunicję – które czyniły z niego tak groźny oręż. Autor w oparciu o zach...
Ian Fleming, pisząc powieść Moonraker, nie opierał się wyłącznie na swojej wyobraźni. W 1945 roku brał udział w tworzeniu T-Force, tajnej brytyjskiej jednostki, którą pchnięto do śmiertelnego wyścigu o tajemnice nazistów. Należeli do niej żołnierze piechoty, z których wielu dopiero dochodziło do siebie po ciężkich doświadczeniach dnia D, żołnierze wojsk inżynieryjnych, saperzy, komandosi piechoty morskiej oraz zespoły specjalistów i naukowców. Gnając na złamanie karku, często wkraczali w miejsca, do których jeszcze nie dotarły alianckie wojska. Odkrywali podziemne fabryki i ośrodki badań jądrowych. W zaledwie pięciuset ludzi z kilkoma dżipami zajęli Kilonię, w której znajdowało się dwanaście tysięcy uzbrojonych Niemców – aby zdobyć nazisto...
Fascynująca opowieść o życiu legendarnego konstruktora, który przez cztery dziesięciolecia zbroił wojska monarchii austro-węgierskiej i Trzeciej Rzeszy. Zdobył też sławę jako twórca pojazdów wyścigowych i samochodów osobowych. Uznawany za jednego z największych inżynierów XX wieku działających w przemyśle motoryzacyjnym, Ferdinand Porsche jest dziś pamiętany jako twórca znakomitych i popularnych pojazdów, takich jak Volkswagen Garbus czy samochody wyścigowe Auto Union Grand Prix. Jednak w swojej niezwykłej karierze konstruktorskiej okazał się równie pomysłowy jako projektant pojazdów wojskowych i innej militarnej maszynerii. Porsche pracował na rzecz wojska przez pół wieku. Podczas II wojny światowej należał do grona czołowych niemieckich konstruktor...
Pierwsza tego typu książka w Polsce, stanowiąca przekład dzieła renomowanego brytyjskiego wydawnictwa Haynes. Z książki Czołg Tiger Panzerkampfwagen VI Tiger I Ausf. E (SdKfz 181). Historia – budowa – eksploatacja dowiecie się, jak wygląda i ile czasu zajmuje bieżąca obsługa jednego z najsłynniejszych czołgów II wojny światowej – budzącego strach alianckich czołgistów Pzkpfw VI Tiger I. Jego jedyny zdatny do jazdy egzemplarz znajduje się obecnie w Muzeum Broni Pancernej w Bovington w Wielkiej Brytanii, gdzie cały sztab ludzi pracuje, aby utrzymać go na chodzie. Książka zawiera także wspomnienia członków załogi niemieckiego czołgu Tiger, jak i pracowników Muzeum, którzy brali udział w żmudnym procesie przywracania pełnej sprawności bojowej czołgu T...
Snajperskie umiejętności żołnierza oddziału SEAL Chrisa Kylea uczyniły z niego bohatera. Na podstawie jego bestsellerowej autobiografii Clint Eastwood wyreżyserował film, który stał się kulturowym fenomenem. Nowa edycja pamiątkowa tej głośnej ekranizacji została wzbogacona o ekskluzywne, specjalnie przygotowane na tę okazję materiały dodatkowe, które ujawnią więcej na temat Kylea jako zawodowego żołnierza – jak również męża, ojca i przyjaciela. Dodatki: Wydanie zawiera pamiątkową płytę z nowymi materiałami opatrzonymi komentarzem Bradleya Coopera, „Oddział SEAL: w czasie wojny i pokoju”, „Chris Kyle: Człowiek legenda”, „Powrót do domu: Cena heroizmu”, „Historia jednego żołnierza. Podróż Snajpera” – dołącz do reżysera Clinta Eas...
Te wydarzenia wstrząsnęły armią. Polscy żołnierze zostali oskarżeni o zbrodnię ludobójstwa. Jak było naprawdę? Reporterka dociera do nigdy niepublikowanych zeznań, rozmawia z setkami świadków. Obnaża system manipulacji politycznych z Antonim Macierewiczem w tle. Jak pisze w posłowiu gen. Waldemar Skrzypczak: cała sprawa "zbrodni ludobójstwa" zrodziła się w salonach polityków, a nie w Afganistanie.
To ja zastrzeliłem bin Ladena! Poruszająca i realistyczna relacja Roberta O’Neilla, komandosa Navy SEAL, który ma na koncie ponad czterysta akcji, w tym uratowanie Marcusa Luttrella (jedynego żołnierza SEAL ocalałego po afgańskiej operacji „Redwing”), odbicie porwanego przez piratów kapitana Richarda Philipsa czy likwidację najbardziej poszukiwanego terrorysty świata, Osamy bin Ladena, który zginął z jego ręki. O’Neill opowiada też o szkoleniu podstawowym oraz trudnych i wyczerpujących treningach, gdy dostał już przydział do najbardziej elitarnego oddziału SEAL. Przez ponad dziesięć lat brał udział w działaniach antyterrorystycznych w okresie, który był najgorętszy pod tym względem w dziejach USA. Nierzadko jego oddział niemal co noc stawał do walki i...
Przedstawiona książeczka nauczy dziecko jak należy rysować zwierzątka: lwa, kota, świnkę, papugę i wiele, wiele innych. Książka została podzielona tak, aby po jednej stronie znalazła się nauka rysowania w punkach, a po drugiej sceneria do wypełnienia kolorowymi rysunkami.
Biografia alter ego Hitlera, najbardziej wpływowej osoby III Rzeszy Martin Bormann był jednym z najbardziej znienawidzonych funkcjonariuszy nazistowskich. Jako szef kancelarii NSDAP w randze ministra Rzeszy i prywatny sekretarz Hitlera, budził strach wśród ministrów, gauleiterów, urzędników, sędziów i generałów. Był człowiekiem Hitlera od brudnej roboty, z zimną obojętnością decydował o losie milionów ludzi. Obsesyjny biurokrata kierował hitlerowskim aparatem terroru i zbrodni na tyle efektywnie, że stał się sekretnym władcą Niemiec. Był osobowością otoczoną tajemnicą – w życiu, a zwłaszcza po śmierci. Po samobójstwie Hitlera początkowo wszelki ślad po nim zaginął. W październiku 1946 r. został zaocznie skazany na śmierć przez Międzynarodowy T...
Walter Schuck zaliczył podczas II wojny światowej 206 strąceń. Oto jego relacja z walk nad Oceanem Arktycznym i nad Niemcami. Autobiografia Schucka zaczyna się w czasach jego młodości. Dalej opisuje on swoje przeżycia od okresu kształcenia, przez starcia powietrzne nad Oceanem Lodowatym i przygody pomiędzy walkami, aż po akcje w samolotach odrzutowych JG 7 i koniec wojny. Schuck spisał wspomnienia za namową przyjaciół. Jasnym, rzeczowym językiem opowiada o specyfice działań nad Oceanem Lodowatym, gdzie niezachodzące słońce latem i ciemna zima wyznaczają rytm życia. Prowadzone tam zacięte boje zmierzały do zniszczenia dostaw przeciwnika lub zabezpieczenia własnych. Szczegółowe sprawozdanie z zatopienia „Tirpitza” nadaje nowego wymiaru jego historii. Jest to r...
Bogato ilustrowana opowieść o ludziach odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury i przemysłu zbrojeniowego Trzeciej Rzeszy. Pokazuje, jak zaplecze technologiczne ? na równi ze zdyscyplinowaną i znakomicie wyposażoną armią ? zapewniło Hitlerowi wieloletnią dominację na arenie międzynarodowej. Bohaterowie książki, Fritz Todt i Albert Speer, kolejni ministrowie uzbrojenia i amunicji Trzeciej Rzeszy, wiedzieli, że współczesna wojna toczy się nie tylko na polach bitew i w kwaterach dowódców. Zapotrzebowanie na fabryki zaopatrujące walczących w broń, autostrady pozwalające na szybkie dotarcie do celu, fortyfikacje i schrony sprawiło, że rola inżynierów i architektów była kluczowa, a rozwiązania technologiczne często decydowały o zwycięstwie lub porażce. Talent...
Wieloletnią dominację na arenie międzynarodowej nazistowskie Niemcy zawdzięczały potędze gospodarczej i militarnej. Talent technokratów i budowniczych nie tylko wspierał reżim Hitlera, ale także pozwolił mu przetrwać dłużej, niż się spodziewano.Bohaterami tej bogato ilustrowanej publikacji są Fritz Todt i Albert Speer, dwaj najważniejsi inżynierowie Hitlera. Blaine Taylor opisuje, w jaki sposób osiągnięcia na polu techniki, na równi z tymi na polu walki, pozwoliły III Rzeszy przetrwać aż sześć wojennych lat.Dr Todt był budowniczym pierwszej na świecie sieci superautostrad (Autobahnen), które funkcjonują do dziś, a także niemieckiego Wału Zachodniego (Westwall), czyli systemu fortyfikacji, którego powstanie poprzedziło budowę Wału Atlantyckiego i Wscho...
Druga wojna światowa toczyła się nie tylko na polach bitew i w kwaterach dowódców. Fabryki zaopatrujące walczących w broń, autostrady pozwalające na szybkie dotarcie do celu, fortyfikacje i schrony – rola inżynierów, architektów i budowniczych była ogromna, a kolejne osiągnięcia technologiczne (i umiejętność ukrycia ich planów przed wrogiem) często decydowały o zwycięstwie lub porażce. Zwłaszcza nazistowskie Niemcy wieloletnią dominację na arenie międzynarodowej zawdzięczały potędze gospodarczej i militarnej. Talent technokratów i budowniczych nie tylko wspierał reżim Hitlera, ale także pozwolił mu przetrwać dłużej, niż się spodziewano. Bohaterami tej bogato ilustrowanej publikacji są Fritz Todt i Albert Speer, dwaj najważniejsi inżynierowie Hit...
Wieloletnią dominację na arenie międzynarodowej nazistowskie Niemcy zawdzięczały potędze gospodarczej i militarnej. Talent technokratów i budowniczych nie tylko wspierał reżim Hitlera, ale także pozwolił mu przetrwać dłużej, niż się spodziewano. Bohaterami tej bogato ilustrowanej publikacji są Fritz Todt i Albert Speer, dwaj najważniejsi inżynierowie Hitlera. Blaine Taylor opisuje, w jaki sposób osiągnięcia na polu techniki, na równi z tymi na polu walki, pozwoliły III Rzeszy przetrwać aż sześć wojennych lat. Dr Todt był budowniczym pierwszej na świecie sieci superautostrad (Autobahnen), które funkcjonują do dziś, a także niemieckiego Wału Zachodniego (Westwall), czyli systemu fortyfikacji, którego powstanie poprzedziło budowę Wału Atlantyckiego i Wsc...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro