Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, którzy mają problemy z odnalezieniem się w sytuacjach społecznych w domu i poza najbliższym środowiskiem.
Publikacja wprowadza elementy treningu umiejętności społecznych, rozwija i usprawnia funkcje społeczne, wszechstronnie stymuluje i zachęca do rozwijania funkcji poznawczych.
Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami.
Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Karty pracy usprawniają również motorykę małą, pamięć, spostrzeganie, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową oraz funkcje poznawcze.
Z publikacji mogą korzystać:
• pedagodzy specjalni
• terapeuci
Autor | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 120 |
Format | 20.5 x 28.5 cm |
Numer ISBN | 9788326232992 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326232992 |
Waga | 380 g |
Data premiery | 2021.02.18 |
Data pojawienia się | 2021.02.18 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, których uwaga jest krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Celem publikacji jest poprawienie koncentracji uwagi oraz udoskonalenie spostrzegania wzrokowego, koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej. Materiał zawiera 103 karty z różnorodnymi zadaniami: • sudoku, • zadania z osią symetrii • ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikowania • kratownice z osiami współrzędnych do określania położonych na planszy elementów • wykreślanki • wycinanki • zabawy ze spinnerem • zadania z odnajdywaniem różnic. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Tematyka: • pory roku, miesiące, dni tygodnia • symbole...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, którzy mają problemy z rozpoznawaniem i różnicowaniem bodźców wzrokowych, a tym samym deficyty w zakresie orientacji w otoczeniu, poruszania się, oceny odległości, kształtu i wielkości przedmiotów. Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami – są wśród nich: • wykreślanki, • wycinanki, • zabawy ze spinnerem, • zadania z odnajdywaniem różnic • zadania z osią symetrii, kodowaniem • zadania matematyczne. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Tematyka: • pory roku, miesiące • symbole pogody • święta i ich symbole • owady, rośliny, zwierzęta • przybory szkolne • miasta w Polsce i w Europie • figury i kszta...
Publikacja zawiera karty rozwijające umiejętności w zakresie funkcjonowania społecznego. Materiał składa się z trzech części: • część 1 Ja - poświęconej zagadnieniom związanym z uczniem: emocjom, myślom i planom, miejscu w przestrzeni społecznej, • część 2 Ja i inni - odnosi się do relacji ucznia z innymi osobami w środowisku formalnym i nieformalnym, • część 3 Ja i inni w świecie - zawierającej karty pracy dotyczące tematyki: ja w środowisku lokalnym, ja w świecie. Proponowane karty pracy rozwijają również funkcje percepcyjno-motoryczne, doskonalą zarówno procesy emocjonalno-motywacyjne, jak i poznawcze, a także technikę czytania, pisania, komunikowania się. Ponadto rozwijają słownictwo oraz myślenie przyczynowo-skutkowe. Tematyka: • emocje...
Publikacja „Zajęcia rewalidacyjne. Wypowiedzi ustne i pisemne. Poziom 3” to zestaw zróżnicowanych ćwiczeń, dzięki którym uczeń będzie mógł doskonalić umiejętność wypowiadania się i technikę pisania, zyska przestrzeń do rozwijania kreatywności i twórczego myślenia, a także będzie miał szansę wszechstronnego rozwoju. Istotnym elementem publikacji jest wizualizacja omawianych zagadnień. Materiał ilustracyjny w postaci rysunków, symboli i zdjęć w znacznym stopniu ułatwia naukę oraz sprawia, że uczniowie chętnie sięgaja po atrakcyjne, kolorowe karty pracy. Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera 98 kart z różnorodnymi aktywnościami, takimi jak: • sketchnotki – rysunkowe notatki łączące słowa, ry...
Publikacja zawiera karty pracy doskonalące i dynamizujące koncentrację uwagi. Proponowane ćwiczenia mają za zadanie zoptymalizować również procesy pamięci, spostrzegania, orientacji wzrokowo-przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia są zróżnicowane i polegają na: • wyszukiwaniu szczegółów, • przechodzeniu przez labirynty, • różnicowaniu podobnych kształtów, • odszukiwaniu układów figur, • łączeniu w pary. Z publikacji mogą korzystać: • pedagodzy specjalni, • terapeuci. Materiały przeznaczone są do pracy z uczniami: • z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną • z lekką niepełnosprwanością intelektualną • z autyzmem • z dysleksją na zajęciach rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych.
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów zmysłowych, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa czy koncentracja uwagi. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się jednocześnie w oparciu o spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych. Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów wielozmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego i słuchowego. Z tego względu publikacja "Zajęcia rewalidacyjne. Orientacja przestrzenna. Poziom 3" zawiera propozycje ćwiczeń łączących wszystkie wymienione aspekty. Proponowane karty pracy służą rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności nazywania i oceny stosunków przestrzennych, dodatkowo pozwalają na ćwiczenie percepcj...
Wiedza nabywana przez uczniów w szkole to kapitał na przyszłość. Ważne są nie tylko elementarne umiejętności – czytania, poprawnego pisania i liczenia – ale także zdolność analizowania, przewidywania i wyciągania wniosków. Systematyczne doskonalenie procesów poznawczych służy wyrównywaniu szans ţ aby każdy mógł sprostać wymaganiom edukacyjnym, nauczył się odpowiednio funkcjonować w grupie i uwierzył we własne możliwości. Podane w przystępnej formie i kolorowej oprawie zadania mogą być cenną pomocą w redukowaniu deficytów poznawczych i uzupełnianiu braków edukacyjnych, a nauka może się odbywać niemal niepostrzeżenie, poprzez zabawę. Regularny trening i podejmowanie wysiłku intelektualnego w formie ciekawych ćwiczeń i zabaw edukacyjnych to ta...
Przedstawiamy zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 6 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, muzyki i plastyki.
„Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne. Funkcjonowanie społeczne” to publikacja z kartami pracy z zakresu umiejętności społecznych, przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Materiał składa się z trzech części: • pierwsza część „Ja” – poświęcona zagadnieniom związanym z dzieckiem/ uczniem: moje ciało, moje zmysły, patrzę – czuję – słyszę, ja jako osoba w przestrzeni społecznej • druga część „Ja i inni” – dotyczy tematów takich jak: ja i moja rodzina oraz ja w relacjach z innymi osobami w środowisku bliższym i dalszym • trzecia część „Ja i inni w świecie” – zawiera karty pracy dotyczące tematyki: ja i relacje z innymi, ja w środowisku lokalnym, ja w świecie. Proponowa...
Publikacja zawiera karty pracy oraz płytę z zakresu percepcji słuchowej. Karty pracy ćwiczą słuch fonematyczny oraz umożliwiają samodzielną pracę ucznia poprzez redukcję podpowiedzi wizualnych oraz słuchowych. Ponadto celem kart pracy jest rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, umiejętności kojarzenia, sprawności grafomotorycznych poprzez oddziaływanie wielomodalne oraz na różnych płaszczyznach. Materiał jest skierowany przede wszystkim do pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów pracujących z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Materiały mogą być także wykorzystywane w pracy terapeutycznej z uczniami z całościowymi zaburzeniami rozwoju, opóźnionym rozwojem mowy czy deficyta...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją. Ćwiczenia pomogą w nauce skupienia i koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych, odróżniania głosek i wyrazów, a także w ćwiczeniu słuchu fonemowego i uwagi. Materiał zawiera 97 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Karty pomogą również usprawniać orientację przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność wypowiadania się. Zadania zamieszczone w publikacji polegają m.in. na: • wyszukiwaniu zdjęć przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na określoną głoskę, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek na początku, na końcu i w środku wyrazu, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek w wyrazach, • określaniu liczby sylab w wyrazach, • ana...
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: • 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; • gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; • karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; • treści ujęte w atrakcyjnej formie grafic...
Publikacja „Zajęcia rewalidacyjne. Wypowiedzi ustne i pisemne. Poziom 3” to zestaw zróżnicowanych ćwiczeń, dzięki którym uczeń będzie mógł doskonalić umiejętność wypowiadania się i technikę pisania, zyska przestrzeń do rozwijania kreatywności i twórczego myślenia, a także będzie miał szansę wszechstronnego rozwoju. Istotnym elementem publikacji jest wizualizacja omawianych zagadnień. Materiał ilustracyjny w postaci rysunków, symboli i zdjęć w znacznym stopniu ułatwia naukę oraz sprawia, że uczniowie chętnie sięgaja po atrakcyjne, kolorowe karty pracy. Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera 98 kart z różnorodnymi aktywnościami, takimi jak: • sketchnotki – rysunkowe notatki łączące słowa, ry...
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów zmysłowych, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa czy koncentracja uwagi. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się jednocześnie w oparciu o spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych. Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów wielozmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego i słuchowego. Z tego względu publikacja "Zajęcia rewalidacyjne. Orientacja przestrzenna. Poziom 3" zawiera propozycje ćwiczeń łączących wszystkie wymienione aspekty. Proponowane karty pracy służą rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności nazywania i oceny stosunków przestrzennych, dodatkowo pozwalają na ćwiczenie percepcj...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, których uwaga jest krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Celem publikacji jest poprawienie koncentracji uwagi oraz udoskonalenie spostrzegania wzrokowego, koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej. Materiał zawiera 103 karty z różnorodnymi zadaniami: • sudoku, • zadania z osią symetrii • ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikowania • kratownice z osiami współrzędnych do określania położonych na planszy elementów • wykreślanki • wycinanki • zabawy ze spinnerem • zadania z odnajdywaniem różnic. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Tematyka: • pory roku, miesiące, dni tygodnia • symbole...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją. Ćwiczenia pomogą w nauce skupienia i koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych, odróżniania głosek i wyrazów, a także w ćwiczeniu słuchu fonemowego i uwagi. Materiał zawiera 97 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Karty pomogą również usprawniać orientację przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność wypowiadania się. Zadania zamieszczone w publikacji polegają m.in. na: • wyszukiwaniu zdjęć przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na określoną głoskę, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek na początku, na końcu i w środku wyrazu, • rozpoznawaniu i wyodrębnianiu głosek w wyrazach, • określaniu liczby sylab w wyrazach, • ana...
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, którzy mają problemy z rozpoznawaniem i różnicowaniem bodźców wzrokowych, a tym samym deficyty w zakresie orientacji w otoczeniu, poruszania się, oceny odległości, kształtu i wielkości przedmiotów. Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami – są wśród nich: • wykreślanki, • wycinanki, • zabawy ze spinnerem, • zadania z odnajdywaniem różnic • zadania z osią symetrii, kodowaniem • zadania matematyczne. Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania. Tematyka: • pory roku, miesiące • symbole pogody • święta i ich symbole • owady, rośliny, zwierzęta • przybory szkolne • miasta w Polsce i w Europie • figury i kszta...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro