„Kaczogród” Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja komiksów Disneya. Każdy tom zawiera ponad dwieście stron obrazkowych przygód i gagów.
Carl Barks to twórca komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, mistrz fabuły i komiksowej narracji. Barks wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera oraz elementy ich świata: miasto Kaczogród, czy skarbiec Sknerusa. Twórczością Barksa inspirują się inni twórcy komiksów: Jeff Smith, autor kultowego „Gnata” i Will Eisner.
Autor | Carl Barks |
Wydawnictwo | Egmont - komiksy |
Seria wydawnicza | Kaczogród |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 248 |
Format | 17.0 x 26.0 cm |
Numer ISBN | 9788328159617 |
Kod paskowy (EAN) | 9788328159617 |
Data premiery | 2021.05.05 |
Data pojawienia się | 2021.03.25 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Kolejny tom „Kaczogrodu” to, jak już zapewne wiecie nauczeni doświadczeniem lektury poprzednich części, rewelacyjna rozrywka, która mimo upływu ponad siedemdziesięciu lat, nic się nie zestarzała. Carl Barks stworzył jednak nie tylko rzecz ponadczasową, która bawi najmłodszych niezależnie od czasów, w jakich żyją, ale też i dzieło, które na równi fascynuje i satysfakcjonuje także dorosłych. I nie ma znaczenia, czy sięgacie po te najsłynniejsze opowieści, czy – jak w przypadku tego albumu – nieco mniej znane (choć jest tu kilka legend), zabawa jest tak samo wyśmienita, a czytelnik nie tylko pochłania całość dosłownie na raz, ale ma ochotę na więcej i więcej.
Co tym razem czeka nasze rządne przygód Kaczki? Jak wskazuje sam tytuł, wyprawa w poszukiwaniu mitycznego jednorożca to oczywiście jedynie początek. Dalej bohaterowie mają okazję spędzić wakacje… Ale, właśnie, jaki to będzie dla nich wypoczynek? Na horyzoncie pojawia się też szalony naukowiec, chcąc na kaczkach poznać sekrety egzystencji i tego, co czeka nas po śmierci. Na tym jeszcze nie koniec, bo już czeka na nich magiczna klepsydra, pojawią się cyrkowcy, a także – nie mogłoby być inaczej – dostaniemy kolejną świąteczną opowieść. I wiele, wiele więcej!
Magazyn „Kaczor Donald” to moje najwcześniejsze czytelnicze doznanie, jakie pamiętam. Kochałem ten magazyn i drukowane w nim komiksy, jako dziecko i kochałem też, jako dorosły człowiek. I kocham nadal, chociaż lata mijają a na rynku nie brak wybitnych komiksów. Które z nich zawsze najbardziej uwielbiałem? Jako dziecko najchętniej czytałem historyjki Carla Barksa, potem poznałem Dona Rosę, który czerpiąc z niego pełnymi garściami, wzniósł się na wyżyny dla Barksa nieosiągalne i do dziś to jego uważam za najwybitniejszego kaczego twórcę. Ale Barksa wielbię niemal równie mocno i z zachwytem sięgam po kolejne tomy poświęconej mu kolekcji. Dlaczego?
Z jednej strony mamy tu historie niby dla dzieci, a o wiele dojrzalsze i lepiej wykonane, niż nawet te, skierowane do starszych czytelników opowieści z tamtych lat. Ba, nawet dzieła z kilku późniejszych dekad, jeśli chodzi o komiks amerykański, pozostawały w tyle za tym, co w prostych przecież historyjkach o gadających kaczkach pokazał Barks. Poza tym jego komiksy są pełne przesłania (widać tu choćby proekologiczne treści), satyry, mądrości i ponadczasowych elementów. Obok tego mamy przygody, które niewiele ustępują filmom z Indianą Jonesem (choć trzeba pamiętać, że Spielberg też inspirował się Kaczkami Barksa), świetny humor, magię, nienachalny dydaktyzm i dużo prawdy, a na deser naprawdę świetne ilustracje i doskonałe wydanie.
Reasumując, jak zwykle warto. „Na tropach jednorożca i inne historie z roku 1950” to kolejny rewelacyjny tom rewelacyjnej serii. Rzecz, którą śmiało możecie czytać bez znajomości innych części, bo każda z historii jest niezależną opowieścią. Ale zaręczam, na jednym tomie na pewno nie poprzestaniecie.
Kolejny tom „Kaczogrodu” to, jak już zapewne wiecie nauczeni doświadczeniem lektury poprzednich części, rewelacyjna rozrywka, która mimo upływu ponad siedemdziesięciu lat, nic się nie zestarzała. Carl Barks stworzył jednak nie tylko rzecz ponadczasową, która bawi najmłodszych niezależnie od czasów, w jakich żyją, ale też i dzieło, które na równi fascynuje i satysfakcjonuje także dorosłych. I nie ma znaczenia, czy sięgacie po te najsłynniejsze opowieści, czy – jak w przypadku tego albumu – nieco mniej znane (choć jest tu kilka legend), zabawa jest tak samo wyśmienita, a czytelnik nie tylko pochłania całość dosłownie na raz, ale ma ochotę na więcej i więcej.
Co tym razem czeka nasze rządne przygód Kaczki? Jak wskazuje sam tytuł, wyprawa w poszukiwaniu mitycznego jednorożca to oczywiście jedynie początek. Dalej bohaterowie mają okazję spędzić wakacje… Ale, właśnie, jaki to będzie dla nich wypoczynek? Na horyzoncie pojawia się też szalony naukowiec, chcąc na kaczkach poznać sekrety egzystencji i tego, co czeka nas po śmierci. Na tym jeszcze nie koniec, bo już czeka na nich magiczna klepsydra, pojawią się cyrkowcy, a także – nie mogłoby być inaczej – dostaniemy kolejną świąteczną opowieść. I wiele, wiele więcej!
Magazyn „Kaczor Donald” to moje najwcześniejsze czytelnicze doznanie, jakie pamiętam. Kochałem ten magazyn i drukowane w nim komiksy, jako dziecko i kochałem też, jako dorosły człowiek. I kocham nadal, chociaż lata mijają a na rynku nie brak wybitnych komiksów. Które z nich zawsze najbardziej uwielbiałem? Jako dziecko najchętniej czytałem historyjki Carla Barksa, potem poznałem Dona Rosę, który czerpiąc z niego pełnymi garściami, wzniósł się na wyżyny dla Barksa nieosiągalne i do dziś to jego uważam za najwybitniejszego kaczego twórcę. Ale Barksa wielbię niemal równie mocno i z zachwytem sięgam po kolejne tomy poświęconej mu kolekcji. Dlaczego?
Z jednej strony mamy tu historie niby dla dzieci, a o wiele dojrzalsze i lepiej wykonane, niż nawet te, skierowane do starszych czytelników opowieści z tamtych lat. Ba, nawet dzieła z kilku późniejszych dekad, jeśli chodzi o komiks amerykański, pozostawały w tyle za tym, co w prostych przecież historyjkach o gadających kaczkach pokazał Barks. Poza tym jego komiksy są pełne przesłania (widać tu choćby proekologiczne treści), satyry, mądrości i ponadczasowych elementów. Obok tego mamy przygody, które niewiele ustępują filmom z Indianą Jonesem (choć trzeba pamiętać, że Spielberg też inspirował się Kaczkami Barksa), świetny humor, magię, nienachalny dydaktyzm i dużo prawdy, a na deser naprawdę świetne ilustracje i doskonałe wydanie.
Reasumując, jak zwykle warto. „Na tropach jednorożca i inne historie z roku 1950” to kolejny rewelacyjny tom rewelacyjnej serii. Rzecz, którą śmiało możecie czytać bez znajomości innych części, bo każda z historii jest niezależną opowieścią. Ale zaręczam, na jednym tomie na pewno nie poprzestaniecie.
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1951–1952. W tytułowej opowieści Donald dostaje od swojego wujka Sknerusa surową lekcję na temat wartości pieniądza oraz prawa popytu i podaży. Czy ją zapamięta? Raczej nie, co pokazuje chociażby komiks „Rzadkie monety”, w którym próbuje wzbogacić się dzięki numizmatyce. W „Zaklinaczu węży” siostrzeńcy usiłują nakłonić Donalda, aby rozwiązał zagadkę zaginionego statku ze złotem, a w „Niebezpiecznej grze” przeżywają wraz z wujkiem niezwykłe przygody w świecie wywiadów, kontrwywiadów, kontrkontrwywiadów, kontrkontrkontr... i tak dalej. Z kolei w historii „W starej Kalifornii” przenoszą się w dawne czasy, gdy najsłynniejszy z zachodnich stanów wyglądał zupełnie inaczej niż dzisiaj. Po...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. „Kaczogród” Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów p...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. „Kaczogród” Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów p...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z roku 1952. W tytułowej historii maharadża Bredniostanu przybywa do Kaczogrodu i zgadza się sfinansować pomnik Korneliusza Kwaczaka, założyciela miasta. Sknerus nie może znieść takiej zniewagi i musi pokazać, kto tu jest bogatszy! Bogactwo można jednak szybko stracić – wystarczy zwykły przypadek, jak w „Opowieści przedświątecznej” – a bez swoich pieniędzy Sknerus to tylko „Biedny stary kaczor”... Na szczęście to przejściowy stan, bo stary kaczor zna stare sztuczki i wie, jak odzyskać majątek. Bogactwo marzy się także Donaldowi, który rusza do Gujany Brytyjskiej na poszukiwanie cennego znaczka pocztowego i tam spotyka Złotego Człowieka. Złoty jest także hełm, po który nasz dzielny kaczor płynie na Labr...
Tom W Krainie Wielkich Jezior zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1956–1957. W tytułowej historii Sknerus pragnie uciec od zgiełku i smogu wielkiego miasta i spotyka niezwykłych Indian liliputów. O Indianach standardowego wzrostu, w dodatku zupełnie współczesnych, przeczytamy także w komiksie Zaklinacz deszczu. Z kolei Wielki rzeczny wyścig to opowieść z młodzieńczych lat McKwacza, kiedy przyszły finansista był kapitanem parostatku na Missisipi. Do tej historii nawiązał później Don Rosa w Życiu i czasach Sknerusa McKwacza. W innych komiksach z tego tomu kaczory odbywają wirtualną podróż w kosmos, odkrywają przeznaczenie nieznanego pierwiastka, uczestniczą w teleturnieju, tworzą rzeźby ze śniegu, szukają ducha kopalni, opiekują się najróżniejszymi zwierz...
Carl Barks (1901-2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego „Gnata”, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. Kaczogród Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów po d...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego „Gnata”, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. „Kaczogród” Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych ga...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. „Kaczogród” Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów po...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. Kaczogród Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów po dłu...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego „Gnata”, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. „Kaczogród” Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gag...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. Kaczogród Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów po dług...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1958–1959. Tytułowy komiks – najdłuższy w tomie – opowiada o jednej z najważniejszych wypraw Sknerusa. Najbogatszy kaczor świata wyjeżdża wraz z Donaldem i jego siostrzeńcami w Andy, aby odnaleźć zaginione inkaskie kopalnie złota. Po cenny kruszec nie zawsze trzeba jednak tak daleko podróżować – w historyjce „Złoto dla zuchwałych skautów” okazuje się, że można na niego trafić nawet w Kaczogrodzie. A kiedy nagrodą jest piknik w towarzystwie pięknej Daisy, warto poświęcić czas na szukanie czegoś mniej cennego, na przykład muszelek na plaży. Kaczory odbywają też kilka innych podróży – znowu jadą do Ameryki Południowej, kręcą film w afrykańskiej dżungli, poszukują nieznanej wyspy na Pacyfi...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z roku 1960. Tytułowy „Pies Wiskerwillów" to jedna z tych opowieści Carla Barksa dotyczących przeszłości Sknerusa, do których bezpośrednio odniósł się Don Rosa, tworząc swoje epickie „Życie i czasy Sknerusa McKwacza". Mówi o wyprawie najbogatszego kaczora świata wraz z Donaldem i jego siostrzeńcami do rodzimej Szkocji. Oczywiście to niejedyna w zbiorze historia o podróży – tych nie brakuje, jak to zwykle u Barksa. Wszystkie trzy najdłuższe z umieszczonych tu komiksów opowiadają o podróżach: w „Pustynnej rurze" kaczory udają się na Saharę, w „Tajemniczym ładunku" płyną po złoto do Afryki, a w „Wyspie na niebie" przemierzają Układ Słoneczny, lecąc do pasa planetoid. Oczywiście w zbiorze zmieściło...
Carl Barks (1901–2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata – miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa. Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców – za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go „Andersenem komiksów”. Kaczogród Carla Barksa to wyczekiwana przez polskich fanów edycja disnejowskich komiksów tego autora, od jednostronicowych gagów po dług...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1946–1947. Gdy Donald i siostrzeńcy mieszkali w Burbank w Kalifornii, a nie w Kaczogrodzie, i zanim zaczęli zwiedzać świat ze swoim wujkiem Sknerusem, też odbywali niezwykłe egzotyczne podróże. W tytułowej opowieści z niniejszego tomu płyną do Australii, gdzie ledwie uchodzą z życiem po spotkaniu z Aborygenami. W zbiorze znalazły się jeszcze trzy dłuższe, ponad dwudziestostronicowe, opowieści i wszystkie koncentrują się na bliższych lub dalszych podróżach. W komiksie „Maharadża Donald” kaczory płyną na Półwysep Indyjski, a tam Donald przez przypadek zostaje władcą, choć nie na długo. „W krainie wulkanów” to z kolei opowieść o przymusowej wyprawie do fikcyjnego kraju w Ameryce Środkowej. W „D...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1945–1946. Ptak z tytułowej opowieści ma na imię Joe, a jego dziób skrywa niewyparzony język, który wyjątkowo daje się we znaki Donaldowi. Z kolei w komiksie Mądry pies kaczory postanawiają przyjąć pod swój dach kudłatego czworonoga. Donald upiera się, że zwierzę musi mieć rodowód i należeć do najinteligentniejszej rasy na świecie. Wszystko oczywiście toczy się zupełnie inaczej, niż sobie wyobrażał. Zwierząt jest w tym zbiorze więcej. W jednej z historii siostrzeńcy zaprzyjaźniają się z młodą foczką, a w innej – Donald usiłuje zdobyć indyka, żeby tradycji na Święto Dziękczynienia stało się zadość. Najdłuższy komiks w tomie, Postrach rzeki, opowiada o pewnym wodnym potworze. Donald nie p...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1944–1945. W tytułowej opowieści Donald i siostrzeńcy wybierają się na odludne bagna, bo marzą o odkryciu, które przyniesie im sławę. Dla sławy i pieniędzy usiłują też sfotografować rzadkiego dzięcioła żelaznodziobego w komiksie Kolejność dziobania, a to nie koniec ich przygód w roli fotografów – w historii Liczy się dobre ujęcie kaczory starają się zrobić zdjęcia, które można by sprzedać do mediów. Tom obejmuje również dłuższą opowieść przygodową Zamrożone złoto o wyprawie na mroźną Alaskę i kilka komiksów o tematyce kowbojskiej. Oprócz fotografii i ujarzmiania wierzchowców Donald próbuje swoich sił między innymi w handlu morskim, łyżwiarstwie, puszczaniu latawców i sztuce cyrkowej...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barks z lat 1959–1960. Ogromna maszyna z tytułowego komiksu to konstrukcja zbudowana przez Braci Be w celu – jakże by inaczej! – okradzenia skarbca Sknerusa. A jest tam co kraść – Sknerus jest najbogatszym kaczorem na Ziemi i dzierży nawet tytuł finansowego mistrza wszechświata, którego chce go pozbawić dawny rywal Granit Forsant, o czym opowiada komiks Masa kasy. Z kolei z Czarnej środy dowiadujemy się, że Sknerus raz do roku ma okazję przewietrzenia swoich gotówkowych zasobów. W tomie znalazło się także sporo krótszych historii o drugoplanowych postaciach świata Kaczogrodu. Poznajemy między innymi perypetie Daisy przedstawione w przygodach z serii o jej pamiętniku, a w kilku innych komiksach prym wiodą Diodak i Babcia...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1958–1959. Tytułowy komiks – najdłuższy w tomie – opowiada o jednej z najważniejszych wypraw Sknerusa. Najbogatszy kaczor świata wyjeżdża wraz z Donaldem i jego siostrzeńcami w Andy, aby odnaleźć zaginione inkaskie kopalnie złota. Po cenny kruszec nie zawsze trzeba jednak tak daleko podróżować – w historyjce „Złoto dla zuchwałych skautów” okazuje się, że można na niego trafić nawet w Kaczogrodzie. A kiedy nagrodą jest piknik w towarzystwie pięknej Daisy, warto poświęcić czas na szukanie czegoś mniej cennego, na przykład muszelek na plaży. Kaczory odbywają też kilka innych podróży – znowu jadą do Ameryki Południowej, kręcą film w afrykańskiej dżungli, poszukują nieznanej wyspy na Pacyfi...
Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z roku 1952. W tytułowej historii maharadża Bredniostanu przybywa do Kaczogrodu i zgadza się sfinansować pomnik Korneliusza Kwaczaka, założyciela miasta. Sknerus nie może znieść takiej zniewagi i musi pokazać, kto tu jest bogatszy! Bogactwo można jednak szybko stracić – wystarczy zwykły przypadek, jak w „Opowieści przedświątecznej” – a bez swoich pieniędzy Sknerus to tylko „Biedny stary kaczor”... Na szczęście to przejściowy stan, bo stary kaczor zna stare sztuczki i wie, jak odzyskać majątek. Bogactwo marzy się także Donaldowi, który rusza do Gujany Brytyjskiej na poszukiwanie cennego znaczka pocztowego i tam spotyka Złotego Człowieka. Złoty jest także hełm, po który nasz dzielny kaczor płynie na Labr...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro