„Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. […] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu „Matematyczny dar”, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji”.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW
Autor | Barbara Bilewicz-Kuźnia |
Wydawnictwo | UMCS Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 448 |
Format | 17.6 x 25.0 cm |
Numer ISBN | 9788322791349 |
Kod paskowy (EAN) | 9788322791349 |
Data premiery | 2018.11.20 |
Data pojawienia się | 2018.11.20 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli...
Od 18 lat Kutscher diagnozuje często współwystępujące schorzenia neuropsychiatryczne takie jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autystycznego, trudności w nauce czy depresję dwubiegunową. Jego przystępnie i zrozumiale napisany poradnik opisuje ogólne zasady diagnozowania i terapii tych zaburzeń u dzieci kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń i przybliżają czytelnikom przyczyny i objawy zaburzeń, ich wzajemny wpływ na siebie oraz sposoby leczenia.
Przejmujące wspomnienia Wandy Półtawskiej z obozu koncentracyjnego w Ravensbrück , gdzie autorka była więziona w latach 1941-1945. Opis poniżenia i cierpienia oraz nieludzkich eksperymentów medycznych, jakim wśród wielu kobiet była poddawana autorka, ma na pewno wartość dokumentalną, jako prawda o ciemnej stronie człowieczeństwa. Niezwykle istotną cechą tych wspomnień jest jednak pokazanie wielkiej godności kobiety, która w świecie nieludzkiego upodlenia potrafi poświęcić się za innych, zachować zasady oraz szukać drogi przebaczenia.
Na kartkach Jerozolimy Yotam Ottolenghi i Sami Tamimi odkrywają ekscytującą kuchnię swojego rodzinnego miasta i jego różnorodnych muzułmańskich, żydowskich i chrześcijańskich społeczności. Obaj autorzy urodzili się w Jerozolimie w tym samym roku – Tamimi po arabskiej wschodniej stronie, a Ottolenghi po żydowskiej zachodniej. Ta zachwycająca książka kucharska przedstawia, z unikalnej, międzykulturowej perspektywy, 120 przepisów: od nowatorskich dań warzywnych do słodkich, wspaniałych deserów. Ottolenghi, który jest właścicielem pięciu restauracji w Londynie i autorem dwóch innych świetnych książek kucharskich, należy do najbardziej szanowanych szefów kuchni na świecie. W Jerozolimie połączył siły z Samim Tamimi, by stworzyć najbardziej osobistą...
Elementarz w podskokach, czyli czytanie w zabawie! W podskokach – bo adresowany do dzieci, a szczęśliwe i ciekawe świata dziecko nie chodzi, ale podskakuje. W podskokach – bo czytanie to bardzo złożony proces, który rozpoczyna się od... ruchu. Ruch zakotwicza myśl, ruch jest „pożywieniem” dla rozwijającego się mózgu małego dziecka. Nacisk na poruszanie się, wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych, aktywności ruchowych, takich jak jeżdżenie na rowerze, skakanie przez skakankę, znajduje się w naszym elementarzu na pierwszej stronie omawianej litery. Zaproszenie do ćwiczeń i aktywności przed czytaniem ma uzmysłowić dorosłym, że czytanie z małymi dziećmi, może odbywać się tylko przy współudziale ruchu, bo jest to zgodne z fizjologią dziecka. W podskokach...
Czy niemowlęta potrafią liczyć? Kiedy małe dziecko rozumie, że „cztery” to nie to samo co „czwarty”? I co możemy zrobić, żeby dziecko polubiło matematykę? Matematyka jak mało która nauka uczy przede wszystkim myśleć, dlatego tak ważne jest, żeby dziecko z radością wkraczało w świat pojęć matematycznych. Gen liczby prezentuje pomysł na edukację matematyczną małego dziecka. Autorzy pomagają dorosłym zrozumieć, jak rozwija się myślenie matematyczne, podpowiadają, na co warto zwrócić uwagę, aby dzieciństwo dobrze zaowocowało wtedy, kiedy przyjdzie czas na regularną edukację matematyczną. Książka tłumaczy, jak codzienne aktywności przyczyniają się do rozwoju umysłowego, jak pokierować uwagą dziecka tak, by zauważyło to, co ważne z mate...
Nauka liczenia jeszcze nigdy nie była tak prosta! Nauka liczenia zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów. Agnieszka Łubkowska od 2006 roku jest licencjonowanym...
Do czego służy gra? Gdyby zadać to pytanie nauczycielom klas 1-3, czy nauczycielom matematyki w klasach 4-6, to prawdopodobnie najczęściej by pojawiła się taka odpowiedź: do poćwiczenia rachunków. Chociaż wielu z nich pewnie sądzi, że na słupkach robi się to lepiej i jest mniej hałasu. Pogląd ten jest, w ocenie Autora, naturalną konsekwencją bardzo podającego nauczania matematyki, jakie oferuje polska szkoła oraz rozumienia szkolnej matematyki jako nauki przede wszystkich o rachowaniu. A przecież matematyka to nie nauka o liczeniu, to nauka o strukturach i prawidłowościach. Na zadane wyżej pytanie Autor proponuje więc zupełnie inną odpowiedź: gry dydaktyczne są doskonałą okazją do wspólnego uprawiania matematyki i to przez wszystkich! Dzięki umiejętnemu...
Kolejna zabawka z Puciem to sprzyjające rozwojowi myślenia i mowy malucha spotkanie z ulubioną postacią! W pudełku znajduje się 6 plansz z różnymi pomieszczeniami w mieszkaniu należącym do rodziny naszego bohatera. Do każdego z nich dopasowano po 6 żetonów z przedmiotami charakterystycznymi dla tych pomieszczeń. Dziecko układa przedmioty w odpowiednich miejscach na planszach (np. na stoliku w salonie, pod krzesłem w kuchni, w pudełku) według załączonej instrukcji lub poleceń wymyślonych przez rodzica. Uczy się przy tym rozumienia stosunków przestrzennych, czyli położenia przedmiotów względem siebie. Dodatkową atrakcją są stojące postaci bohaterów książek o Puciu, które można wykorzystać także w innych dziecięcych zabawach.
Kronika wyzwań i zwycięstw siedmiu ojców, którzy musieli samotnie wychowywać dzieci po śmierci swoich żon. Spotkali się z powodu przeżytej tragedii, ale potrafili stworzyć niezwykłą więź i grupę wsparcia. Wraz z upływem czasu nauczyli się sobie pomagać i odbudowywać swoje życie. Dzięki ich często gorzkim, ale zabarwionym humorem historiom możemy zrozumieć, że niektóre rany wprawdzie nigdy do końca się nie goją, ale zawsze mamy możliwość odbudowania własnego życia. Rosenstein i Yopp jako liderzy grupy splatają te historie w jedną całość i łączą z naukowymi badaniami na temat żałoby po stracie bliskich. Cenny poradnik dla osób w żałobie.
Poznajcie „Wesołe Krówki” – planszówkę, którą pokochały tysiące graczy na całym świecie! W „Wesołe Krówki” wcielicie się w farmerów, starających się zarobić jak najwięcej na swojej trzodzie. Każdy z graczy posiada niewielką, rodzinną farmę – sprawcie, żeby to właśnie wasze osiągnęły największe zyski. Zgodnie z tytułem – wszystko tu kręci się wokół krów. Kupujcie krowy, hodujcie krowy, rozmnażajcie krowy. Zbierajcie fundusze, wydawajcie je na sprzęt – dbajcie by wasze stada stale rosły. „Wesołe Krówki” świetnie sprawdzą się jako pierwsza „poważniejsza” planszówka. Na początku każdej tury odwraca się kolejną kartę Pory Roku. Zawarte na niej liczby i symbole określają ile razy dana akcja może być wykonana w tej run...
W zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej bezustannie potrzebny jest namysł, analizy i uogólnienia dotyczące edukacji, która także ewoluuje, będąc ważnym elementem dynamicznej współczesności. Ogromny potencjał tkwi w naukowym, intelektualnym dyskursie prowadzonym przez teoretyków i praktyków szeroko rozumianej edukacji. (...) Siłą tej publikacji jest bogactwo i różnorodność treści oraz jej znaczny potencjał naukowo-poznawczy. Bez wątpienia pogłębiona refleksja teoretyczna, interesujące interpretacje i oryginalne badania pozwoliły na wielostronne przedstawienie tytułowej edukacji przedszkolnej i szkolnej. Szczególną wartość monografii wieloautorskiej nadała nie tylko żywa wymiana myśli, ale też wymiana doświadczeń autorów. Niezależn...
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro