Książka wprowadza Czytelnika w problemy i możliwości wsparcia edukacji matematycznej uczniów z dysfunkcją wzroku dzięki zastosowaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Autorzy omawiają rozwiązania informatyczne mogące ułatwić pracę zarówno nauczyciela, jak i uczniów na lekcji, w domu i zdalnie przez Internet. Prezentują doświadczenia i stosowane wspomagające narzędzia TIK w Holandii, Irlandii i w Polsce oraz omawiają zakres dostępności narzędzi dla uczniów niewidomych. Opisane ponaddwudziestoletnie holenderskie doświadczenia skutecznego nauczania matematyki bez stosowania brajlowskiej notacji matematycznej mogą być przykładem rozwiązań usprawniających pracę nauczyciela i ucznia. Autorzy i wydawcy elektronicznych podręczników i testów z matematyki oraz nauczyciele tworzący karty pracy ucznia i inne materiały edukacyjne znajdą w niniejszym opracowaniu wiele informacji zachęcających do tworzenia matematycznych multimedialnych zasobów edukacyjnych atrakcyjnych dla wszystkich uczniów, a jednocześnie dostępnych dla uczniów z dysfunkcją wzroku. Publikacja stanowi wartościową lekturę uzupełniającą dla studentów uczelni kształcących nauczycieli przedmiotów ścisłych, pedagogów, tyflopedagogów i nauczycieli wspomagających, wprowadzającą w świat informatycznych technologii pomocnych w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Autor | Brzostek-Pawłowska Jolanta, Rubin Małgorzata, Mikułowski Dariusz |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 230 |
Numer ISBN | 9788381800754 |
Kod paskowy (EAN) | 9788381800754 |
Data premiery | 2019.08.06 |
Data pojawienia się | 2019.07.27 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 10. Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych
Piaskowy Wilk ma błyszczące futerko w kolorze piasku i był na świecie od zawsze. Opowiada rzeczy zapierające dech w piersiach i tłumaczy Karusi zagadki otaczającego ją świata. Na przykład, że wszechświat nie ma końca, albo że siniaki to medale, które dostaje się za odwagę. Albo że tata dlatego nie może przyjść się wykąpać z Karusią w morzu, bo gazeta, którą czyta, zahipnotyzowała mu oczy. Piaskowy Wilk potrafi przekonać Karusię, że nie musi bać się ciemności ani potworów.
Wiele osób pracujących głosem cierpi na choroby gardła i krtani, ponieważ nie wie, jak korzystać z głosu i o niego dbać. Anna Walencik-Topiłko pokazuje, w jaki sposób ćwiczyć głos i dlaczego należy to robić. Na początku w przystępny sposób opisana jest budowa narządów mowy i najczęściej spotykane choroby. W drugiej części książki znajduje się bogaty zbiór ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń słuchu i narządów mowy. Foniatrów i logopedów z pewnością zainteresuje rozdział „Diagnoza głosu” i zamieszczona w nim „Karta badania głosu”. Dla nich również autorka przygotowała wiele cennych porad.
Informacje dla osób z autyzmem powinny być wyraźne, proste i dostosowane do indywidualnego sposobu przyswajania wiedzy. Niniejszą publikację stworzono z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 18 lat, choć zawarte w niej informacje mogą być pomocne również dla starszych uczniów i młodych dorosłych. Książka koncentruje się na ćwiczeniu różnych czynności przy pomocy przykładowych scenariuszy, dzięki czemu skorzystają z nich szczególnie uczniowie o wysoko rozwiniętej umiejętności przyswajania komunikatów wizualnych i zdolni do fizycznego posługiwania się różnymi przedmiotami. Wszystkie informacje są przekazywane z wykorzystaniem prostego, bezpośredniego słownictwa, w podobnym stylu, co historyjki społ...
Monografia uzupełnia zauważalny na rynku wydawniczym brak zwartego, kompletnego opracowania poruszającego problematykę religijności osób z niepełnosprawnością wzrokową, łączącego aspekty teoretyczne z wynikami badań empirycznych oraz implikacjami płynącymi z badań. Wyniki eksploracji ujawniają strukturę zależności pomiędzy religijnością a funkcjonowaniem psychospołecznym badanych osób. Mogą one okazać się przydatne w praktyce rehabilitacyjnej z osobami znajdującymi się w sytuacji trudnej z powodu braku bądź ograniczenia możliwości wzrokowych. Walorem pracy jest połączenie teorii z zakresu pedagogiki specjalnej, w szczególności tyflopedagogiki, z teorią z zakresu psychologii, a zwłaszcza psychologii religii. Książka, ze względu na jej interdyscypl...
