Game development jest jedną z najprężniej rozwijających się współcześnie branż. Dzięki sukcesom naszych rodzimych twórców wielu pasjonatów zainteresowało się pracą w gamedevie i wiąże z nią nadzieje na karierę i świetlaną przyszłość.
Patryk Polewiak to menedżer, producent i projektant gier wideo z niemalże dekadą doświadczenia. Współpracował między innymi z Bloober Team i One More Level. Jako współzałożyciel studia Polyslash ma na swoim koncie produkcję ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry We. The Revolution. Tworzyć gry to wyjątkowa książka, jakiej na naszym rynku wydawniczym jeszcze nie było. Na jej stronach Patryk oraz inni przedstawiciele branży - graficy, programiści, scenarzyści, twórcy studiów, a także specjaliści od marketingu i bussines developerzy - dzielą się swoją wiedzą na temat gemedevu, udzielają zarówno praktycznych porad, od czego zacząć, czego się nauczyć, a czego unikać, jak i komentują zjawiska, np. crunch.
Od zalet i wad branży, przez pierwsze kroki i wybór specjalizacji, szukanie pracy, tworzenie portfolio, aplikowanie i rozmowy kwalifikacyjne, po branżowe anegdoty - Tworzyć gry to potężna dawka wiedzy przekazana w lekki i przyjemny sposób, z solidną dawką motywacji.
Autor | Patryk Polewiak |
Wydawnictwo | Insignis |
Rok wydania | 2020 |
Oprawa | broszurowa |
Liczba stron | 240 |
Format | 17.5x21 cm |
Numer ISBN | 978-83-66575-23-3 |
Kod paskowy (EAN) | 9788366575233 |
Waga | 542 g |
Data premiery | 2020.10.27 |
Data pojawienia się | 2020.10.27 |
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 65 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 1 szt. (realizacja jeszcze dzisiaj) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
ul. Jagiellońska 4 (przecznica ul. Wolności) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Dmowskiego 12 (obok stacji Gdańsk Wrzeszcz) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Staromiejska 6 (50 m od Rynku) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Piotrkowska 193 (200 m od Politechniki Łódzkiej) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
al. Komisji Edukacji Narodowej 51 (skrzyżowanie z ul. Płaskowickiej) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Komisji Edukacji Narodowej 88 (Ursynów - metro Stokłosy) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Niepodległości 54 (przy stacji metro Wierzbno) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Chmielna 4 (50 metrów od ul. Nowy Świat) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Czapelska 48 (200 m od ronda Wiatraczna) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Kondratowicza 37 (blisko Szpitala Bródnowskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Pańska 96 (300 m od ronda Daszyńskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Powstańców Śląskich 3 (obok restauracji McDonald's) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Stawki 8 (450 m od CH Arkadia) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Wspólna 27 (przecznica Marszałkowskiej) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Żeromskiego 1 (przy stacji metra Słodowiec) | Zamów i odbierz już jutro |
al. Armii Krajowej 12 (Budynek Centrum AB) | Zamów i odbierz już jutro |
ul. Jedności Narodowej 122 (blisko Parku Słowiańskiego) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Plac Grunwaldzki 25 (w budynku Grunwaldzki Center) | Zamów i odbierz 2024.04.29 |
ul. Ruska 2 (przy Placu Solnym) | Zamów i odbierz już jutro |
Darmowa dostawa już od 299,00 zł
Realia w gamedrive.
Uwielbiacie gry komputerowe? Chcielibyście sami je współtworzyć? Jeśli tak, to być może trafiliście na książkę przeznaczoną właśnie dla Was. "Tworzyć gry" autorstwa Patryka Polewiaka (producent i projektant gier wideo) na pewno należy do tych lektur, które pomogą laikowi poznać realia pracy w gamedrive i - być może - poczynić pierwsze kroki, aby się do tego świata dostać. Czy jednak jest to książka bez wad, którą można bezkrytycznie uznać za biblię przyszłego twórcy gier? Niestety nie.
Założenie książki (bardzo ambitne zresztą, zasugerowane już przez tytuł) to przedstawienie całego procesu tworzenia gier od A do Z. To się chyba nie do końca udało, ale też udać się nie mogło - temat jest tak obszerny, że niniejsza lektura musiała by przyjąć rozmiary naprawdę olbrzymiego, grubego i ciężkiego tomiszcza. Chęci, nie przeczę, były dobre - ale chyba nie o to tak do końca chodziło w końcowym wykonaniu.
Chyba najbardziej wartościowe są pierwsze trzy rozdziały książki. Pierwszy wprowadza do tematu, drugi z kolei jest szalenie wartościowym kompendium wiedzy i jednocześnie przewodnikiem po profesjach związanych z branżą. Dzięki rozdziałowi numer dwa wiemy, w co w ogóle mamy ochotę się "wpakować", a dzięki sensownym omówieniom być może ukierunkujemy już bardziej konkretnie nasze dążenia. Trzeci, także bardzo ważny rozdział dla początkujących, to przedstawienie wszystkiego, od czego trzeba zacząć oraz tego, gdzie skierować swoje pierwsze kroki.
Cała reszta - a więc rozdziały czwarty, piąty i szósty - są skrojone już bardziej pod przyszłego pracownika. Jeżeli zatem liczyliście na jeszcze jakieś konkrety względem procesu tworzenia gier, to spotka Was zawód. Dowiecie się zamiast tego jak zbudować portfolio, jak dołączyć do zespołów projektowych, a następnie jak budować własne zespoły i rozwijać się w branży. Całość doprawiono sporą ilością branżowych anegdotek i ciekawostek.
"Tworzyć gry", przyznam szczerze, nieco mnie rozczarowało. Liczyłem na trochę inne treści, chyba też na szersze zajrzenie za kulisy całej branży. Jednak ktoś, kto chce do niej nie tylko zajrzeć, ale i do niej na dłużej wejść, będzie zadowolony. Książka to istna skarbnica wiedzy i z pewnością pomocny zawodowy kompas dla przyszłych twórców gier.
https://cosnapolce.blogspot.com/2021/02/tworzyc-gry-patryk-polewiak.html