Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, którzy mają problemy z rozpoznawaniem i różnicowaniem bodźców wzrokowych, a tym samym deficyty w zakresie orientacji w otoczeniu, poruszania się, oceny odległości, kształtu i wielkości przedmiotów.
Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami – są wśród nich:
• wykreślanki,
• wycinanki,
• zabawy ze spinnerem,
• zadania z odnajdywaniem różnic
• zadania z osią symetrii, kodowaniem
• zadania matematyczne.
Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania.
Tematyka:
• pory roku, miesiące
• symbole pogody
• święta i ich symbole
• owady, rośliny, zwierzęta
• przybory szkolne
• miasta w Polsce i w Europie
• figury i kształty
• liczby i działania matematyczne.
Z publikacji mogą korzystać:
• pedagodzy specjalni
• terapeuci.
Autor | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 120 |
Format | 20.5 x 28.5 cm |
Numer ISBN | 9788326233036 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326233036 |
Waga | 375 g |
Data premiery | 2021.01.30 |
Data pojawienia się | 2021.01.30 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 4 - 6. Część 1. Doskonalimy logiczne myślenie, rozumowanie, spostrzegawczość i percepcję wzrokowo-słuchową
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów zmysłowych, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa czy koncentracja uwagi. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się jednocześnie w oparciu o spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych. Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów wielozmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego i słuchowego. Z tego względu publikacja "Zajęcia rewalidacyjne. Orientacja przestrzenna. Poziom 3" zawiera propozycje ćwiczeń łączących wszystkie wymienione aspekty. Proponowane karty pracy służą rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności nazywania i oceny stosunków przestrzennych, dodatkowo pozwalają na ćwiczenie percepcj...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, których uwaga jest krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Celem publikacji jest poprawienie koncentracji uwagi oraz udoskonalenie spostrzegania wzrokowego, koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej. Materiał zawiera 103 karty z różnorodnymi zadaniami: • sudoku, • zadania z osią symetrii • ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikowania • kratownice z osiami współrzędnych do określania położonych na planszy elementów • wykreślanki • wycinanki • zabawy ze spinnerem • zadania z odnajdywaniem różnic. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Tematyka: • pory roku, miesiące, dni tygodnia • symbole...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją. Ćwiczenia pomogą w nauce skupienia i koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych, odróżniania głosek i wyrazów, a także w ćwiczeniu słuchu fonemowego i uwagi. Materiał zawiera 97 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Karty pomogą również usprawniać orientację przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność wypowiadania się. Zadania zamieszczone w publikacji polegają m.in. na: • wyszukiwaniu zdjęć przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na określoną głoskę, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek na początku, na końcu i w środku wyrazu, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek w wyrazach, • określaniu liczby sylab w wyrazach, • ana...
Jak dobrze jest wiedzieć i umieć! Człowiek uczy się całe życie. Najpierw, we wczesnym dzieciństwie, opanowuje trudną sztukę chodzenia i komunikacji z innymi, a także uczy się, co jest bezpieczne, a czego nie należy robić, bo może być dla niego zagrożeniem. Mały człowiek musi przyswoić wiele różnych umiejętności. Musi, ale też chce, bo dzieci z natury uczą się chętnie. Potem człowiek rośnie i idzie do szkoły. Nauka w szkole nie zawsze idzie sprawnie. Szczególnie jeśli na opanowanie wiedzy i umiejętności z jakiegoś przedmiotu potrzeba uczniowi więcej czasu i zaangażowania. Na szczęście istnieją zajęcia uzupełniające. W ich trakcie nauczyciel, przy użyciu tego zeszytu ćwiczeń, może poświęcić ci dodatkową uwagę, raz jeszcze wytłumaczyć zaga...
Nauka jest super! Ludzie są różni — jedni z nas lubią matematykę, inni język polski, a niektórzy wolą zajęcia techniczne lub WF. Wiedzę i umiejętności z tych przedmiotów, które lubimy bardziej, łatwiej nam przyswoić. Z innymi przedmiotami czasem bywa trudniej. Nic się nie martw, razem coś na to poradzimy. Z tym zeszytem ćwiczeń nauczysz się tych rzeczy, które nie są dla ciebie tak łatwe, jak inne. Przy pomocy pióra, ołówka i kredek będziesz ćwiczyć pamięć i umiejętność rysowania, a także rozwiążesz wiele ciekawych zagadek słownych i matematycznych. Własnoręcznie zaprojektujesz dyplom i zaproszenia na swoje urodziny! Taka nauka to sama przyjemność. Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 7-8 to pomoc dla nauczyciel...
Publikacja przeznaczona do pracy z uczniami z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności – materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową – nauczyciel może je modyfikować w dowolny sposób, zgodny z potrzebami uczniów, tematyką zajęć, porami roku. Tematyka: • przyroda - rośliny i zwierzęta, • transport, • sport, • owoce, warzywa, kwiaty, • przedmioty codziennego użytku, • ubrania, • figury geometryczne, • cyfry i liczby. Zestaw materiałów: • zawiera zróżnicowane, interesujące ...
Publikacja zawiera karty pracy doskonalące i dynamizujące koncentrację uwagi. Proponowane ćwiczenia mają za zadanie zoptymalizować również procesy pamięci, spostrzegania, orientacji wzrokowo-przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia są zróżnicowane i polegają na: • wyszukiwaniu szczegółów, • przechodzeniu przez labirynty, • różnicowaniu podobnych kształtów, • odszukiwaniu układów figur, • łączeniu w pary. Z publikacji mogą korzystać: • pedagodzy specjalni, • terapeuci. Materiały przeznaczone są do pracy z uczniami: • z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną • z lekką niepełnosprwanością intelektualną • z autyzmem • z dysleksją na zajęciach rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych.
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, którzy mają problemy z odnalezieniem się w sytuacjach społecznych w domu i poza najbliższym środowiskiem. Publikacja wprowadza elementy treningu umiejętności społecznych, rozwija i usprawnia funkcje społeczne, wszechstronnie stymuluje i zachęca do rozwijania funkcji poznawczych. Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Karty pracy usprawniają również motorykę małą, pamięć, spostrzeganie, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową oraz funkcje poznawcze. Z publikacji mogą korzystać: • pedagodzy specjalni • terapeuci
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
Prezentowany zestaw to pomoc terapeutyczna, która z powodzeniem może być wykorzystywana zarówno podczas treningów umiejętności społecznych z dziećmi w wieku 7–14 lat, jak i w domu, podczas zabawy. Jego głównym celem jest pomoc dziecku w rozróżnieniu zachowań społecznie pożądanych i nieakceptowalnych oraz uświadomienie mu, w jaki sposób nasze zachowanie może wpływać na relacje z innymi. Zestaw składa się z: • 30 kolorowych kart z ilustracjami przedstawiającymi różne zachowania społeczne; • 9 kolorowych żetonów z opisami różnych codziennych sytuacji; • 12 kart z opisami zadań i pytaniami; • 3 planszy z określeniami częstotliwości: „zawsze”, „często”, „nigdy”; • instrukcji z opisami zabaw.
Kto więcej umie, nie zginie w tłumie! Każdy człowiek ma określone możliwości poznawcze: własne tempo przyswajania wiedzy, inną dokładność spostrzegania, koncentrację uwagi, zdolność do zapamiętywania i odtwarzania wyuczonych treści czy logicznego myślenia. Systematyczne doskonalenie tych procesów ma na celu wyrównanie szans ? aby każdy mógł sprostać wymaganiom edukacyjnym, nauczył się odpowiednio funkcjonować w grupie i uwierzył we własne możliwości. Nauka może być świetną zabawą! Podane w przystępnej formie i kolorowej oprawie zadania mogą być cenną pomocą w redukowaniu deficytów poznawczych i uzupełnianiu braków edukacyjnych, a dziecko może się uczyć niemal niepostrzeżenie, poprzez zabawę. Regularny trening i podejmowanie wysiłku intel...
Publikacja „Zajęcia rewalidacyjne. Wypowiedzi ustne i pisemne. Poziom 3” to zestaw zróżnicowanych ćwiczeń, dzięki którym uczeń będzie mógł doskonalić umiejętność wypowiadania się i technikę pisania, zyska przestrzeń do rozwijania kreatywności i twórczego myślenia, a także będzie miał szansę wszechstronnego rozwoju. Istotnym elementem publikacji jest wizualizacja omawianych zagadnień. Materiał ilustracyjny w postaci rysunków, symboli i zdjęć w znacznym stopniu ułatwia naukę oraz sprawia, że uczniowie chętnie sięgaja po atrakcyjne, kolorowe karty pracy. Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera 98 kart z różnorodnymi aktywnościami, takimi jak: • sketchnotki – rysunkowe notatki łączące słowa, ry...
Publikacja „Zajęcia rewalidacyjne. Wypowiedzi ustne i pisemne. Poziom 3” to zestaw zróżnicowanych ćwiczeń, dzięki którym uczeń będzie mógł doskonalić umiejętność wypowiadania się i technikę pisania, zyska przestrzeń do rozwijania kreatywności i twórczego myślenia, a także będzie miał szansę wszechstronnego rozwoju. Istotnym elementem publikacji jest wizualizacja omawianych zagadnień. Materiał ilustracyjny w postaci rysunków, symboli i zdjęć w znacznym stopniu ułatwia naukę oraz sprawia, że uczniowie chętnie sięgaja po atrakcyjne, kolorowe karty pracy. Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera 98 kart z różnorodnymi aktywnościami, takimi jak: • sketchnotki – rysunkowe notatki łączące słowa, ry...
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów zmysłowych, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa czy koncentracja uwagi. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się jednocześnie w oparciu o spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych. Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów wielozmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego i słuchowego. Z tego względu publikacja "Zajęcia rewalidacyjne. Orientacja przestrzenna. Poziom 3" zawiera propozycje ćwiczeń łączących wszystkie wymienione aspekty. Proponowane karty pracy służą rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności nazywania i oceny stosunków przestrzennych, dodatkowo pozwalają na ćwiczenie percepcj...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją. Ćwiczenia pomogą w nauce skupienia i koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych, odróżniania głosek i wyrazów, a także w ćwiczeniu słuchu fonemowego i uwagi. Materiał zawiera 97 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Karty pomogą również usprawniać orientację przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność wypowiadania się. Zadania zamieszczone w publikacji polegają m.in. na: • wyszukiwaniu zdjęć przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na określoną głoskę, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek na początku, na końcu i w środku wyrazu, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek w wyrazach, • określaniu liczby sylab w wyrazach, • ana...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, których uwaga jest krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Celem publikacji jest poprawienie koncentracji uwagi oraz udoskonalenie spostrzegania wzrokowego, koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej. Materiał zawiera 103 karty z różnorodnymi zadaniami: • sudoku, • zadania z osią symetrii • ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikowania • kratownice z osiami współrzędnych do określania położonych na planszy elementów • wykreślanki • wycinanki • zabawy ze spinnerem • zadania z odnajdywaniem różnic. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Tematyka: • pory roku, miesiące, dni tygodnia • symbole...
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, którzy mają problemy z odnalezieniem się w sytuacjach społecznych w domu i poza najbliższym środowiskiem. Publikacja wprowadza elementy treningu umiejętności społecznych, rozwija i usprawnia funkcje społeczne, wszechstronnie stymuluje i zachęca do rozwijania funkcji poznawczych. Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Karty pracy usprawniają również motorykę małą, pamięć, spostrzeganie, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową oraz funkcje poznawcze. Z publikacji mogą korzystać: • pedagodzy specjalni • terapeuci
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro