„W zamyśle Autora podstawowym zadaniem książki jest przyczynienie się do uświadomienia adeptom nauk pedagogicznych relacji, jaka zachodzi pomiędzy pedagogiką ogólną a pozostałymi, istniejącymi już, jak i powstającymi subdyscyplinami pedagogicznymi, które bez znajomości podstawowych zagadnień przypisywanych pedagogice ogólnej nie są w stanie sprostać wymogom formalnym i merytorycznym w procesie ich stawania się. W mojej ocenie profesor Andrzej M. de Tchorzewski powyższe zadanie wykonał na bardzo wysokim poziomie.
Jestem przekonana, że książka będzie doskonałym źródłem pracy naukowej dla tych, którzy umiłowali pedagogikę z jej subdyscyplinami i pragną ją rozwijać”.
Prof. dr hab. Krystyna Chałas
„Książka jest dziełem pionierskim, wyczekiwanym przez wielu pedagogów. Jak dotąd nikomu nie udało się tak precyzyjnie, wnikliwie i kompetentnie nakreślić obrazu pedagogiki ogólnej. Ta subdyscyplina pedagogiki była czasem traktowana jak przysłowiowe "piąte koło u wozu". Dowolność interpretacyjna w zakresie przedmiotu, funkcji i zadań badawczych prowadziła do chaosu poznawczego, a tym samym do spychania jej na margines pedagogiczny. Profesor Andrzej M. de Tchorzewski udowadnia, że literatura pedagogiczna jak dotąd nie rozstrzygała, czym jest pedagogika ogólna. Była ona rozumiana na różne sposoby. Natomiast Autor przekonuje, że ta subdyscyplina tworzy podwaliny dla wszystkich innych subdyscyplin nauk pedagogicznych. Posiadając charakter metanauki, upoważnia ją to do opisu i krytycznej analizy nowych subdyscyplin, współczesnych ideologii i koncepcji pedagogicznych, strategii badawczych oraz ewaluacji myślenia o wychowaniu”.
Prof. dr hab. Marian Śnieżyński
Autor | Andrzej M. de Tchorzewski |
Wydawnictwo | Ignatianum |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 210 |
Format | 15.6 x 23.2 cm |
Numer ISBN | 978-83-7614-452-8 |
Kod paskowy (EAN) | 9788376144528 |
Data premiery | 2021.05.13 |
Data pojawienia się | 2021.05.13 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Anarchia i dyscyplina. Rzecz o realistycznych teoriach stosunków międzynarodowych Hansa Morgenthaua i Kennetha Waltza
„Książka podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem pedagogii obecnej na kartach Pisma Świętego. Zagadnienie to doczekało się obszernej literatury także w polskiej refleksji naukowej i popularno-naukowej, podejmowanej głównie ze względów wychowawczych i duszpasterskich. Autorzy pracy zawężają teren swoich badań do tekstów Ewangelii, z których treści widzą możliwość i potrzebę wyprowadzenia założeń pedagogicznego myślenia i działania. Główny problem pracy zawarli w pytaniu: co to znaczy, że współczesne myślenie i pedagogiczne działanie może budować swoje podstawy na wiekowym doświadczeniu chrześcijaństwa? […] Autorzy nie tylko wchodzą w postawy i realia życia aktorów konkretnego wydarzenia biblijnego, ale przenoszą realia biblijne w rzeczywi...
Profesor Stanisław Gałkowski w swym autorskim „Wprowadzeniu” nie tylko podaje usystematyzowane i erudycyjnie ważne informacje, ale konsekwentnie prezentuje i poddaje pod dyskusję bliskie mu stanowisko w zakresie filozofii wychowania. [...] Wywód cechujący się jasnością wypowiedzi, a w pewnych momentach też stanowczością opinii i polemicznymi akcentami, inspiruje (a bywa, że prowokuje) czytelnika do współmyślenia i do samodzielnej refleksji dotyczącej problematyki wychowania, jako problematyki egzystencjalnie bliskiej każdemu człowiekowi. Książka stanowi ważny głos w toczącej się debacie dotyczącej rozumienia podstawowych problemów i pojęć teorii wychowania. To także twórcza kontynuacja tej tradycji w polskiej refleksji nad wychowaniem. dr hab. Marek Rembi...
Lektura książki ukazuje, jak olbrzymi był nakład pracy, aby powstała tak wartościowa i precyzyjna analiza. Jest to tym bardziej godne pochwały, że monografia ma charakter wybitnie interdyscyplinarny, co podnosi jej wyjątkowość i bogactwo. Z uwagi oryginalność wybranego tematu, przemyślaną strukturę, precyzyjną terminologię, przystępność językową, bogatą literaturę źródłową, najwyższą jakość analizy, a także tytaniczny zakres wykonanej pracy, monografia bezapelacyjnie zasługuje na opublikowanie nie tylko w języku polskim, ale także w języku angielskim – prof. dr hab. Andrzej Mania. Książka dra Filarego-Szczepanika jest logiczna, autor miał na nią pomysł. Jest też opracowaniem niezwykle potrzebnym w Polsce, gdzie refleksja teoretyczna w obszarze...
Miłosierdzie Boże – źródło światła w ciemności Moc miłosierdzia uzdalnia nas do wyjścia z zamkniętego koła, w którym krążymy wokół siebie samych, otwiera nam oczy na innych i na liczne zadania, które stoją przed nami w świecie. Uzdalnia nas do przekroczenia siebie i wyjścia poza krępujące nas ograniczenia. Dzięki temu doświadczamy prawdziwej odnowy naszego życia. Jak możemy pojąć miłosierdzie? Czy może się ono przyczynić do rozwoju naszej osobowości? Czy współczesny człowiek potrafi być miłosierny i co to w praktyce oznacza? Czy Bóg sprawiedliwy i Bóg miłosierny to dwie różne osoby? Autor zwięźle i konkretnie odpowiada na najbardziej nurtujące pytania związane z miłosierdziem. Pokazuje, że ostatecznie wszystkie odpowiedzi kryją się w bu...
Książka zawiera wybrane modele kliniczne oraz teorie psychologiczne dotyczące powstawania, utrzymywania i leczenia nadmiernej masy ciała. Prezentuje najnowsze wyniki badań uwzględniające aspekt emocjonalny, behawioralny i percepcyjny otyłości. Pozwala lepiej zrozumieć relacje zachodzące między doświadczaniem emocji, ich regulacją a zachowaniami żywieniowymi i obrazem ciała. Obejmuje wyniki badań własnych w zakresie ewaluacji autorskiej interwencji psychologicznej bazującej na teorii związanej z terapią ukierunkowaną na schematy emocjonalne versus opartej na zbiorze technik powiązanych z regulacją emocji i stresu. Opisuje wybrane modele pracy z pacjentami z nadmierną masą ciała.
Język umożliwia człowiekowi swoisty, właściwy tylko jemu sposób orientowania się w świecie. Buduje umysł, organizuje grupy społeczne, umożliwia interakcje między członkami grup i między grupami. Osnową książki jest właśnie poznawcza, grupotwórcza i interakcyjna rola języka. Czytelnik zda sobie sprawę z atrakcyjności tezy Herdera-Humboldta, która nakazuje traktować język jako byt kreujący rzeczywistość w umysłach ludzkich. Dowie się, czym jest socjolekt i jak wielorako jesteśmy uwarunkowani w swoich zachowaniach. Uświadomi sobie wreszcie, że język ma także wymiar indywidualny, krojony na miarę biologicznych możliwości jednostki. Wydanie 4, uzupełnione
Działasz w zespole filmowym? Film jest tym, co Cię pasjonuje i czujesz się jego częścią? Chcesz pewnym krokiem wejść do filmowego świata lub szukasz dobrego sposobu na poradzenie sobie z codzienną presją oraz innymi wyzwaniami związanymi z Twoim zawodem? A może potrzebujesz wskazówek w obszarze skutecznej komunikacji z członkami ekipy filmowej? Psychologia osiągnięć dla twórców filmowych to pierwsza pozycja w Polsce, która stawia na psychologiczne wsparcie twórców filmowych w ich dążeniach do realizacji wizji artystycznych. Kilkaset rozmów, kilkadziesiąt wywiadów, godziny spotkań i refleksji z czołówką polskich twórców, a wszystko po to, by znaleźć sposoby i możliwości sprawnego funkcjonowania w świecie filmu. Po raz pierwszy na tak wielką skalę zg...
„Publikacja powstała w krakowskim ośrodku naukowym skupionym przy Akademii Ignatianum, posiadającym wybitne osiągnięcia w zakresie badań nad historią edukacji w Polsce, a zwłaszcza szkolnictwa jezuickiego. Autorka prowadzi od lat szeroko zakrojone badania naukowe poświęcone tej problematyce. Obecnie podjęła się niełatwego zadania przedstawienia portretu zbiorowego uczniów jezuickich instytucji edukacyjnych działających w Galicji w XIX wieku. [...] Jej rozprawa stanowi istotny wkład w studia nad historią polskiego szkolnictwa. Potencjalnymi jej adresatami mogą być przede wszystkim środowiska naukowe badaczy przeszłości edukacyjnej. Ponieważ praca zawiera dużą liczbę odniesień źródłowych, może się stać punktem wyjścia do dalszych badań, zwłaszcza nad d...
Prof. Alain Besancon (ur. 1932), filozof, historyk, politolog, wybitny znawca Rosji, jeden z największych sowietologów dwudziestego wieku. Profesor w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Paryżu, członek Akademii Francuskiej Nauk Moralnych i Politycznych. Autor wielu książek, w tym m.in.: Święta Ruś (ukazała się w Polsce nakładem Teologii Politycznej w 2015 roku), Spór o obrazy: historia intelektualna ikonoklazmu, Trzy kuszenia Kościoła, Przekleństwo wieku, Zgładzony carewicz, Wychowanie i społeczeństwo w Rosji, Być Rosjaninem w XIX wieku, Źródła intelektualne leninizmu, Sowiecka teraźniejszość i rosyjska przeszłość, Anatomia widma: ekonomia polityczna realnego socjalizmu. Ze wstępu Autora: Pewne pojęcie o postawie, jaką staram się zachowywać wobec Kości...
„Nowe wydanie Porozumienia bez przemocy. O języku życia Marshalla Rosenberga wzbogacone zostało o obszerny rozdział na temat mediacji w duchu PBP – zupełnie niepodobnych do klasycznych mediacji, z którymi ktokolwiek z nas miał szansę się zetknąć. Punktem wyjścia w procesie opisywanym przez Rosenberga jest, jak i w całej jego metodzie, kontakt międzyludzki na poziomie serca, bez którego mediacje nie mogą się w ogóle rozpocząć. Inny jest też cel: Rosenberg jako mediator nie dąży do kompromisu, lecz – uwaga! – do tego, by każda ze stron zakończyła konflikt w pełni usatysfakcjonowana. Brzmi niewiarygodnie, lecz, jak udowadnia autor na licznych przykładach ze swojej pracy, jest to możliwe”.
Książka zabiera czytelnika w trudną podróż, której celem jest zrozumienie zła w jego ekstremalnej postaci Jeszcze przed zakończeniem drugiej wojny światowej psychiatrzy i psycholodzy podejmowali próby przybliżenia sposobu myślenia przywódców Trzeciej Rzeszy. Gdy bitewny kurz opadł i alianci przystąpili do osądzenia zbrodniarzy wojennych w międzynarodowym procesie w Norymberdze, psychiatra Douglas Kelley oraz psycholog Gustave Gilbert podjęli próbę zrozumienia sposobu postrzegania rzeczywistości przez nazistów. W tym celu posługiwali się m.in. wywiadami psychiatrycznymi i testami na inteligencję. Nigdy wcześniej ani później tak szczegółowemu badaniu nie poddano tak wielu zbrodniarzy, którzy doprowadzili do ludobójstwa na masową skalę. Autor książki korzy...
Publikacja Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego porusza istotny temat we współczesnym świecie medycznym, jakim jest globalna korporacja oraz medycyna in silico. Podręcznik polecany dla lekarzy oraz osób zainteresowanych tematyką, a przede wszystkim dla studentów.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro