Książka Antoniego Balejki to pozycja obowiązkowa dla wszystkich rodziców dzieci, które mają problemy z utrzymaniem płynności mowy, czyli mówiąc potocznie jąkają się. Z niewyjaśnionych przyczyn, mimo dynamicznego rozwoju dziedziny wiedzy jaką jest logopedia, samo zjawisko jąkania się, w dalszym ciągu jest pełne zagadek. W efekcie, u osoby jąkającej się narasta irytacja, lęk, spada poczucie własnej wartości. Pomocą w takich przypadkach jest rozpoczęcie przemyślanej terapii logopedycznej, dzięki której można jeśli nie pozbyć się niechcianej przypadłości, to przynajmniej zminimalizować jej oddziaływanie lub po prostu – nauczyć się z nią żyć.
Autor | Antoni Balejko |
Wydawnictwo | Logopedyczne Antoni Balejko |
Rok wydania | 2009 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 288 |
Format | 14.8x21 cm |
Numer ISBN | 9788360428301 |
Kod paskowy (EAN) | 9788360428301 |
Data premiery | 2016.07.12 |
Data pojawienia się | 2016.07.12 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Badanie, diagnoza i ocena rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pakiet B - promocyjny
Publikacja zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Zabawy, oprócz działań wspomagających prawidłową wymowę, rozwijają wyobraźnię, umiejętność koncentracji, koordynację wzrokowo-ruchową. Można je wykorzystywać zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i grupowej.
Geniusz, dla którego najważniejszy był człowiek Ten wie o człowieku więcej niż Freud, Heidegger, Levinas. – ks. prof. Józef Tischner Wielkość Antoniego Kępińskiego wyraża się tym, że – odwołam się tu do zwrotu banalnego, ale kluczowego – wyprzedził on epokę. Nigdy nie czułem tego rodzaju tremy i onieśmielenia, jak teraz, dzieląc się refleksjami o tej książce. Czy Kępiński przeszedł w swoim życiu epizod psychotyczny? Są przesłanki potwierdzające tę hipotezę i o tym autorka książki pisze wprost. – prof. Bogdan de Barbaro Uformował moje spojrzenie na psychiatrię, ale też – co ważniejsze – postawy, poglądy, systemy wartości. – prof. Jerzy Aleksandrowicz Gdyby zapytać polskich psychiatrów, czyje książki wpłynęły na ich wybór kierun...
Przedstawiona publikacja będzie pomocna logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. Autorki od lat z powodzeniem wykorzystują go do sprawdzania wymowy głosek, umiejętności językowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka. Zaletą kwestionariusza jest możliwość stosowania go w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy. Publikacja zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia, a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania. Do materiału obrazkowego są podane pytania, polecenia i odpo...
Gustave Le Bon (1841–1931) należy do ojców psychologii społecznej. Jego Psychologia tłumu to dzieło do dziś niezwykle często przypominane w analizach społecznych. Jest bowiem pierwszą w historii nauki próbą psychologicznej analizy zachowań ludzkiego tłumu. Napisana w 1895 roku książka stała się w pewnym sensie prorocza, wkrótce masy doszły do władzy to tłum doprowadził w znacznej mierze do władzy Lenina, Mussolliniego czy Hitlera. Jest oczywiście Le Bon elitarystą, tłum charakteryzuje najczęściej jako impulsywny, zmienny, drażliwy, podatny na sugestie, przesadny w emocjach, nietolerancyjny. Poddaje analizie czynniki mające wpływ na działanie tłumu, ocenia rolę wiecowych przywódców. Dokonuje także klasyfikacji tłumów i np. zgromadzenia parlamentarne...
Teoria psychoanalityczna C.G. Junga stanowi podwaliny współczesnej psychologii w szczególności, a w szerszym aspekcie - jest niezaprzeczalnym wkładem w kulturę europejską XX wieku. Wybitna psychoanalityczka, uczennica, a potem współpracownica Junga, Jolande Jacobi w swej książce przedstawia główne wątki teorii oraz bogactwo myśli szwajcarskiego psychologa. Praca została podzielona na dwie części: teoretyczną oraz opisującą praktyczne zastosowanie psychoanalizy. Krótka biografia Junga, bibliografia jego prac i tłumaczeń na język polski oraz skorowidz pojęć psychologii głębi posłużą tym czytelnikom, którzy pragną poszerzyć swą wiedzę o nowoczesnej psychologii. To lektura obowiązkowa nie tylko dla studentów psychologii i innych kierunków humanistyczny...
Schemat utrwalania nowo wprowadzonych głosek to wspaniała pomoc w utrwalaniu poprawnej wymowy samogłosek i łączeniu ich ze spółgłoskami, przy budowaniu sylab i słów. Na przesuwanym pasku w wyciętym okienku pojawiają się literki, które – poprawnie nazywane w połączeniu z samogłoskami – tworzą sylaby. Zabawy w tworzenie sylab, a następnie słów, przygotowują nawet małe dziecko do czytania metodą sylabową kształtują analizę i syntezę słuchową. Zabawy ze schematem oraz lizakiem logopedycznym wprowadzają dziecko na drogę poprawnego czytania.
