Przesiewowy test do badania artykulacji służy do diagnozowania umiejętności wymowy głosek, które zgodnie ze statystycznym modelem rozwojowym pojawiają się wcześnie, a mianowicie głosek: palatalnych (ś, ź, ć), przedniojęzykowo-zębowych (s, z, c), prymarnej dla szeregu głosek przedniojęzykowo-dziąsłowych – l oraz dziąsłowych, które ze względu na stopień trudności realizacyjnej, pojawiają się zwykle w procesie rozwojowym później. Badania kliniczne dowodzą, że są to głoski, z wymową których dzieci mają największy problem.
Podczas swobodnych wypowiedzi dziecka w trakcie diagnozowania Przesiewowym testem do badania artykulacji, badający ma również możliwość usłyszenia ewentualnych deformacji i błędnych realizacji głosek, które rzadziej ulegają substytucjom lub zaburzeniom, niemniej indywidualnie mogą się pojawić.
Autor | Alicja Kabała |
Wydawnictwo | Centrum Metody Krakowskiej |
Rok wydania | 2015 |
Format | 32.0 x 23.5 cm |
Kod paskowy (EAN) | 2900000007451 |
Data premiery | 2015.11.22 |
Data pojawienia się | 2015.11.22 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! Ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej i słuchu fonemowego
Testem może posłużyć się zarówno logopeda, jak i inni specjaliści, np. nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, lekarze pediatrzy lub pielęgniarki. Narzędzie pozwala orientacyjnie, w prosty sposób sprawdzić czy dziecko w wieku przedszkolnym posiada problemy z mówieniem czy jego mowa rozwija się poprawnie. Książka zawiera przewodnik dla diagnosty i kwestionariusz zdjęciowy dla dziecka. Test przesiewowy wstępnie bada: rozumienie, wymowę i sprawność narządów mownych.
Przedstawiona publikacja będzie pomocna logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. Autorki od lat z powodzeniem wykorzystują go do sprawdzania wymowy głosek, umiejętności językowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka. Zaletą kwestionariusza jest możliwość stosowania go w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy. Publikacja zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia, a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania. Do materiału obrazkowego są podane pytania, polecenia i odpo...
Gra logopedyczna mająca na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnej wymowy głosek szeregu szumiącego sz-ż-cz-dż, poszerzenie słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. W czasie gry dzieci uczą się wymowy poprzez zabawę, ćwicząc dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację oraz myślenie. Gra skierowana jest dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców chcących pomóc dziecku w opanowaniu poprawnej wymowy. Zawartość opakowania: • 8 plansz z obrazkami, • 72 dwustronne kartoniki, • woreczek, • instrukcja. Rozmiar opakowania: 29.0 x 19.0 x 4.0 cm
Wreszcie są! Długo wyczekiwane, mądre i piękne zabawki z Puciem! Uwielbiany przez dzieci i rodziców bohater bestsellerowej serii Marty Galewskiej-Kustry, fenomenalnie ilustrowanej przez Joannę Kłos, w końcu wykracza poza karty książek i pojawia się także na puzzlach! Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki! Puzzle dwuelementowe skierowane do dzieci od 2 lat. Na obrazkach jest Pucio w sytuacjach, w których… czegoś brakuje. Dziecko powinno przyjrzeć się obrazkowi głównemu, zastanowić się, czego brakuje, i dopasować do obrazka drugi element, na którym widnieje właściwy obiekt. To na pozór proste zadanie wymaga skupienia uwagi na ilustracji, ale przede wszystkim pobudza do myślenia. Mimo niedużej liczby elementów puzzle dają okazję do wielu zabaw o różnym stopn...
Kwestionariusz obrazkowy + karty mowy i wymowy. Do badania mowy i prowadzenia terapi logopedycznej.
Seria SYMULTANICZNE I SEKWENCYJNE STRATEGIE UCZENIA SIĘ przeznaczona jest dla dzieci: - zagrożonych dysleksją i dyslektycznych - z trudnościami w nauce języka polskiego i obcego - z zaburzeniami rozwojowymi, w tym autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą - także dla dzieci zdrowych, którym rodzice i opiekunowie chcą pomóc w usprawnieniu systemu językowego Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, uczą analizowania wzoru od strony lewej do prawej, linijka w linijkę, zgodnie z kierunkiem czytania. I. Sekwencje 1. Naśladowanie sekwencji Dzieci mają za zadanie układać klocki pod paskiem od lewej do prawej strony. 2. Kontynuowanie sekwenc...
Papuga Aga opowiada. Część 2. Głoski s, z, c, dz to zestaw 10 historyjek obrazkowych 4-elementowych, które można wykorzystać w terapii logopedycznej i zabawach ogólnorozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Historyjki umożliwiają: • ćwiczenie artykulacji, • rozwijanie słownictwa biernego i czynnego, • rozumienie dłuższych wypowiedzi, • ćwiczenie opisywania i opowiadania, • rozwijanie wyobraźni i myślenia, w tym myślenia przyczynowo-skutkowego. W książeczce znajdują się krótkie opowiadania związane z historyjkami. Pogrubieniem zaznaczono w nich wyrazy z ćwiczonymi głoskami: s, z, c, dz.
Test Mówię i rozumiem przeznaczony jest do badania mowy osób dorosłych. Narzędzie diagnostyczne stanowi wynik obserwacji i pracy neurologopedycznej z pacjentami cierpiącymi na afazję, choroby otępienne, zaburzenia psychiczne oraz schorzenia neurodegeneracyjne.
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego. Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek s, z, c, dz w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek s, z, c, dz i utrwaleniu ich w sylabach.
Publikacja zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Zabawy, oprócz działań wspomagających prawidłową wymowę, rozwijają wyobraźnię, umiejętność koncentracji, koordynację wzrokowo-ruchową. Można je wykorzystywać zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i grupowej.
Prezentowana pozycja jest pierwszym w Polsce zbiorem logopedycznych zabaw grupowych. Zabawy przyporządkowane konkretnym tematom i celom zostały ułożone według zasady wzrastającego stopnia trudności.
"Przesiewowy test do badania artykulacji" służy do diagnozowania umiejętności wymowy głosek, które zgodnie ze statystycznym modelem rozwojowym pojawiają się wcześnie, a mianowicie głosek: palatalnych (ś, ź, ć, ) , przedniojęzykowo-zębowych (s, z, c,), prymarnej dla szeregu głosek przedniojęzykowo-dziąsłowych - l oraz dziąsłowych ( , , , , r) które ze względu na stopień trudności realizacyjnej, pojawiają się zwykle w procesie rozwojowym później . Badania kliniczne dowodzą, że są to głoski, z wymową których dzieci mają największy problem.Podczas swobodnych wypowiedzi dziecka w trakcie diagnozowania "Przesiewowym testem do badania artykulacji", badający ma również możliwość usłyszenia ewentualnych deformacji i błędnych realizacji głosek, które r...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro