Jako poeta Jacek Puchalski zadebiutował w 1992 r. Na łamach wydawanego w Nowym Jorku "Przeglądu Polskiego". Napisał publikowane na łamach "dziennika Nowojorskiego" Sonety jazzowe, zbiór miniatur poetyckich poświęconych gigantom jazzu, ze wstępem Stanisława Barańczaka.
Autor | Jacek Puchalski |
Wydawnictwo | Podkarpacki Instytut Książki i Marketingu |
Rok wydania | 2011 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 72 |
Format | 14.5x21 cm |
Numer ISBN | 978-83-61746-60-7 |
Kod paskowy (EAN) | 9788361746607 |
Waga | 105 g |
Data premiery | 2011.07.04 |
Data pojawienia się | 2011.07.04 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
I przepadają raje. I znikają Bogowie. Ale zostaje nam jeszcze żar spraw najzwyklejszych. I rytm własnych dróg. Piotr Michna urodził się w 1982 roku w Kwidzynie. Dzieciństwo oraz wczesna młodość zbiegły mu w osobliwym cieniu monumentalnej kwidzyńskiej katedry. Jej cisza, tajemniczość nęciły go od zawsze, i tam właśnie miała swój początek pierwsza z jego artystycznych fascynacji – zachwyt muzyką organową. Pragnąc posiąść umiejętność gry na organach, podpatrywał miejscowych organistów, uczęszczał do szkół muzycznych oraz studiował w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Poszukiwania artystyczne Piotra nie ograniczały się jednak tylko do muzyki. Ciągle nienasycona ciekawość świata oraz metafizyczne niepokoje sprawiały, iż starał się poznać wni...
Reaktywacja cenionej piwowskiej serii – antologii klasycznych nowel z czasów, gdy wierzono w duchy, a niesamowitością parali się najlepsi pisarze – rozpoczynamy od tomu francuskiego. Szlak, którym Jerzy Parvi, autor niniejszej antologii, prowadzi nas przez obszar literatury francuskiej, przez długi czas spowijają dwie wonie: siarki i kadzidła. Nie dajmy się zwieść figlarnej atmosferze Diabła zakochanego Jacques’a Cazotte’a: może i nie postawilibyśmy go na jednej półce z siarczanymi klasykami w rodzaju Raju utraconego czy Kaina, ale pod warstwami koronek i jedwabi kryje się tam poważne pytanie o to, jakie właściwie siły – ludzkie, boskie, diabelskie… – kierują naszymi poczynaniami, gdy w grę wchodzi pożądanie. Podążamy w tej książce, co prawda nie...
„Poezja? Bo tylko w niej jest wyzwolenie!” Czy w tym wykrzykniku więcej zachwytu czy zawodu? I co przeważy? Jedno i drugie w refleksji młodego poety przeplata się i „nad umykalność próbuje go ponieść”. I ponosi. Jak w dobrej poezji spotyka się tu tradycja i chwila obecna, zmysły i intelekt, tajemnica i szukanie sensu. Niepewność świata i oczekiwanie jutra. Odwieczne tematy i świeżość spojrzenia. Bo to jest poważna poezja, wysnuta z poważnych myśli. Przeżyta, prawdziwa, poruszająca. Rzadko zachwyca mnie poezja współczesna. Tą jestem zachwycony. I wierzę w jej wyzwalające przesłanie. Krzysztof Lipka
Tom drugi serii gromadzi to, co najbardziej niesamowite w prozie rosyjskiej. Klasyczni autorzy: Michaił Arcybaszew, Walery Briusow, Anton Czechow, Fiodor Dostojewski, Nikołaj Gogol, Władimir Titow, Michaił Lermontow, Nikołaj Leskow, Aleksandr Puszkin, Aleksy K. Tołstoj, Iwan Turgieniew; znakomici tłumacze: Irena Bajkowska, Natalia Gałczyńska, Paweł Hertz, Maria Leśniewska, Seweryn Pollak, René Śliwowski, Jerzy Wyszomirski. Jak pisze w posłowiu Maciej Płaza: „Rosyjskie opowieści niesamowite jak mało które utwory tego gatunku lubią być właśnie opowieściami; czytamy je, zwłaszcza te najwcześniejsze, głównie uchem, słyszymy, jak tętni w nich jeszcze żywioł ludowej ględźby. O czym zaś przez wieki ględziło się po futorach w okrutne zimowe noce, przy sł...
Książka wydana w związku z wystawą: Paweł Althamer, Artur Żmijewski „Pieśń ostateczna”. Publikacja zawiera reprodukcje kilkudziesięciu kolaży Pawła Althamera i Artura Żmijewskiego, a także wiersze, które stały się inspiracją do ich powstania. Prace zostały zestawione z utworami między innymi Czesława i Oskara Miłoszów, Paula Celana, Stanisława Grochowiaka i Rafała Wojaczka. Całości dopełniają krótkie eseje Adama Mazura i Marii Anny Potockiej, przybliżające kontekst powstania prac.
Artykuły prezentowane w niniejszym tomie są zróżnicowane tematycznie. Pierwsza część poświęcona jest bibliologii, druga badaniom nad książką i prasą, trzecia dziejom księgozbiorów, bibliotek i czytelnictwa. Rozprawy dotyczą m.in. badań w zakresie kultury i dziejów książki, stanowią kontynuację prac zapoczątkowanych przez Profesor Barbarę Bieńkowską. Wskazują również na nowe perspektywy badawcze w naukach bibliologicznych w związku z powiązaniem tej dyscypliny z naukami o komunikacji społecznej i mediach.
Jan Gondowicz uważa się za medium, poprzez które rozmawiają ze sobą inne książki. Gdyby nie on, może by się nie spotkały. Z tych spotkań spisuje fragmenty rozmów tego, co napisane, z tym, co wyczytane, tego, co wyczytane, z tym, co domyślane, tego, co domyślane, z tym, co tylko przypuszczalne, tego, co przypuszczalne, z tym, co zaledwie widmowe. Ale z zasady przepędza zmyślone. Taki ta książka proponuje styl lektury. Gdyż w opozycji do historii literatury widzi w ścisłym czytaniu królową wszechnauk nieścisłych. Dziewięćdziesiąt procent tego, co o pisaniu i czytaniu wiadomo, zawdzięczamy naukom o literaturze. Autora tej książki interesuje pozostałe dziesięć procent. A z tych dziesięciu procent kierunek jego zainteresowań wyznaczają Borges, Kafka, Stempow...
Dr hab. Wacław Pyczek, historyk literatury polskiej, całe życie zawodowe związany z KUL-em, gdzie był zatrudniony jako nauczyciel akademicki, w ostatnich latach jako profesor nadzwyczajny. Interesuje się literaturą romantyczną, zajmuje się także malarstwem w sensie praktycznym i teoretycznym. Jest autorem książek: Jerozolima Słoneczna Juliusza Słowackiego (Lublin 1999) i Motywy pasyjne w liryce wielkich romantyków. Mickiewicz - Słowacki - Krasiński (Lublin 2008). Napisał tez kilkadziesiąt artykułów naukowych, głownie z historii literatury, a także dotyczących malarstwa. "Książka podzielona jest na dwie części. Pierwsza, Studia o "Anhellim", zawiera sześć artykułów, poświęconych niezwykle "wizyjnemu" poematowi Juliusza Słowackiego. Druga, zatytułowana Inn...
Artykuły prezentowane w niniejszym tomie są zróżnicowane tematycznie. Pierwsza część poświęcona jest bibliologii, druga badaniom nad książką i prasą, trzecia dziejom księgozbiorów, bibliotek i czytelnictwa. Rozprawy dotyczą m.in. badań w zakresie kultury i dziejów książki, stanowią kontynuację prac zapoczątkowanych przez Profesor Barbarę Bieńkowską. Wskazują również na nowe perspektywy badawcze w naukach bibliologicznych w związku z powiązaniem tej dyscypliny z naukami o komunikacji społecznej i mediach.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro