hamburger
Menu
Kategorie
Kategorie
Wyszukaj „Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych”
Książki
Zabawki
Gry
Puzzle
Papiernicze i szkolne
Muzyka
Audiobooki

Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych

Udostępnij
Wydawnictwo:
Rok wydania:
Oprawa:
Niedostępny
Produkt niedostępny
ostatnio dostępny: 2022.05.18
76,95
Cena sugerowana przez wydawcę: 95,00 zł

Opis od wydawcy

W kontekście zarządzania łańcuchem dostaw szczególnego znaczenia nabiera innowacyjność dostawców. Wydajność innowacyjna łańcucha dostaw może zostać osiągnięta przez działania w trzech różnych wymiarach:

– nowe technologie i rozwiązania produktowe,

– nowa wiedza i umiejętności,

– nowe formy współpracy.

Tworzenie innowacji we współpracy z innymi przedsiębiorstwami w tzw. modelu otwartym Open Innovation (OI), ułatwiają programy rozwoju dostawców, które posiada zaledwie 15% firm na świecie. W poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań nie można ograniczać się tylko do programowania obecnych dostawców, źródłami innowacji są instytucje B+R, uczelnie, start-upy, przedsiębiorstwa sektora MŚP, które często organizują się w sieci współpracy. Dlatego warto opracować sposoby docierania do innowacyjnych sieci/klastrów i nawiązywać tam współpracę badawczą. W monografii prześledzono teoretyczne podstawy rozwoju innowacji w modelu otwartym z przedsiębiorstwami z łańcucha i sieci. Odniesiono się do teorii zasobowej, teorii sieci, systemów zarządzania wiedzą. Autorka proponuje zastosowanie modelu, będącego systemowym wsparciem dla menadżerów chcących podnosić wydajność innowacyjną swoich przedsiębiorstw, włączając dostawców w rozwój produktów.

Do rekomendowanych, systemowych działań należą:

– identyfikacja i segmentacja dostawców/potencjalnych dostawców na potrzeby przyszłych projektów B+R,

– wskazanie oczekiwań względem grup dostawców i ocena innowacyjności dostawców oraz dojrzałości do pracy w modelu otwartej innowacji,

–reinżynieria procesów pozyskiwania innowacyjnych rozwiązań w kierunku modelu OI, przez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi ICT, np. Smart Contracts. Dla proponowanych działań przygotowano zestaw metod i narzędzi menedżerskich. Podpierając się przykładami trzech największych koncernów samochodowych, autorka wykazała, że programy rozwoju dostawców i przechodzenie na rozwijanie innowacji w modelu otwartym z dostawcami/potencjalnymi dostawcami podnosi wydajność innowacyjną. Publikację można polecić naukowcom, doktorantom, studentom, jak również praktykom - pracownikom działów zakupów, B+R, zewnętrznym audytorom, animatorom klastrów, przedsiębiorcom z sektora MŚP.

AutorEwa Stawiarska
WydawnictwoCeDeWu
Rok wydania2019
Oprawamiękka
Liczba stron360
Format16.5 x 23.5cm
Numer ISBN9788381022286
Kod paskowy (EAN)9788381022286
Wymiary165 x 235 mm
Data premiery2019.03.26
Data pojawienia się2019.03.26

Produkt niedostępny!

Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.

Dodaj swoją ocenę i opinię o „Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych”

Twoja ocena
Star0Star0Star0Star0Star0
0,0
Star2Star0Star0Star0Star0
1,0
Star2Star2Star0Star0Star0
2,0
Star2Star2Star2Star0Star0
3,0
Star2Star2Star2Star2Star0
4,0
Star2Star2Star2Star2Star2
5,0

Ewa Stawiarska – pozostałe pozycje

Wdrażanie rozwiązań Przemysłu 4.0 w wybranych.. - zdjęcie
Schowek
Księgarnia - Przybliżenie
Cena sugerowana
przez wydawcę: 55,00 zł
44,99 zł
Wróć do góry