Test Mówię i rozumiem przeznaczony jest do badania mowy osób dorosłych. Narzędzie diagnostyczne stanowi wynik obserwacji i pracy neurologopedycznej z pacjentami cierpiącymi na afazję, choroby otępienne, zaburzenia psychiczne oraz schorzenia neurodegeneracyjne.
Doświadczenia płynące z wieloletniej praktyki logopedycznej autora, wsparte wiedzą zdobytą dzięki językoznawstwu kognitywnemu, przyczyniły się do innego nieco spojrzenia na zjawisko zaburzeń płynności mówienia u osób jąkających się w różnym wieku. Zaburzenia mówienia o charakterze jąkania odznaczają się podobną częstością występowania we wszystkich grupach wiekowych. Jest to wnikliwe opracowanie na temat jąkania się dzieci, młodzieży i dorosłych w ujęciu logopedycznym i neurologopedycznym. Książka zawiera obszerną relację ze studiów nad literaturą przedmiotu, autorskie ujęcie problematyki zaburzeń realizacji jednostek mowy (głoska, sylaba, wyraz, fraza, zdanie) przez jąkających się oraz wybrane wyniki badań przeprowadzonych przez autora w tym...
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest o...
W okresie dzieciństwa 5% dzieci doświadcza trudności z płynnym i swobodnym wypowiadaniem się. U większości to mija (przyjmuje się, że w trzech przypadkach na cztery), jednak jedno dziecko z tej czwórki, o ile nie podejmiemy odpowiednich działań, może wejść z tym problemem w dorosłe życie. Pod wpływem licznych spotkań z rodzicami swoich pacjentów oraz efektu wieloletniej pracy terapeutycznej Anna Szerszeńska postanowiła napisać w założeniu bardzo krótki poradnik. Stara się w nim odpowiedzieć na pytania, które zadają sobie zaniepokojeni i często przerażeni rodzice. Autorka przedstawia w nim swój punkt widzenia, który opiera się nie tylko na wieloletniej pracy terapeutycznej, lecz również na najnowszych doniesieniach dotyczących metod wczesnego postępowa...
Program „Metoda Dobrego Startu. Od głoski do słowa” został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijających się nieharmonijnie: z opóźnionym rozwojem językowym i mowy o różnych uwarunkowaniach, na przykład niepełnosprawnością słuchową, intelektualną, SLI oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Po odpowiednim dostosowaniu, zwłaszcza w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, można go także stosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (od 2. roku życia), których rozwój przebiega prawidłowo. Celem programu „Od głoski do słowa” jest wspomaganie rozwoju języka i mowy dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowy. Rymowanki i śpiewanki oraz związane z nimi zabawy są podstawą do nabywania i pos...
Metoda Gestów Obrazujących Ruchy Artykulatorów (GORA) powstała (...) po to, aby wesprzeć terapię logopedyczną dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, jako pomoc w rozwiązaniu problemów w czuciu ułożenia narządów artykulacyjnych. Gesty wizualizują wybrane cechy artykulacyjne głosek, co pozwala małym pacjentom przekładać prosty układ palców i ruchów dłoni na trudne do wykonania ruchy narządów artykulacyjnych. Ze wstępu Książka znajdzie bardzo wielu odbiorców wśród logopedów praktyków pracujących głównie z dziećmi, ale także z dorosłymi. Jest ona kierowana również do rodziców (...), aby mogli oni stać się w pełni świadomymi partnerami specjalistów podczas prowadzonej terapii (...). Opanowane (...) gesty będą (...) wykorzystywane w waru...
Diagnoza: - kwestionariusz obrazkowy, - karta mowy i wymowy - plansza, nabywanie kompetencji językowej, - wskazówki, jak badać, - uwagi z obserwacji w czasie badania, - wskazówki, czym badać. Terapia: - książki i pomoce naukowe: zmysły i ich funkcje, odbieranie i wyrażanie mowy w 2-3 r.ż., wyrównywanie szans edukacyjnych, kuferek Antosia, jak pokonać seplenienie - "c-cz", "z-ż(rz)", "s-sz", lizak logopedyczny, - ośmiobok, - grządka żuka "z-ż(rz), - wady mowy i wymowy, - szafa z wierszem "sz-s" - zaczarowana rybka - "r", - kostka, utrwalanie głoski "r".
Diagnoza: - jak i czym badać, - kwestionariusz obrazkowy, - karta mowy i wymowy, - plansza (podwórko-mieszkanie) - ocena rodziców lub opiekunów Terapia: - lizak logopedyczny, - ośmiobok, - zmysły i ich funkcje, - odbieranie i wyrażanie mowy 2-3 r.ż., - grządki żuka (grafomotoryka) - wady mowy i wymowy, - szafa z wierszem, zaczarowana rybka, kuferek Antosia, kostka (głoski: sz-s, r, c-cz, z-ż(rz).
Diagnoza i terapia osob z afazjaTest nazywaniaArkusz odpowiedzi(szt. 10)Jak pokonac jakanieJak pokonac trudnosci wmowieniuNabywanie kompetencji jezykowej (szt. 5)Szafa z wierszem (szt.2)Zaczarowana rybka (szt. 5)Schemat utrwalania glosekWyrownywanieszans edukacyjnychKwestionariusz obrazkowyNowa karta mowy (szt.20)
Zestaw diagnostyczno - terapeutyczny- z serii Logopeda radzi (dla szkół, przedszkoli i bibliotek szkolnych) to książki i pomoce do diagnozy i terapii logopedycznej i pedagogicznej, adresowane do logopedów, terapeutów pedagogicznych, lekarzy, nauczycieli i rodziców. W bibliotece każdej szkoły i każdego przedszkola winny znaleźć się wyżej wymienione książki i pomoce.Kwestionariusz obrazkowy - badanie mowyNowa karta mowy (20 szt)Jak pokonac jakanieJak pokonac seplenienie (s-sz)Jak pokonac seplenienie (c-cz)Jak pokonac seplenienie (z-ż(rz), dz-dż)Zmysly - ich funkcjeOdbieranie i wyrazanie mowy w 2. roku zyciaOdbieranie i wyrazanie mowy w 3. roku zyciaGrzadki zukaPrzygody Slimaka - planszaUkladanki dwusylaboweLizak logopedyczny (2 szt)Czarodziejska beczka (-cz-c) (2 szt)Szacow...
Zawiera książki i pomoce do zabawy w domu, żłobku, przedszkoluOdbieranie i wyrażanie mowy I II III r.ż. (3 szt.)Jak pokonać seplenienie c czGrządki żuka utrwalanie poprawnej wymowy głosek z ż (rz)Kuferek Antosia utrwalanie poprawnej wymowy samogłosekSzafa z wierszem utrwalanie poprawnej wymowy głosek s szKwestionariusz obrazkowy (do badania mowy i wymowy)Karta mowy i wymowy (notowanie wyników badań)Wady mowy i wymowy (od czego zacząć...)Ośmiobok utrwalanie wymowy L + budowanie sylab i słówLizak i schemat logopedyczny utrwalanie wymowy głosek i sylabBeczka logopedyczna utrwalanie wymowy głoski czPlansza: Podwórko mieszkanie nabywanie kompetencji językowejZamrażarka żywności utrwalanie poprawnej wymowy głoski z żZaczarowana rybka utrutrwalanie poprawnej wymowy g...
Dwustronna karta formatu A4 przedstawiająca 2 ilustracje:1. Podwórko (zabawy: Pokaż, gdzie jest...? Co widzisz na o brazku...?)2. Mieszkanie (zabawy: Pokaż, gdzie jest...? Co widzisz na o brazku...?)
Schemat utrwalania nowo wprowadzonych głosek to wspaniała pomoc w utrwalaniu poprawnej wymowy samogłosek i łączeniu ich ze spółgłoskami, przy budowaniu sylab i słów. Na przesuwanym pasku w wyciętym okienku pojawiają się literki, które – poprawnie nazywane w połączeniu z samogłoskami – tworzą sylaby. Zabawy w tworzenie sylab, a następnie słów, przygotowują nawet małe dziecko do czytania metodą sylabową kształtują analizę i syntezę słuchową. Zabawy ze schematem oraz lizakiem logopedycznym wprowadzają dziecko na drogę poprawnego czytania.
Zestaw diagnostyczno - terapeutyczny- z serii Logopeda radzi (dla szkół, przedszkoli i bibliotek szkolnych) to książki i pomoce do diagnozy i terapii logopedycznej i pedagogicznej, adresowane do logopedów, terapeutów pedagogicznych, lekarzy, nauczycieli i rodziców. W bibliotece każdej szkoły i każdego przedszkola winny znaleźć się wyżej wymienione książki i pomoce.Kwestionariusz obrazkowy - badanie mowyWady mowy i wymowyZmysły ich funkcjeOdbieranie i wyrazanie mowy w 2. roku zyciaOdbieranie i wyrazanie mowy w 3. roku zyciaGrzadki zukaUkladanki dwusylaboweLizak logopedycznyCzarodziejska beczka (-cz-c)Szacowna stara szafa (-sz-s)Szafa z wierszem (2 szt)Zamrazarka zywnosci(ż-z)Czarodziejska rybka (r) (5 szt)Kuferek - swiczenia w mówieniu i czytaniuOsmiobok - utrwalanie popr...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro