Publikacja zawiera 15 scenariuszy zajęć oraz niezbędne do nich materiały graficzne.
Proponowane zabawy umożliwiają profilaktykę w zakresie poprawnego rozwoju mowy, stymulują zachowania komunikacyjne werbalne, wyrównują opóźnienia w rozwoju mowy, zapobiegają powstawaniu zaburzeń, uwrażliwiają percepcję oraz pamięć słuchową. Tematyka oraz dobór treści scenariuszy przybliżają dzieciom wiedzę o otaczającym je świecie. Propozycje zabaw są też okazją do kształtowania wyczucia estetycznego oraz wrażliwości na sztukę (nie tylko słowa). Ponadto uczą współpracy, planowania własnych działań, myślenia oraz rozwijają zdolność do empatii. W teczce znajduje się zeszyt ze scenariuszami zajęć (48 stron) i 69 kart pracy.
Autor | Anna Lubner-Piskorska |
Wydawnictwo | Harmonia Edukacja |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 117 |
Format | 22.5 x 31.0 cm |
Numer ISBN | 9788371348273 |
Kod paskowy (EAN) | 9788371348273 |
Wymiary | 225 x 310 mm |
Data premiery | 2016.04.14 |
Data pojawienia się | 2016.04.14 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Głoska, sylaba, słowo. Scenariusze grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Wędrówka Języczka-Podróżniczka w świat mowy. Scenariusze grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci dwu- i trzyletnich z płytą CD
Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku. Wiosna. Scenariusze grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci cztero- i pięcioletnich
UniLOGO 1. Zestaw uniwersalnych pomocy do wykorzystania przez logopedów, terapeutów i nauczycieli. Przewodnik
Propozycja Anety Kiepieli-Koperek zawiera szerokie spektrum ciekawych i wartościowych wskazówek adresowanych do pracy logopedycznej z dziećmi. [...] Posiada [...] wymiar korekcyjno-terapeutyczny, ale jednocześnie, z uwagi na kontekst usprawniający mowę oraz ogólnie ujęte zagadnienie komunikacji interpersonalnej, także wymiar stymulacyjno-rozwojowy. Ponadto dla czynnych logopedów może stanowić przyczynek i źródło inspiracji do praktycznej refleksji oraz ubogacenia dotychczasowej specjalistycznej w obszarze realizowanej terapii logopedycznej. Natomiast dla studentów logopedii może być wskazówką do budowania własnego warsztatu aktywności zawodowej [...]. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy...
Prezentowana pozycja jest pierwszym w Polsce zbiorem logopedycznych zabaw grupowych. Zabawy przyporządkowane konkretnym tematom i celom zostały ułożone według zasady wzrastającego stopnia trudności.
Drodzy Czytelnicy, oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. Wiemy, że rozwój mowy nie jest procesem wyizolowanym, lecz ściśle związanym z rozwojem ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji...
Program terapeutyczny Wędrówka Języczka-Podróżniczka w świat mowy został opracowany z myślą o dzieciach dwu- i trzyletnich. Zbiór trzydziestu scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy, mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Głównym celem programu jest stymulacja rozwoju mowy dzieci poprzez harmonijne rozwijanie innych funkcji psychicznych: spostrzegawczości, pamięci, wyobraźni, uwagi. Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy wzbogacają czynny i bierny słownik dziecka, usprawniają pracę aparatu artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego oraz pobudzają do komunikacji werbalnej. Dzieci uczą się także budowania pierwszych r...
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Publikacja skierowana jest do logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców. Prezentowane ćwiczenia nie zastąpią terapii logopedycznej, jednak w dużym stopniu uatrakcyjnią proces nauki mowy. Wszyst...
Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię.
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
„Logopedyczne pszczółki” to pomoc dydaktyczna, która powstała z myślą o dzieciach utrwalających prawidłową wymowę głosek dentalizowanych z zakresu trzech szeregów (ciszącego, syczącego i szumiącego). Etap automatyzacji prawidłowej artykulacji jest dość trudny, dlatego też należy poświęcić mu szczególną uwagę. Publikacja ma pomóc logopedom, nauczycielom oraz rodzicom uatrakcyjnić ćwiczenia. Zanim dziecko rozpocznie proponowane przez nas zabawy, należy upewnić się, że potrafi prawidłowo artykułować głoski z zakresu trzech szeregów. Publikacja doskonale sprawdzi się również podczas ćwiczeń słuchu fonemowego, wzbogaci słownik bierny i czynny oraz pozwoli na rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, koncentracji uwagi oraz logicznego myślenia. P...
Oddajemy w Państwa ręce kompleksową pomoc z zakresu logorytmiki – dziedziny łączącej terapię oraz profilaktykę logopedyczną z rytmiką i muzyką. Prezentowane zabawy mogą być wykorzystywane przez logopedów, terapeutów, a także nauczycieli przedszkoli, nauczania zintegrowanego i rytmiki. Publikacja została wzbogacona o zdjęcia dzieci wykonujących ćwiczenia logorytmiczne oraz o zapis nutowy wybranych ścieżek muzycznych. Przedstawione propozycje ułożone zostały według kolejności postępowania oraz stopnia trudności. Zabawy mają charakter uniwersalny, skierowane są do dzieci od 4. roku życia. Mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie lub jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające inne zajęcia. Atrakcyjność zajęć logorytmicznych po...
Publikacja zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Zabawy, oprócz działań wspomagających prawidłową wymowę, rozwijają wyobraźnię, umiejętność koncentracji, koordynację wzrokowo-ruchową. Można je wykorzystywać zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i grupowej.
Jest to książeczka dla dzieci od trzeciego roku życia. Ciekawe zabawy, ćwiczenia i historyjki w niej zebrane mają pomóc w rozwoju mowy maluchów. Dlatego też znalazły się tu ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, rozwijające mowę i rozumienie mowy. Kolorowe ilustracje, wycinanki i wierszyki z pewnością zachęcą dziecko do sięgnięcia po książkę i umilą naukę.
LogoBOX to wygodny w użyciu zestaw narzędzi dla każdego logopedy. Dzięki umieszczeniu tak wielu materiałów w jednej teczce specjaliści otrzymują komplet pomocy gotowych do prostego zastosowania w ćwiczeniach: - oddechowych, - narządów mowy, - artykulacyjnych. „Logopedyczny box” – zawierający materiały, które mogą być wykorzystywane do różnych celów terapeutycznych na rozmaite sposoby – to odpowiedź na odmienne potrzeby logopedów. Pomoce do różnorodnego zastosowania umieszczono w teczce, dzięki czemu można je mieć zawsze pod ręką! Zestaw tworzą: - instrukcja z propozycjami wykorzystania materiałów, - materiały graficzne do wykorzystania w grach logopedycznych. Liczne wskazówki, pomysły oraz warianty gier pomogą logopedom w stworzeniu własnych scen...
Zbiór obrazków, układanek, labiryntów, gier planszowych, wycinanek przeznaczonych do wykorzystania na następujących etapach terapii logopedycznej: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia narządów mowy, artykulacyjne oraz trzech pozycjach w wyrazie – nagłosie, śródgłosie, wygłosie.
„UniLogo 3” to zestaw 470 wyrazów w obrazkach, kart pracy i tekstów (wierszy, zagadek itp.) przeznaczonych do terapii logopedycznej rotacyzmu. Teczka „Wyrazy w obrazkach” zawiera 470 ilustracji przedmiotów, w których nazwie występuje głoska „r”, wraz z podpisami. Karty są przygotowane tak, by po pocięciu na jednej stronie znajdował się obrazek, a na drugiej podpisy do niego. Karty można też powielić tak, by obrazki i podpisy były osobno. W teczce znajdują się również materiały do badania słuchu fonemowego – są 24 karty z ilustracjami par przedmiotów pomocne w próbie zdiagnozowania przyczyn rotacyzmu i określenia jego rodzaju.
Zeszyt ten zawiera materiał językowy przeznaczony do pracy na końcowym etapie terapii rotacyzmu. Obejmuje trudne artykulacyjnie połączenia głoski /r/ ze spółgłoskami, jej występowanie w wyrazie więcej niż jeden raz oraz z dźwiękami mowy, którymi jest najczęściej substytuowana, czyli /l/ lub /j/. Zadania i ćwiczenia z tego zeszytu pozwalają na użycie wyżej wymienionych zestawień nie tylko w wyrazie, ale także w wyrażeniu dwuwyrazowym, zdaniu i tekście (wierszu). Znajdują się tutaj także zagadki przeznaczone na ten etap postępowania logopedycznego. W zeszycie znajduje się w sumie 55 kart pracy (32 karty pracy na etap terapii: Wyraz, 11 kart pracy na etap terapii: Wyrażenie dwuwyrazowe, 7 kart pracy na etap terapii: Zdanie, 5 kart pracy i wierszy na etap terapii...
Materiał językowy znajdujący się w tym zeszycie zawiera głoskę /r/ w następujących połączeniach: /pr/, /br/, /mr/, /tr/, /dr/, /kr/, /gr/, /chr/, /sr/, /zr/, /śr/, /źr/, /szr/, /żr/. Dla każdego z tych połączeń opracowano karty pracy pozwalające na użycie go w wyrazie, wyrażeniu dwuwyrazowym, zdaniu i tekście (wierszu). Znajdują się tu również zagadki, które użyte z wybranymi wyrazami w obrazkach mogą stanowić przyjemną formę utrwalania poprawnej artykulacji głoski /r/ po wyżej wymienionych spółgłoskach. Zadania i ćwiczenia zawarte w tym zeszycie mają na celu nie tylko wspomaganie u dzieci poprawnej artykulacji, ale także stymulowanie i kształtowanie u nich funkcji percepcyjno-motorycznych, integrowanie funkcji wzrokowej i kinestetyczno-ruchowej ora...
Materiał językowy znajdujący się w tym zeszycie dotyczy głoski /r/ przed samogłoskami /a/, /ą/, /e/, /ę/, /o/, /u/, /i/, /y/, między nimi oraz po nich. Karty pracy z tej części publikacji umożliwiają użycie danych sylab w wyrazie, wyrażeniu dwuwyrazowym, zdaniu i tekście (wierszu). Zeszyt ten zawiera również zestaw zagadek pomocny w utrwalaniu poprawnej artykulacji głoski /r/ w sąsiedztwie wyżej wymienionych samogłosek. W zeszycie znajduje się w sumie 70 kart pracy (30 kart pracy na etap terapii: Wyraz, 23 karty na etap terapii: Wyrażenie dwuwyrazowe, 8 kart pracy na etap terapii: Zdanie, 9 kart pracy i wierszy na etap terapii tekst: Wiersze i wierszyki) i 80 zagadek przeznaczonych do utrwalania i automatyzacji poprawnej wymowy głoski /r/ w sąsiedztwie samogłosek...
Zestaw obrazków, kart pracy, zagadek i wierszy przeznaczonych do terapii logopedycznej głosek trzech szeregów /s, z, c, dz/, /sz, ż, cz, dż/, /ś, ź, ć, dź/. Zestaw ten obejmuje swoim zakresem następujące etapy: utrwalanie i różnicowanie tych głosek w wyrazie, wyrażeniu dwuwyrazowym, zdaniu, tekście i mowie spontanicznej.
Jest to druga część serii „UniLogo” adresowanej do logopedów, terapeutów oraz nauczycieli. „UniLogo 2” może być wykorzystywane niezależnie lub jako uzupełnienie „UniLogo 1”, które swoim zakresem obejmuje pierwsze etapy zajęć logopedycznych. W drugiej części opracowane zostały głoski trzech szeregów: syczącego, szumiącego i ciszącego. Całość zawiera 380 wyrazów w obrazkach, 167 kart pracy, 200 zagadek, 26 wierszyków i 6 opowiadań wierszem. Zeszyt pierwszy składa się z kart pracy i zagadek przeznaczonych do utrwalania oraz automatyzacji głosek szeregów: syczącego, szumiącego, ciszącego w wyrazie i wyrażeniu dwuwyrazowym. Zeszyt zawiera ćwiczenia, których celem jest m.in. stymulowanie, rozwijanie i kształtowanie u dziecka funkcji percepcyjno-mo...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro