Wiersze Kory – pierwszej damy polskiego rocka, obecnej na muzycznej scenie od połowy lat 70., charyzmatycznej wokalistki, autorki oryginalnych tekstów, osobowości, która nieustannie intryguje. W utworach wybranych przez Martę Podgórnik rzeczywistość jest przefiltrowana przez emocje, często szeroko rozpięte: drapieżność występuje obok liryczności, a wzruszenie ociera się o gniew. Gdy wybrzmi muzyka, piosenki Kory stają się wierszami. Czas na ich lekturę – w ciszy bądź do własnej melodii, Czytelniku.
Autor | Kora |
Wydawnictwo | Biuro Literackie |
Rok wydania | 2014 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 68 |
Format | 16.8 x 20.5 cm |
Numer ISBN | 9788363129750 |
Kod paskowy (EAN) | 9788363129750 |
Waga | 138 g |
Wymiary | 168 x 205 x 7 mm |
Data premiery | 2014.06.09 |
Data pojawienia się | 2014.06.05 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Stoję, stoję, czuję się świetnie
Nie muszę siedzieć, nie muszę leżeć
Czuję się świetnie, ach jak wspaniale
Nie muszę siedzieć, wcale ach wcale
Czuję się świetnie, ach jak przyjemnie
Olga Sipowicz albo Kora, jak kto woli; poetka lub piosenkarka, pozostawiam wam wybór; książka poetycka/zbiór tekstów piosenek Maanamu (niepotrzebne skreślić). Tak naprawdę w tych trzech przypadkach obie możliwości nachodzą na siebie, są ze sobą zbieżne. Nie zmienia to jednak faktu, że mam problem. Nie wiem, jak pisać o zbiorze (najbezpieczniejsze sformułowanie) tekstów Stoję, czuję się świetnie. Czy traktować utwory jako wiersze, czy też jako piosenki. Oddajmy głos Marcie Podgórnik, która dokonała wyboru i opatrzyła całość posłowiem:
Tymczasem, mamy do czynienia z wierszami. Tylko i aż. Wielu kolegów po piórze skrzywi się i brzydko popatrzy na mnie, że biorę piosenki za wiersze. A ja zwyczajnie nie widzę różnicy. Przecież my, pisarze z Bożej łaski, też tańczymy, a oni, muzycy, przecież czasem coś czytają. Niby jedziemy na tym samym wózku. Więc w czym problem?
Ano w tym, że chyba ta różnica gdzieś tam jest. Może to i gra na spostrzegawczość typu Gdzie jest Wally?, ale różnicy się doszukać można. A przynajmniej ja ją widzę. Ba, widzi ją także sama Marta Podgórnik: niektórych wierszy się nie da zaśpiewać (albo lepiej powiedzieć, że niektóre wiersze lepiej recytować niż śpiewać), a niektórych piosenek nie idzie czytać (małe kłamstewko, idzie przeczytać, jak się człowiek w sobie zaprze). I chyba tu właśnie jest pies pogrzebany. Teksty były pisane z myślą o ich późniejszym wykonaniu wokalnym, więc nie powinno nikogo dziwić, że stanowią dość specyficzne zjawisko poetyckie. Jeśli ktoś jest fanem Maanamu, na pewno nie raz i nie dwa zamiast czytać zacznie nucić pod nosem znane melodie...
http://monweg.blogspot.com/2016/03/stoje-czuje-sie-swietnie-kora.html
Stoję, stoję, czuję się świetnie
Nie muszę siedzieć, nie muszę leżeć
Czuję się świetnie, ach jak wspaniale
Nie muszę siedzieć, wcale ach wcale
Czuję się świetnie, ach jak przyjemnie
Olga Sipowicz albo Kora, jak kto woli; poetka lub piosenkarka, pozostawiam wam wybór; książka poetycka/zbiór tekstów piosenek Maanamu (niepotrzebne skreślić). Tak naprawdę w tych trzech przypadkach obie możliwości nachodzą na siebie, są ze sobą zbieżne. Nie zmienia to jednak faktu, że mam problem. Nie wiem, jak pisać o zbiorze (najbezpieczniejsze sformułowanie) tekstów Stoję, czuję się świetnie. Czy traktować utwory jako wiersze, czy też jako piosenki. Oddajmy głos Marcie Podgórnik, która dokonała wyboru i opatrzyła całość posłowiem:
Tymczasem, mamy do czynienia z wierszami. Tylko i aż. Wielu kolegów po piórze skrzywi się i brzydko popatrzy na mnie, że biorę piosenki za wiersze. A ja zwyczajnie nie widzę różnicy. Przecież my, pisarze z Bożej łaski, też tańczymy, a oni, muzycy, przecież czasem coś czytają. Niby jedziemy na tym samym wózku. Więc w czym problem?
Ano w tym, że chyba ta różnica gdzieś tam jest. Może to i gra na spostrzegawczość typu Gdzie jest Wally?, ale różnicy się doszukać można. A przynajmniej ja ją widzę. Ba, widzi ją także sama Marta Podgórnik: niektórych wierszy się nie da zaśpiewać (albo lepiej powiedzieć, że niektóre wiersze lepiej recytować niż śpiewać), a niektórych piosenek nie idzie czytać (małe kłamstewko, idzie przeczytać, jak się człowiek w sobie zaprze). I chyba tu właśnie jest pies pogrzebany. Teksty były pisane z myślą o ich późniejszym wykonaniu wokalnym, więc nie powinno nikogo dziwić, że stanowią dość specyficzne zjawisko poetyckie. Jeśli ktoś jest fanem Maanamu, na pewno nie raz i nie dwa zamiast czytać zacznie nucić pod nosem znane melodie...
http://monweg.blogspot.com/2016/03/stoje-czuje-sie-swietnie-kora.html
Unikalne wydanie prywatnych notatek Kory, z lat 2003–2018, będące zapisem pracy nad utworami. Pozwalają zajrzeć do jej wewnętrznego świata, dowiedzieć się jak rodziły się i dojrzewały pomysły na piosenki. Wyboru dokonał mąż, Kamil Sipowicz. „W kilku pięknych Zeszytach, które Kora starannie wybierała w księgarniach lub dostawała w prezencie, przez wiele lat prowadziła notatki. Zeszyty to był jej warsztat literacki. Alembik, w którym wrzały i dojrzewały pomysły na piosenki. Ponad rok po śmierci Kory zdecydowałem się pokazać światu jej intymną pracę nad tekstem. Prezentujemy ją czytelnikowi razem z oryginalnymi skreśleniami. Pokazujemy jej pracę nad słowem, jej wahania oraz różne wersje często tego samego utworu. Mamy zatem teksty Kory głównie z l...
Kora. Piosenkarka, poetka, artystka. Charyzmatyczna i nietuzinkowa. Niedająca się zaszufladkować. Wzbudzająca skrajne emocje. Ikoniczna. Sama o sobie mówiła: „Nie jestem taka, jaką mnie opisują". Jaka zatem była? Jaka droga poprowadziła ją z ubogiego krakowskiego mieszkania w suterenie na największe polskie sceny? Co ją ukształtowało? Beata Biały z uwagą i czułością składa portret Kory niczym obraz z setek puzzli. Z rozmów z jej bliskimi, przyjaciółmi. Z zapisków i wspomnień, ze słów samej Kory kreśli fascynujący obraz tej wyjątkowej artystki i wyjątkowej kobiety.
Czwarty solowy album Kory, wydany 17 lutego 2003 roku zawiera 16 piosenek wykonywanych przez wokalistkę, a jego pierwszym promującym singlem został utwór „Nim zakwitnie tysiąc róż", który dotarł do drugiej pozycji Listy Przebojów Programu Trzeciego. Lista utworów: 1. Nim zakwitnie tysiąc róż 2. Serce matki 3. Krakowski spleen 4. Augustowskie noce 5. Ola Ola! 6. Wyjątkowo zimny maj 7. To tango jest dla mojej matki 8. Trudniej wierną być w sobotę 9. Paranoja Is So Cold 10. Pamiętasz, była jesień 11. Jeszcze jeden pocałunek 12. Słońce jest okiem Boga 13. Ta ostatnia niedziela 14. Como Fue 15. Pod papugami 16. W krainie ciemności
Publikacja zbierająca wszystkie teksty piosenek Ciechowskiego dowodzi, że był on jednym z najważniejszych poetów polskiego rocka. W obszernym zbiorze znalazły się nie tylko utwory wykonywane z „Republiką” i jako „Obywatel G.C.” (od singli z roku 1982 po ostatnią płytę z 2002), lecz także pisane dla innych artystów i te nieznane, które pozostały jedynie „na papierze”. Całość uzupełniają unikatowe rękopisy oraz fotografie Ciechowskiego autorstwa Andrzeja Świetlika.
Wybór najpopularniejszych i najpiękniejszych piosenek oraz wierszy polskiej poetki! Agnieszka Osiecka miała wrodzony talent do pisania wierszy, które stawały się od razu chwytliwymi przebojami. Śpiewają je już od dziesięcioleci kolejne pokolenia, a ostatnio przypomnieli je publiczności na nowo m.in. Kasia Nosowska, Stanisław Soyka, Grabaż i Strachy na Lachy oraz zespół Raz Dwa Trzy. W niniejszym zbiorze, wśród kilkuset lirycznych pereł, znajdują się tak znane utwory, jak m.in.: Niech żyje bal!, Oczy tej małej, Małgośka, Piosenka o okularnikach, Na zakręcie, Czy te oczy mogą kłamać?, Kochankowie z ulicy Kamiennej, Chwalmy Pana, Uciekaj, moje serce. Wybór wierszy i piosenek zamieszczonych w niniejszym tomie oparto na dwutomowym wydaniu wierszy zebranych Agnieszki...
Annie Ernaux to bez wątpienia jedna z najważniejszych współczesnych pisarek francuskich, a jej autobiograficzne Lata po raz pierwszy ukazują się po polsku. „Czy byłabym szczęśliwsza, mając inne życie?” – zdaje się stale pytać Ernaux, prowadząc nas przez kolejne dekady swej biografii, które w mistrzowskim laboratorium jej prozy stają się zarazem biografią całego pokolenia. Od czasów niedostatku po lata kapitalistycznego przesytu. Od powojennej młodości, kiedy rytm życia w małym normandzkim miasteczku wyznaczały święta religijne, po dorosłość, kiedy z religijną gorliwością czytało się Simone de Beauvoir. Od wstydu wychowania w robotniczej rodzinie po wstydliwe przyjemności klasy średniej. A wszystko to na tle wielkiej historii, której motywem przew...
Nowe wydanie najbardziej znanej książki Doroty Masłowskiej!Debiutancka powieść Doroty Masłowskiej uchodzi wciąż za wielką polską sensację literacką. Książka ta sprzedała się w ogromnym nakładzie i wzbudziła żywe zainteresowanie zagranicznych wydawców. Autorka w 2002 roku wstrząsnęła polskim życiem literackim bestsellerem, który napisała, przygotowując się do matury. Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną to chłodne spojrzenie na życie zdezorientowanej młodzieży z blokowiska, żyjącej od imprezy do imprezy, w świecie narkotyków, seksu i światopoglądowego nonsensu. Debiutancka powieść młodziutkiej autorki stała się z dnia na dzień zarówno literackim skandalem, jak i kultową książką pokolenia.
Trzynasty tom "Utworów zebranych" Mirona Białoszewskiego to obszerny zbiór wierszy rozproszonych i niepublikowanych z wczesnego i dojrzałego okresu twórczości poety - począwszy od młodzieńczych tekstów pisanych podczas okupacji, poprzez utwory z czasów debiutu książkowego i późniejszych eksperymentów językowych, aż po nasycone żywiołem dziennikowości wiersze z lat sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych. Teksty zamieszczone w zbiorze, z różnych powodów niewłączone przez autora do opublikowanych tomów, w znaczący sposób uzupełniają obraz jego twórczości. Najwcześniejsze są frapującym świadectwem poetyckiej drogi, jaką Białoszewski przeszedł przed swoim późnym debiutem. Późniejsze wzbogacają zakres tematyczny jego poezji o nowe wątki...
Blok techniczny w formacie A4 to produkt o bardzo szerokim zastosowaniu, przydający się zarówno w warunkach domowych, jak i w pracy czy jako szkolne wyposażenie dziecka. Blok zawiera 10 kartek o większej sztywności, dzięki czemu doskonale nadaje się do wykonywania szablonów i prac wymagających trwałości papieru. Białe kartki są uniwersalne i pozwalają na rysowanie, malowanie czy też wyklejanie. Blok techniczny to materiał na wizytówki, elementy dekoracji, kartki świąteczne czy tabliczki informacyjne pod szkło. Uwaga! Różne wzory okładek. Wzór wysyłany losowo. Cena za 1 blok.
Tak osobistego i pełnego emocji czytelniczego pokazu mody jeszcze nie było. Ta pięknie edytorsko przygotowana książka to efekt fascynacji autorki modą ulicy i życiem codziennym w PRL-u. Barwne i pełne emocji opowieści 13 kobiet o ich ulubionych strojach przeplatane są często niepublikowanymi zdjęciami z prywatnych archiwów bohaterek. Przywołują życie z czasów ich młodości: kolejki do Hofflandu, randki, studniówkę, wakacje, ślub. Modę z lat 70. i 80. ubiegłego wieku wspominają: Mariola Bojarska-Ferenc, Halina Frąckowiak, Jolanta Kwaśniewska, Dorota Olejniczak, Małgorzata Ostrowska, Lidia Popiel, Małgorzata Potocka, Teresa Rosati, Magdalena Sentkiewicz, Maria Szabłowska, Krystyna Tomczyk, Bożena Walter, Barbara Zabłocka. Ówczesne dziewczyny współczesnym dz...
Polsko-niemiecka historia Dolnego Śląska to temat rzeka, choć nie tylko ją w swojej nowej książce opisuje Wiesław Waszkiewicz. Wielu czytelników odnajdzie w tej barwnej, intensywnej i mocnej opowieści także znajome kształty, widoki czy zapachy dzieciństwa i dojrzewania w PRL-u. Akcja bowiem rozgrywa się na kilku płaszczyznach narracyjnych, które spajane są postacią jednego z głównych bohaterów – Juliusa Stillera. Jaka siła była w stanie skłonić tego Szwajcara, spadkobiercę niemałej fortuny na Zachodzie, do zamieszkania w siermiężnej Polsce Ludowej i powierzenia tragicznej historii swojego życia nastolatkowi z Kowar? Druga wojna światowa nie tłumaczy tutaj wszystkiego. Ważna jest także miłość, sztuka, nadzieja oraz pustka i żal – choć o to, by te dw...
Kontynuacja bestsellerowej interaktywnej gry książkowej: Dziennika 29 Zanurz się w niezwykłej przygodzie, zmierz się z łamigłówkami i układankami. Do rozwiązania zagadek potrzebne jest niekonwencjonalne podejście: pisz, rysuj, zginaj, łącz i szukaj, by odkryć prawdę.
Kora – jedna z najwybitniejszych postaci polskiej muzyki. Ikona rocka z biografią, która przypomina amerykański sen – wszyscy możemy się cieszyć, że nie urodziła się za oceanem i mogliśmy razem z nią śnić ten sen w kraju nad Wisłą. Śnić po dziś dzień, bo mimo że od śmierci Kory mija w 2023 roku 5 lat, to jej gwiazda nie gaśnie ani trochę, olśniewając kolejne pokolenia słuchaczy. Składanka „Blues Kory” zawiera utwory stworzone przez Korę wraz z zespołem Maanam, a także te pochodzące z jej solowej kariery (m. in. Strefa ciszy, Zabawa w chowanego). Tym starannie dobranym zbiorem piosenek chcemy zabrać Was w muzyczną podróż po życiu tej kosmicznej dziewczyny. A jak wiemy – podróżować jest bosko! Miłego słuchania! Lista utworów: Strona A 1. Ma...
Antologia ?Bajki japońskie? zawiera w sobie trzy książeczki, które zostały wydane w Polsce: ??Bajki japońskie z rysunkami japońskimi?, nieznanego autora, wydane w 1918 roku ??Bajki japońskie?, Marii Juszkiewiczowej, wydane w warszawie w 1924 roku ??Japońskie bajki?, Antoniego Kora wydane w Kołomyi w 1947 roku.
Unikalne wydanie prywatnych notatek Kory, z lat 2003–2018, będące zapisem pracy nad utworami. Pozwalają zajrzeć do jej wewnętrznego świata, dowiedzieć się jak rodziły się i dojrzewały pomysły na piosenki. Wyboru dokonał mąż, Kamil Sipowicz. „W kilku pięknych Zeszytach, które Kora starannie wybierała w księgarniach lub dostawała w prezencie, przez wiele lat prowadziła notatki. Zeszyty to był jej warsztat literacki. Alembik, w którym wrzały i dojrzewały pomysły na piosenki. Ponad rok po śmierci Kory zdecydowałem się pokazać światu jej intymną pracę nad tekstem. Prezentujemy ją czytelnikowi razem z oryginalnymi skreśleniami. Pokazujemy jej pracę nad słowem, jej wahania oraz różne wersje często tego samego utworu. Mamy zatem teksty Kory głównie z l...
"Kora Ola Ola!" to solowy projekt Olgi Jackowskiej, w który zaangażowani byli muzycy z Polski, Kuby, Meksyku, Peru, Węgier i grający muzykę klasyczną, jazzową, flamenco i latynoską. Repertuar stanowią bardzo różnorodne utwory od przedwojennych tang, piosenek Mieczysława Fogga, Jerzego Petersburskiego, czy Wandy Warskiej - po nowe, zaskakujące aranżacje takich przebojów jak "Augustowskie noce", "Nim zakwitnie tysiąc róż" czy "Pod papugami" oraz znanych hitów Maanamu… Tracklista: LP 1 Side A 1. Nim zakwitnie tysiąc róż 2. Serce matki 3. Krakowski spleen 4. Augustowskie noce Side B 1. Ola Ola! 2. Wyjątkowo zimny maj 3. To tango jest dla mojej matki 4. Trudniej wierną być w sobotę 5. Paranoja Is So Cold LP 2 Side C 1. Pamiętasz, była jesień 2. Jeszcze jeden poca...
W 1988, gdy Maanam miał przerwę w życiorysie, Kora mieszkała w Krakowie. Krzysztof Kownacki - pierwszy menadżer Maanamu i przyjaciel nieżyjącego już wówczas poety, muzyka i malarza Piotra Marka zaproponował nagranie płyty z jego muzyką i tekstami. Swoisty homage dla tego wielkiego artysty. Muzykami, którzy w naturalny sposób nasunęli się Kownackiemu byli Pudelsi. Pudelsi, grupa przyjaciół Piotra Marka, grali z nim w efemerycznej legendarnej formacji Dupą. W składzie Pudelsów obok samego Andrzeja Bieniasza, zwanego Pudlem, byli wówczas Franz Deadhunter, Paweł Beibi Mąciwoda, Andrzej Potoczek i uliczny bard Maciej Maleńczuk. W ten sposób powstała jedna z najbardziej intrygujących płyt polskiego rocka. Do szarej i zmęczonej stanem wojennym Polski przyjechał jako...
Projektem Kory w czyśćcowych dla Maanamu latach 1989-1992 była płyta Ja pana w podróż zabiorę. Wraz z Marcinem i Mateuszem Pospieszalskimi oraz tajemniczym przystojniakiem Tadeuszem Sudnikiem Kora poddała pomnikowe kabaretowe piosenki Starszych Panów deformacyjnym eksperymentom. Niech pożałuje Pan, Nie pamiętam, Zmierzch i Co teraz robi Manio? są leciutko przez Korę i przyjaciół w residentowskim tonie powykrzywiane i porozciągane. Mało znana strona Kory. Tracklista: Side A 1. Nie pożałuje Pan (wersja dla Pędzelka) 2. Nie pamiętam 3. Zmierzch Side B 1. Patrzę na Ciebie 2. Wczasy Nad Amazonką 3. Co teraz robi Manio? 4. Nie pożałuje Pan (wersja dla Czupurka)
„Ping Pong” jest albumem bardzo bogatym brzmieniowo: gitarowym pojedynkiem Amika i Waszki, za którym pulsuje mistrzowska sekcja rytmiczna. Kora jest w swojej najlepszej formie w życiu. Płyta ta może śmiało stanąć na półce obok „Nocnego patrolu” i „Róży”. Tym bardziej, że wyprodukował ją w swoim studio sam mistrz Rafał Paczkowski. Zdjęcia to albumu zrobił Andrzej Tyszko, collage – Kamil Sipowicz a wszystko złożył w graficzną całość Mateusz Jackowski. Lista utworów: 1. Ping pong 2. Strefa ciszy 3. Przepis na szczęście 4. Radiowa fala 5. Nie jestem biała i nie jestem czarna 6. Spójrz w oczy chwili 7. Nigdy nie zamknę drzwi przed tobą 8. Czarna żmija 9. Jak narkotyk 10. Jedno słowo wszystko zmienia
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro