Pozornie synonimiczne pojęcia ?tropu? przywołanego w tytule monografii oraz ?śladu? z cytowanego eseju Jacques?a Derridy, po głębszym namyśle, nabierają różnych odcieni znaczeniowych. Słowo ?trop? wydaje się mniej naznaczone piętnem rozważań filozoficzno-literaturoznawczych niż ?ślad?, który to termin ze względu na obciążenia tradycją teorii metafizycznej, religijno-etycznej czy niemetafizycznej jest zagadnieniem niejednolitym.
Autorka porusza się tropami idei wielokrotności w sztuce polskiej dwóch kolejnych dziesięcioleci ? lat 60. i 70. XX wieku. Ponieważ podmiotem badań jest zarówno czynność, jak i jej efekt, powstaje oryginalna i trudna do kompletnego oglądu przestrzeń pojęć, zdarzeń, zjawisk. O obszerności, ale i wadze zagadnienia może świadczyć praktyka artystyczna dostarczająca wielu przykładów (materiału badawczego) oraz refleksja teoretyczna czy artystyczno-teoretyczna. Świadomość niemożliwości sprostania tak szeroko rozumianej totalnej problematyce skłoniła mnie do skupienia się na wybranych zagadnieniach. Chodzi zatem o to, by uważnie się przyjrzeć poszczególnym praktykom artystycznym, gdzie powtórzenie zostało wykorzystane oraz jakie idee ono wygenerowało.
Autor | Howorus-Czajka Magdalena |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wydania | 2019 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 280 |
Numer ISBN | 9788378658108 |
Kod paskowy (EAN) | 9788378658108 |
Waga | 480 g |
Data premiery | 2019.04.15 |
Data pojawienia się | 2019.04.09 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.