Materiały zawierają 82 kolorowe karty pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój ucznia i usprawniają funkcje poznawcze.
Zawierają ćwiczenia takie jak: łączenie elementów, kolorowanie, rysowanie po śladzie, wycinanie, dopasowywanie części obrazków, zaznaczanie odpowiednich elementów, układanie historyjek obrazowych.
Tematyka kart:
• pory roku – zima
• ubrania
• choinka
• ptaki
• sporty zimowe
• emocje
• bal karnawałowy
• Dzień Babci i Dziadka
• Święta Bożego Narodzenia.
Cele kart pracy to kształtowanie:
• zaradności i radzenia sobie w sytuacjach nowych, trudnych
• umiejętności społecznych
• umiejętności komunikacyjnych
• umiejętności proszenia o pomoc
• umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb oraz emocji
oraz
• bogacenie słownictwa biernego i czynnego
• rozwijanie umiejętności samoobsługowych
• usprawnianie funkcji poznawczych: pamięci, uwagi, myślenia
• usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• przygotowanie do nauki czytania, pisania liczenia
• usprawnianie motoryki małej.
„Pewny start” – seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Autor | Aneta Pliwka, Katarzyna Radzka |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Pewny start |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 82 |
Format | 20.5 x 28.5 cm |
Numer ISBN | 9788326229756 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326229756 |
Waga | 452 g |
Wymiary | 205 x 285 mm |
Data premiery | 2018.04.26 |
Data pojawienia się | 2018.04.26 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jesień
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Wiosna
Materiały zawierają 80 kolorowych kart pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój ucznia i usprawniają funkcje poznawcze. Zawierają ćwiczenia takie jak: łączenie elementów, kolorowanie, rysowanie po śladzie, wycinanie części obrazków, zaznaczanie odpowiednich elementów, układanie historyjek obrazkowych. Tematyka kart: • pory roku - jesień • oto ja • co lubię • czego nie lubię • szkoła • zachowania społeczne • właściwe zachowania • zwroty grzecznościowe • warzywa, owoce • Dzień Edukacji Narodowej • Wszystkich Świętych • symbole Polski. Cele kart pracy to kształtowanie: • zaradności i radzenia sobie w sytuacjach nowych, trudnych • umiejętności społecznych • umiejętności komunikacy...
Przedstawione materiały ćwiczeniowe zawierają 80 kolorowych kart pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój ucznia i usprawniają funkcje poznawcze. Zawierają ćwiczenia takie jak: łączenie elementów, kolorowanie, rysowanie po śladzie, wycinanie, dopasowywanie części obrazków, zaznaczanie odpowiednich elementów, układanie historyjek obrazkowych. Tematyka kart: • pory roku • kwiaty • zwierzęta • warzywa • prace w ogrodzie • Święta Wielkanocne • pisanki • Dzień Matki • Dzień Ojca • wakacje • środki transportu. Cele kart pracy to kształtowanie: • zaradności i radzenia sobie w sytuacjach nowych, trudnych • umiejętności społecznych • umiejętności komunikacyjnych • umiejętności proszenia...
Pewny start. Dzisiaj w szkole. Układam, opowiadam to zestaw 12 historyjek 2-elementowych, 3-elementowych i 4-elementowych przygotowanych z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym. Publikacja ułożona jest zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Cele publikacji: • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego • kształtowanie umiejętności społecznych • modelowanie prawidłowych zachowań • kształtowanie rozumienia pojęć związanych z bliskim otoczeniem dziecka • rozwijanie słownictwa biernego i czynnego oraz umiejętności wypowiadania się • ćwiczenie koncentracji uwagi • kształtowanie pojęć czasowych (najpierw – potem, wcześniej – później) • rozwijanie wyobraźni.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębszym i ze sprzężeniami. Można je wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także w domu jako materiał podtrzymujący proces dydaktyczny. Karty zawierają ćwiczenia z zakresu rozumienia mowy, nazywania i poznawania przedmiotów, czynności i zjawisk. Kształtują one u uczniów funkcje percepcyjne, poznawcze oraz emocjonalno-motywacyjne niezbędne w procesie nauki. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, a układ stron i ćwiczeń odpowiada potrzebom uczniów o znacznie obniżonej sprawności funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych....
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębszym i ze sprzężeniami. Można je wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także w domu jako materiał podtrzymujący proces dydaktyczny. Karty zawierają ćwiczenia z zakresu rozumienia mowy, nazywania i poznawania przedmiotów, czynności i zjawisk. Kształtują one u uczniów funkcje percepcyjne, poznawcze oraz emocjonalno-motywacyjne niezbędne w procesie nauki. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, a układ stron i ćwiczeń odpowiada potrzebom uczniów o znacznie obniżonej sprawności funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych....
Teczka 1. Jesień to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Wiosna to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
„Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne. Koncentracja uwagi” to publikacja z kartami pracy, które rozwijają i stymulują koncentrację uwagi, przeznaczona dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Materiał składa się z dwóch części: • pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku • druga – karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane karty pracy usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Tematyka: • przyroda, • pory roku, • ubrania, • święta, • przedmioty codziennego użytku, • figury geometryczne, • litery, • liczby. Z uczniami, którzy już lepiej radzą sobie z koncentracją, nauczyciel lub terapeuta może si...
Publikacja Percepcja wzrokowa zawiera karty pracy i ćwiczenia – o zróżnicowanym poziomie trudności – z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins. Publikacja przeznaczona jest do pracy z uczniami z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową. Tematyka: • przyroda – rośliny i zwierzęta, • dom i rodzina, • transport, • kierunki, • figury geometryczne, • owoce i warzywa, • przedmioty codziennego użytku, • litery i liczby. Komplet ćwiczeń: • jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością inte...
Pewny start. Mój dobry rok. Moja zima to zbiór kart pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, jak również usprawniają funkcje poznawcze. Publikacja zawiera 80 kart pracy z różnorodnymi ćwiczeniami: • wybór jednego lub kilku z wielu, • czytanie, • pisanie po śladzie, • kolorowanie, • wycinanie i układanie puzzli, • dobieranie podpisów do zdjęć, • liczenie, • układanie w kolejności, • odnajdywanie różnic, • uzupełnianie szeregów, • rozwiązywanie krzyżówek, • dopasowywanie, • łączenie w pary, • kategoryzowanie. • karty z literami Ł – U • karty z liczbami 5 – 8. Tematyka kart: • kalendarz, termometr, zegar, • zima – pogoda i ubrania, • zakupy i sklepy, • zwierzęta domowe, • zdrowy tryb życia,...
Pewny start. Mój dobry rok. Moja wiosna, moje lato to zbiór kart pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, jak również usprawniają funkcje poznawcze. Publikacja zawiera 80 kart pracy z różnorodnymi ćwiczeniami: • wybór jednego lub kilku z wielu • czytanie • pisanie po śladzie • kolorowanie • wycinanie i układanie w kolejności • dobieranie podpisów do zdjęć • liczenie • odnajdywanie różnic • uzupełnianie szeregów • rozwiązywanie krzyżówek • kategoryzowanie • karty z literami W – CH • karty z liczbami 9 – 10. Tematyka kart: • kalendarz, zegar • wiosna, lato – pogoda i ubrania • rośliny • zwierzęta dzikie, domowe i hodowlane • dekoracje i potrawy • segregacja odpadów • święta i uroczystości • Pol...
Pewny start. Nowe Cztery pory roku. Litery i wyrazy. Karty do nauki czytania i pisania Publikacja jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabety oraz dwuznaki. Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
"Poznaję świat. Plansze demonstracyjne" to 10 plansz do wykorzystania w szkole podczas zajęć o różnej tematyce. Materiały pomagają poszerzać słownictwo uczniów, ćwiczyć swobodę wypowiedzi, umiejętność zadawania pytań i adekwatnego odpowiadania na pytania. Dzieci poznają różne krajobrazy, uczą się zasad higieny, ubierania się odpowiednio do pogody, a także planują czas wolny i zajęcia rekreacyjne. Tematyka plansz: JesieńZimaWiosnaLatoWieśMiastoGóryJezioroMorzeHigiena
Jako nauczyciel korzystasz z materiałów dydaktycznych z serii "Pewny start. Mój dobry rok"? Jeśli tak, sięgnij po publikację pomocniczą, która wzbogaci zajęcia z uczniami z lekką, średnią lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną. W książce "Pewny start. Mój dobry rok. Materiał edukacyjny" znajdziesz ponad 80 kart pracy powiązanych z publikacjami "Lubię jesień", "Lubię zimę" oraz "Lubię wiosnę, lubię lato" z tej samej serii. Materiały pomocnicze, które znajdziesz w tym wydaniu: to doskonałe uzupełnienie zagadnień poruszonych w pozostałych publikacjach z serii - karty są skorelowane tematycznie z poszczególnymi częściami cyklu, sprawdzą się zarówno podczas lekcji w szkołach specjalnych oraz z oddziałami integracyjnymi, jak i w trak...
Publikacja "Pewny start. Dzisiaj w szkole. Poznajemy Olę i Adama. Czytanki" jest częścią serii materiałów dydaktycznych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami dydaktycznymi. Została przygotowana zwłaszcza z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną - tak, aby kompleksowo wesprzeć ich rozwój w zakresie kompetencji poznawczych czy społecznych. Ta książka: zawiera aż 20 prostych, bogato ilustrowanych czytanek, których bohaterami są Ola i Adam, jest poświęcona tematyce bliskiej uczniom - m.in. związanej z relacjami z rówieśnikami, porami roku, codziennymi obowiązkami w domu, rodzinie itp., zawiera angażujące ćwiczenia, które zwiększają rozumienie każdej czytanki oraz wspomagają naukę czytania globalnego, sprawdza się w cod...
Publikacja składa się z dwóch części. Część pierwsza to książeczka ze zdjęciami emocji i podpisami. Część druga to pięć plansz z elementami do wycinania. Na jednej z kart znajdują się nazwy i emotikony emocji takich jak radość, strach, smutek, złość. Pozostałe sytuacje dotyczą wymienionych emocji - tu uczeń znajdzie rysunki przedstawiające różne sytuacje z codziennego życia
Publikacja "Pewny start. Świat wokół mnie. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe" to zestaw dodatkowych materiałów dydaktycznych, które powstały z myślą o kształtowaniu kompetencji społecznych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można po nie sięgnąć podczas pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym. Pakiet zawiera: 6 historyjek obrazkowych związanych z funkcjonowaniem w społeczeństwie (np. temu, jak postępować, gdy zgubi się telefon), które zostały uporządkowane chronologicznie, 6 zestawów obrazków z tych historyjek, których ułożenie we właściwej kolejności jest zadaniem ucznia, 6 zestawów kartoników z podpisami do obrazków z historyjek. Praca z tym kompletem ma...
Pewny start. Mój dobry rok. Moja wiosna, moje lato to zbiór kart pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, jak również usprawniają funkcje poznawcze. Publikacja zawiera 80 kart pracy z różnorodnymi ćwiczeniami: • wybór jednego lub kilku z wielu • czytanie • pisanie po śladzie • kolorowanie • wycinanie i układanie w kolejności • dobieranie podpisów do zdjęć • liczenie • odnajdywanie różnic • uzupełnianie szeregów • rozwiązywanie krzyżówek • kategoryzowanie • karty z literami W – CH • karty z liczbami 9 – 10. Tematyka kart: • kalendarz, zegar • wiosna, lato – pogoda i ubrania • rośliny • zwierzęta dzikie, domowe i hodowlane • dekoracje i potrawy • segregacja odpadów • święta i uroczystości • Pol...
Pewny start. Świat wokół mnie. Radzę sobie każdego dnia to 30 historyjek społecznych, których celem jest między innymi: • kształtowanie umiejętności społecznych • modelowanie prawidłowych zachowań • kształtowanie zaradności i radzenia sobie w sytuacjach nowych, trudnych • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz potrzeb • rozwijanie słownictwa czynnego i biernego oraz umiejętności wypowiadania się na dany temat • kształtowanie pojęć czasowych. Historyjki są pisane w trzeciej osobie liczby pojedynczej. Historyjki społeczne są doskonałą pomocą do pracy zarówno w szkole, jak i w domu. Mogą stanowić wstęp do odgrywania scenek dramowych i ćwiczenia konkretnych umiejętności społecznych. Historyjki społeczne są int...
Pewny start. Dzisiaj w szkole. Układam, opowiadam to zestaw 12 historyjek 2-elementowych, 3-elementowych i 4-elementowych przygotowanych z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym. Publikacja ułożona jest zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Cele publikacji: • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego • kształtowanie umiejętności społecznych • modelowanie prawidłowych zachowań • kształtowanie rozumienia pojęć związanych z bliskim otoczeniem dziecka • rozwijanie słownictwa biernego i czynnego oraz umiejętności wypowiadania się • ćwiczenie koncentracji uwagi • kształtowanie pojęć czasowych (najpierw – potem, wcześniej – później) • rozwijanie wyobraźni.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro