Tom VI rocznika nosi tytuł Polscy i rosyjscy architekci w XIX i XX wieku. Jest on poświęcony polskim architektom działającym na terytorium Cesarstwa Rosyjskiego w XIX i na początku XX wieku, architektom rosyjskim, a także polskim architektom wykształconych w uczelniach rosyjskich, czynnych na obszarze Królestwa Polskiego i ziem zachodnich Cesarstwa.
Odrębnymi zagadnieniami są architektura starowierców w Polsce, architektura kościołów katolickich w dawnych Prusach Wschodnich, a także problematyka architektury współczesnej, w tym prawosławnej architektury sakralnej.
Autor | praca zbiorowa |
Wydawnictwo | Tako |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 296 |
Format | 20.5 x 30.0 cm |
Numer ISBN | ISSN2353-5709-6 |
Kod paskowy (EAN) | 9772353570967 |
Wymiary | 205 x 300 mm |
Data premiery | 2019.06.07 |
Data pojawienia się | 2019.06.07 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Warmia i Mazury to od lat raj wczasowiczów, kuszący bezkresnymi jeziorami, lokalną kulturą i obietnicą relaksu. Cud natury, którym z przyjemnością chwalimy się za granicą. Wydawać by się mogło, że to kwintesencja polskości. Jednak nie zawsze tak było. Ziemie te, przez lata niemieckie, weszły w skład państwa polskiego po II wojnie światowej. W jednej chwili zmieniło się wszystko. Mieszkańcy, którzy pozostali, musieli na nowo odnaleźć się w niełatwej rzeczywistości. Beata Szady przemierza Warmię i Mazury, szukając odpowiedzi na pytanie o tożsamość. Poznaje ludzi, z całych sił pragnących uciec z kraju, z którym nie czuli się związani, spotyka katolickich księży, którzy na Mazurach przejmowali ewangelickie kościoły, rozmawia z ludźmi, którzy bez...
Książka zawiera osiem artykułów, recenzję z sympozjum „200 lat Gabinetu Rycin - z historią w przyszłość”, wspomnienie i biogram poświęcony Januszowi Wałkowi.
Tom VII rocznika nosi tytuł Sztuka ukraińska XX wieku i polsko-ukraińskie związki artystyczne. Zawiera on artykuły obejmujące problematykę całego wieku XX i materiał z zakresu różnych dziedzin sztuki od impresjonistycznego i symbolistycznego malarstwa, secesyjnej i modernistycznej architektury, tendencji sztuki narodowej i poszukiwań nowego stylu przez awangardową sztukę lat 20. i na emigracji, by poprzez nurty realistyczne czasów socrealizmu dojść do sztuki w lat 60. i 70., w których pojawiły się nowe opozycyjne tendencje, obejmujące artystyczne „podziemie”, rozszerzające zjawiska sztuki o eksperymenty fotograficzne i wykorzystanie nowych mediów.
Tom 4 rocznika nosi tytuł Henryk Siemiradzki i akademizm. Jest on rezultatem nowych badań nad twórczością wybitnego polskiego artysty (1834-1902), urodzonego na dzisiejszej Ukrainie i związanego z rosyjskim oraz włoskim środowiskiem artystycznym.
Autor słynnej Babel, miłośnik języków i poliglota o swoim nowym tomie pisze tak: „Dziesiątki języków Europy kryją frapujące opowieści. W tej książce postanowiłem opowiedzieć sześćdziesiąt najlepszych. Dowiemy się z niej, jak to jest, że francuskim, na pozór tak dojrzałym, w gruncie rzeczy rządzi obsesja na punkcie matki. Odkryjemy, dlaczego hiszpański brzmi jak pistolet maszynowy. A jeśli sądziliśmy, że niemiecki rozprzestrzeniał się po Europie, kładąc ludziom nóż na gardle, przygotujmy się na niespodziankę. Wyruszymy jeszcze dalej, żeby zbadać osobliwie demokratyczną naturę norweskiego, skłonność niderlandzkiego do przekraczania granic płciowych, krwawe boje toczone o grekę i językowe sieroctwo na Bałkanach. A już najdalej od uczęszczany...
Wyjątkowy literacki portret jednego z największych malarzy dwudziestego wieku Cape Cod, 1950 rok. Dziesięcioletni Michael spędza lato ze swoim rówieśnikiem Richiem i jego rodziną. Kiedy pozostawieni sami sobie chłopcy poznają mieszkające w pobliżu małżeństwo artystów, Jo i Edwarda Hopperów, rodzi się między nimi niezwykła przyjaźń. Ona jest porywcza, obsesyjnie zazdrosna o męża. On, zamknięty w sobie, borykający się z kłopotami zdrowotnymi, sfrustrowany brakiem weny twórczej, zadurza się w pięknej Katherine, ciotce Richiego, której pozostało niewiele życia. To zauroczenie staje się również udziałem Michaela. Wąski pas lądu to przejmująca opowieść o samotności i smutku, a także wizja „amerykańskiego snu” w świecie po drugiej wojny światowej...
Henryk Siemiradzki (1843–1902) wybitny przedstawiciel akademizmu i absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu. Płótna artysty byływielokrotnie nagradzane. Często odwiedzał też Polskę. Swym podarunkiem w postaci dzieła „Pochodnie Nerona” zainicjował utworzenie Muzeum Narodowego w Krakowie. Jego obrazy cechuje piękna, wręcz teatralna aranżacja scenerii, malownicze krajobrazy, bogactwo efektów dekoracyjnych (rzeźby, stroje, kwiaty i biżuteria, co doskonale oddają dzieła, takie jak „Taniec wśród trzech mieczów” czy „Dirce chrześcijańska”. Idylliczne scenki z życia starożytnych Rzymian olśniewają paletą barw i grą światłocienia, które możemy podziwiać na obrazach „Sielanka rzymska”, „Przed kąpielą” czy „Poszukując Arkadii”.
Życiodajna śmierć. O życiu, śmierci i życiu po śmierci to pozycja szczególna, zawiera bowiem zapis zbioru wykładów wygłaszanych przez autorkę w Szwecji i Stanach Zjednoczonych. Podobnie jak inne książki Kübler-Ross, takie jak Rozmowy o śmierci i umieraniu czy Lekcje życia, ta również porusza czytelnika do głębi. Profesor Jacek Łuczak, pionier opieki hospicyjnej w Polsce, rekomendował tę książkę słowami: „Elisabeth Kübler-Ross uczy nas, jak rozmawiać, kontaktować się z osobami zbliżającymi się do śmierci i z ich bliskimi, jak poznać i zaspokajać ich potrzeby – uczy prawdy, miłości i szacunku w poznawaniu i wspomaganiu człowieka cierpiącego”. Elisabeth Kübler-Ross to amerykańska lekarka, autorka książek tanatologicznych. W 1958 roku wyjecha...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro