David Ogilvy pozostał w naszej pamięci jako jeden z najbardziej wpływowych ludzi reklamy wszech czasów. Jego bestseler Ogilvy o reklamie podawał konkretne, rzeczowe rady pracownikom marketingu, PR, reklamy i branż pokrewnych, którzy chcieli odnosić większe sukcesy. Stał się w istocie branżowym podręcznikiem.
Coraz szybsze tempo zmian zachodzących w epoce cyfrowej stawia agencjom reklamowym i ich klientom liczne nowe wymagania, a zarazem stwarza nowe okazje. Miles Young, wykorzystując doświadczenia zdobyte w czasie długiej i pełnej sukcesów pracy w agencji reklamowej Ogilvy & Mather, napisał ten bardzo potrzebny podręcznik, w którym przedstawia elementarne prawdy, wydobyte kosztem wielkich starań z szumu cyfrowego. Rozważania, poparte wynikami najnowszych badań naukowych oraz zilustrowane studiami przypadków najlepszych kampanii reklamowych, zawierają praktyczne rady dla wszystkich, którzy zamierzają podjąć pracę w reklamie albo już w niej pracują.
Autor | Miles Young, Michał Zagrodzki |
Wydawnictwo | Arkady |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 288 |
Format | 19.0 x 25.0 cm |
Numer ISBN | 9788321350660 |
Kod paskowy (EAN) | 9788321350660 |
Waga | 1005 g |
Wymiary | 190 x 250 x 25 mm |
Data premiery | 2018.10.07 |
Data pojawienia się | 2018.10.07 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 15 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 1 szt. (realizacja jeszcze dzisiaj) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz 2024.04.02 |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz już jutro |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
David Ogilvy to nazwisko, które jest znane wielu ludziom zajmującym się zawodowo reklamą. Ja po raz pierwszy usłyszałam o tym człowieku w technikum podczas zajęć i zapadł mi w pamięć jako postać ważna w branży. Bestseller jakim okazał się „Ogilvy o reklamie” stał się bazą wiedzy oraz przewodnikiem dla rzeszy marketingowców, pracowników public relations oraz pracowników pokrewnych branż. Czy Miles Young powtórzył jego sukces pisząc „Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej”?
Warto zacząć od tego, kim tak naprawdę jest autor tej książki. Miles Young do 2016 roku był dyrektorem generalnym międzynarodowej agencji reklamowej Ogilvy & Mather, która zajmuje się marketingiem, komunikacją i public relations. Wykorzystał on doświadczenie nabyte w swojej wieloletniej pracy, aby stworzyć podręcznik poświęcony reklamie w epoce cyfrowej.
Myślę, że sama koncepcja była świetna i warta realizacji. W dzisiejszych czasach zasypują nas nowinki technologiczne, a na reklamy możemy trafić niemal na każdym kroku. Tym ważniejsze staje się więc tworzenie treści w taki sposób, aby były angażujące, kreatywne oraz zapadające w pamięć. Jak tego dokonać? Sądzę, że ta książka odpowiada na to pytanie, choć odpowiedzi nie są podane jak na tacy. Trudno mi stwierdzić, czy wynika z charakterystycznego stylu autora, czy jest to wina tłumaczenia, ponieważ nie miałam okazji zapoznać się z oryginałem i porównać. Niekiedy dany podrozdział należy przeczytać kilka razy oraz poddać go pewnej refleksji, żeby zrozumieć co autor chciał przekazać czytelnikowi.
Najbardziej podobały mi się fragmenty poświęcone temu, w jaki sposób ludzki mózg reaguje na reklamę. Uważam to za niezwykle ciekawy temat i cieszę się, że zwrócono na niego uwagę, zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach można ten aspekt zbadać przy pomocy rezonansu magnetycznego i przeanalizować, a następnie wyciągnąć wnioski z wyników przeprowadzonych badań oraz wykorzystać je podczas tworzenia komunikatu reklamowego. Dzięki temu może on stać się bardziej efektywny, a co za tym idzie przynieść większe zyski.
„Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej” porusza wiele tematów, od sposobu funkcjonowania słów kluczowych, przez istotę danych w epoce cyfrowej po wirtualną rzeczywistość. Omawia powszechnie używane terminy dotyczące wyszukiwania w internecie, sztukę opowiadania historii, a także wyjaśnia jak należy oceniać strony internetowe. Pokazuje również jak kampanie oraz używanie tak popularnych obecnie hashtagów może negatywnie obrócić się przeciwko marce. Autor przeprowadza czytelnika od twórców Internetu oraz początku rewolucji cyfrowej aż po to, co może przynieść przyszłość.
Miles Young podobnie jak David Ogilvy w epilogu umieścił prognozy, które według niego mogą się ziścić w nadchodzących latach. Z kilkoma z nich się zgadzam, a wręcz - patrząc na otaczającą nas rzeczywistość - śmiem twierdzić, że zjawiska te już zachodzą, jak chociażby fakt, iż już teraz niektórzy ludzie bez smartfona czują się jak bez ręki.
Myślę, że ta pozycja mogłaby być trafionym prezentem dla pasjonata reklamy. Może spodobać się ona osobom, które tworzą komunikaty reklamowe do internetu i poszukują inspiracji oraz ciekawych, nieoczywistych rozwiązań w tym właśnie zakresie. Jeżeli przymierzacie się do pisania pracy licencjackiej i potrzebne są wam nietypowe, nowatorskie pomysły na reklamy, to sądzę, że tutaj możecie znaleźć wiele interesujących przykładów, którymi moglibyście się posłużyć.