W tej książce znajdziesz najważniejsze informacje i wskazówki dotyczące rozwoju osobistego. Autor opisuje proces polegający na stawaniu się lepszym człowiekiem, jak również na polepszaniu ludzkiego życia w różnych obszarach. Najprościej mówiąc, jest to dążenie do maksymalizacji ludzkiego potencjału. Słowa swoje kieruje do wszystkich ludzi, w szczególności skupiając się na tych, którzy chcieliby zmienić swoje życie na lepsze. Jego głównym celem jest uzmysłowienie wszystkim, że bez względu na okoliczności, czy doświadczenia życiowe, każdy człowiek, bez wyjątku, zasługuje na to, żeby być szczęśliwym. Dzięki niemu poznasz i zastosujesz pojęcia takie jak uważność (Mindfulness), Prawo Przyciągania i ego. Wypracujesz samodyscyplinę i zwalczysz zł...
Historia niepełnosprawnośći. Geneza i rozwój rehabilitacji, pomocy technicznej oraz wsparcia osób z niepełnosprawnościami Marcina Garbata to kompendium wiedzy na temat tej sfery ludzkiego życia, która przez wieki stanowiła swoiste tabu i dopiero na przełomie XIX i XX stulecia doczekała się otwartej debaty społecznej, analiz oraz prób rozwiązania najbardziej palących problemów. Dokonując historycznej kwerendy, autor przedstawia ewolucję rozumienia pojęcia niepełnosprawności na przestrzeni kilku tysiącleci, a także wpływ społecznej percepcji na stosunek państwa, Kościoła oraz mas do osób z niepełnosprawnościami i, co za tym idzie, na ich pozycję w szeroko rozumianym środowisku. Bada dzieje społecznej i medycznej rehabilitacji, losy wynalazków technicznych...
Niniejsza publikacja adresowana jest głównie do studentów pedagogiki, ale także nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz rodziców i opiekunów osób z niepełnosprawnością, a także do wszystkich zainteresowanych tematem.
Pięcioletni Kamil jest niewidomy. Ale czy to powód, żeby się go bać, litować nad nim albo natrętnie się o niego troszczyć? Stanowczo nie! On sam całkiem dobrze sobie radzi i jak każdy chłopiec miewa szalone pomysły i niezwykłe przygody. Wspólnie ze starszą siostra Zuzią świetnie się bawią, robią sobie psikusy, a kiedy trzeba stają za sobą murem. Książka oswaja z nieznanym światem, w którym patrzy się rękami.
Autorka, pani Profesor Marta Bogdanowicz, która od wielu lat zajmuje się problemem dysleksji, zebrała w książce historie osób, które miały lub mają trudności w uczeniu się. Pokazała sylwetki nie tylko swoich pacjentów, ale także osób sławnych (np. Hansa Christiana Andersena, Adama Mickiewicza, Alberta Einsteina, Mikołaja Trzaski, Bartosza Opani, Jacka Kuronia). Autorka napisała tę książkę „ku pokrzepieniu serc” wszystkich dyslektyków. Pokazała, że osoba z dysleksją może być utalentowana, osiągnąć sukces zawodowy w różnych dziedzinach, może być sławna i szanowana, przejść do historii. Spis treści: Mistrzowie pióra – słabi uczniowie Nauczyciele, ludzie nauki czy wielkie nieuki Koronowane głowy i politycy Artyści Lekarze Inżynierowie, tec...
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: • co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów; • jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć; • dlaczego brak o...
Tom zawiera 20 interesujących artykułów, które wzbogacają wiedzę czytelnika o istotne elementy pracy z osobami niepełnosprawnymi. Całość opracowania podzielona została na cztery części, z których każda zawiera (choć ze sobą tematycznie powiązane zagadnienia) artykuły podporządkowane tematyce w nich zawartej. • I część poświęcona jest wskazaniu, na ile zabiegi edukacyjne pomagają w przezwyciężaniu trudności życiowych i pozwalają łatwiej osobie niepełnosprawnej włączać się do życia społecznego, • II część dotyczy rozumienia podmiotowości osoby niepełnosprawnej w procesie socjalizacyjnym, • III część to instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie przystosowywania ich do życia w świecie dorosłych, • IV częś...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro