Katarzyna Parys podjęła wyzwanie zmagania się z obszarem badawczym, w który pedagodzy specjalni wkraczają incydentalnie. Złożoność zjawiska kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim zdecydowała się rozważyć w szerokiej perspektywie, nakreślając program badawczy tak, by objąć uwagą badawczą różnorodne czynniki mogące mieć znaczenie dla kreatywności dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Interesujące pole badań, szeroko zakrojony program badawczy, jak również prowadzone analizy świadczą o tym, że Autorka nie tylko odważnie podejmuje wyzwania badawcze, ale także wykazuje wysokie kompetencje badawcze, sprawnie porusza się po literaturze przedmiotu i ? co ważne ? potrafi przeprowadzić czytelnika zarówno przez dotychczasowe dociekania badawcze w badanym polu, jak i teoretyczne koncepty.
z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG
[?] bardzo wysoko oceniam pomysł badawczy i cel przedłożonej do recenzji pracy. Być może nie stanie się ona jeszcze opracowaniem przełomowym w zakresie myślenia o edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, ale bez wątpienia dostarcza wielu interesujących tez, treści, spójnej wiedzy, zachęcając do dalszych badań [?] oraz zmiany utartych poglądów ? nie tylko tych rozpowszechnionych w wiedzy potocznej, ale także konsekwentnie powielanych w obszarze wiedzy naukowej.
z recenzji dra hab. Zenona Gajdzicy, prof. UŚ
Autor | Parys Katarzyna |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2013 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 336 |
Format | 16.0x23.5cm |
Numer ISBN | 9788378504504 |
Kod paskowy (EAN) | 9788378504504 |
Waga | 570 g |
Data premiery | 2014.05.08 |
Data pojawienia się | 2014.05.08 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną
Farby akwarelowe 12 kolorów, łatwozmywalne, wydajne, odporne na światło. Seria Kidea.
Oklejone na zewnątrz folią PPWewnątrz biała, papierowa wyklejkaDwustronna, wymienna etykieta opisowa w kolorze segregatoraDwa okute otwory Rado na przedniej okładceDolne krawędzie wzmocnione metalową szynąSzerokość grzbietu: 50 mmFormat: A4
„W XXI wieku walutą będą pomysły”. – Peter Drucker • Eksploracje – kombinacje – transformacje! • Krótka teoria i metodyka kreatywności, czyli podstawowe założenia systemu ćwiczeń • Trening kreatywności w praktyce, czyli zestawy ćwiczeń startowych i wyspecjalizowanych • Kreatywność zaawansowana, czyli metody twórczego rozwiązywania problemów • Ćwiczenie kreatywności, czyli codzienna radość twórczego myślenia Pojęcie kreatywności wciąż wzbudza w wielu ludziach lęk, który wiąże się z nieznanym. Niechętnie pozbywamy się starych schematów myślenia i działania, by zastąpić je innymi metodami, które mogą znacznie poprawić jakość naszego życia, efektywność nauki czy wydajność pracy. A przecież twórcze myślenie przydaje się k...
Jak stać się bardziej twórczym? – obudź w sobie ciekawość świata – stawiaj sobie ciekawe pytania, np. Jak pogłaskać po głowie żyrafę? – myśl nieszablonowo ? przestań kurczowo trzymać się norm i zasad – eksploruj, kojarz, przekształcaj, zmieniaj – odpuść sobie krytykę własnych pomysłów – twórz z radości samego tworzenia – nie oczekuj nagrody. Nie wiesz, jak przełożyć te wskazówki na działanie? Przeczytaj ten poradnik i zacznij od prostych ćwiczeń w codziennych sytuacjach! Nie czekaj, aż genialny pomysł sam wpadnie Ci do głowy. Kreatywność nie jest wrodzonym talentem, który samoistnie się przebudzi. Twórcze myślenie to ciężka praca, otwarty umysł, ciekawość i uważność. Zacznij widzieć świat w innym wymiarze, a wymyślenie bajki...
„Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną” zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzęż...
Blok rysunkowy z papierem wysokiej jakości, w środku 20 kartek. Całość na podkładzie z grubej tektury. Kolorowe okładki, przyciągające uwagę dzieci. Różne wzory okładek. Uwaga! Mix wzorów. Wzór wysyłany losowo. Cena za 1 blok.
Format A3. 10 kartek o gramaturze 240 g. Miks wzorów wysyłanych losowo.
Tempo rozwoju człowieka i zmiany pojawiające się w biegu życia zależą od wielu czynników biopsychospołecznych. Zarówno sam człowiek, jak i jego otoczenie może podejmować kroki hamujące, utrudniające czy wręcz zakłócające rozwój, a także takie, które mają charakter pozytywny, stymulują i wspierają ten proces. Poziom zapotrzebowania na wsparcie jest cechą warunkowaną właściwościami indywidualnymi i okolicznościami zewnętrznymi, ulega zmianom na poszczególnych etapach życia. Każdy człowiek, niezależnie od poziomu sprawności, napotyka sytuacje, w których potrzebuje wsparcia. Osoby z niepełnosprawnością nie stanowią wyjątku pod tym względem. Potrzebują one czasami specyficznych rozwiązań pozwalających wykluczyć lub ominąć napotykane trudności....
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro