Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab, już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej. Sporządzane przez badaczy mapy wydatności (saliency map) pozwoliły uzyskać informacje o hierarchii obiektów w scenie wizualnej. Wskaźnikiem wyróżniania się danego fragmentu obrazu na mapie wydatności jest jego jasność. Im jaśniejszy jest fragment, tym silniej przyciąga wzrok. Ponieważ obiekty jaśniejsze powodują fiksację wzroku, łatwiej można uzyskać koncentrację na białych obrazach liter umieszczonych na silnie skontrastowanym czarnym tle.
Autor | Jagoda Cieszyńska |
Wydawnictwo | Konferencje Logopedyczne |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | pudełko |
Format | 22.5 x 15.5 cm |
Kod paskowy (EAN) | 2900000007024 |
Data premiery | 2020.08.12 |
Data pojawienia się | 2020.08.12 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Ćwiczenia działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. „te wszystkie rzeczy są do jedzenia” opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu. Zestaw składa się z 52 elementów.
Zestaw ten służy do nauki zapamiętywania ciągu obrazków, układania według określonego wzoru, kontynuacji wzoru, uzupełniania ciągu oraz układania ciągu według instrukcji słownej.
Porozmawiajmy sobie o emocjach... Tak na wesoło, ale też na poważnie. Złość, radość, niepokój, gniew, smutek, miłość... To one nami rządzą. Czasami potrafimy je ujarzmić, a czasami dajemy się im ponieść. Ważne, abyśmy je poznali i umieli o nich rozmawiać. Może dzięki temu uda się kiedyś wyjść z trudnej życiowej sytuacji. Gra „Emocje” to świetna pomoc w poznaniu siebie i swojego otoczenia. Trochę zabawy i trochę... psychologii dla każdego, dla dziecka i dorosłego. Zestaw zawiera: • 112 kart z zadaniami, • 16 okrągłych tafelków, • dużą puzzlową planszę, • dużą kostkę i 4 pionki, • instrukcję. Gra jest przeznaczona dla dzieci od 7 lat. Wymiary opakowania: 24.5 x 22.0 x 4.5 cm
Gra znana już ponad 2000 lat temu. Rozrzucone na stole bierki układają się w stos. Gracze starają się wybrać z niego po jednej bierce tak, by nie poruszyć innych. Gra wymaga manualnej sprawności i uczy jednocześnie skupienia i cierpliwości. „Bierki” to znakomita zabawa dla dzieci i dorosłych. Zawartość opakowania: 28 bierek. Wymiary: 4.0 x 18.5 x 0.8 cm Uwaga. Mix wzorów, towar wysyłany losowo. Cena dotyczy 1 opakowania.
Jak się dzisiaj czujesz? Narysuj to! Zestaw zawiera duże karty z pustymi twarzami do dorysowania w nich oczu, ust i innych elementów, tak, by twarz odzwierciedlała ukazaną na wylosowanej małej karcie emocję. Karty nie tylko wspierają naukę precyzyjnego rysowania, ale przede wszystkim ćwiczą nazywanie i wyrażanie emocji. Mogą służyć jako pomoc terapeutyczna, gdy dziecko nie jest w stanie zwerbalizować swoich uczuć.
W zestawie gratis: – Kocham czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, – Kocham czytać. Kolorowanka. Seria logopedyczna do wczesnej nauki czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych, zagrożonych dysleksją, z wadami wymowy. Pakiet 18 zeszytów pozwala dziecku: – poznać wszystkie litery polskiego alfabetu, – wcześnie rozpocząć naukę czytania, – zwiększać zasób słownictwa, – opanować sztukę czytania ze zrozumieniem, – uczyć się języków obcych, – nauczyć się w przyszłości pisowni trudnych wyrazów. Twoje dziecko nie musi mieć dysleksji!
Zestaw ten służy do nauki dopasowywania obrazków do przedmiotów oraz czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne), odpowiedzi na pytania: Co to?, Czego nie ma?Zestaw zawiera:- 4 elementy opisowe - opis proponowanych ćwiczeń
Zestaw "Rozumienie sytuacji" składa się z 19 obrazków, które mają na celu stymulację konkretnego myślenia sytuacyjnego. Ilustracje przedstawiają sceny, w których dziecko się kiedyś znalazło albo miało możliwość ich zaobserwowania, jak np. dokarmianie ptaków. Mają one ścisły związek z doświadczeniem, do którego dziecko musi się odnieść, żeby rozwiązać zadanie, np. dziecko, które było na spacerze podczas deszczu, będzie wiedziało, że dziewczynce na ilustracji brakuje parasola.Przedstawione sytuacje, zróżnicowane tematycznie, uczą odczytywania oraz wykorzystywania informacji z kontekstu oraz pobudzają do samodzielnego formułowania wniosków.
Zestaw przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej odmiany przymiotników przez rodzaje: męski, żeński i nijaki.Pomoc Odmiana przymiotników została skonstruowana tak, by możliwe było zapoznanie dzieci ze znaczeniem przymiotników w opozycjach. Materiał został dobrany zgodnie z etapami programowania języka. Komplet może być wykorzystywany do pracy w gabinecie terapeutycznym oraz w domu. Zestaw składa się z 42 kolorowych obrazków. Przedstawiają one następujące przymiotniki w3 rodzajach:- mały duży (miś, lala, auto),- mokry suchy (sweter, koszula, włosy),- otwarty zamknięty (zeszyt, szafa, okno),- wesoły smutny (pan, pani, dziecko),- pusty pełny (kosz, butelka, pudełko),- nowy stary (fotel, lampa, łóżko),- brudny czysty (garnek, podłoga, ręce).
Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uswiadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi.Zestaw ten służy do kształtowania pojęcia koloru, segregowania wg. kolorów, czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) oraz umiejętności odpowiedzi obrazkami na pytania: Jaki ma kolor?, Jakiego jest koloru? oraz wypełniania poleceń: Pokoloruj ........ na czerwony kolor ! - 36 elementów obrazkowych- opis przykładowych ćwiczeń
Książeczka Zwierzęta wokół nas przeznaczona jest dla dzieci, które z różnych powodów nie zaczęły jeszcze mówić. Proponujemy ją także maluchom, które nie potrafią, choć robią to już ich rówieśnicy, kreślić linii lub wycinać, trzymając prawidłowo przeznaczone do tego przybory. Książeczka ułatwi małemu dziecku opanowanie mowy oraz umiejętności, które znakomicie przygotowują dziecko do pisania. W zabawie celowo wykorzystaliśmy onomatopeje. Wyrazy dzwiękonaśladowcze to łatwe do wymawiania sylaby i zbitki głosek, to jedne z pierwszych słów wypowiadanych przez dzieci na całym świecie. Zaproponowane przez nas zabawy są pewnego rodzaju treningiem, który przygotowuje do podejmowania przez dziecko dialogu z otoczeniem. Skuteczne porozumiewanie się i sp...
Puzzle magnetyczne – ubranka dla Ani i Tomka – to wspaniała zabawa dla dziewczynek i chłopców. Kolorowe ubranka – magnesy układa się na tablicy magnetycznej, dzięki czemu zabawa jest możliwa nawet podczas podróży. Dzieci mogą ułożyć, na podstawie dołączonych kart, osiem podstawowych ubrań dla Ani i Tomka. Mogą też dowolnie zestawić elementy ubrań według własnych pomysłów i wyobraźni. Podczas zabawy dzieci ćwiczą zręczność manualną, umiejętność rozpoznawania kształtów, spostrzegawczość, pobudzają wyobraźnię i kreatywność. Zawartość pudełka: • 38 puzzli magnetycznych, • tablica magnetyczna, • 8 kart, • instrukcja. Wymiary pudełka: 19.0 x 26.0 x 4.0 cm
Książka podsumowuje 20 lat pracy prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek nad Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania. Publikacja jest jedynie przystankiem w ciągłym rozwoju metody i mamy nadzieję, że wkrótce pojawią się nowe opracowania poszerzające wiedzę o Metodzie Krakowskiej. Rynek wydawniczy pełen jest publikacji dla dzieci zawierających informację, że zastosowano metodę sylabową. Cieszy nas malejące zainteresowanie głoskowaniem, a wzrost popularności nauki czytania sylabami, ale to szczegóły decydują o efektywności. Nie wystarczy, że autor zaznaczy poszczególne sylaby różnymi kolorami. Metoda symultanicznosekwencyjna zawdzięcza swą skuteczność unikalnej strukturze, która naśladuje rozwój mowy i stanowi najkorzystniejszy dla percepcji dziecka plan nabyw...
Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego - Język "Język" to kolejna, czwarta część z serii "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek - twórczyni Metody Krakowskiej(R). Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw prawidłowego przebiegu procesu uczenia się mowy. Autorka opisuje między innymi rozwój mowy dziecka na różnych etapach życia, porusza problemy związane z dwujęzycznością, programowaniem języka, oraz zagrożeniem dysleksją. Przedstawia jak stymulować rozwój mowy dziecka w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. W książce...
Gesty artykulacyjne (GA) inaczej wizualizacje głosek w sylabach, to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska Y), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni. Współczesne badania pokazały, że percepcja ruchu i jego imitowanie są uzależnione od powiązań neuronalnych ośrodków wzrokowych i ruchowych. Celem stosowania owych gestów jest pokazanie miejsca i/lub sposobu artykulacji głoski oraz wspomaganie procesów uwagi i pamięci poprzez odczucie ruchu własnej dłoni. Gest, towarzyszący spółgłosce dotyczy całego paradygmatu. Przedstawione rysunki służą dorosłemu, dzieci uczą się obserwując dorosł...
Wykluczanie ze zbioruĆwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. te wszystkie rzeczy są do jedzenia opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu.Zestaw składa się z 52 elementów
Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania.Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Wydanie: 2Tablice wykonane są z cieńszej tektury (w porównaniu do wydania 1) dzięki czemu zwiększona została ilość obrazków z 14 do 36.Poziom umiejętności spostrzegania jasności, barwy, kształtu, wyodrębniania elementów z tła jest warunkiem prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka. W pierwszych miesiącach życia dziecko przygotowuje się do aktywnego uczenia się komunikacji językowej i pozawerbalnej. Najważniejsza jest umiejętność skupiania wzroku, wyodrębniania oczu i ust, śledzenia ich ruchu, śledzenia ruchu obrazów w pozycji leżącej i na brzuchu. Bez względu na to ile punktów w skali Apgar dziecko uzyskało po urodzeniu, konieczne jest stymulowanie jego sprawności poznawczej.Proponowany zestaw pomocy pozwoli matce i terapeucie...
Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab, już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej.Sporządzane przez badaczy mapy wydatności (saliency map) pozwoliły uzyskać informacje o hierarchii obiektów w scenie wizualnej. ,,Wskaźnikiem wyróżniania się danego fragmentu obrazu na mapie wydatności jest jego jasność. Im jaśniejszy jest fragment, tym silniej przyciąga wzrok." Ponieważ obiekty jaśniejsze powodują fiksację wzroku, łatwiej można uzyskać koncentrację na białych obrazach liter umieszczonych...
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny). Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych - mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro