Jacques Brel widziany oczami Wojciecha Kościelniaka. Dwuczęściowe widowisko zarejestrowane na DVD, złożone z piosenek belgijskiego barda w wykonaniu artystów polskich scen.
„Tak jest”. Tak? to znaczy jak? Melancholijnie szaro i monotonnie, jak na flamandzkich równinach, moknących w deszczu? Czy żwawo, zapalczywie i rześko, jak w Brukseli z czasów niemego kina? Duszno i ciemno, jak w sypialni, opuszczonej przez ukochanego, czy wesolutko, jak przy lekkim belgijskim piwku?
W fałszywych pobożnisiach, tępych, rubasznych Flamandach, desperacko pijanych marynarzach, rozpaczy i czułości kochanków oglądamy człowieka – siebie – z całym bagażem zaniedbań i win, radości i mistrzowsko podpatrzonych codziennych błahostek, z tym, co niesiemy przez całe życie, a co Brel umiał opisać jak nikt. I śpiewał jak nikt - od frenetyczenej nadekspresji i szaleństwa do szeptu na granicy słyszalności. Fascynująca teatralność autorskich wykonań Brela zatrzymuje nas w zachwycie nad wirtuozerią jego frazy i gestu.
Lista utworów:
Część 1:
1. Tancerka w czerwonej sukience
2. Diabeł
3. Burżuje
4. Jef
5. Pobożnisie
6. Starzy ludzie
7. Następny
8. Pan, co prowadzi
9. Cukierki
10. Amsterdam
11. Piosenka dawnych kochanków
12.Ci ludzie tam
13. Nie opuszczaj mnie
14. Walc na tysiąc pas
Część 2:
1. Śmierć
2. Bruksela
3. Płaski kraj
4. Piwko
5. Zangra
6. Gdybyś ty Bogiem był
7. Flamandowie
8. Gazzzzzzzzzzz
9. Magdusia
10. Miłość i więcej nic
Wykonawca | róż |
Dystrybutor | Rockers Publishing |
Rok wydania | 2016 |
Nośnik | DVD |
Format | audio |
Opakowanie | digipack |
Kod paskowy (EAN) | 5900672923889 |
Wymiary | 12 x 127 x 144 mm |
Data premiery | 2018.02.25 |
Data pojawienia się | 2018.02.25 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
To, że nie popełniamy samobójstwa, zależy od tysiąca okoliczności i przypadków. Ale im dłużej zajmuję się ta sprawą, tym większej nabieram pewności, że istnieją sytuacje, w których samobójstwo popełniłby każdy.
Autorem tej książki jest Jean Améry (właśc. Hans Mayer, 1912–1978), belgijski pisarz urodzony w wiedeńskiej rodzinie żydowskiej. Od 1938 roku żył w Belgii, więziony w czasie wojny w nazistowskich obozach koncentracyjnych, m.in. w Auschwitz. Jako pisarz stał się znany w latach 60. XX wieku, kiedy wrócił do wojennych wspomnień i rozliczeń. Niniejszy esej o samobójstwie z 1976 roku ściśle wiąże się z wcześniejszą o kilka lat książką O starzeniu się (Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2018), ponieważ oba te dzieła podejmują temat ostatecznych, można rzec, „finalnych“ faz ludzkiego życia, choć oczywiście samobójstwo nie musi być wynikiem kryzysu na tle starzenia się czy starości. W niniejszym eseju Améry z fenomenologiczną precyzją bada nieuchwytne d...
Jean Améry (właśc. Hans Mayer, 1912–1978), belgijski pisarz z rodziny austriackich Żydów, od 1938 roku na emigracji w Belgii, więzień obozów koncentracyjnych, w tym Auschwitz. Po wojnie powrócił do Belgii i osiadł w Brukseli, choć pisał po niemiecku, a publikował w Niemczech i Austrii. Także w ojczystej Austrii, w salzburskim hotelu, popełnił samobójstwo. Dwa lata wcześniej napisał książkę Podnieść na siebie rękę. Była to poniekąd kontynuacja niniejszego eseju o starzeniu się (1968). Wcześniej Améry (anagram od Mayer) zyskał sławę dziełem Poza winą i karą (1966) należącym dziś do klasyki literatury holokaustu. W swoich tekstach zmagał się z problemem postawy intelektualisty wobec przemocy, z jej wpływem na myślenie, psychikę i moralność. Eg...
Książki o samobójstwie są czymś szczególnym, „kultowym”, jeśli opowiadają o własnych doświadczeniach autora jak „Podnieść na siebie rękę” Jeana Améry’ego czy „Bóg Bestia” Alvareza. Al(fred) Alvarez (ur. 1929), angielski poeta i krytyk literacki, autor wielu książek non-fiction, swoje studium samobójstwa z 1972 roku zaczyna od słynnego (zamierzonego lub nie) samobójstwa Sylvii Plath (1963), którą znał jako redaktor „Observera”. Jej historię rozbudowuje w rozważania nad miejscem samobójstwa lub raczej jego możliwości w świecie twórców literatury. Apokaliptyczny „Bóg Bestia” karmiący się krwią towarzyszy zdaniem Alvareza naszym czasom. Mnogość samobójstw wśród pisarzy i poetów skłania do poszukiwań odpowiedzi na egzystencjalne...
Grzech istnienia to jedna z najbardziej zadziwiających idei cywilizacji europejskiej. Czym był dla pisarzy, filozofów i artystów? Jakie miejsce zajmował w kulturze romantyzmu? Jak idea „grzechu istnienia” łączyła się z myślą o samobójstwie, czasem prowadząc ludzi w śmierć? Na te pytania szuka odpowiedzi Stefan Chwin, dając obraz „samobójstwa romantycznego” daleko wychodzący poza tradycyjne ujęcia.
Pogodzenie samobójstwa altruistycznego z chrześcijaństwem było wielkim zadaniem, które zrealizowała polska kultura w całej pełni. U Mickiewicza Ordon pojawiał się jako „patron szańców”, ale i zapowiedź tego, jak zachowa się Bóg, kiedy go rozgniewają do ostateczności tyrani. Oburzony bezmiarem zła - wysadzi w powietrze Ziemię jak Ordon redutę? Polski samobójca altruistyczny jawił się jako behawioralny wzór dla Najwyższego. Można wątpić, czy takie stanowisko było zgodne z dogmatami wiary, ale wielu Polaków uwierzyło, że nie ma żadnej sprzeczności między Jezusem, który umarł za wielu na krzyżu i Karolem Levittoux, który umarł za wielu na płonącej więziennej pryczy... O zagadce polskiego samobójstwa altruistycznego pisze w swojej najnowszej ksi...
„Budorigum, czyli amerykańscy naukowcy o polskim Wrocławiu” to drugi po „Wiatrach z mózgu” autorski spektakl Formacji Chłopięcej Legitymacje, czyli Sambora Dudzińskiego, Konrada Imieli i Cezarego Studniaka. Charakterystyczną cechą twórczości Legitymacji jest dziwne, absurdalne poczucie humoru. Najlepiej określił to jeden z anonimowych autorytetów kultury w swoim komentarzu: „… cóż, ten ich jakiś taki… naprawdę…”. W 2016 roku, w Europejskiej Stolicy Kultury, podczas kolejnej edycji Przeglądu Piosenki Aktorskiej, warto pochylić się nad badaniem tożsamości Wrocławia. Któż może wiarygodniej opisać historię tego piastowskiego grodu nad Odrą jak nie amerykańscy naukowcy. To oni stawili się na mistyczne wezwanie legendy Wrocławia – Jasia Pawie...
Jean le Flambeur - oszust, łgarz, niezrównany złodziej, o którego wyczynach krążą legendy. Jego pochodzenie owiewa mgła tajemnicy, za to o jego niesławnych dokonaniach - takich jak wykradnięcie ziemskich antyków z Marsa czy włamanie do rozległego zeusmózgu i kradzież jego myśli - słyszeli wszyscy. Oszałamiająca trylogia hard SF - opowieść złodziejska, której motorem napędowym są jak najbardziej ludzkie motywy: zdrada, zemsta, zazdrość. Mocne oparcie w nauce, oryginalne pomysły i świetnie nakreślone postaci.
Dla tych, którzy kiedykolwiek doświadczyli rodzicielskiej rozpaczy! Kiedy ktoś, kogo kochamy, nie jest w stanie sobie poradzić z życiem, sami stajemy się nieszczęśliwi. Książka pomaga zmienić stan beznadziei, pokazuje, jakimi drogami iść, żeby znaleźć pomoc, nadzieję I ukojenie. Proponuje sugestie, rady, techniki i rozwiązania proste do wprowadzenia w życie, poprawiające jakość życia. Pomaga uświadomić sobie nasze ograniczenia, uczy akceptowania niepokoju, zmartwień, smutku, utraty kontroli, pokazuje, że możemy je tolerować, a mimo to żyć dalej, rozwijać się i cieszyć codziennością.
Kiedy Roz, jedyne i późne dziecko swych rodziców, po niemal 10 latach nieobecności odwiedza dom rodzinny, zszokowana odkrywa, że jej matka i ojciec z dziarskich emerytów zmienili się w nieradzących sobie z codziennością staruszków. Ktoś powinien się nimi zająć, zorganizować życie, a przede wszystkim uświadomić, że nie są w stanie dalej żyć sami. Cóż, kiedy oni zwykle unikali rozmów na niewygodne tematy. Po prostu nie przyjmowali ich do wiadomości. Ta historia wydarzyła się naprawdę. Roz Chast, uznana rysowniczka „New Yorkera” i autorka kilku powieści graficznych dzieli się swoją historią i w zabawny, pełen humory, wzruszający sposób pozwala oswoić się z tematem, który dotyczy prawie każdego z nas – momentu przedefiniowania ról, gdy musimy s...
Fani powieści W ciemnym mrocznym lesie oraz Miasteczka kłamców pokochają ten wciągający, ekscytujący debiut o zaginionej kobiecie, pogmatwanym trójkącie miłosnym oraz tajemnicach, którymi dzielimy się z innymi i o które zachowujemy dla siebie. Detektyw Novak chce się dowiedzieć, co stało się Saskii, jakby można było od razu przeskoczyć do zakończenia i pominąć całą resztę. Ale opowieści zaczynają się od początku i na niektóre tajemnice trzeba sobie zasłużyć. Angela jest przesłuchiwana w areszcie. Jej była żona zaginęła i detektyw Novak jest pewny, że Angela coś wie. Naciskana przez niego, opowiada wreszcie historię sprzed dziesięciu lat; wyjaśnia, jak poznała i zakochała się w swojej przyjaciółce ze szkoły. Pojawia się niepokojący trójk...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro