Aktywność ruchowa jest ważnym źródłem poznawania świata. Dzieci aktywne fizycznie mają wyższy poziom koncentracji na różnych zadaniach, są także bardziej kreatywne, co koreluje w przyszłości z lepszymi wynikami w nauce. Wspólne zabawy ruchowe, redukują stres i poprawiają nastrój.
Zabawa w naśladowanie póz przedstawionych na fotografiach aktywuje wiele, nawet odległych obszarów mózgu, jest ważnym ćwiczeniem budowania planu ruchu. Przede wszystkim pobudza aktywność neuronów zwierciadlanych (lustrzanych), ułatwiając wyrażanie własnych i odczytywanie emocji innych. Uczy także przekodowywania obrazu w ruch, co jest podstawową umiejętnością ułatwiającą opanowanie sztuki pisania.
Autor | Agata Dębicka-Cieszyńska |
Wydawnictwo | Centrum Metody Krakowskiej |
Kod paskowy (EAN) | 9788364957437 |
Data premiery | 2020.10.21 |
Data pojawienia się | 2020.10.21 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Jak pomóc dzieciom wyciszyć się wieczorem, przed snem lub w ciągu dnia, po szczególnie emocjonujących zajęciach? Co może pomóc złagodzić napięcie i stres, wywołać uśmiech i błogie zadowolenie? Jesteś kimś wyjątkowym. Relaksacje dla dzieci to zbiór pięknie zilustrowanych historii umożliwiających dzieciom wejście w stan głębokiego relaksu, wraz z instrukcją przeprowadzania relaksacji i propozycjami ich modyfikacji w zależności od indywidualnych potrzeb. Przy dłuższym stosowaniu wzmocnią koncentrację uwagi, rozwiną wyobraźnię, zredukują lęki i poprawią relacje w grupie i w domu. Będą inspiracją do ćwiczenia wyobraźni, tworzenia własnych scenariuszy i tym samym wspaniałej zabawy. Czerpiąc to, co najlepsze, z praktyk medytacyjnych, pozytywnych afi...
Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach: 1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku. 2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji. 3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia. Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Zastanawiałeś się kiedyś, czy Darth Vader umie grać na gitarze? Jak zmieniłbyś Gwiazdę Śmierci w Gwiazdę Śmiechu? Na te i inne pytania możesz odpowiedzieć, bawiąc się i rysując na stronach tej książki. Stwórz swój własny świat LEGO® Star Wars™, rozwiąż quiz i dowiedz się, po której stronie Mocy stoisz…
Zeszyt ćwiczeń z serii „Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu” jest przeznaczony dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zeszyt zawiera podstawowe pojęcia matematyczne, które dorosły wprowadza lub utrwala z dzieckiem. W instrukcji opisane są przykładowe zadania, które należy analogicznie ćwiczyć w oparciu o podany materiał. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Publikacja jest przeznaczona dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książeczce uczą linearnego, sekwencyjnego analizowania materiału atematycznego, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozwijają przede wszystkim mechanizmy lewopółkulowe, rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową, przygotowują do nauki pisania, postrzegania kierunku zgodnym z kierunkiem czytania. Dziecko ma za zadanie zamalować kwadrat, narysować kółko lub kreskę w kwadracie. Ważne jest, by dziecko analizowało wzór kwadrat po kwadracie, od strony lewej do prawej, rozpoczynając od górnej linii, przechodząc do następnej, zgodnie z kierunkiem czytania. Dziecko powinno: • zamalować kwadrat kreskami...
Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu. Zeszyt 10. Ćwiczenia przygotowujące do nauki matematyki Zeszyty ćwiczeń z serii „Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu” są przeznaczone dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zeszyt zawiera podstawowe pojęcia matematyczne, które dorosły wprowadza lub utrwala z dzieckiem. W instrukcji opisane są przykładowe zadania, które należy analogicznie ćwiczyć w oparciu o podany materiał. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Zeszyty ćwiczeń z serii „Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu” są przeznaczone dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijają pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru. Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wyk...
Zestaw przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej odmiany przymiotników przez rodzaje: męski, żeński i nijaki.Pomoc Odmiana przymiotników została skonstruowana tak, by możliwe było zapoznanie dzieci ze znaczeniem przymiotników w opozycjach. Materiał został dobrany zgodnie z etapami programowania języka. Komplet może być wykorzystywany do pracy w gabinecie terapeutycznym oraz w domu. Zestaw składa się z 42 kolorowych obrazków. Przedstawiają one następujące przymiotniki w3 rodzajach:- mały duży (miś, lala, auto),- mokry suchy (sweter, koszula, włosy),- otwarty zamknięty (zeszyt, szafa, okno),- wesoły smutny (pan, pani, dziecko),- pusty pełny (kosz, butelka, pudełko),- nowy stary (fotel, lampa, łóżko),- brudny czysty (garnek, podłoga, ręce).
Zeszyty ćwiczeń z serii „Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu” są przeznaczone dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książce uczą kontrolowania wzrokiem wykonywanych czynności, naśladowania ruchu, organizowania czynności od strony lewej do prawej, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozszerzają pole widzenia, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia przygotowują do samodzielnego rysowania linii poziomych i pionowych, rysowania kółek, figur geometrycznych. Dziecko po każdym etapie powinno samodzielnie (na oddzielnej kartce), rysować linie, figury i wzory. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordyn...
Zeszyty ćwiczeń z serii „Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu” są przeznaczone dla dzieci: • zagrożonych dysleksją, • ze skrzyżowaną lateralizacją, • z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek). Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko, ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzo...
Zeszyty ćwiczeń z serii „Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu” są przeznaczone dla dzieci zagrożonych dysleksją, ze skrzyżowaną lateralizacją oraz z trudnościami w nauce języka. Zadania zawarte w książeczce uczą linearnego, sekwencyjnego analizowania materiału atematycznego, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozwijają przede wszystkim mechanizmy lewopółkulowe, rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową, przygotowują do nauki pisania, postrzegania kierunku zgodnym z kierunkiem czytania. Dziecko ma za zadanie zamalować kwadrat, narysować kółko lub kreskę w kwadracie. Ważne jest by dziecko analizowało wzór kwadrat po kwadracie, od strony lewej do prawej, rozpoczynając od górnej linii, przechodząc do następnej, zgodnie z kierunkiem czytan...
Pajdohistoryjki z Basią polecamy dzieciom w wieku przedszkolnym, do zabawy w grupie oraz indywidualnej w domu. Pajdohistoryjki dostarczają dzieciom dużo śmiechu, a ponadto pozytywnie wpływają na ich rozwój:wzbudzają zainteresowanie otaczającym światem,kształtują koncentrację i uwagę na tekście,stwarzają pretekst do rozmowy na poruszone w wierszykach tematy, m.in.: emocje i relacje społeczne.
Oś liczbowa - użycie osi liczbowej ma wiele zalet w matematyce i innych dziedzinach nauki. Jest to przydatne narzędzie do przedstawiania danych liczbowych i ułatwienia obliczeń. Wartości na osi liczbowej są zapisane w formie cyfr oraz zobrazowane w formie klocków. Oś wykonana jest z materiału, po którym można wielokrotnie pisać pisakami suchościeralnymi. Zestaw zawiera: - planszę z osią liczbową od 1-10 - planszę z osią liczbową od 11-21 - 2 karty do zapisywania działań matematycznych - 3 pisaki (kolory dobierane są losowo) - teczkę zamykaną na zamek
Książka Sylabami po Krakowie oparta jest na Symultaniczno-Sekwencyjnej Metodzie Nauki Czytania(R) autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Metoda ta wyrosła w poczuciu wyjątkowej wartości wczesnego czytania i jego stymulującej roli w rozwoju małego dziecka. Książka składa się z dużych ilustracji bogatych w szczegóły, podpisanych wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi. Do zestawu dołączona jest dodatkowa książeczka, w której znajdują się paradygmaty sylab, proste teksty stworzone zgodnie z regułami programowania języka oraz rzeczowniki do odnalezienia na stronach książki. Na ilustracjach wspólnie z dziećmi odszukamy Wawel oraz Smoka Wawelskiego, przeczytamy nazwy owoców i warzyw sprzedawanych na Kleparzu, zobaczymy kto przyszedł na Błonia posłuchać konc...
Gesty artykulacyjne (GA) inaczej wizualizacje głosek w sylabach, to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska Y), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni. Współczesne badania pokazały, że percepcja ruchu i jego imitowanie są uzależnione od powiązań neuronalnych ośrodków wzrokowych i ruchowych. Celem stosowania owych gestów jest pokazanie miejsca i/lub sposobu artykulacji głoski oraz wspomaganie procesów uwagi i pamięci poprzez odczucie ruchu własnej dłoni. Gest, towarzyszący spółgłosce dotyczy całego paradygmatu. Przedstawione rysunki służą dorosłemu, dzieci uczą się obserwując dorosł...
Produkt jest tylko dodatkiem, aby móc z niego korzystać należy posiadać wersję podstawową - "Układanki lewopółkulowe." Znajdziemy w nim dodatkowe, trudniejsze wzory, do których ułożenia należy wykorzystać kolorowe klocki z zestawu podstawowego (zielony, czerwony, niebieski), jak również z dodatku (czarny, żółty). Zestaw zawiera 10 kwadratów z tworzywa (5 czarnych, 5 żółtych) oraz 6 dwustronnych plansz z wzorami do układania. Stymulacja lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów polecana jest szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych. Jest też ważnym elementem przygotowującym do wczesnej nauki czytania.
Wykluczanie ze zbioruĆwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. te wszystkie rzeczy są do jedzenia opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu.Zestaw składa się z 52 elementów
Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania.Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny). Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych - mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi. Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo- skutkowych.Edukacja szkolna wymaga także dostrzegania relacji między symbolem i jego reprezentacją w realnym świecie, znakiem i znaczeniem, zachowaniem i przejawianymi emocjami. Zestaw RELACJE pozwala na stymulację:...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro