Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka w formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.
Autor | Jadwiga Stasica |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 46 |
Format | 21.0 x 29.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-8095-981-1 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380959811 |
Data premiery | 2021.07.01 |
Data pojawienia się | 2021.07.01 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Rynek wydawniczy jest wręcz zalewany książeczkami i zeszytami, w których młodzi użytkownicy znaleźć mogą różnorodne zadania do rozwiązywania. Kolorowanki, labirynty, szlaczki, rysowanie po śladzie, szukanie różnic, łamigłówki, kopiowanie – wszystko to ma olbrzymie znaczenie dla optymalnego rozwoju umiejętności dziecka. Coraz więcej publikacji stawia również na kreatywność. Wśród tych ostatnich chciałam zwrócić waszą uwagę na zeszyty Jadwigi Stasicy pt. „Rozwijamy kreatywność dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym”. Oficyna Wydawnicza Impuls wydała trzy części, a ja opowiem o pierwszej.
Książka ma 46 stron w formacie A4, na których znajdują się zadania do wykonania. Polegają one na dokańczaniu rysunków, projektowaniu różnych przedmiotów, również gier planszowych, rysowaniu kształtów. Autorka zachęca do stosowania dowolnych kolorów i własnych pomysłów. Zadania dotyczą tego, co dziecko może z łatwością znaleźć w swoim najbliższym otoczeniu. Nawiązują do wiedzy przyrodniczej, matematycznej, geometrycznej i technicznej. Sama grafika jest bardzo prosta, pozbawiona kolorów, co dodatkowo zachęca do ozdabiania stron zgodnie z własnym gustem.
W dzisiejszym świecie kreatywność jest niezmiernie istotna. Pomaga rozwiązywać problemy, jest umiejętnością szczególnie pożądaną na rynku pracy, choć nie można zapominać o jej znaczeniu w życiu codziennym. Jej rozwijanie wydaje się więc jednym z istotniejszych wyzwań stojących przed rodzicami i nauczycielami. Jako że dzieci najszybciej chłoną wiedzę poprzez naśladowanie, powinniśmy, na własnym przykładzie, zachęcać je do używania fantazji, wymyślania rozwiązań do proponowanych w książce ćwiczeń.
Książka Jadwigi Stasicy nie przyciąga wzroku kolorami, jednak w tym właśnie tkwi jej wartość, że pozwala na absolutną dowolność w kreowaniu. Do mankamentów zaliczyłabym cienki papier, przez który przebija zarówno druk, jak i rezultaty pracy dziecka wykonane kredkami, o pisakach nie wspominając. Tym niemniej książka zaraża entuzjazmem i samodzielnością. Jestem ogromnie ciekawa innych zbiorów zadań tej autorki.
100 kart pracy z ćwicz korekcyjno-kompensacyjnymi doskonalącymi umiejętność czytania i pisania. Poziom 2
Logopedia. Systemowa terapia językowa dla dzieci dyslektycznych w klasach 4-8 w zreformowanej szkole podstawowej
Rynek wydawniczy jest wręcz zalewany książeczkami i zeszytami, w których młodzi użytkownicy znaleźć mogą różnorodne zadania do rozwiązywania. Kolorowanki, labirynty, szlaczki, rysowanie po śladzie, szukanie różnic, łamigłówki, kopiowanie – wszystko to ma olbrzymie znaczenie dla optymalnego rozwoju umiejętności dziecka. Coraz więcej publikacji stawia również na kreatywność. Wśród tych ostatnich chciałam zwrócić waszą uwagę na zeszyty Jadwigi Stasicy pt. „Rozwijamy kreatywność dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym”. Oficyna Wydawnicza Impuls wydała trzy części, a ja opowiem o pierwszej.
Książka ma 46 stron w formacie A4, na których znajdują się zadania do wykonania. Polegają one na dokańczaniu rysunków, projektowaniu różnych przedmiotów, również gier planszowych, rysowaniu kształtów. Autorka zachęca do stosowania dowolnych kolorów i własnych pomysłów. Zadania dotyczą tego, co dziecko może z łatwością znaleźć w swoim najbliższym otoczeniu. Nawiązują do wiedzy przyrodniczej, matematycznej, geometrycznej i technicznej. Sama grafika jest bardzo prosta, pozbawiona kolorów, co dodatkowo zachęca do ozdabiania stron zgodnie z własnym gustem.
W dzisiejszym świecie kreatywność jest niezmiernie istotna. Pomaga rozwiązywać problemy, jest umiejętnością szczególnie pożądaną na rynku pracy, choć nie można zapominać o jej znaczeniu w życiu codziennym. Jej rozwijanie wydaje się więc jednym z istotniejszych wyzwań stojących przed rodzicami i nauczycielami. Jako że dzieci najszybciej chłoną wiedzę poprzez naśladowanie, powinniśmy, na własnym przykładzie, zachęcać je do używania fantazji, wymyślania rozwiązań do proponowanych w książce ćwiczeń.
Książka Jadwigi Stasicy nie przyciąga wzroku kolorami, jednak w tym właśnie tkwi jej wartość, że pozwala na absolutną dowolność w kreowaniu. Do mankamentów zaliczyłabym cienki papier, przez który przebija zarówno druk, jak i rezultaty pracy dziecka wykonane kredkami, o pisakach nie wspominając. Tym niemniej książka zaraża entuzjazmem i samodzielnością. Jestem ogromnie ciekawa innych zbiorów zadań tej autorki.
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. To bardzo ważna i potrzebna w życiu umiejętność. Przekonujemy się o tym na co dzień. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Rodzice mogą w swoich dzieciach rozwijać kreatywność na wiele sposobów, m.in. przez: zabawy, różne zadania do wykonania, stawianie mniejszych i większych problemów do rozwiązania, pytanie oraz udzielanie odpowiedzi, zachęcanie dzieci do pomocy w rozmaitych czynnościach czy pracach. Można również w tym celu zastosować opracowane przeze mnie zestawy ćwiczeń. Są to przede wszystkim ćwiczenia plastyczne, lubiane przez większoś...
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. To bardzo ważna i potrzebna w życiu umiejętność. Przekonujemy się o tym na co dzień. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna.Rodzice mogą w swoich dzieciach rozwijać kreatywność na wiele sposobów, m.in. przez: zabawy, różne zadania do wykonania, stawianie mniejszych i większych problemów do rozwiązania, pytanie oraz udzielanie odpowiedzi, zachęcanie dzieci do pomocy w rozmaitych czynnościach czy pracach. Można również w tym celu zastosować opracowane przeze mnie zestawy ćwiczeń. Są to przede wszystkim ćwiczenia plastyczne, lubiane przez większoś...
Wykreślanki to zeszyt z ćwiczeniami dla młodzieży i dorosłych, u których występują trudności z czytaniem i pisaniem, aktualizacją słów, linearnym przetwarzaniem informacji, koncentracją i uwagą. Zaburzenia te występują m.in. u osób z: • dysleksją, • afazją, • niedosłuchem, • niepełnosprawnością intelektualną, • chorobami neurodegeneracyjnymi. Publikacja zawiera wykreślanki: • typowe, w których należy odnaleźć podane pod planszą wyrazy, • opisowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym opisom, • obrazkowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym obrazkom, • z kategoryzacją, w których należy samodzielnie odszukać wyrazy przynależące do podanej kategorii, • słowotwórcze, w których...
Przedstawiamy zestaw ćwiczeń przeznaczony dla uczniów klas 2-3. Może być wykorzystany na zajęciach dodatkowych w klasie lub do pracy w domu. Ćwiczenia zaproponowane w tym zestawie mają na celu przyswojenie i utrwalenie w piśmie określonych ortogramów oraz wzmocnienie czujności ortograficznej dziecka. Publikacja ma charakter uniwersalny. Może być też wykorzystana w ramach realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas 2-3.
Ćwiczenia zaproponowane w zestawie Gramatyka ze Skrzatem mają na celu utrwalenie zasad poprawnego użycia form i konstrukcji gramatycznych oraz doskonalenie słownictwa. Publikacja ma charakter uniwersalny, może być też wykorzystana w ramach realizacji projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III”.
Jak stać się bardziej twórczym? – obudź w sobie ciekawość świata – stawiaj sobie ciekawe pytania, np. Jak pogłaskać po głowie żyrafę? – myśl nieszablonowo ? przestań kurczowo trzymać się norm i zasad – eksploruj, kojarz, przekształcaj, zmieniaj – odpuść sobie krytykę własnych pomysłów – twórz z radości samego tworzenia – nie oczekuj nagrody. Nie wiesz, jak przełożyć te wskazówki na działanie? Przeczytaj ten poradnik i zacznij od prostych ćwiczeń w codziennych sytuacjach! Nie czekaj, aż genialny pomysł sam wpadnie Ci do głowy. Kreatywność nie jest wrodzonym talentem, który samoistnie się przebudzi. Twórcze myślenie to ciężka praca, otwarty umysł, ciekawość i uważność. Zacznij widzieć świat w innym wymiarze, a wymyślenie bajki...
Wspaniała książka z ćwiczeniami aktywizującymi dla dzieci. Mnóstwo zabawy, a przy tym nauka to idealny sposób na rozwój dziecka.
Książka Było – jest – będzie powstała, żeby wspomagać dzieci w nauce lub doskonaleniu umiejętności dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie. W publikacji przedstawiono 30 różnych sytuacji dotyczących życia szkolnego, codziennych obowiązków oraz spędzania czasu wolnego. Każdy temat opracowano na rozkładówce. Na stronach parzystych znajdują się duże ilustracje oraz dotyczące ich pytania i polecenia. Na stronach nieparzystych umieszczone zostały zadania, podczas rozwiązywania których dziecko mówi, co wydarzyło się wcześniej i później, oraz wykonuje inne ćwiczenia związane z tymi sytuacjami.
Rozwijanie inteligencji, kreatywności, rezyliencji i mądrości. Nowe formy edukacji. Ponad 70 zajęć i scenariuszy psychomotorycznych Wiele trudności dzieci można pokonać, wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego wykazuje szczególną skuteczność w pracy nad: • problemami z koordynacją ruchową • zaburzeniami procesów uczenia się • trudnościami wychowawczymi • zwiększeniem koncentracji uwagi. Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy – cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotoryczn...
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające uczniom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie...
Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowe...
Od przedszkolaka do pierwszaka to rzeczowy program nauczania o prostej, a zarazem elastycznej konstrukcji, którą łatwo modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb. Jest zgodny z nową podstawą programową kształcenia ogólnego, która jako nadrzędny cel wychowania przedszkolnego wskazuje wsparcie całościowego rozwoju dzieci. Autorka zamieściła w nim obszerną propozycję różnorodnych działań służących realizacji zadań opisanych w podstawie programowej. Efektem tych działań są cele wyznaczające osiągnięcia dzieci na kolejnych etapach rozwoju. Dlatego w programie zastosowano podział na cztery grupy wiekowe i zamieszczono w nim charakterystykę dziecka na każdym etapie rozwojowym. Dla wszystkich przedziałów wiekowych zaplanowano te same bloki tematyczne wynik...
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. To bardzo ważna i potrzebna w życiu umiejętność. Przekonujemy się o tym na co dzień. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna.Rodzice mogą w swoich dzieciach rozwijać kreatywność na wiele sposobów, m.in. przez: zabawy, różne zadania do wykonania, stawianie mniejszych i większych problemów do rozwiązania, pytanie oraz udzielanie odpowiedzi, zachęcanie dzieci do pomocy w rozmaitych czynnościach czy pracach. Można również w tym celu zastosować opracowane przeze mnie zestawy ćwiczeń. Są to przede wszystkim ćwiczenia plastyczne, lubiane przez większoś...
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. To bardzo ważna i potrzebna w życiu umiejętność. Przekonujemy się o tym na co dzień. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Rodzice mogą w swoich dzieciach rozwijać kreatywność na wiele sposobów, m.in. przez: zabawy, różne zadania do wykonania, stawianie mniejszych i większych problemów do rozwiązania, pytanie oraz udzielanie odpowiedzi, zachęcanie dzieci do pomocy w rozmaitych czynnościach czy pracach. Można również w tym celu zastosować opracowane przeze mnie zestawy ćwiczeń. Są to przede wszystkim ćwiczenia plastyczne, lubiane przez większoś...
Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole, w domu, a także w świetlicy jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy 1. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce.Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, umiejętność rozróżniania i porównywania, logiczne myślenie, pamięć, samodzielność, dokładność.Podczas pracy z ćwiczeniami rozwija się u dziecka również sprawność manualna.Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową.
Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole, w domu, a także w świetlicy jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy 2. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, umiejętność rozróżniania i porównywania, logiczne myślenie, pamięć, samodzielność, dokładność. Podczas pracy z ćwiczeniami rozwija się u dziecka również sprawność manualna.
Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole, w domu, a także w świetlicy jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy 3. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, umiejętność rozróżniania i porównywania, logiczne myślenie, pamięć, samodzielność, dokładność. Podczas pracy z ćwiczeniami rozwija się u dziecka również sprawność manualna. Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową.
Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole i w domu jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy I. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce. 66 stron wyjątkowych zadań matematycznych dla sześciolatków i siedmiolatków klas 1. Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową.
Ćwiczenia mogą być stosowane w szkole i w domu jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy III. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce. 66 stron wyjątkowych zadań matematycznych dla ośmiolatków i dziewięciolatków klas 3. Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową.
Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole i w domu jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy II. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce. 66 stron wyjątkowych zadań matematycznych dla siedmiolatków i ośmiolatków klas 2.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro